جاباما
۷۹۵۴۸۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رپورتاژ آگهی

نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری

نما شویی و خدمات با هدف پاکیزگی و نوسازی نمای ساختمان‌های بلند یا برج‌های مسکونی و تجاری، ازجمله تخصصی‌ترین بخش‌های نظافت برج است. جالب است بدانید در برخی کشور‌ها تمیز کردن شیشه‌ها و نماشویی برخی از برج‌های بلند، در فهرست سخت‌ترین کار‌ها قرار می‌گیرند.

نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری

در ابتدای روند افزایش نرخ شهرنشینی و مهاجرت از روستا‌ها به محیط‌های شهری، مشکل کمبود فضا وجود نداشت. اما هرچه جلوتر رفتیم فضا کمتر شد و خانه‌های ما به جای پیش رفت در سطح، مرتفع‌تر شدند. این سبک خانه سازی عمودی که پدیده‌ای مدرن محسوب می‌شود، زندگی ما را متوجه نیاز‌های جدیدی کرد. برای نمونه به موضوع نظافت خانه و ساختمان نگاه کنید. هر چند استفاده از شرکت‌های نظافتی و خدمات منزل بسیار رایج و معمول است، اما نظافت یک ساختمان یک یا دو طبقه کاری نیست که در صورت داشتن وقت آزاد، خود صاحبخانه از عهده آن بر نیاید. حالا به نظافت برج و یا یک ساختمان مسکونی یا تجاری بسیار بلند بیاندیشید. حال کار نظافت دیگر فعالیتی کاملا تخصصی است و نیاز به دانش، تجربه، مهارت و تجهیزات مناسب دارد. خوشبختانه در عصری که ما زندگی می‌کنیم شرکت‌های خدماتی و نظافتی مجرب به آسانی در دسترس هستند. اگر شما به عنوان مدیر ساختمان یا هیئت مدیره برج وظیفه انتخاب شرکت خدماتی برای نظافت برج، مجتمع مسکونی و یا تجاری را برعهده دارید، بعد از مطالعه این مقاله با یک تحقیق ساده به هدفتان خواهید رسید.

نظافت برج: شستوشوی نما یا نما شویی

نما شویی و خدمات با هدف پاکیزگی و نوسازی نمای ساختمان‌های بلند یا برج‌های مسکونی و تجاری، از جمله تخصصی‌ترین بخش‌های نظافت برج است. جالب است بدانید در برخی کشور‌ها تمیز کردن شیشه‌ها و نماشویی برخی از برج‌های بلند، در فهرست سخت‌ترین کار‌ها قرار می‌گیرند. نیازی به گفتن نیست که انجام شست وشوی نما برای ساختمان‌های بلند، نیاز به آموزش، تجربه، مهارت و تجهیزات و ابزار تخصصی و حرفه ایست و این بخش از نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری باید به فرد متخصص این کار سپرده شود.

انواع نما‌ها برای شست و شو:

نظافت نمای شیشه ای: عموما به این صورت است که پس از استفاده از مواد شوینده، توسط تیغه مخصوص آب جمع می‌شود و سطح شیشه با دستمال تمیز می‌شود.

نظافت نمای سنگ یا کامپوزیت: سطح نما به وسیله واترجت و با آب پر فشار تمیز می‌شود و در نهایت شیشه‌ها توسط ابر و تیغه و دستمال پاک می‌گردند.

نظافت نمای آجری: اگر آلودگی نما کم و سطحی باشد کار نظافت نما همانند نمای سنگ توسط واترجت انجام می‌شود. اما اگر آلودگی زیاد باشد از سیستمی به نام واتر سند بلست استفاده می‌کنند که توسط دانه‌های بسیار ریز ماسه و فشار بالای آب یک سطح نازک از روی نما برداشته می‌شود.

به طور کلی شاید بتوان کار شرکت‌های خدماتی برای نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری در زمینه نمای ساختمان را این گونه دسته بندی کرد:

  • شستشوی سطوح و نما
  • شستشوی نما بدون داربست و با واترجت
  • شستشوی نما‌های سنگی و آجری و ... بوسیله‌ی واتر سند بلست
  • شستشوی در ساختمان با واترجت و ابر و مواد شوینده
  • خدمات نانو یا ضد آب

نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری

واضح است که نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری علاوه بر شستشوی نما و نماشویی بخش دیگری هم دارد و آن نظافت راه پله و راهرو‌ها و مشاعات است. در نظافت این بخش شاید تنها تفاوت یک برج با ساختمانی ۲ طبقه حجم بالای کار در برج باشد. البته برخی شرکت‌های خدماتی برای نظافت برج، مجتمع‌های تجاری و مسکونی از تجهیزات خاصی مانند اسکرابر برای نظافت کف بهره می‌برند، اما در صورت انجام کل کار نظافت توسط نظافتچی، تنها تفاوت حجم بالای کار است.

در مورد نظافت برج‌ها یا مجتمع‌های تجاری و اداری نیاز است هماهنگی بیشتری انجام گیرد تا نظافت ساختمان در ساعاتی غیر از ساعات اداری انجام شود.

هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری:

در خاطر داشته باشید که هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری در بخش نماشویی به موارد متفاوت و متعددی بستگی دارد و حتما لازم است متخصص شرکت خدماتی و نظافتی در محل ساختمان حاضر شده و میزان آلودگی نما و حجم کار را مشاهده کند. تنها پس از بررسی میدانی و مشاهده سختی کار می‌توانید به تعیین هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری در بخش نما بیاندیشید. به هر حال لازم است قبل از شروع کار بر سر هزینه نظافت به توافق رسیده باشید. هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری در بخش نماشویی به این موارد بستگی دارد:

  • ارتفاع ساختمان: مهمترین عامل در برآورد هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری. در نظر داشته باشید که ارتفاع بناست که مشخص می‌کند برای نماشویی به چه تجهیزاتی نیاز است برای مثال نصب داربست یا استفاده از طناب و ...
  • متراژ پروژه
  • نوع نما: تفاوت مصالح استفاده شده در نما می‌تواند نوع تجهیزات و مواد شوینده و زمان کار را تغییر دهد.
  • میزان آلودگی نما: حجم آلودگی و زنگ آب و جرم روی دیوارها، زمان انجام کار و مواد و تجهیزات مصرفی را تعیین می‌کند. پس بدون شک بر هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری تاثیرگذار است.
  • کیفیت کار: گاه برخی شرکت‌های خدماتی برای شستشوی نما شیوه‌های جدید و استفاده از تجهیزات و مواد شوینده متفاوتی پیشنهاد می‌دهند که مشخص است در صورت بالا رفتن کیفیت نظافت و شستشوی نما و بهبود ظاهر ساختمان، هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری افزایش پیدا خواهد کرد.

در بحث هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری اگر از شستشوی نما بگذریم به نظافت راه پله و مشاعات می‌رسیم. در مورد نظافت این بخش از ساختمان در مقاله‌ای دیگر با عنوان نظافت راه پله و مشاعات به نکات مورد نیاز پرداخته‌ایم، اما در مورد هزینه شاید بیش از هر عامل دیگری تعداد طبقه‌ها موثر است. معمولا دستمزد نیرو‌های نظافت ساختمان یا بر اساس تعداد طبقه محاسبه می‌شود و یا بر پایه ساعات کار. در صورت محاسبه ساعتی، برای ۴ ساعت نظافت یک نیروی مرد هزینه‌ای حدود ۵۰ هزار تومان در نظر بگیرید. می‌توان گفت: هر ساعت نظافت توسط نیروی نظافتی مرد هزینه‌ای معادل ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان دارد و توجه شود همانند بیشتر کار‌های نظافتی، هزینه نیروی خانم اندکی بیشتر از نیروی مرد است.
اگر هزینه نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری بر اساس تعداد طبقه‌ها محاسبه شود، طبق بازار باید برای نظافت هر طبقه هزینه‌ای معادل ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در نظر بگیرید و توجه داشته باشید معمولا هزینه نظافت پارکینگ، پشت بام و کابین آسانسور جدا محاسبه می‌شود.

نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری

فراموش نشود در نظافت برج، مجتمع مسکونی و تجاری هم مراجعه به شرکت‌ها و موسسات قانونی و مجوزدار بسیار اهمیت دارد. به خاطر اندکی کم توجهی یا کمی هزینه کمتر امنیت خود و همسایه هایتان را به خطر نیاندازید.
فراموش نشود چه در مورد هزینه نماشویی و چه هزینه‌ی نظافت راه پله و مشاعات، بسیار اهمیت دارد که پیش از مستقر شدن نیرو‌ها و آغاز کار بر سر هزینه نهایی به توافق رسیده باشید.
فراموش نشود شرکت‌ها و موسسات خدماتی طبق اساس نامه به طور کامل در مقابل رفتار و عملکرد نیرو‌های خود مسئول هستند و در صورت هر گونه پیش آمدی با دفتر مرکزی شرکت تماس گرفته و تذکر دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج