۷۹۴۳۰۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ضرورت‌های تحول در وزارت کار و رفاه اجتماعی

مجید ابهری در خبرآنلاین نوشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ترکیب وزارت کار و امور اجتماعی، رفاه و تعاون تشکیل شده و گسترده ترین سازمان در بین نهادهای دولتی در خدمت گذاری بخش های کم درآمد است.

مجید ابهری در خبرآنلاین نوشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ترکیب وزارت کار و امور اجتماعی، رفاه و تعاون تشکیل شده و گسترده ترین سازمان در بین نهادهای دولتی در خدمت گذاری بخش های کم درآمد است.

کارگران و یا افراد نیازمند به کار، بیمه دهندگان و اقشار دیگر باید در این شرایط دشوار با کمک این سازمان زندگی کنند. همچنین از طرفی بزرگترین گروه های صنعتی و شرکت های اقتصادی در قالب شستا و موسسات دیگر تحت پوشش این وزارتخانه هستند. ترکیب سه وزارتخانه با خدمات جداگانه از ابتدا کار درستی نبوده چرا که گروه کارخانجات و صنایع نیازمند مدیران تخصصی و با تجربه هستند و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان نهاد درآمدساز و با مسئولیت بازنشستگی، کارگران و حمایت از حقوق آنها نیاز به مدیری مجرب دارد و وزارت کار نیز با ایجاد زمینه های کارآفرینی و اشتغال زایی باعث حرکت چرخ های صنعتی و اقتصادی کشور می شود.

به همین دلیل باید اقدامات انجام شده در این وزارتخانه مورد بازنگری قرار گرفته و مدیران گروه های تولیدی مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند. البته وزیر قبلی نیز در حد توانایی خود با توجه به تنوع شگفت انگیز وظایف و گستردگی مسئولیت ها توانست خدماتی انجام دهد که البته کافی نبود و باید از روابط سیاسی دور نگه داشته می شد که متأسفانه اینگونه نشد.

باید برای تغییر در این وزارتخانه علاوه بر بازنگری در اقدامات، مدیران مالی و صنعتی پس از ارزیابی عملکرد با اهداف نوین همگام شوند وگرنه با تغییر یک نفر دردی درمان نخواهد شد. باید با توجه به افزایش فقر و ضعف اقتصادی موجود ، بازنشستگان و بیمه شدگان در اولویت قرار گیرندو با تغییر رویکرد مدیران شرکت های زیر مجموعه در جهت درآمدسازی آنها اقدام شود و همچنین پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی نیز در دستور کار وزیر جدید قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      چرا باید مدیران ارشد وزارتخانه های در امد زا از وزارت اطلاعات انتخاب بشن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج