۷۹۳۴۵۱
۶۶ نظر
۵۰۰۷
۶۶ نظر
۵۰۰۷
پ

جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا به همراه وزیر خزانه داری این کشور در نشستی خبری درباره تحریم های آمریکا علیه ایران سخن گفتند.

خبرگزاری مهر: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه به تشریح جزئیات بیشتری درباره تحریم های یکجانبه و غیرقانونی اخیر این کشور علیه ایران پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در این خصوص ادعا کرد: به دنبال فشار اقتصادی بی سابقه بر ایران هستیم تا این کشور نتواند جهان و خاورمیانه را بی ثبات کند!

مایک پمپئو ادامه داد: امیداریم که به توافق جدیدی با ایران برسیم. امروز تمام تحریم های لغو شده به واسطه برجام را باز می گردانیم. در دوران ریاست جمهوری ترامپ، ۱۹ دُور از تحریم ها را علیه ایران اجرا کردیم. با اعلام تصمیم آمریکا از ماه می، بیش از ۱۰۰ کشور داد و ستد خود با تهران را لغو کرده اند!

وی در ادامه مدعی شد: هر کسی با ایران بر خلاف این تحریم ها، داد و ستد کند عواقب دردناکی در انتظارش خواهد بود! معافیت ها برای برخی از کشورها به دلیل اطمینان یافتن از عدم بروز مشکلات برای ان ها به صورت موقت است.

پمپئو اضافه کرد: چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه جزو ۸ کشور معاف از تحریم ها هستند؛ به مذاکره برای به صفر رساندن واردات نفت از ایران ادامه می دهیم. درآمدهای نفتی ایران در بانک های خارج از این کشور فقط می توانند در امور بشردوستانه به کار بروند.

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی، استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفت: امروز واشنگتن آخرین قدم های خود را در زمینه تحریم های کامل ایران برداشت. امروزر تحریم های کامل خود علیه تهران را باز می گرانیم. بیش از ۷۰۰ فرد، گروه، هواپیما و کِشتی را تحریم کردیم که در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: صدها فرد و گروه دیگری که تحریم های آن ها پس از توافق هسته ای برجام لغو شده بود، را دوباره در فهرست تحریم ها قرار دادیم. امروز ۵۰ بانک ایرانی و بیش از ۵۰ شرکت زیر مجموعه ایرانی را هدف قرار می دهیم. ۴۰۰ مورد خاص در حوزه های کشتیرانی و هواپیمائی ایرانی و نیز ۲۶۰ نفر هم در لیست تحریمی ما هستند.

وی ادعا کرد: بیش از ۹۰۰ مورد مربوط به ایران در طول دولت ترامپ در ۲ سال گذشته تحریم شده اند. ایران زیر فشار های خرد کننده بین المللی قرار دارد. آن ها باید از توسعه سلاح های (دفاع) موشکی خود جلوگیری کنند! از تلاش تهران به منظور دُور زدن تحریم ها نیز جلوگیری می کنیم.

پمپئو در پاسخ به خبرنگار اسکای نیوز درباره رویه دوگانه واشنگتن در قبال ایران، در ادعائی مضحک مدعی شد: رویه ما در دولت ترامپ در این باره یکسان بوده است. ایران جان شهروندان آمریکائی را در خطر قرار داده است!

منوچین در پاسخ به خبرنگاری درباره تعامل این کشور با اتحادیه اروپا در این خصوص اضافه کرد: ما هرگز نگفتیم که اروپائی ها از تحریم ها معاف می شوند. ما انتظار داریم که آن ها با ما همکاری کنند. فقط داد و ستد بشردوستانه می توانند انجام شود. به همه کشورهای اروپائی گفته ایم که دقیقا ما به دنبال چه چیزی هستیم. برخی از شرکت های اروپائی تصمیم به قطع داد و ستد با ایران گرفته اند.

پمپئو در پاسخ به خبرنگار الجزیره که درباره «برخودر دوگانه و متفاوت واشنگتن در قبال ایران و عربستان» سئوال کرده بود، مدعی شد: ایران به حوثی ها در یمن کمک می کند، اسرائیل را به نابودی تهدید می کند، به شیعیان در عراق کمک کرده و به دولت سوریه کمک می کند؛ پس بین رفتار ایران و عربستان تفاوت زیادی وجود دارد. ریاض در راستای مبارزه با تروریسم خیلی تلاش کرده است!

در ادامه خبرنگاری از وزیر خارجه آمریکا درباره ۳ معافیت تحریمی واشنگتن علیه تهران سئوال کرد. پمپئو در پاسخ گفت: نیروگاه بوشهر بخشی از استثنائات ما در این خصوص هستند. موارد معافیت سه گانه، محدود و موقت هستند و به زودی اطلاعات آن را منتشر می کنیم.

دولت ایالات متحده آمریکا برغم مخالفت های جهانی روز دوشنبه در ادامه اقدامات یکجانبه گرایانه خود، فهرست تحریم هایش علیه ملت ایران را اعلام کرد.

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تحمیل فشار مالی این وزارتخانه بر ایران، باید این مساله را برای روشن کند که این کشور با انزوای مالی بیشتر و رکود اقتصادی روبرو می شوند، مگر اینکه رفتار بی ثبات کننده خود را تغییر دهند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که تحریم های این کشور شامل ۵۰ بانک و شعبات آن و بیش از ۲۰۰ فرد و کشتی در بخش کشتیرانی می شود و شرکت هواپیمایی ملی ایران (ایران ایر) و بیش از ۶۵ هواپیمای این شرکت را هم در بر می گیرد.

اروپایی‌ها در داد و ستدهای بشردوستانه می‌توانند با ایران تعامل کنند

وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان این‌که «امروز آمریکا آخرین قدم‌های خود برای خروج از برجام را تکمیل می‌کند که بخشی از تلاش حداکثری و بی سابقه آمریکاست» در بیانی متخاصمانه مدعی شد که این تحریم‌ها علیه بزرگترین حامی تروریسم انجام می‌شود.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس خبری که صبح روز دوشنبه به وقت محلی با همراهی وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با بازگشت تحریم‌های آمریکا برگزار شد، گفت: در این تحریم‌ها ۷۰۰ فرد، گروه، هواپیما و کشتی مورد تحریم قرار گرفته است که بی سابقه‌ترین در تاریخ آمریکاست. همچنین صدها فرد و گروه دیگر که قبلا تحت تحریم بودند مجدد تحریم‌ها علیه‌شان اعمال می‌شود و این تحریم‌ها در حوزه‌های نفت، بانک و سوخت است.

وی با بیان این‌که «بیش از ۵۰ بانک ایرانی و بیش از ۵۰ شرکت زیرمجموعه هدف تحریم قرار گرفتند» مدعی شد که این تحریم‌ها در چهارچوب منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و حقوق بشر است.

وی همچنین اعلام کرد: ۴۰۰ مورد خاص در مورد انرژی، کشتی، هواپیما و ۶۵ مورد هواپیما بخش‌های دیگری از تحریم‌ها هستند. علاوه بر این ۲۶۰ نفر در این حوزه مورد تحریم قرار می‌گیرند. این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد در پنج ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا تاثیرگذارترین تحریم‌ها را داشته است که بیش از ۹۰۰ مورد هستند که اینها قویترین فشارهای اقتصادی علیه ایران را بازتاب می‌دهند.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه اظهاراتش مدعی شد: تا وقتی ایران رفتار خود را تغییر ندهد و به رفتار خود در تولید سلاح پایان ندهد و برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند، این فشارها ادامه خواهد داشت و اگر سعی کنند تحریم‌ها را دور بزنند جلوی آن‌ها را خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از وی پرسید چه پاسخی به اروپایی‌هایی دارید که انتظار داشتند در این تحریم‌ها مورد معافیت آمریکا قرار گیرند، گفت: ما هرگز نگفتیم کشورهای اروپایی از این تحریم‌ها معاف می‌شوند بلکه انتظار داشتیم به تحریم‌ها احترام بگذارند. البته در بخشی از موارد بشردوستانه صرفا می‌توانند این تعاملات را داشته باشند.

وزیر خزانه داری آمریکا با بیان این‌که «ما این اطمینان را می‌دهیم که اگر داد و ستد آن‌ها بشردوستانه باشد می‌توانند با ایران تعامل کنند»، در ادامه مدعی شد ما نمی‌خواهیم به مردم ایران ضرر وارد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال دولت بد به حال مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سریال هالیوودی درست کرند این گاوچرانها؟ هر غلطی تونستن تا الان کردند و دیگه هیچ چیزی ندارند که رو کنند.فقط افراد ابله رو می اندازند در ترس و وحشت .امریکا در بهترین حالت فقط سی درصد می تونه بر اقتصاد ایران تاثیر بذاره

      • بدون نام

        چرت و پرت میگه , خود احمقش گفته که طی دوسال گذشته این تحریمها رو انجام دادند , هیچ نکته جدیدی تو این تحریمها نیست . فقط با هوچی گری میخوان شلوغش کنند , ترامپ احمق و اطرافیانش تاریخ رو بخونند متوجه خواهند شد که ایرانیان در مقابل بیگانه هیچ وقت تعظیم نکرده اند

      • بدون نام

        سوئیفت اروپایی درحال راه اندازیه , با راه افتادنش گند زده میشه به این چرت و پرتهایی که وزیر خارجه خوک و نادان آمریکا گفته

      • مهدی

        همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم پس درست فکر کنیم و درست رفتار کنیم

      • قاسمی

        پس دیگه آمریکای کثیف مروم‌را توداری نابود میکنی

      • بدون نام

        18:27 یک نگاه به وضع مردم بنداز

    • بی نام

      فایده تعهد ایران به برجام چیه؟
      ایران ازاین توافق خارج بشه بهتر تا بمونه

    • محمدنژاد

      امریکا با شرائطی خفتبار و محقرانه با معافیت ٨ کشور منجله چین و هند از تحریم موافقت کرده مشروط بر اینکه بابت خرید نفت وجه مربوطه به ایران نباید پرداخت شده و صرفا بخشی از وجوه بابت خرید اقلام مصرفی از همان کشور هزینه شود مثلا از هند برنج خریداری شود!
      خوب است که مسئولان به هیچ وجه زیر بار این خفت نروند یا وجه را کلا بگذارند تا بعداز تحریم برداشت کنند و یا اصلٵ از خیر صادرات نفت و درآمد آن که ٢٧ درصد درآمد ارزی ما را تٵمین میکند بگذرند!

    • بدون نام

      به تلافی ما هم شعار مرگ بر آمریکا را بلندتر می گوییم و هر روز به شما فحش می دهیم چون کار دیگری بر علیه شما از دستمان بر نمی آید

    • بدون نام

      نفت دربرابرغذا خوب است للاقل نورچشملن گرسنه نمی مانند ماهاهم که به نداری ونخوردن ومحرومیت عادت کرده ایم

    • بدون نام

      دروغ تحویل جهانیان نده شما فقط رفتارمردم ایران را دنبال میگنی هروز صبح.

    • بدون نام

      هرچی میخواد بشه فقط بلاتکلیف نمونیم

    • محمدنژاد

      زمان دکتر مصدق و ملی شدن صنعت نفت هم یکبار ما را تحریم کردند که نتیجۀ آن رشد سه برابری صادرات غیر نفتی و درآمدهای ما شد! (البته آنموقع عمدتٵ محصولات کشاورزی صادر میکردیم)
      اگر امروزه نیز ما از خیر این درآمدهای نفتی بگذریم، و حتی صادر نکنیم؛
      اولا موجب شوک به بازار و افزایش شدید قیمت نفت شده! چیزی که غرب نگران آن است و امریکا با معافیت ٨ کشور و فشار تدریجی سعی در مهار آن و مانع افزایش ناگهانی قیمت نفت شود!
      ثانیٵ حربه تحریم نفتی از امریکا گرفته شده و خیال بازارهای داخلی از وضعیت مبهم آن راحت میشود!
      ثالثٵ باعث اعتراض کشورهای دیگر به امریکا و همراهی بیشتر با میشود.
      رابعٵ از همه مهمتر یکبار برای همیشه تکلیفمان را به وابستگی به درآمدهای نفتی یکسره میکنیم و برای کسب درآمدهای جایگزین تدابیر عملیاتی مناسبی مجبور به اتخاذ میشویم همان چیزی که در سال ٣١ زمان ملی شدن صنعت نفت افتاد!

    • بدون نام

      آخجون تحریم

    • بدون نام

      ماروازچی میترسونن
      من ازبی پولی دارم برگ درخت میخورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرا ن نباید نفت به هیچ کشوری بفروشه تا حساب کار دستشان بیاد نه به دشمن فرصت جبران نفت ایران رابدن

    • بدون نام

      منم دارم برگ درخت وعلوفه میخورم
      مردم بایدشماهم بخوریدخوشمزه ست

    • بدون نام

      ازگرسنگی داریم میمیریم آه ایخدا به کدامین ظلم
      چراایرانیها

    • بدون نام

      ترامپ عاشقتم بلکه توماروبکشی

    • خمام

      یاحضرت عباس به فنا رفتیم که...

    • آرش

      رییس‌جمهور کشوری که از توافق چندجانبه خارج میشه و به قول خودش اونو پاره میکنه معلومه که ثبات عقلی نداره و نمیشه بهش اعتماد کرد ایران نیروگاهای خودشو تعطیل کرد که تحریم بشه؟
      با کمک ایران داعش از بین رفت حالا ایران تروریست شد؟
      راست گفتن که اگه یک قدم عقب‌نشینی کنیم شما شما بیست قدم جلو میایید

    • بدون نام

      دمشون گرم

    • احمدم

      خدایی امریکا دهن مارو سرویس کرد ول کنم نیست.

    • بدون نام

      مبارکه

    • بدون نام

      لعنت بر آمریکا اون وقت به بهانه هسته ای بود الان یه بهانه مسخره تر از اون خدایا بسه دیگه

    • بدون نام

      آمریکا یک جانبه و بجای دنیا تصمیم می گیرد .
      پس ۵ بعلاوه یک نبود .
      چرا حالا شده یکه و تنها .

    • علیرضا

      با عرض تاسف
      تنها راه جنگه
      مابقی بیخوده

    • بدون نام

      بزار هر کاری دلشون میخواد بکن سر مردم بیچاره شیره بما لن ما عادت کردیم همه چیز تکراری شده از حرف های بی مورد

    • بدون نام

      اینقدر که شما خبرگزاریها با تکرار این خبروتون به مردم استرس میدین ترامپ نمیده مثل اینکه خوشحالین

    • بدون نام

      خوش بحال نکبت و نکبت زاده ها

      بد ب حال مردم

    • mir

      آنجای بابا دروغگو . با این تحریمها تمام مردم ایران را در سختی وعذاب قرار می دهید . باز مدعی هستید در فکر مردم ایران هستید .شما بیشتر در فکر ولیعهد عربستان هستید که در روز روشن ،جلادانه مخالفانشان را ذبح میکنند و به ریش شما و سازمان ملل تان میخندد.؟! .

    • بدون نام

      چطوری روحاني

    • بدون نام

      مردم رو بدبخت کردید

    • بدون نام

      دولت و مجلس تحویل بگیرن... با این حقوق های کم

    • بدون نام

      بدبخت ملتی که دل به این دولت خوش کرده

    • بدون نام

      خدا لعنتتان کند هم داخلی ها نون مردم رابریده اند هم خارجی ها ماشینهای پنج میلیونی را ده برابر به مردم میفروشند ولی بدانید خدا هم شاهد کارهایتان است

    • بدون نام

      خود آمریکا باعث بی ثباتی کل دنیا است
      زیر تموم توافق های گذشته میزنه و توقع همکاری هم داره

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا .ناراحت نباشین حلش کردم

    • مراد

      بله خوش به حال کاسبان تحریم.بدبختیم ما مردم بیچاره ایران ازاینجا رانده وازاونجا رانده...خدا عاقبت ما رابااین دولت وداردسته اش به خیربکن....

    • بدون نام

      چه بخور بخور و غارت بیتالمال الان بین مسءولان نا لایق اتفاق می افتد

    • بدون نام

      کاش همه فرزندان مسءولان را از امریکا اخراج کنا....و اموالسون هم به نفع مردم توقیف کند

    • مریم

      تبریک عرض میکنم بیکفایتهای مملکت

    • بدون نام

      این خبرها گفتن نداره خیلی توی دل مردم رو خالی نکنین اصلا هدف اونا هم همینه که مردم مرعوب بشوند. گفته اون کافران را خلاصه و مختصر و بی اثر معرفی کنید

    • بدون نام

      چه بد دیگه پولدارها با هواپیما نمی توانند خارج بروند باید با اتوبوس بروند

    • بدون نام

      طفلک صادرکننده ها و وارد کننده ها درامد میلیاردیشان کم میشه

    • بسیجی

      آمریکا هیچ غلطی نمی کند ما چهل سال است تحریم می شویم زمان جنگ هشت ساله مگر تحریم. ها نبود ملت از گرگها بیم ندارند ترس ملت از روباه صفتان داخلی هست. مثل آنان مانند کسانی است که درکشتی نشسته وزیر پای خود را سوراخ می کنند

    • اتا

      یاد جمله معروف علی برکت الله افتادم

    • علی

      خوک کثیف پمپئو وسگ زرد زرامپ

    • بدون نام

      دولتی ها مجلسی ها و آقازاده ها هیچ مشکلی ندارن

    • بدون نام

      خیلی هم عالی

    • کارمند

      اینم مثل چراغ سبز سوئیفت نباشه که خاموش شد

    • بدون نام

      علی برکت الله . تحریمها ما را قویتر میکنه . مثلا رییس جمهور محترم با اقتدار اعلان میکنه که تحریمه تاثیری رو اقتصاد ما نداره که کاملا درست میفرمایند چون اولا چیزی بنام اقتصاد نداریم و رییس جمهور و اطرافیانش و رانت خواران با تحریمهای بیشتر ثروتمندتر میشن

    • بدون نام

      منزل مسکونی اقای روحانی پارسال جهل میلیارد قیمتش بود امسال یهویی شد صد میلیارد و بعد از 13 ابان یهویی میشه 200 میلیارد ناقابل

    • بدون نام

      اقای علی دایی چند سال قبل که خانه زیاد گرون نبود ی پنت هاوس خرید 27 میلیارد تومن ناقابل الان شده 200 میلیارد تومن . اونوقت انتظار دارید رییس جمهور و وزرای سختکوش تو مسکن مهر زندگی کنن

    • بدون نام

      چقدر جالبه امار دادن بانک مرکزی . بعضی از عزیزان مسول اعلان میکنن که قیمت اجناس سه تا چهار و پنج برابر شده یعنی 400 درصد میانگین اونوقت مسولین محترم بانک مرکزی خیلی با دقت اعلان میکنن دوازده و هشت دهم درصد . قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را

    • بدون نام

      انکار کنید قبول نکنید شعار بدید یعنی هر جوری حساب کنی امریکا ابرقدرت دنیاست و حتی اتحادیه اروپا با اون همه کبکبه و دبدبه میگن که ما نمیتونیم در برابر تحریمهای اروپا مقاومت کنیم اونوقت ما با نابودی اقثصاد کشور و فقیر کردن مردم چه چیزی را میخوایم ثابت کنیم

    • بدون نام

      ی شخص عادی در این روزگاز هر کاری که میخاد انجام بده نیاز مبرم به پول داره . هر کی هم تو هر جای دنیا که باشه پولدارتر باشه هر چی که اراده کنه میتونه بدست بیاره پس نتیجه میگیریم کشور برای رشد و اقتدار در دنیا نیاز به پول و ثروت داره

    • بدون نام

      همانطور که کشورهای دنیا به ما نیاز دارن ما هم به اونا نیاز داریم با دشمن تراشی و نداشتن رابطه با دنیا کلا کشور را به ورطه سقوط میکشونیم

    • بدون نام

      مردم ایران مردمی ازاده هستن و نا اخرین قطره خون پای وجب به وجب خاک کشور و عزت کشور می ایستند اما عزیزان مذاکره با کشورهای دنیا حتی امریکا نشونه ذلت نیست باید مذاکره کنیم و منافع دو طرف را در نظر بگیریم

    • بدون نام

      بعد از چهل سال تجربه به همه ثابت شده که با جنگ و دشمنی نمیشه پیشرفت کرد . ی زمانی انگلیسیها برای استثمار کشورها حمله نظامی میکردن ولی به این نتیجه رسیدن که از طریق دوستی ظاهری بهتر میشه کشورها را استثمار کرد

    • بدون نام

      ما اگر میخواهیم هم پیشدفت کنیم و هم مقتدر شویم باید از طریق رابطه دوستی با کشورها به اهدافمون برسیم . مهمترین ارکان کشور مردم هستن و فقر مردم را بی اعتماد و تبدیل به دشمن میکنه

    • بدون نام

      بزرگترین تحریم ایران فقط دزدی مسئولان است از کوچکترینش که ممکن ا ست یک دهیارباشد تا بالاترینش که ...

    • بدون نام

      ی نگاه دقیق به اطرفمون بکنید کشورهایی که ما براشون فداکاری کردیم و سینه سپر کردیم منافع کشور مون را براشون هزینه کردیم دارن بهمون نارو میزنن و پشت پرده دستشون تو دست امریکاییهاست و بفکر منافع خودشون هستن پس تادیر نشده به خودمون بیاییم

    • بدون نام

      ایران هم نباید به هیچ کشوری نفت بفروشد تا اثرات تحریم هم به آنها کمی برگردد اگر قراره روزه بگیریم باید روزه ی کامل باشد نه کله گنجشکی

    • امید

      ما تحریم رادور میزنیم البته اگر ماشین اقتصادایران فرمان داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج