۷۹۴۴۳۱
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

اروپا باز هم پشت ایران درآمد

اتحادیه اروپا با تاسف‌بار خواندن اقدام سوئیفت که دسترسی برخی بانک‌های ایرانی به این سامانه را تعلیق کرده است، به ایجاد سازوکار جدید مالی برای تجارت با ایران سرعت بیشتری بخشید.

ایسنا: با آغاز دور دوم تحریم‌های یکجانبه و غیرمشروع آمریکا علیه ایران، سامانه خدمات پیام‌رسان مالی سوئیفت دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به این سامانه را تعلیق و در عین حال از ذکر نام‌ این بانک‌ها خودداری کرد.

سوئیفت خودش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تعلیق بانک‌های ایرانی از دسترسی به این سیستم مالی "قابل تاسف" است، اما این اقدام را جهت ثبات و تمامیت سیستم مالی جهانی انجام داده است.

حال با این تصمیم سوئیفت، رویترز اعلام کرده است که کمیسیون اروپا به موضوع ورود کرده و تعلیق دسترسی برخی بانک‌های نامشخص ایرانی به این سامانه را "تاسف‌بار" خوانده است.

این اقدام سوئیفت که مقر اصلی آن در بلژیک مستقر است، در حالی انجام می‌شود که بر اساس سیاست‌ها و قوانین این سامانه، باید به طور کاملا جداگانه از سیاست‌های کشورها رفتار کند که تاکنون چندین بار خلاف آن را عمل کرده است.

اما از دیگر سو، این اقدام سوئیفت اروپا را برای ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت بیش از پیش مصمم کرده است؛ موضوعی که مدتی است قدرت‌های اصلی اروپا به دنبال آن هستند و تلاش می‌کنند با ایجاد یک صندوق بین‌المللی اروپایی علاوه بر تسهیل تجارت با ایران، خود را از زیر فشار آمریکا بیرون بکشند و تلاش کنند تا با افزایش معاملات در این صندوق، به سلطه دلار بر اقتصاد جهانی پایان دهند.

این اقدام قرار است در مرحله اول با ایجاد یک سازوکار ویژه مالی به نام "وسیله هدف ویژه"، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزند و تجارت با ایران را برای همه کشورهای دنیا تسهیل کند تا این کشورها بتوانند بدون نگرانی از جریمه‌های آمریکا، به مبادلات تجاری خود با ایران ادامه دهند که این مبادلات به احتمال قوی بیشتر بر پایه یورو، یوآن یا روبل خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک، به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که فرانسه یا آلمان به عنوان کشور میزبان برای انجام تسویه‌حساب‌های مالی میان ایران و اتحادیه اروپا عمل خواهند کرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک این سازوکار مالی جدید برای تجارت ایران با اروپا ایجاد شده که در این صورت این اقدام را می‌توان نخستین حرکت عملی اروپا برای پایبندی به برجام و ادامه ارتباط با ایران دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگار بچه گول میزنن، یکی تحریم میکنه یکی میگه تحریم‌ها اثری بر ما ندارن یه عده هم با تحریم کننده همراهی میکنن ولی به تحریم شونده هم اعلام میکنن ما با شماییم ما راه‌ دور زدن تحریم جایگزین میکنیم!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپا باز هم پشت ما در آمد و خنجرش را در پشت ما فرو کرد و خبرگزاری ایسنا همچنان در نفهمی به سر میبرد و علی برکت الله و ...

    • بدون نام

      یک چیزی شبیه به رویاست یا خواب بی تعبیر.....

    • بدون نام

      فرق الان با زمان احمدی نژاد اینه که اون موقع از قبیل بابک زنجانی تحریمها رو دور میزدن، حالا اروپا و بقیه تحریمها رو دور میزنن! یادمون نره زمان احمدی نژاد دلار 1500 تومنی شد 4500، قیمت ماشین دو برابر شد و خونه متری 900 هزار تومن به 4 میلیون و نیم رسید!!!

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        خوبه روت میشه نظر بدی
        دلار زمان احمدی نژاد 3 برابر و زمان روحانی 5 برابر شده
        لطف کنید خفه شید
        قیمت اجناس و ماشین و خونه رو هم که همه میدونن و نیازی به گفتن نیست

    • بدون نام

      ای مسولان نادان اروپا داره وقت کشی میکنه بفهمید ای بی سوادان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        16/57لطف کن به مش جواد ظریف بگو که میگفت، پا زدیم رو خط شون، بعد نميتونه حق آبه مان را از افغانستان ادعا کنه!!! نه بگیرد،!!! فقط ادعا کنه، همین،

      • بدون نام

        استاد فهمیده لطف میکنید راه حل عنوان بفرمایید البته پیشاپیش از فهم و درایت حضرتعالی کمال تشکر را داریم

    • جواد

      واقعا کار اتحادیه اروپا مایه فخر ومباهات است،،تمام حمایتش از ایران فقط همین اظهار تاسف است..و دیگر هیچ

    • بدون نام

      5ساله که همش میگید در آینده چنین میشود و چنان اما هیچ چیزی ندیدیم جز تورم و بیکاری و اختلاس

    • بدون نام

      احساس تاسف کردن خیلی ممنون خخخخ اروپا همیشه پشت ما بوده ما هم خم

    • بدون نام

      پشت ما در اومد درست . ولی مواظب باشید از همون پشت خنجر نزنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        18/56اروپا مگر به پشت مان کنند فقط و الا چه پشتی،؟؟ چه حمایتی؟؟ وقتی وزیر خارجه ما ظریف نمی تواند حق آبه مان که از هیرمند می اومد قطع کردن، دریاچه هامون خشک شد اصلا دیدی یا شنیدی یک کلمه بگه فقط یاد گرفته چون دیپلمات ها با لبخند کار خود را انجام میدهند، این بابا با اون نیش خند زشتش تکرار میکنه و دروغ شاخ دار ميگه، آخه اروپا میخواد با پشت مان چکار کند، هاآآآآ و

    • ژیلا

      چقدرخوب دیوانه اگردل خودش روشادنکنه سربه کوه میزنه جمع کنیدبی شرف هااین چرتوپرت هار

    • بدون نام

      اروپا تمام وعده هایش در آخرین موضع گیریش ابراز تاسف بود وبس .ایران کی میخواهد از این دام اروپا نجات پیدا کند خدا میداند. ابراز تاسف اگر کارساز بود که همه میتوانند آنرا انجام دهند نیاز نبود اینهمه محدودیت و دست آوردهای هسته ای را فدای ابراز تاسف اروپا میکردیم

      پاسخ ها

      • م. سرشک

        اصلن ایران کی میخاد از این کره خاکی خودشو نجات بده هم خودش به آسایس برسه و هم دنیا و ترامپ از دستش راحت شن

    • بدون نام

      خیال باطل

    • ایرانی.

      ملتوچی فرض کردن.همه ش فیلمه اروپافقط داره وقت کشی میکنه اونااز6ماه قبل میدونستن تحریمهای امریکابرمیگرده اگه میخواستن به ایران کمک وباامریکامقابله کنن بایدازهمون روزاعلام تحریمهاسیستم مالی شونوفعال میکردن.

    • بدون نام

      مبادله کالا باکالا شروع شد

    • ابی محمدی

      آقای محمد حسین شما خودت با چی حساب کردی ؟چرتکه ؟که 5برابر شد 4200در 5ضرب کنی از نظر شما میشه 14؟ولی از نظر من میشه 21نه 14احمدی نژادو بابای احمدی نژادو روحانی یا هرکس دیگه هیچ تفاوتی ب وضع این مملکت نمیکنه مملکت ما از ریشه و بنیان مشکل فرهنگی داره با بالا پایین شدن دلارو عوض شدن این تیپ رئیس رئسا هیچ تغیری نمیشه پس خودتون گول نزنید طرز فکر خودتونو عوض کنید دنبال شغل باشید ک بتونید روزمرتونو بگذرونید هرکی طرف هر کیو بگیره و مقایسه کنه کودنی بیش نیس بلانسبت شما البته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملاً درسته

    • بدون نام

      یه جور میگه پشت ایران درآمد انگار یه کار عملی انجام داد خوب به حرف که آبی گرم نمیشه

    • دیاکو

      والله من یادمه زمان احمدی نژاد با تلفنم پول در میومد اگه به قوله خودتون جنس گرون بود اخه کارم بود اخه وام بود اصلا کله بازار در گردش بود الان چی نه کار هست نه پول هست همه چی گرون شده همه چی ده برابر شده به غیر از یارانه برق گاز اب بهاش ده برابر شده همین الان تو عراق یه نفرم پوله ابو برقو گاز نمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج