جاباما
۷۹۴۳۵۳
۲۸ نظر
۵۰۱۱
۲۸ نظر
۵۰۱۱
پ

تب داغ ثبت نام لاتاری در میان ایرانیان

بنا بر مشاهدات میدانی و آنچه در کوچه و خیابان می‌گذرد، می‌توان درک کرد که امسال ثبت نام لاتاری به اوج خود رسیده و شاید به جرات بتوان گفت بیشترین تقاضا برای ثبت نام در لاتاری را امسال داشته ایم.

انصاف نیوز نوشت: بنا بر مشاهدات میدانی و آنچه در کوچه و خیابان می‌گذرد، می‌توان درک کرد که امسال ثبت نام لاتاری به اوج خود رسیده و شاید به جرات بتوان گفت بیشترین تقاضا برای ثبت نام در لاتاری را امسال داشته ایم.

چند روزی است که روی در و دیوار خیابان‌ها و اکثر کافی‌نت‌ها تبلیغ ثبت‌نام لاتاری را می‌بینیم و اگر ورود و خروج مراجعین به کافی‌نت‌ها را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که درخواست‌ها برای ثبت نام کم نیست. از افرادی که هرسال با امیدواری ثبت نام می‌کنند تا افرادی که برای اولین بار می‌خواهند شانس‌شان را امتحان کنند و هرکدام رویایی در سر می‌پرورانند.

تب داغ ثبت نام لاتاری در میان ایرانیان

کافی است در گوگل "لاتاری" را جست‌وجو کنید تا ببینید سایت‌های مختلفی برای ثبت نام وجود دارد و شرایط این مسابقه را به‌طور کامل توضیح داده است. سایت‌هایی که با جملاتی مانند (گرین کارت رایگان یا فرصت را برای ثبت نام لاتاری از دست ندهید) تلاش می‌کنند تا هیجان این قرعه‌کشی را بیشتر کنند.

لاتاری یک قرعه کشی سالانه در آمریکا است که برندگان آن مجاز به دریافت گرین کارت آمریکا می‌شوند. آمریکا همه ساله از طریق لاتاری به ۵۵۰۰۰ نفر از سراسر دنیا گرین کارت رایگان اعطا می‌کند. گفته شده است که هدف لاتاری متنوع کردن جمعیت مهاجران ایالات متحده است. سهمیه‌ی ایرانی‌ها در این برنامه ۳۵۰۰ نفر است.

اما دلیل ثبت‌نام همه‌ساله‌ی برخی از افراد در این قرعه‌کشی چیست؟

دختر جوانی است که در لاتاری ثبت نام کرده. وی در جواب اینکه چرا در لاتاری ثبت نام کردی، گفت: «چون احساس می‌کنم اینجا به اندازه‌ی کافی مستقل و آزاد نیستم. نه در جامعه و نه در فرهنگ خانواده‌ام و همین‌طور در رابطه با اقتصاد کشور که آدم‌ها بجای پیشرفت پس‌رفت می‌کنند.»

این دختر جوان ادامه داد: «از شرایط ثبت نام می‌دانم که من باید جدا از خانواده ثبت نام کنم زیرا یک فرد ۲۳ ساله‌ی بالغ هستم در حالی که در ایران اگر ۴۰ ساله هم شوم باید به همه جواب پس بدهم. با‌ این که احتمال نمی‌دهم برنده شوم باز ثبت نام کردم چون امید دارم و ایران از لیست حذف نشده این شانس است، شاید برنده شدم.»

علی دانشجوی ترم پنچ دانشگاه تهران است که در لاتاری ثبت نام کرده، وی درباره‌ی دلیل ثبت نامش به خبرنگار انصاف نیوز گفت: « مسابقه‌ی لاتاری یک راه کم هزینه برای ادامه تحصیلم در آمریکا است. زیرا اگر قرار باشد از راه اپلای تحصیلی مهاجرت کنم بسیار پرهزینه و زمان‌بر است. اگر برنده شوم یک فرد پولدار را پیدا می‌کنم و با خودم می‌برم تا پول مورد نیازم را بدهد.»

کافی‌نت‌ها از جواب دادن امتناع می‌کنند

به‌خاطر آنکه کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد احتمال افزایش متقاضی برای ثبت‌نام وجود دارد. برای بررسی صحت این موضوع و تعداد مراجعین به برخی کافی‌نت‌ها، خبرنگار انصاف نیوز به سراغ کافی‌نتی‌ها رفت که هیچ‌کدام جواب واضح و روشنی ندادند.

یکی از کافی‌نت‌های خیابان حافظ گفت: «نمی‌دانم ثبت نام‌ها نسبت به سال گذشته چقدر تغییر کرده است و باوجود مشکلات بین ایران وآمریکا اگر قرار بود برای مسابقه مشکلی پیش بیاید اصلا اسم ایران در لیست قرار نمی‌گرفت.»

کافی‌نت دیگری در خیابان ولیعصر هم به خبرنگار انصاف نیوز گفت: « تابه حال دو، سه نفر که من ثبت نام کرده‌ام برنده شده‌اند وتعداد ثبت نام‌ها نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.»

کافی‌نت دیگر در خیابان انقلاب روبه رو دانشگاه تهران در تماس تلفنی به خبرنگار انصاف نیوز هزینه‌ی ثبت نام را ۳۰ هزارتومان اعلام کرد و در ادامه گفت: «اکثر ایرانیان مقیم آن سمت، با همین لاتاری رفته‌اند؛ احتمال برنده شدن خیلی ضعیف است ولی شانس است.»

صاحب این کافی‌نت در ادامه گفت:« هرسال پنچ هزار نفر ایرانی برنده می‌شوند و ثبت‌نام‌ها امسال بیش از سال‌های گذشته بوده است.»

اما به غیر از کافی‌نت‌ها سایت‌هایی نیز در این زمینه فعال هستند که با وعده‌ی ثبت‌نام صحیح با احتمال بالای برنده شدن، هرکدام سعی در جذب مشتری دارند. مشتری‌هایی که نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف به دنبال رسیدن به آمریکایی هستند که بعضا تصور صحیح، برنامه‌ریزی و هدف قابل توجه و جدی هم از زندگی در آن ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر کی میدونه چیه بلده هر سال داره ثبت نام میکنه

    • بدون نام

      فرار به سوی پیروزی
      مرگ بر آمریکا خیلی هزینه بیخودی گذاشت رو دست مردم

    • بدون نام

      آمریکا خیلی بیشتر به مردم گرین کارت باید میداد بخاطر دخالتای کارتر فرانسه و انگلیس بیشعور هم همینطور تا اخر مدیون مردم ایرانن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترجمه کن ما که نفهمیدیم چی گفتی

    • علی

      زنده باد آمریکا........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راهتون نمیده آمریکا جون! دیگه دوره آمریکا هم داره تموم میشه .ترامپ دوره افتاده باج می یگره تا زیرساختهای فرتوت آمریکا رو درست کنه .امپراتوری دلار هم داره به سر میاد .هه هه

      • بدون نام

        دوره آمريكا داره تموم ميشه خخخخخخخخ

    • بدون نام

      هر کی برده خدا دوستش داشته از ایران نجات پیدا کرده خوشبخت شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماها خداتون همین آمریکاست

      • رضا

        خدای شما رو اینجا داریم میبینم تا جای که ممکن بود فرو کردن

    • بدون نام

      انگار مردم رو سرگرم خرج و دلار تورم زندگی کنند دست از مطالبات و اعتراض بر میدارن یادشون مونده چی به سرشون آوردن بدترین خاطرات رو از زندگی در ایران دارند

    • بدون نام

      بهترین سالهای جوونیمون هدر رفت ترامپ حرکت اشتباهی زد ویزا رو محدود کرد به ایران بخاطر این رفتارش ثبت نام نکردم کلا مثل نذری میمونه لاتاری فقط تهش عزا و غم نیست خوشبختیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای چقدر ترامپو ناراحت کردی ثبت نام نکردی

    • بدون نام

      چقدر بايد فشار رو مردم باشه كه مجبورن به هر طريقي خاك و وطنشون رو ترك كنن

    • علیرضا

      شراطی به وجود اومده که چهل سال قبل از خارج میومدن تو این کشور زندگی کنن الان همه دنبال فرارکردن از ایران هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهمات یک پهلوی طلب

      • بدون نام

        ایشون واقع گرا هستن

    • امیر ارسلان

      کاش میشد ملت ایران همه میتونستن برن امریکا مسئولین تنها میموندن اینجا لعنت بهتون که زندگی رو حرام کردین به ملت آدمای نا لایق

      پاسخ ها

      • من

        چرا مردم برن و مسوولین بمونن؟؟؟؟مسوولین که از خداشونم هست، از این خاک برن،ما همینجا تو وطن خودمون بمونیم.

    • همتی

      مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      نه پس بمونیم تو این مملکت مزخرف !!!!!!

    • بدون نام

      اره بریم امریکاوافغانیابیان جامون بگیرن کشور تمدن مردم۷۰۰۰سال پر پر

    • بدون نام

      همه دنبال فرار از مملکتن . خدا باعثو بانیشو لعنت کنه

    • بدون نام

      این اقای کلید با دروغاش همه روبدبین کرده ولی بایدبدونین ما بهترین رهبرراداریم اعمال دولت هیچ ربطی به رهبری نداره ورهبری هیچ وقت راضی به این ظلمها نیست.

    • بدون نام

      آمریکا فقط به درد نخبه ها و کار آفرین ها میخوره وضعیت خود مردم اونجا خرابه اسکاندیناوی برای مردم عادی جای خیلی بهتریه

    • بدون نام

      چنان مسولین چپاول میکنند که برای بچه هامون هیچ آینده ای نیست

    • بدون نام

      خوش به حال اونی که کوچ کرده

    • بدون نام

      یک لحظه خودتون رو جای افغان های ایران بزارید همون قدر که اونا از شما بدشون میاد حاشیه نشین های مرز نشین هم از شما بدشون میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج