جاباما
۷۹۴۴۲۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

زمان بررسی «ترمیم دستمزد» مشخص شد

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری جلسه این شورا خبر داد و گفت: این جلسه سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر قدرت خرید از دست رفته‌ کارگران را احیا کنیم.

خبرگزاری تسنیم: جلسه شورای عالی کار در هفته ای که گذشت برگزار نشد. در حالی که این وعده اولین وعده شریعتمداری وزیر کار بود و انتظار می رفت که بدون وقفه برگزار شود.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در این رابطه با تایید لزوم برگزاری جلسه‌ی «ترمیم دستمزد» در اولین فرصت ممکن می‌گوید: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته و آخرین خبر از منبع موثق، جلسه شورای عالی کار با موضوع ترمیم قدرت خرید کارگران، سه‌شنبه هفته پیش رو برگزار خواهد شد.

وی افزود: البته هنوز دعوتنامه مربوط به جلسه به دستمان نرسیده اما بنابه اظهار همان منبع، دعوتنامه نیز در روز شنبه ارسال خواهد شد.

خدایی در ارتباط با احتمال افزایش دستمزد با تاکید بر محاسبات شهریور ماه کمیته دستمزد گفت: پیگیری همکارانم در شورای عالی کار و بررسی‌های دوستان در کارگروه مزد کماکان ادامه دارد و امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر قدرت خرید از دست رفته‌ کارگران را احیا کنیم.

به گزاش تسنیم ۶آبان ماه سال جاری بود که محمد شریعتمداری مطالبه کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار را قابل تحقق دانست و گفت: امیدواریم همین هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار شود و بتوانیم به تصمیم سه‌جانبه‌ای در زمینه کاهش قدرت خرید کارگران برسیم.

وی همچنین بر ضرورت تداوم سه‌جانبه‌گرایی تأکید کرد و گفت:‌این ارتباط چه در قالب شورای عالی کار و چه به صورت مجازی باید تداوم یابد.

وزیر کار، موضوع بنگاه‌های مشکل‌دار را یکی دیگر از اولویت‌های خود در وزارت کار عنوان کرد و گفت: هفته آینده در زمینه واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیز جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد که این موضوع نیز از اولویت‌های مهم در وزارت کار برای صیانت از نیروی کار است.

طبق محاسبات نمایندگان کارگران در شورای عالی کار قدرت خرید کارگران در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است. تا جایی که بعد از تعیین دستمزد ۹۷، حداقل دستمزد سال جاری جوابگوی ۵۰ درصد هزینه های زندگی بود اما اکنون این رقم به ۳۲ درصد رسیده است. بنابراین می توان گفت فاصله ۵۰ درصدی دستمزد تا معیشت از ابتدای امسال به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید جلال

      همش شعار فقط شعار

      پاسخ ها

      • رضا

        اختلاف طبقاتی خیلی زیاد شده خدا از سرتون نگذره.

    • کارگر

      بخدا پدرما سوخت زیر فشار و گرانی

    • بدون نام

      فقط یک نکته ظریف هست که معمولا از قلم میافته. تا پایان سال4 ماه بیشتر نمانده و هر سال طبق روال عادی شورای تعیین حقوق و دستمزد کارگران با حضور نمایندگان کارگران و دولت و کارفرما تشکیل میشود و بعد از چندین جلسه ی بظاهر بی نتیجه و کش و قوسهای فراوان و اخبار ضد و نقیض ، 2 تا 3 درصد بیشتر از تورم!!! سقف حقوق برای سال بعد تعیین میشه. پس میتوان اینطور نتیجه گرفت که میشود برای صرفه جویی در وقت عزیزان نمایندگان کارگری و دولت و کارفرما و جهت جلوگیری از دوباره کاری، این جلسات را تا میران لازم کش بدهند تا به آخر سال نزدیک شود و مانند سنوات قبل نسخه حقوق را بپیچند..

    • بدون نام

      فقط کارگران پس ما بازنشسته های فرهنگی چی باز هم فقط فکر کارگران هستند که چرخ تولیدشان ازکار نیفته گور بابای ما بازنشسته ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازم خدا را شکر وضعیت بازنشستگان فرهنگی قدری بهتر از بازنشستگان تامین اجتماعیه و انشاءالله بهتر بشه..پدرم با سی سال سابقه سال 84 بازنشست شده و الان ماهیانه 1 میلیون و 290 هزار تومان دریافتی میگیره.دریافتی شما هم همین مقداره؟؟؟

      • بدون نام

        حسادت چی را داری می کنی لحاف ملا نصردین امسال دولتی سر شما فرهنگی و کارمندان وهمه نورچشمیها این دولت خدمتگذار فقط ۱۰۰ هزار تومان گذاشت رو حقوق کارگران اولا مگر تو تواین مملکت زندگی نمی کنی اینها فقط شعاره چیزی به کسی نمی دهند شما لطفا حرص نخور می ترسم سکته بزنی همسرت بیوه شود و دوما تو این مملکت اگر چیزی بخواند بدند همش مال شما فرهنگیهای محترمه آخه شما خیلی زحمت می کشید بچه بازی که نیست تو یک سال سرجمع شما ۹۰ روز بقول خودتان گرد گچ می خورید ببخشید می خواستم یاداور شون مطمئن باشید چیزی به کارگر نمی دهند بعد حقوق کارگر را دولت نمی دهد که شما حرص می خوری بهمه مقدسات قسم بعد از ۲۴ سال سابقه الان یک میلیون پانصد حقوق می گیرم الان چهار ماه است همین راهم ندادند می دونم که باور نمی کنی فقط شما حرص نخور. ما بجهنم

    • کارمند

      تورم حداقل ۱۵۰ درصد رشد داشته است حالا پس از چندین ماه و برگزاری جلسات متعدد قرارشده تازه بررسی شود؟احتمالا به هر نفرباهزارمنت ۲۰ یا۳۰هزارتومان اضافه شود

    • بدون نام

      شریعتمداری خر مراد رو سوار شد دیگه چیکار به دستمزد داره

    • بدون نام

      به خدا دروغه دروغه دروغه اصلا روز اول ناف اینها را با دروغ بستند حناتون دیگه رنگی نداره سانسورچی خدا خیرت ده اگر این نظر من را پخش کنی وخدا لعنتت کنه اگر سانسور کنی

    • دانیال

      تو را خدا یه کاری برامون بکنید من یک و دویست میگیرم قسط و کرایه را میدم فقط 300 تومن برام میمونه و پنج روزه تموم میشه یعنی من تو ماه فقط 5 روز پول تو جیبمه 25 روز باید ناراحتی و شرمندگی را تحمل کنم سه ماهه خانواده م رنگ گوشت را ندیدن منظور گوشت گوساله ست صد بار بهم گفتن بخرم ولی پول ندارم مثلا کارمندم. من کارمند شرکتی الان یه ریال پول ندارم دارم سکته میکنم

    • آ زاد

      اگه مو ضوع کسر حقوق بود در روز اول اجرا می شد ولی حالا که بحث دادن حق مسلم به قشر زیر خط فقر می رسه امروز و.فردا و...فقط کارگر را برای مشروعیت بخشیدن به خودتون در زمانهای خاص می خواهید!

    • بدون نام

      اینا همشون حرفای خالیه فقط میزنن انقدر این جلسه رو میزارن تا بشه اسفند ماه که اون نوقع واسه دستمز سال ۹۸ تصمیم گیری میکنن

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      اینقدجلسه اینقد حرف مفت اینقد ''''''''وشعر بگفتید ک دیگه
      حالمون از قیافه و حرف اتون بهم میخوره
      بقران ب پیمبر اگ کس دیگ جای شما بی شرم ها بود
      خودشو آتش زده بود واقعا خجالت نمیکشید
      اخ یک چقد وعده چقد جلسه چقد دروووووغ چقد بجلسهحیایی
      دارید میبینید آهای مسیولین مردم دارن تن فروشی میکنن
      نمیبینید!!!!!!!!!!نمیشنوید !!!!!!!!!!!!!
      برید سالن دادگاهها!!!!!!!
      مجبورن مجبور !!!!!!!!!
      یک زن سرپرست چیکار کنه
      مستمری شوهرش میشه یک میلیون ۲۰۰
      با کرایه خونه و بچه بزرگ و کوچیک چیکار کنه !!!!!!!
      بقران داره ظلم میشه !!!!!

    • بدون نام

      میخوام اضافه نشه ما منتظر مرگیم دیگه کارمون از حقوق گذشته ازبدبختیم ردکردیم هیچ دلخوشی نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج