۷۹۵۷۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر تا هفته یازدهم

مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان با به ثمر رساندن دو گل در دیدار برابر سایپا با پیشی گرفتن از گرفتن از گلزن ایرلندی تراکتورسازی، علاوه بر قرار گرفتن در صدر جدول گلزنان لیگ برتر، با رکورد یک برزیلی دیگر مساوی شد.

وبسایت نود: کی روش استنلی بازیکن مؤثر و گلزن اول سپاهان در این فصل که چند بازی ابتدای فصل را بدون گل زده پشت سر گذاشته بود، در شش بازی گذشته تیمش موفق شد ۹ بار برای تیمش گلزنی کند و آمار بسیار خوبی را در بین بازیکنان خارجی لیگ برتر ایران به نام خود ثبت کند.

وی در ۱۱ بازی که در این فصل برای سپاهان به میدان رفته، ۹ گل برای زردپوشان به ثمر رسانده است که شش گل را با ضربه سر وارد دروازه حریفان کرد و در این هفته برای اولین بار در جریان بازی با پای راست تیر خلاص را به دروازه حریف شلیک کرد. زدن ۹ گل در ۱۱ بازی لیگ برتر ایران بهترین آماری است که تا کنون به ثبت رسیده و پیش از این تنها دو بازیکن دیگر توانسته بودند چنین آماری را به نام خود ثبت کند؛ لوسیانو ادینهو و علی کریمی.

سرمربی این روزهای سپیدرود رشت در نهمین دوره لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم با ۹ گل زده صدرنشین جدول گلزنان بود. علی کریمی با پیراهن استیل آذین پس از گلزنی در پنج هفته ابتدایی، چند هفته ای در گلزنی موفق نبود تا اینکه در هفته دهم بار دیگر پایش به گلزنی باز شد و در پایان هفته یازدهم، ۹ گل برای تیمی که عمر حضورش در فوتبال ایران چند سالی بیشتر نبود، به ثمر رساند.

وی ۵ بار از نقطه پنالتی برای استیل آذین گل زد. در پایان این دوره، علی کریمی با ۱۴ گل در کنار لوسیانو ادینهو در رده سوم جدول گلزنان قرار گرفت؛ عماد رضا مهاجم عراقی با ۱۹ برترین گلزن فصل شد.

مهاجم سابق تیم های تراکتورسازی و مس کرمان در دهمین دوره رقابت های لیگ برتر در تیم کرمانی توپ می زد و بازی های بسیار درخشانی به نمایش گذاشت. ادینهو در پایان هفته یازدهم توانست ۹ گل به ثمر برساند تا در صدر جدول گلزنان لیگ برتر دهم قرار گیرد؛ اتفاقی که در این هفته هم برای کی روش استنلی تکرار شد تا برترین گلزن فعلی لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

در پایان رقابت های لیگ برتر دهم، لوسیانو ادینهو ۲۲ گل برای مس کرمان زد و دومین گلزن برتر فصل لقب گرفت. رضا نوروزی مهاجم فولاد خوزستان در یک فصل درخشان و رؤیایی با ۲۴ گل زده عنوان آقای گل فصل را به خود اختصاص داد.

عملکرد لوسیانو ادینهو و کی روش استنلی از این لحاظ به یکدیگر شباهت دارند که هر دو آنها تا پایان هفته یازدهم، در نیمی از بازیها نتوانستند برای تیم هایشان گلزنی کنند. ادینهو در لیگ برتر نهم در پنج بازی برای مس کرمان در نقش گلزن ظاهر شد که درخشان ترین نمایش او در هفته چهارم برابر شهرداری تبریز بود که در این بازی پنج گل به ثمر رساند.

کی روش استنلی هم در پنج بازی ابتدایی این فصل نتوانست برای سپاهان گلی بزند اما در شش بازی بعد به خوبی این نقش را برای تیمش ایفا کرد تا در آستانه رسیدن به رکورد ساسان انصاری (گلزنی در بیشترین بازی متوالی) در تاریخ لیگ برتر قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج