جاباما
۷۹۵۷۴۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهاد قطر به عراق برای دور زدن تحریم ایران

سیاستمداران عراقی نزدیک به ایران از اجرای پیشنهاد قطر حمایت کرده و می گویند:« پیش از این، زمانی که دوحه در معرض محاصره عربستان قرار گرفت، تهران با ارسال مواد غذایی به قطر، در کنار آن ایستاد.»

پایگاه خبری انتخاب: روزنامه العرب چاپ لندن نوشت: منابع سیاسی در بغداد فاش کردند که دولت قطر به مسئولان عراقی پیشنهاد داده تا از بانکهای دوحه برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران استفاده کند.

این منابع در گفتگو با العرب تصریح کردند که پیشنهاد مذکور از سوی وزیر خارجه قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی مطرح شده است و این تلاشها در ضمن تمایل قطر برای کمک به ایران برای مقابله با تحریمهای سخت آمریکا جای می گیرد.

این در حالی است که سیاستمداران عراقی نزدیک به ایران از اجرای پیشنهاد قطر حمایت کرده و می گویند:« پیش از این، زمانی که دوحه در معرض محاصره عربستان قرار گرفت، تهران با ارسال مواد غذایی به قطر، در کنار آن ایستاد.»

در همین حال، فرستاده وزارت خارجه آمریکا، برایان هوک، تصریح کرده که کشورش عراق را در لیست دولتهایی جای داده است که مشمول تحریمهای آمریکا علیه ایران نمی شوند و به این ترتیب بغداد می تواند همچنان برق و گاز را از ایران وارد کند.

اما یک مسئول آمریکایی این معافیت را موقت دانسته و مدعی شده است که این تصمیم به دنبال درخواست دولت عراق از ایالات متحده، مبنی بر دادن زمانی برای یافتن جایگزینی برای واردات انرژی از ایران، اتخاذ شده است.

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرده است که مهلت ۴۵ روزه ای به عراق داده شده است تا از واردات گاز از ایران برخوردار شود. اما در این میان، نخست وزیر عراق، عادل عبدالمهدی در پاسخ به سوالی در مورد پایبندی کشورش به تحریمهای آمریکا علیه ایران گفته است:«عراق بخشی از منظومه این تحریمها نیست.»

منابع آگاه در بغداد اعلام کردند که ایالات متحده هم اکنون سلسله اقداماتی را آغاز کرده است تا بر ابزارهای مبادلات تجاری بین عراق و ایران نظارت داشته باشد.

تحلیلگران احتمال می دهند که عراق به نوعی معامله متوسل شود که براساس آن، مواد اولیه مورد نیاز در برخی بخشهای صنعتی در ایران را برای پرداخت بهای برق و گاز وارداتی خود، به این کشور صادر کند.

طبق اطلاعات العرب، طرف عراقی به ایالات متحده پیشنهاد داده است که حسابی با دلار آمریکا باز کند که در آن مبالغ مقروض به ایران در جریان واردات برق و گاز را قرار دهد، تا این مبالغ منحصرا برای واردات نیازهای انسانی به ایران صرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا این مسخره بازیها چی در آوردین تحریم زمانی دور میرنن که مردم طعم گرونی و تورم حس نکنند شماها فقط عقط بابک زنجانی اختلاس درست کردین مردم چی فرض کردین

    • بدون نام

      الکی میگه

    • گلعلی

      مشکل ما احتکار سودجویی محاسبات احتکار وتحریمه دلیل از این واضح تر رب گوجه گوجه تولید ایران حقوق کارگر ثابت پس چرا شرکت گلنوش ویک ویک اووووو.... ده برابر قیمت واقعی می فروشند من روستایی این فساد را میفهمم چرا مسعولین توجه نمی کنند مشکل ما تحریم نیست کاسبان تحریمه

      پاسخ ها

      • ف

        دمت گرم اکثرچیزائیکه گرون شده ربطی به تحریم ودلارنداره بقیشم دلاررفت بالاقیمتازیادشداومدپائین چیزی ارزون نشددمشون گرم بامدیریتشون

    • بدون نام

      ماملت ایران دارایه تمدن کهن وسربلندیهایه فراوانی هستیم که افتخاربه پیشینه خودحس مقاومت دربرابرهرخطری راداریم اماانتظارخنجرخودی ازپشت رانداریم که این زخمها(اختلاس احتکارگرانی وبی عدالتی) مارازمین گیرمیکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج