۷۹۴۶۹۲
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

روسیه یورو را جایگزین دلار‌های نفتی کرد

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: شرکت های بزرگ انرژی روسیه برای دفع اثر تحریم های احتمالی آمریکا از مشتریان غربی خود خواسته اند تا پول نفت و گاز روسیه را به جای دلار به یورو بپردازند.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: شرکت های بزرگ انرژی روسیه برای دفع اثر تحریم های احتمالی آمریکا از مشتریان غربی خود خواسته اند تا پول نفت و گاز روسیه را به جای دلار به یورو بپردازند.

شرکت های بزرگ انرژی روسیه بر خریداران غربی خود فشار آورده اند تا به جای دلار از یورو برای پرداخت هایشان استفاده کنند زیرا سعی دارد در برابر تحریم‌های احتمالی آمریکا از خود محافظت کند .

هفت منبع نفت دولتی گفتند که شرکت‌های مهم غربی و تاجران با گازپروم نفت و سورگوت نفتگاز چ، دومین و سومین تولیدکننده بزرگ روسیه در مورد مفاد قراردادهای فروش نفت در سال ۲۰۱۹، طی مذاکرات سالانه هفته‌های اخیر توافق ندارند.

در اوایل هفته جاری منابع تجاری اعلام کردند که رزنفت از خریداران غربی نفت می خواهد در شرایطی که تحریم‌های آمریکا خرید و فروش را مختل کرده، در صورت عدم پرداخت در سال ۲۰۱۹ جریمه بپردازند .

طبق گفته این منابع اکنون شرکت سورگوتنفتگاز و گازپروم نفت هم با خریدارانشان بر سر مسئله جریمه ها و استفاده از یورو به جای دلار مشکل دارند .

یکی از این منابع گفت:« این بخشی از همان روند است.صنعت نفت روسیه در حال کم کردن خطرات تحریم های جدید است. در عوض خریداران ادعا می کنند که قادر به تحمل این ریسک‌ها نیستند. ما داریم سعی می‌کنیم راه حلی پیدا کنیم ».
روسیه از سال ۲۰۱۴ پس از حمله به شبه جزیره کریمه تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفت. این تحریم ها مدام گسترش یافتند تا شامل شرکت ها و بخش های جدیدی شدند که باعث شد شرکت‌های نفت روسیه برای گرفتن وام های خارجی مشکل پیدا کنند .

دولت ولادیمیر پوتین امیدوار بود از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط با آمریکا بهتر شود، ولی واشنگتن تحریم‌های جدیدی وضع کرد که شامل برخی ثروتمندان روسی هم می‌شد.

اقتصاد روسیه آماده موج جدیدی از تحریم‌ها در هفته‌های آتی می‌شود. شرکت‌ها سعی دارند دیگر با دلار معامله نکنند و برای نیازهای مالی و تکنولوژی خود به آسیا روی آورده اند .

طبق گفته چهار منبع صنعتی، شرکت سورگوتنفتگاز از خریداران خود خواسته آماده باشند که در قراردادها به جای دلار از یورو استفاده کنند و تاکید کرده که خریدار آن مسئول هرگونه خسارت ناشی از تحریم‌ها هستند .

«تحریم ها مهم نیستند خریداران باید راهی برای پرداخت پیدا کنند یا در عوض کالا بخرند یا جریمه بپردازند» .
گازپروم نفت همچنین از خریداران خود خواست از یورو استفاده کنند و مسئولیت مالی نقض قراردادها را در صورت اعمال تحریم های جدید بر عهده بگیرند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین روسیه اجازه نمیده ما از تحریم ها خارج بشیم تا نتونیم نفت و گاز به اروپا صادر کنیم که همیشه خودش بتونه از این اهرم فشار برای کم کردن تحریمهای کشورش و منافع خودش استفاده کنه.
      مسئولین چرا توجه نمی کنند؟؟

      پاسخ ها

      • مسعودداودی نژاد

        ترشی نخور..ضررداره بخدا..

      • hassan.h

        برخی دشمنی آمریکا را نادیده گرفته و از روسیه انتظار از خود گذشتگی دارند روسیه هم ابن المنافع است مثل همه کشورهای دیگر فرقش اینست که دشمنی های آمریکا را با ما ندارد همین اقدامش قطعا یک اقدام ضد آمریکائی است اگر دیگران هم دلار را از معاملات حذف کنند ترامپ بی حربه می شود

    • بدون نام

      خیلی خوب

    • بدون نام

      ناز شستش

    • بدون نام

      احسنت . این همون حرف همیشگی من بود .

    • بدون نام

      روسیه و چین و ایران می‌توانند . رابطه سه گانه نفتی بر قرار کنند .
      به دنیا هم اعلام کنند . با دنیا هم قطع ارتباط نفتی کنند .
      خلاس دیگه این همه فکر ندارد.

    • بدون نام

      بنازم همت را .

    • بدون نام

      بنازم همت را .

    • بدون نام

      تشکر ما را هم بپذیرید .

    • منیشدی

      خیلی خوبه امیدواریم ظرف همین چند روز اوضاع عادی بشه و دلار به همان قیمت ۳۸۰۰ تومان قبلی برگرده. از مسولین برای تمامی زحمت هایی که میکشند متشکریم

    • بدون نام

      خیلی خوبه روسیه هند و چین نفت مفت از ایران میخرند .ویک ریال هم تا رفع سویفت بانک ها به ما نمی دهند. با تشکر از اقایان اقازاده ها و نمایندگان محترم و زحمتکش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج