۷۹۵۴۰۰
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

درمان‌های خانگی عفونت‌های سینوسی

بیشتر مشکلات سینوسی عامل ویروسی دارند که آنتی بیوتیک درمان‌شان نخواهد کرد؛ و حتی عفونت‌های سینوسی با منشاء باکتریایی نیز با مصرف آنتی بیوتیک، بهبود سریع‌تری نخواهند داشت. خوشبختانه راهکار‌های طبیعی متنوعی وجود دارد که می‌تواند این عفونت و درد را به طور موثر تسکین بدهد.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: شما چه مکررا سینوزیت داشته باشید و چه فقط یکبار سینوس‌های‌تان عفونت کرده باشند، می‌دانید که درد و فشار در صورت‌ آنقدر زیاد است که شما را به سمت داروها بکشاند.

اما موسسه ملی سلامت در مورد مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک‌ها هشدار داده است.

بیشتر مشکلات سینوسی عامل ویروسی دارند که آنتی بیوتیک درمان‌شان نخواهد کرد. و حتی عفونت‌های سینوسی با منشاء باکتریایی نیز با مصرف آنتی بیوتیک، بهبود سریع‌تری نخواهند داشت.

خوشبختانه راهکارهای طبیعی متنوعی وجود دارد که می‌تواند این عفونت و درد را به طور موثر تسکین بدهد.

سینوزیت چیست؟

مشکلات سینوزیت زمانی به وجود می‌آیند که ترشحات در حفره‌های پشت صورت جمع می‌شوند، در نتیجه یکی یا چند تا از این حفره‌ها متورم یا ملتهب می‌شوند.

در برخی از افراد مخصوصا آنهایی که آسم یا آلرژی دارند، این اتفاق مکررا می‌‌افتد و منجر به فشار مداوم در اطراف بینی ، تراوشات بدطعم، سر درد، خستگی و یا سایر علائم می‌شود.

درمان‌های خانگی عفونت‌های سینوسی

راهکارهای ساده‌ی طبیعی برای کمک به دفع ترشحات

در بسیاری از موارد درمانهای خانگی مثلا روش‌هایی که مادرها و مادربزرگها توصیه می‌کنند، می‌توانند سینوسهای ملتهب را تسکین بدهند. این روش‌ها، راههای هوایی ملتهب را آرام کرده و جریان ترشحات را افزایش می‌دهند، در نتیجه چندان احساس گرفتگی نخواهید داشت.

۱. صورت‌تان را گرم کنید یا بخور دهید

یکی از موثرترین راهکارهای خانگی، گرم و مرطوب کردن راههای سینوس است. استنشاق بخار کمک می‌کند بافت سینوس‌ها نرم شده و به شما احساس بهتری بدهد.

می‌توانید زیر دوش آب داغ بایستید یا دراز بکشید و کمپرس گرم روی بینی و گونه‌ها بگذارید.

کاسه‌ی بزرگی را از آبجوش پُر کنید، حوله‌ای روی سرتان بیندازید و بخار را نفس بکشید. می‌توانید یکی دو قطره عصاره اکالیپتوس در بخورتان بریزید. عصاره‌ی اسطوخودوس یا بابونه نیز می‌توانند حال‌تان را بهتر کنند.

۲. سینوس‌ها را با محلول آبنمک شستشو دهید تا از عفونت پیشگیری کنید

شستشوی سینوس‌ها با محلول آبنمک باعث می‌شود میکروبها و ترشحاتی که راههای سینوس را مسدود کرده‌اند خارج شوند. می‌توانید از قوری سینوس شور برای این کار استفاده کنید.

کارشناسان توصیه می‌کنند حتما از آب مقطر یا سرم آبنمک برای شستشوی سینوس‌ها استفاده کنید (می‌توانید آب معمولی را سه تا پنج دقیقه بجوشانید تا استریل شود) تا احتمالا انگل یا میکروبی وارد سینوس‌های‌تان نشود.

۳. یوگا می‌تواند به تخلیه‌ی ترشحات از سینوس‌ها کمک کند

اگر دچار عفونت سینوس هستید، یکی از حرکات یوگا که در آن، سرتان بالا قرار می‌گیرد کمک‌تان خواهد کرد بدون اینکه به سینوس‌های‌تان فشار وارد کنید، احساس بهتری داشته باشید. یکی از حرکت‌های توصیه شده، حرکت Cobbler's Pose درازکشیده است:

درمان‌های خانگی عفونت‌های سینوسی

۱. یک بالشتک یا پتوی لوله شده زیر کمرتان بگذارید و روی زمین یا تخت دراز بکشید. سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد.

۲. زانوها را خم کنید و کف پاهای را به هم بچسبانید، می‌توانید حوله‌ای لوله شده زیر زانوها قرار دهید تا راحت‌تر باشید.

۳. دستها را طرفین‌تان رها کنید و تا هر زمانی که راحت هستید در این وضعیت بمانید.

۴. با گذاشتن دستها روی زمین و فشار وارد کردن بر آن، از این وضعیت خارج شده و بنشینید.

4. می‌توانید مکملی مانند آنزیم برومولین مصرف کنید

برومولین، ترکیبی از آنزیم‌هایی است که در گیاه آناناس موجود بوده و به عنوان مکمل غذایی فروخته می‌شود. می‌توانید این مکمل را به صورت پودر یا کپسول و گاهی در ترکیب با عنصرهای دیگر مصرف کنید.

هرچند برومولین طبیعی است اما به این معنی نیست که عوارض جانبی ندارد. برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک نشان دهند یا ضربان قلب‌شان بالا برود.

5. کوئرستین را امتحان کنید: گیاه قدرتمندی که شاید نامش را نشنیده باشید

کوئرستین یک عنصر گیاهی است که در هر چیزی از پیاز و سیب گرفته تا چای سبز و ... وجود دارد. کوئرستین مانند خیلی از عنصرهای گیاهی، یک آنتی اکسیدان است.

کوئرستین می‌تواند سلول‌هایی را که هسیتامین ترشح می‌کنند کنترل کند؛ هیستامین ماده‌ی شیمیایی است که تولید ترشحات را در سینوس‌ها افزایش می‌دهد. کوئرستین را به صورت مکمل نیز می‌توانید مصرف کنید.

6. نوشیدن مایعات به کاهش درد سینوس‌ها و شل شدن ترشحات کمک می‌کند

نوشیدن آب و مایعات کافی کمک می‌کند سینوس‌ها مرطوب بمانند و احساس بهتری داشته باشید و همچنین، از سفتی و چسبناکی ترشحات سینوس کاسته شده و راحت‌تر بتوانید تخلیه‌شان کنید.

درمان‌های خانگی عفونت‌های سینوسی

اگر علائم‌تان بیش از یک هفته ادامه پیدا کردند، به پزشک مراجعه کنید. پزشک درصورت نیاز برای‌تان آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. تب بالا، تورم اطراف چشمها و قرمزی و التهاب پوست از علائم عفونت سینوس‌ها هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیتا

      استفاده از بخور بابونه چندبار متوالی و در آخر چکاندن 2قطره روغن بنفشه در هر سوراخ بینی به مدت 5 روز بهترین راه برای خلاصی از شر سینوزیت میباشد ،،
      امتحان کردم که میگم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج