جاباما
۷۹۳۸۷۴
۲ نظر
۵۱۳۱
۲ نظر
۵۱۳۱
پ

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

ال‌چاپویکی از بزرگترین قاچاقچیان موادمخدر دنیاست که پس از تعقیب و گریز‌های بسیار توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شد. در این مطلب به فهرستی از بهترین وسیله‌های نقلیه‌ای که در کلکسیون ال‌چاپو یافت شده نگاهی خواهیم داشت.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: اگر به خبرهای جنایی و پلیسی علاقه‌ داشته باشید بدون شک ال‌چاپو را می‌شناسید. وی یکی از بزرگترین قاچاقچیان موادمخدر دنیاست و گفته می‌شود که شبکه توزیع موادمخدر «سینالوآ»، زیر نظر ال‌چاپو در بیشتر از ۴۰ کشور دنیا فعالیت دارد.

ال‌چاپو چندین بار دستگیر شده و به شیوه‌های مختلف از زندان فرار کرده است. در سال ۲۰۰۹ مجله معتبر فوربز ال‌چاپو را در رده ۴۱ قوی‌ترین افراد دنیا قرار داد. گفته می‌شود سرمایه ال‌چاپو از ۴ بیلیارد دلار تجاوز می‌کند و یکی از مواردی که این پول‌ها خرج آن شده کلکسیونی از وسایل نقلیه مختلف مانند خودرو، هواپیما، هلی‌کوپتر و زیردریایی است.

از قرار معلوم ال‌چاپو به‌عنوان کسی شناخته می‌شود که بیشترین تعداد هواپیما در دنیا را در اختیار دارد و در اسکادران هواپیماهای ال‌چاپو چیزی حدود ۵۸۶ فروند هواپیما قرار دارد. وی در کنار هواپیما، علاقه زیادی به هلی‌کوپتر نیز دارد و۱۳ هلی‌کوپتر پیشرفته را می‌توان در کلکسیون ال‌چاپو پیدا کرد. جالب اینجاست که حتی در کلکسیون ال‌چاپو یک زیردریایی نیز به چشم می‌خورد تا دور از چشم مامورین در زیر دریا موادمخدر را به نقاط مختلف حمل کند.

تعقیب و گریزهای ال‌چاپو و نیروهای امنیتی نهایتاً به دستگیری این مجرم سابقه‌دار منجر شد و تمامی کلکسیون ال‌چاپو توسط دولت مصادره گردید اما خالی از لطف نیست اگر در ادامه به فهرستی از بهترین وسیله‌های نقلیه‌ای که در کلکسیون ال‌چاپو یافت شده نگاهی داشته باشیم.

دوج وایپر

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

بعید به نظر می‌رسد کسی به خودرو علاقه داشته باشد و سودای دوج وایپر را در سر نداشته باشد، این خودروی اسپرت و قدرتمند گزینه خوبی برای خلافکاری است و مدلی که در کلکسیون ال‌چاپو پیدا شده است از یک پیشرانه قدرتمند V۱۰ بهره می‌گیرد و ۵۰۰ اسب‌بخار نیرو دارد.

البته دوج وایپر از آن دسته خودروهای پرسر و صدا است و بعید به نظر می‌رسد برای مخفی کاری و انجام خلاف‌های نامحسوس گزینه خوبی باشد با این حساب شاید واقعاً ال‌چاپو با این خودرو خلاف نمی‌کرده و از آن برای تفریح و خوشگذارنی استفاده می‌کرده است.

هامر H2

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

انصافاً باید گفت ال‌چاپو سلیقه خوبی در انتخاب خودروهای قدرتمند دارد و هامر H۲ را به این دلیل انتخاب کرده که در کنار قدرت، با خودروی باابهتی طرف هستیم که حضور آن در خیابان حکایت از قدرت و صلابت دارد.

قسمت‌های زیادی از این خودرو که با هدف استفاده از میادین نبرد طراحی شده ساخت دست جنرال موتورز است و با خودروی قدرتمندی طرف هستیم که طرفداران آن همیشه از مصرف بالای هامر H۲ گله داشته‌اند. البته بدون شک استفاده از این خودرو برای ال‌چاپو توجیه‌های دیگری داشته و نگران مصرف بالای آن نبوده است.

دوکاتی مانستر

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

دوکاتی برای ساخت این موتورسیکلت طراحی جالبی را به خدمت گرفته و بیشتر قسمت‌های داخلی آن از بیرون قابل مشاهده است و زیر قابل و پوشش پنهان نشده‌اند. در نتیجه با موتورسیکلت با ابهتی طرف هستیم که پس از عرضه به سرعت توانست جای خود را در بین هواداران موتورسیکلت‌های پرسرعت باز کند.

دوکاتی همیشه توجه ویژه‌ای به موتورسیکلت مانستر خود داشته است و مدل‌های جدید این موتور بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد بوده‌اند و بدون شک همین موارد بوده که باعث شد ال‌چاپو هوس خرید یکی از این موتورسیکلت‌ها به سرش بزند.

دوکاتی هایپر موتارد

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

از قرار معلوم ال‌چاپو از طرفداران برند دوکاتی است و در کنار دوکاتی مانستر، در کلکسیون او شاهد حضور دوکاتی هایپر موتارد نیز هستیم. این موتورسیلکت پس از عرضه دوکاتی مانستر راهی بازار شد و طراحی‌ بسیاری از قسمت‌های آن از مانستر الهام گرفته شده است.

دوکاتی هایپر موتارد دید خوبی از جاده در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد و سیستم‌تعلیق بهینه‌ای دارد. این موتورسیکلت برای سواری در جاده‌های خاکی و مسیرهای سنگلاخ نیز گزینه خوبی است و در خیابان‌های شهری سرعت و مانور خوبی دارد.

دوج چلنجر اس‌آر‌تی

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

کلکسیون ال‌چاپو پر است از خودورهای قدرتمند و پرابهت. با این حساب انصافاً باید گفت انتظار دوج چلنجر اس‌آر‌تی را در این کلکسیون داشتیم. ال‌چاپو یکی از بهترین مدل‌های دوج‌ چلنجر را انتخاب کرده بود و مشخص نیست با این خودرو چه خلاف‌هایی انجام داده است اما بدون شک دوج چلنجر اس‌آر‌تی را برای اهداف تبهکارانه به کلکسیون خود اضافه کرده بود.

مدل دوج چلنچر اس‌آر‌تی ال‌چاپو به یک پیشرانه قدرتمند V۸ مجهز است و ۴۷۰ اسب‌بخار نیرو دارد، با این حساب رانندگانی که عاشق قدرت هستند بدون شک جذب این خودرو می‌شوند.

مرسدس‌بنز CLA 45 AMG

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

حضور این مرسدس‌بنز در کلکسیون ال‌چاپو نشان می‌دهد که این سلطان موادمخدر در کنار علاقه‌ به خودروهای قدرتمند و پرابهت، به خودروهای لاکچری و لوکس نیز علاقه‌ زیادی داشته است. به همین دلیل است که ال‌چاپو سراغ مرسدس‌بنز CLA-۴۵ AMG رفته است چرا که این خودرو در کنار ظاهر شیک و لاچکری قدرت زیادی نیز دارد.

یک پیشرانه توربو که نیروی آن به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود را در این مرسدس‌بنز شاهد هستیم که ۳۵۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌‌توان گفت ال‌چاپو از این خودرو برای حضور در مهمانی‌های اشرافی استفاده می‌کرده است و خاطرش جمع بوده که این مرسدس‌بنز سرعت و قدرت خوبی برای فرار از دست پلیس دارد.

جیپ رانگلر

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

همان‌گونه که حتماً می‌دانید مکزیک مهد موادمخدر دنیاست و قاچاقچیان زیادی این کشور را برای مخفی شدن انتخاب می‌کنند. از طرف دیگر جیپ رانگلر از آن دسته خودروهای مورد علاقه خلافکاران است و به همین دلیل این خودرو خیابان‌های مکزیک با این خودرو غریبه نیستند.

گفته می‌شود ال‌چاپو سواحل مکزیک را برای استقرار مرکز خلاف‌کاری‌های خودش انتخاب کرده بود. این منطقه شرایط آب و هوایی مختلفی دارد و از کوهستان‌های سرد تا صحراهای خشک بی‌ آب و علف را در آن شاهد هستیم. به همین دلیل ال‌چاپو جیپ رانگلر را انتخاب کرده بود تا به راحتی در این مناطق تردد کند.

فورد موستانگ فاکس بادی

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

زمان تولد دقیق ال‌چاپو تاکنون افشا نشده است و برخی می‌گویند او متولد سال ۱۹۵۴ است و برخی دیگر ادعای تولد وی در سال ۱۹۵۷ را دارند، به این ترتیب می‌توان گفت زمانی که ال‌چاپو حدوداً ۲۰ ساله بوده سومین نسل از خودروی افسانه‌ای فورد موستانگ راهی بازار شد.

فورد موستانگ در دومین نسل خود با مشکلات زیادی روبرو شد و به همین دلیل در نسل سوم شاهد بهینه‌سازی‌های چشمگیری بودیم تا این خودرو به یکی از خودورهای محبوب جوانان آن زمان تبدیل شود و به نام فورد موستانگ فاکس بادی لقب بگیرد.

ال‌چاپو که در آن زمان جوانی پر شور و هیجان بود و رؤیای آمریکا را در سر داشت علاقه زیادی به این خودرو پیدا می‌کند و به همین دلیل نیز فورد موستانگ فاکس بادی یکی از خودروهایی است که در کلکسیون ال‌چاپو جا خوش کرده بود.

فورد اف ۱۵۰

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

پیکاپ‌های قدرتمند و سریع همیشه مورد توجه خلاف‌کاران بوده‌اند و کاملاً مشخص است ال‌چاپو توجه ویژه‌ای به پیکاپ داشته است. این امر را می‌توان از حضور فورد اف ۱۵۰ در کلکسیون ال‌چاپو تشخیص داد.

این خودرو در بازارهای جهانی فروش بسیار چشمگیری پیدا کرد و در مکزیک نیز به اندازه‌ای محبوب شد که آن را با نام لوبو (Lobo) خطاب می‌کردند. جالب است بدانید لوبو در زبان مکزیکی‌ها به معنای گرگ است. فورد اف ۱۵۰ قدرت زیادی دارد و به‌عنوان پیکاپ چالاکی شناخته می‌شود که در تعقیب و گریزها اثری از خود به جای نمی‌گذارد.

نسل پنجم فورد موستانگ

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

اگر کسی به خودروهای قدرتمند علاقه داشته باشد و از مال و منال خوبی هم برخوردار باشد دیگر نمی‌‌توان جلوی او را گرفت و بدون شک گلچینی از بهترین خودروها را در کلکسیون او شاهد خواهیم بود. این اتفاق برای ال‌چاپو رخ داده است و در کنار سومین نسل از فورد موستانگ، شاهد حضور نسل پنجم فورد موستانگ در کلکسیون ال‌چاپو هستیم.

اگر به خودروهای موستانگ علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که پنجمین نسل از این خودروها، یکی از بهترین آن‌ها شناخته می‌شود و بهترین فروش را در بین موستانگ‌ها تجربه کرده است. با این حساب باید گفت بدون شک ال‌چاپو که اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد از اینکه نمی‌تواند سوار این خودروی قدرتمند شود افسوس زیادی می‌خورد.

مرسدس‌بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن RENNTECH

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

این خودرو که توسط شرکت معروف و خوشنام RENNTECH بهینه‌سازی‌ شده است ماحصل همکاری مرسدس‌بنز و مک‌لارن است و کاملاً مشخص است با خودرویی طرف هستیم که تعقیب کردن آن در جاده‌ها کاری عبث و بیهوده است و بعید می‌دانیم خودرویی به گرد مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن برسد.

این خودرو قیمت بسیار گزافی دارد و نسخه تیونینگ شده آن گران‌تر نیز هست اما برای سلطان موادمخدر دنیا که بیشتر از ۴ میلیارد دلار پول دارد، خرید این مرسدس‌بنز همانند پول خرد است.

کوروت سی ۶ زد.‌آر.‌وان

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

بی‌دلیل نیست که در کلکسیون خودروهای ال‌چاپو شاهد این خودرو هستیم چرا که در میان تمامی خودروهای کوروت، مدل سی ۶ زد.آر.‌وان این خودرو به عنوان یکی از بهترین کوروت‌ها شناخته می‌شود. در میان عاشقان خودرو، دوج چلنجر به عنوان گزینه‌ای مناسب برای درگ کشیدن شناخته می‌شود و فورد موستانگ به هندلینگ عالی معروف است. کوروت سی ۶ زد.‌آر‌.‌وان به لحاظ کارآیی ترکیبی از این دو خودرو است و به همین دلیل یکی از سریع‌ترین و چابک‌ترین خودروهای کلکسیون اپل‌پاچو به حساب می‌آید.

مرسدس بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

یکی از بهترین خودروهای سوپر اسپرت دنیا در کلکسیون ال‌چاپو جا خوش کرده بود. این خودروی فوق‌سریع دارای قوی‌ترین پیشرانه مکشی دنیاست و پیشرانه‌ای بسیار قدرتمند دارد که ۳۵۶ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در کنار تجهیزات پیشرفته و امکانات موتوری چشمگیری این خودرو، به لحاظ زیبایی شناختی نیز با یکی از جذاب‌ترین مرسدس‌بنزهای دنیا طرف هستیم که ابهت خاصی دارد و باز شدن درهای این خودرو به سمت بالا به مرسدس‌بنز اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی حالتی ویژه و منحصر به فرد داده است.

نیسان جی‌تی آر

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

زمانی که ال‌چاپو ۲۰ تا نهایتاً ۳۰ سال بیشتر نداشت، موجی از خودروهای ژاپنی به آمریکا صادر شد و ال‌چاپو نیز که علاقه زیادی به خودروهای قدرتمند داشت با برندهای بزرگ خودروساز ژاپنی مانند تویوتا، هوندا و نیسان آشنا شد و از همان زمان طراحی ویژه‌ این خودروها به دل ال‌چاپو نشست تا اینکه در نهایت نیسان جی‌تی‌ آر به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین خودروهای ژاپنی که ابهت و جذبه خاصی نیز دارد به کلکسیون خودروهای ال‌چاپو راه پیدا کرد.

نیسان جی‌تی‌ آر نقد‌های بسیار مثبتی از کارشناسان خودرو بدست آو‌رده است و به‌عنوان خودرویی محبوب در آمریکا شناخته می‌شود.

دوج رام Hemi ضدگلوله

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

تجربه نشان داده است افراد ثروتمند همیشه در معرض خطر هستند، به‌خصوص اینکه این فرد ثروتمند سلطان موادمخدر دنیا نیز باشد. با این حساب کاملاً منطقی به نظر می‌رسد اگر در کلکسیون خودروهای ال‌چاپو یک خودروی ضدگلوله که تا دندان مسلح شده است به چشم بخورد.

به احتمال زیاد این خودرو نه تنها مورد استفاده ال‌چاپو قرار می‌گرفته بلکه اعضای باند فروش مواد مخدر وی نیز از دوج رام Hemi برای مقاصد تبهکارانه استفاده کرده‌اند. در نتیجه ال‌چاپو به جای یک دستگاه از این دوج رام، چندین دستگاه از این پیکاپ‌های قدرتمند را در کلکسیون خود نگه‌داری می‌کرد.

جیپ چروکی ضدگلوله

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

بدون شک دوج رام به عنوان یک پیکاپ قدرتمند و سریع بیشتر کارهای ال‌چاپو را راه می‌انداخته است اما از قرار معلوم این سلطان موادمخدر به خودرویی ضدگلوله نیاز داشته که چالاکی بیشتری داشته باشد و از مسیرهای دشوار به راحتی گذر کند.

این جیپ چروکی ضدگلوله خودرویی تمام‌عیار برای مقاصد تبهکارانه است اما باید به این نکته اعتراف کرد که تجربه رانندگی دلنشینی ندارد و به احتمال زیاد ال‌چاپو جیپ چروکی را بیشتر به دلیل جذبه و ابهت این خودرو خریداری کرده است. امکان ضدگلوله بدون آن نیز باعث شده تا این تبهکار بدون نگرانی از درگیری‌های مسلحانه با خیال راحت در خیابان‌ها گشت و گذار کند.

فولکس‌واگن جتا ضدگلوله

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

فولکس‌واگن جتا یکی از محبوب‌ترین خودروها در اروپا و آمریکا به حساب می‌آید و یک خودروی تقریباً معمولی برای مصارف روزانه است. این موارد باعث شد تا در حین کشف و مصادره خودروهای کلکسیون ال‌چاپو، نیروهای امنیتی از دیدن مدل ضدگلوله فولکس‌واگن جتا تعجب کنند.

با این حساب می‌توان این‌گونه برداشت کرد که ال‌چاپو این فولکس‌واگن را به این دلیل انتخاب کرده که ظاهری معمولی دارد و استفاده از آن برای مصارف خلافکارانه باعث جلب نظر نیروهای پلیس و مردم نمی‌شود.

نسخه‌ای کپی شده از دوج چارجر پلیس

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

دوج چارجر یکی از بهترین خودروهای پلیس است که سالیان سال به نیرو‌های امنیتی آمریکا خدمت کرده و امتحان خود را پس داده. ال‌چاپو نیز که استاد حیله و ترفند است با هوشمندی تمام به این فکر افتاد که از شهرت و محبوبیت دوج چارجر پلیس به نفع خود استفاده کند.

در نتیجه یکی از مدل‌های دو چارجر را دقیقاً همانند مدل پلیس این خودرو بازسازی کرد تا در عملیات‌های خلافکارانه با خیال راحت از این خودرو استفاده کند. این کار باعث می‌شد تا کسی به افراد او شک نکند و در نهایت مخفی‌کاری دور از چشم پلیس و مردم عادی به جرم و جنایت بپردازند.

مرسدس بنز G63 AMG

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

اگر نگاهی به کلکسیون خودروهای ال‌‌چاپو داشته باشید متوجه خواهید شد که جای خالی یک خودروی قدرتمند آلمانی کاملاً محسوس بود و به همین دلیل ال‌چاپو مرسدس بنز G۶۳ AMG را در کلکسیون خود قرار داد تا این کلکسیون چیزی کم و کسر نداشته باشد.

نیروی این خودرو به چهار چرخ منتقل می‌شود و بعید به نظر می‌رسد مسیر دشواری باشد که این مرسدس‌بنز نتواند از آن عبور کند. مشخص نیست ال‌چاپو از این مرسدس‌بنز در عملیات‌های خلافکارانه استفاده می‌کرده یا اینکه آن را برای استفاده‌های شخصی و تفریح خریده بود. اما برای هر کدام از این مصارف که باشد باید به سلیقه ال‌چاپو بابت این مرسدس‌بنز جذاب تبریک گفت.

هواپیمای سسنا ۲۰۶

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

اگر خاطر شما باشد در ابتدا گفتیم که ال‌‌چاپو یک اسکادران متشکل از ۵۸۶ فروند هواپیما‌ را در خدمت خود داشته است. این تعداد هواپیما از گستردگی عملیات ال‌چاپو برای حمل و انتقال موادمخدر حکایت دارد. در نتیجه انواع و اقسام هواپیماهای باری و تجاری را در این کلکسیون شاهد بودیم.

اما در بین این هواپیما‌ها، هواپیما‌ی سسنا ۲۰۶ بیشتر به چشم می‌خورد و جذاب‌تر است. این هواپیما که به عنوان هواپیمای اسپرت و چابک شناخته می‌شود به راحتی بر روی آب و خاک فرود می‌آید و به‌رغم اینکه اولین بار در سال ۱۹۶۲ معرفی شده است هنوز هم گزینه خوبی برای پرواز‌ به حساب می‌آید.

بدون شک ال‌چاپو سسنا ۲۰۶ را به این دلیل انتخاب کرده است که در ارتفاع کم و دور از نگاه تیزبین‌رادارهای پیشرفته می‌توان با آن پرواز کرد و در ظلمات شب در باند‌های خلوت و دور افتاده‌ بیرون از شهرهای بزرگ با آن فرود آمد.

هواپیمای راک‌ول اینترنشنال کامندر 690B

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

این هواپیما نیز همانند سسنا ۲۰۶ گزینه خوبی برای انجام عملیات‌های خلافکارانه است و به راحتی ۱۱ سرنشین را در خود جای می‌دهد. راک‌ول اینترنشنال کامندر سرعت خوبی دارد و مانور بسیار چشمگیری در آسمان به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید این هواپیما به اندازه‌ای مشهور است که سیاستمداران آمریکایی نیز تاکنون از آن استفاده کرده‌‌اند و از آنجایی که فضای داخلی آن جادار و بزرگ است به خلافکاران اجازه می‌دهد تا انواع و اقسام تجهیزات خلافکارانه را در آن تعبیه کنند.

بوئینگ ۷۴۷

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

برای اینکه ابعاد عملیات‌های خلافکارانه ال‌چاپو در ذهن شما شکل بگیرد در میان اسکادران هواپیماهای این سلطان موادمخدر به بوئینگ ۷۴۷ اشاره می‌کنیم. بوئینگ ۷۴۷ فضای بسیار زیادی برای حمل موادمخدر و پول نقد در اختیار این خلافکار بزرگ قرار می‌داده است و مسافت طولانی را میان کشورهای مختلف طی می‌کرده تا موادمخدر را با خیال راحت از این طرف دنیا به طرف دیگری انتقال دهند.

جالب است بدانید این هواپیما برای انتقال مامورین و افراد ال‌چاپو نیز استفاده نمی‌شده و تنها جهت باربری کاربرد داشته است. در نتیجه قاچاقچی‌ها تمام صندلی‌ها و تجهیزات داخل این بوئینگ ۷۴۷ را خالی کرده بودند تا فضای بیشتری برای انتقال موادمخدر در اختیار داشته باشند.

هواپیمای SUD AVIATION CARAVELLE III

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

اولین مدل از این هواپیما اولین هواپیمای برد متوسط دنیا بود که در سال ۱۹۵۵ توسط فرانسوی‌ها ساخته شد و سومین نسل آن را در کلکسیون ال‌چاپو شاهد هستیم. این هواپیما بدنه‌ای بسیار باریک دارد و پهنای آسمان را با سرعت زیادی می‌شکافد و به پیش‌ می‌رود.

سرعت چشمگیر این هواپیما باعث شد ال‌چاپو آن را برای عملیات‌های خلافکارانه‌ای که نیاز به سرعت زیاد داشتند و باید در کمترین زمان ممکن است انجام می‌شدند به خدمت بگیرد. در کنار این ویژگی‌ها، این هواپیما قابلیت حمل بار زیادی دارد و تا ۸.۴ تن بار را منتقل می‌کند که این امر نیز گزینه خوبی برای انتخاب آن از جانب سلطان موادمخدر دنیا به حساب می‌‌آید.

زیردریایی

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

انتقال بار و کالا از یک نقطه به نقطه دیگر توسط هواپیما هیچ اشکالی ندارد اما زمانی که قرار باشد کالای غیرقانونی را دور از چشم تیزبین رادارها از نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر منتقل کرد کار دشوار می‌شود و نمی‌توان خیلی روی هواپیما‌ها حساب باز کرد.

اینجاست که یک بار دیگر پول به کمک ال‌چاپو آمد و برای حمل مواد مخدر به جای اینکه مسیرهای خاکی و هوایی را انتخاب کند با خرید یک زیردریایی، موادمخدر را دور از چشم نیروهای امنیتی از زیرآب به نقاط مختلف حمل کرد.

ناگفته نماند ال‌چاپو اولین تبهکاری نبود که برای اهداف خلافکارانه خود از زیردریایی استفاده کرد، اما تعداد زیردریایی‌هایی که او به خدمت گرفته و ابعاد عملیات وی در زیرآب در تاریخ کارهای خلافکارانه بی‌سابقه است.

بل رنجر ۴۰۷

هواپیما، هلی‌کوپتر، زیردریایی و خودرو‌های کلکسیون ال‌چاپو

داستان‌های زیادی از تبهکاری‌ها و فرارهای ال‌چاپو روایت می‌کنند که بیشتر آن‌ها نیز واقعی هستند و با یک تبهکار تمام‌عیار طرف هستیم که سالیان سال نیروهای امنیتی کشورهای بزرگ به دنبال او بوده‌اند.

جالب است بدانید روزنامه‌نگاری با نام گونزالو گیلن با خلبان هلی‌کوپتر بل رنجر ۴۰۷ که برای ال‌چاپو کار می‌کرد گزارش مفصلی انجام داده است. این خلبان که در این گزارش با نام مستعار Tinieblo به‌معنای «سپیده‌دم » خطاب می‌شد مدعی است ال‌چاپو از او درخواست کرده است که با هلی‌کوپتر برای وی عملیات‌های خلافکارانه و حمل موادمخدر انجام دهد.

این خلبان نیز یک هلی‌کوپتر بل رنجر ۴۰۷ را با امکانات کامل در اختیار ال‌چاپو قرار می‌دهد تا قسمتی زمین و آسمان از شر خلافکاری‌های این تبهکاران در امان نباشد. هلی‌کوپتر بل رنجر ۴۰۷ تنها یکی از ۱۳ فروند هلی‌کوپتری است که در کلکسیون ال‌چاپو جا خوش کرده‌اند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به واقعیت‌های جنایی و پلیسی علاقه دارید و مطلبی در خصوص ال‌چاپو در ذهن شماست که به آن‌ اشاره نکردیم، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .

      چرا پراید توی کلکسیونش نبود؟

    • بدون نام

      بابا مسولین خودمونو خدایی دست کم نگیرین همش پی اون ور آبیا باشین آخه تا کی بسه یه نگاه هم به وطنیا داشته باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج