۷۹۴۹۵۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دورتموند - بایرن‌؛ اگر می‌توانی زنبور‌ها را بگیر!

دورتموند که از روز‌های بد فاصله گرفته و فصل خوبی را سپری کرده در زیگنال‌ایدوناپارک یا همان وستفالن میزبان بایرن‌مونیخ خواهد بود که سرانجام این فصل جایگاه همیشگی‌اش در صدر را از دست داده و قهرمانی‌اش را در خطر می‌بیند.

خبرورزشی: دورتموند که از روز‌های بد فاصله گرفته و فصل خوبی را سپری کرده در زیگنال‌ایدوناپارک یا همان وستفالن میزبان بایرن‌مونیخ خواهد بود که سرانجام این فصل جایگاه همیشگی‌اش در صدر را از دست داده و قهرمانی‌اش را در خطر می‌بیند. امشب از ساعت ۲۱ شاهد این جدال جذاب به قضاوت «مانوئل گرافه» باشید.

دورتموند - بایرن‌؛ اگر می‌توانی زنبور‌ها را بگیر!

دورتموند؛ اثبات شایستگی زنبور‌ها

اینجا وستفالن است، جایی که می‌توانید به عنوان یک بازیکن نه‌چندان مطرح و جوانی که کمتر توجهی به او می‌شود، وارد شوید و هم تیم زردپوش را به اوج برسانید و هم خودتان ارزش چندین برابر پیدا کنید. دورتموند باز هم به روز‌های خوبی برگشته که چند بازیکن ارزشمند به فوتبال آلمان معرفی کرد، خودش با کلوپ قهرمانی بوندس‌لیگا را جشن گرفت و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم پیش رفت.

اگرچه برای قضاوت درباره پایانِ خوش دورتموند در این فصل زود است ولی بعید به نظر می‌رسد تیمی که لوسین فاوره ساخته هواداران باتعصب زنبور‌ها را ناامید کند. حالا در آستانه کلاسیکر (یا به لهجه آلمانی دِرکلاسیکر) رقیب دیرینه ۴ امتیاز از آن‌ها کمتر دارد و در لیگ قهرمانان هم صدرنشین گروه‌شان هستند.

دورتموند در هفته‌ای که گذشت به اتلتیکو باخت ولی فراموش نکنید بازی در متروپولیتانو دشوار است و بازی رفت را هم آن‌ها با ۴ گل برده بودند. حالا جوان‌های دورتموند آماده شکستن طلسم کلاسیکر بعد از ۳ شکست متوالی هستند.

بایرن‌مونیخ؛ فرصتی برای نجاتِ نیکو

از نیکو حمایت شد و مدیران فوتبالی باشگاه بایرن‌مونیخ اعلام کردند در میانه فصل هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن سرمربی کروات‌شان ندارند. بعد از مقطعی که بایرن در بوندس‌لیگا در ۳ بازی پیروز نشد در حال حاضر کمی شرایط برای شاگردان کواچ بهتر شده، با این حال یک مرتبه دیگر برد را هفته قبل در دقایق پایانی با گلی که از فرایبورگ خوردند از دست دادند.

پس از پیروزی مجدد برابر آاِک، کواچ اعتراف کرد تیمش حتی در بازی‌هایی که پیروز می‌شود هم چند موقعیت خوب را از دست می‌دهد و به راحتی باید گل‌های بیشتری می‌زدند. برعکسِ حریف امشب‌شان بایرنی‌ها در گلزنی مشکل پیدا کرده‌اند، با اینکه مهاجم تراز اولی همچون لواندوفسکی و مهره‌های خوب تهاجمی مثل خامس، روبن، ریبری و مولر را در اختیار دارند.

نیکو می‌داند که کلاسیکر آن هم در خانه حریف جای فرصت‌سوزی نیست و در این‌صورت بدجور مجازات خواهند شد. امشب در وستفالن، کواچ می‌تواند جایگاه خودش را تا اواخر فصل بیمه کند.

آخرین جدال

در بازی برگشت فصل قبل در آلیانتس‌آرنا بایرنی‌ها با نتیجه خیره‌کننده ۶ بر صفر دورتموند را شکست دادند. لواندوفسکی هت‌تریک کرد و خامس، مولر و ریبری دیگر گل‌های بایرن را زدند.

مصدومان و محرومان

مارسل اشملتسر و عبدو دیالو مصدومان دورتموند هستند که کلاسیکر را از دست داده‌اند. کینگزلی کومان، کورنتین تولیسو و تیاگو آلکانتارا هم آسیب‌دیده‌های بایرن هستند که نمی‌توانند برابر دورتموند بازی کنند.

آمار بازی

۱۱۹) در ۱۱۹ دِرکلاسیکر قبلی در تمامی رقابت‌ها بایرن ۵۶ برد و دورتموند ۳۰ برد داشته‌اند، ۳۳ بازی هم مساوی شده است.

۹۸) در ۹۸ جدال بوندس‌لیگایی دورتموند و بایرن، زنبور‌ها ۲۴ پیروزی و باواریایی‌ها ۴۵ پیروزی کسب کرده‌اند، ۲۹ بازی هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته.

یک) در ۸ بازی اخیر کلاسیکر در بوندس‌لیگا، دورتموند فقط یک بازی را از بایرن برده و ۶ مرتبه شکست خورده است.

۹) بایرن فصل قبل در بازی‌های رفت و برگشت مجموعاً ۹ گل به دورتموند زد.

۳) دورتموند این فصل خط آتش قدرتمندی داشته و ۳۰ گل در ۱۰ بازی زده، یعنی به طور میانگین ۳ گل در هر بازی. ۲۰ گلِ زنبور‌ها در ۵ بازی اخیر زده شده.

۲) بایرن‌مونیخ در ۱۰ هفته قبلی بوندس‌لیگا فقط در ۲ بازی موفق شده کلین‌شیت کند.

صفر) دورتموند تنها تیم بدون باخت این فصل بوندس‌لیگا تا پایان هفته دهم است.

ترکیب احتمالی دو تیم

دورتموند: بورکی، پیشچک، آکانجی، زاگادو، حکیمی، ویتسل، دلانی، سانچو، رویس، گوئریرو و آلکاسر

بایرن‌مونیخ: نویر، کیمیش، زوله، هوملس، آلبا، مولر، مارتینس، خامس، روبن، ریبری و لواندوفسکی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج