جاباما
۷۹۴۶۰۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ساداتیان: ترامپ با دمکرات‌ها چالش جدی دارد

سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق وزارت خارجه و کارشناس مسائل بین المللی می گوید: نتیجه این انتخابات می تواند تاثیر جدی بر انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا بگذارد و ترامپ را با شکستی سنگین مواجه نماید.

خبرآنلاین: سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق وزارت خارجه و کارشناس مسائل بین المللی می گوید: نتیجه این انتخابات می تواند تاثیر جدی بر انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا بگذارد و ترامپ را با شکستی سنگین مواجه نماید.

انتخابات میان دوره ای امریکا پس از رقابت نزدیک بین دو حزب اصلی امریکا به اتمام رسید. نتیجه این انتخابات نشان می دهد فضای دوقطبی امریکا، دوقطبی تر از گذشته خواهد شد. همچنین پیروزی برخی چهره ها همچون دو زن مسلمان و افزایش حضور زنان و اقلیت نشان از عکس العمل جامعه امریکا به تفکرات ترامپ دارد.

سوال این است که آیا این نتایج می تواند ترامپ را مجبور به تغییر در سیاستهای داخلی و خارجی امریکا کند. آینده روابط ایران و امریکا می تواند دچار تحول شود یا متغیرهای تاثیرگذار بر این روابط همچنان تاثیر منفی روی این موضوع خواهد داشت؟

در این باره با سید جلال ساداتیان، دیپلمات سابق وزارت خارجه و کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین می گوید:

نتایج اولیه اعلام شده خبر از پیروزی قابل توجه دمکرات ها در مجلس نمایندگان با ۲۲۱ کرسی از ۴۳۵ کرسی می دهد، نتیجه آنکه دمکرات ها مجلس نماینگان را برده اند، قاعدتا با بالا گرفتن درگیری دمکرات ها با سیاست های ترامپ و نیز نتایج همین انتخابات که نشاندهنده افول موقعیت ترامپ در جامعه امریکاست باید شاهد درگیری های بیشتر دمکرات بر سر لوایح پیشنهادی دولت ترامپ و نیز چالش ها بر سر موضوعات مختلف این مجلس با ترامپ باشیم. سیستم سیاسی امریکا ریاستی است و رئیس جمهور دارای قدرتی است که هرکاری بخواهد انجام خواهد داد، اما بهر حال با سد دمکرات ها و اکثریت مجلس نمایندگان مواجه می شود.

در مجلس سنا اکثریت جمهوری خواهان حفظ شده است، حتی اگر ۵ کرسی بعدی سنا که هنوز تکلیفش مشخص نشده و نتایجش اعلام نشده، به ۴۴ کرسی دمکرات ها اختصاص یابد باز آنان دارای ۴۹ کرسی در برابر ۵۱ کرسی بدست آمده جمهوری خواهان عقب تر خواهند بود، اما با توجه به محدودیت حوزه اختیارات سنا نسبت به مجلس نمایندگان در امور مختلف کشور، می توان گفت دمکرات ها دست بالا را در امور کشور بدست آورده اند.

ساداتیان دربارۀ سیاستهای آتی دولت آمریکا در قبال ایران افزود: راجع به روابط با ایران ، تغیرات فاحش و قابل ملاحظه ای نسبت به رفتار امریکای ترامپ در قِبال ایران حاصل نخواهد شد، شاید قدری سرعت اقدامات یا تندروی های دولتمردان ترامپ کندتر شود، اما لابی صهیونیستها و اعراب که متحدان آنها علیه ایران کار می کنند، از نفوذ کافی بر دمکرات ها هم بر خوردارند، در نتیجه نباید انتظار داشت تغییرات در سیاست خارجی ترامپ انجام شود.

ایالات متحده امریکا فعلا با چالش عدم همراهی و در برخی موارد تقابل روسیه، چین و اروپا در ارتباط با ایران برخورداراست و این عدم همکاری و بلکه متقابلا همراهی با ایران چالش اصلی امریکاست که تاکنون دستاورد مهمی از تحریم علیه ایران برایش حاصل نشده و ممکن است از این پس هم انتظاراتش بر آورده نشود و به آنچه او و اسرائیل و عربستان انتظارش را داشتند و بسیار هم تبلیغش را انجام دادند، دست نیابند و این امر موجبات بی اعتباری بیشتر آنان را در صحنه بین الملل و هم در داخل فراهم کند و تاثیر جدی بر انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا بگذارد و ترامپ را با شکستی سنگین مواجه نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوتان با هم چقدر اختلاف چالش دارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج