۷۹۵۹۴۰
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مکرون: ترامپ پذیرفت که ما در برجام بمانیم

رئیس جمهوری فرانسه با یبان اینکه رئیس جمهوری آمریکا پذیرفت که کشورهای دیگر در توافق هسته ای ۱+۵ با ایران بمانند، در باره جایگزینی یورو به جای دلار گفت: یورو نمی تواند جایگزین دلار شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری فرانسه با یبان اینکه رئیس جمهوری آمریکا پذیرفت که کشورهای دیگر در توافق هسته ای ۱+۵ با ایران بمانند، در باره جایگزینی یورو به جای دلار گفت: یورو نمی تواند جایگزین دلار شود.

امانوئل مکرون درمصاحبه اختصاصی باشبکه تلویزیونی سی ان ان درباره اینکه ترامپ برغم توئیتی که علیه شما نوشت، می گوید، مشترکات بسیاری با شما دارد. گفت: البته در زمینه مقابله با تروریسم می تواند اینگونه باشد، اما با رئیس جمهوری آمریکا در زمینه تجارت، پیمان آب و هوایی و چند جانبه گرایی دارای اختلاف هستیم.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: من یک میهن پرستم که با یک فرد ناسیونالیست(ملی گرا) بسیار تفاوت دارد، من از کشور و ملتم دفاع می کنم و بر داشتن یک هویت قوی باور دارم اما معتقد به همکاری بین افراد مختلف هستم و فکر می کنم داشتن چنین همکاری برای همگان خوب است. چرا که گاهی اوقات ناسیولیسم گرایی موجب انجام اقدامات یکجانبه برای دست یافتن به خواسته هایتان می شود.

وی ادامه داد : همکاری(بین المللی) باعث نفی هویت ملی گرایی شما نمی شود، اینها می تواند تفاوت های من با رئیس جمهوری آمریکا باشد.

سی ان ان از وی پرسید: فکر می کنید داشتن یک رابطه شخصی با ترامپ امر خوبی باشد، شما تلاش زیادی کردید تا وی را در پیمان آب و هوایی پاریس نگاه دارید ولی او آن را رد کرد، شما تلاش زیادی برای نگاه داشتن ترامپ در توافق هسته ای ایران کردید و او جواب نه به شما داد، بنابراین به نظر می رسد که داشتن چنین رابطه شخصی چندان جواب نمی دهد.

مکرون گفت: داشتن رابطه شخصی با ترامپ مهم است، در مورد برخی مواردی که بر شمردید حق با شماست، ترامپ فردی است که تلاش کرد تا به وعده های انتخاباتی خود عمل کند، همانطوری که من نیز تلاش می کنم به وعده های خود عمل کنم و اقدامی که ترامپ در این زمینه انجام داد را محترم می شمارم.

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: اما تصور می کنم بنابر رابطه شخصی و مذاکراتی که داشتیم، بتوانیم کارها را بهتر دنبال کنیم، بطور مثال در باره ایران، ترامپ تصمیم به ترک برجام گرفت،اما درنهایت وی تصمیم گرفت تا باقی ماندن ما(دیگر طرف های امضا کننده توافق)دربرجام را محترم شمارد.

و بنابر روابط شخصی و گفت وگوهایمان وی پذیرفت که ما دراین توافق باقی بمانیم.هرچند که دو طرف رویکردهای متفاوتی داریم.برای من مهم ترین کار(ماندن برجام) اجتناب از یک بحران بزرگ در منطقه (خاورمیانه)و دوری از افزایش تنش در منطقه بود، بنابر این فکر می کنم داشتن چنین رابطه ای بسیار مفید بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایکاش

    • ج

      ماندن شماهادربرجام که توان انجام هیچ کاری را بدون اجازه ی ترامپ ندارین واسه ایران چه سودی دارد.
      کاش شماها که قدرت نه .گفتن به ترامپ رانداریدهم ازبرجام خارج بشین تاایران بهتردرکارهاش تصمیم بگیره

    • بدون نام

      زنده وجاویدان باد نام ایران عزیز زنده وجاویدان نام شهیدان عزیز

    • بدون نام

      ایرانم تو برجام بمونه از طرف دیگه تحریمها هم تحمل کنه

    • حمید

      منت نذار سر ما آقای مکرون. شما هم که تو برجام نمونی ما هستیم. اصلا همتون هم که از برجام برید بیرون بازم ما خودمون یه تنه هستیم. ما دولتمون فقط برجام رو داره باهاش کلاس بذاره به هیچ قیمتی هم ازش بیرون بیا نیستیم

    • ناهید

      لعنت به همه شون

    • بدون نام

      شما بمانیدیا نمانید چه فایده ای برای مادارد درهرصورت ما تحریم هستیم فقط به سرما کلاه گذاشتن هم تحریم شدیم هم دربرجام ماندیم این از اول هم نقشه آنها بوده مسئولان ما نفهمیدن ک هنوزم نمیفهمند که خارج شدن آمریکا از برجام از اول هم نقشه اروپا وآمریکائیها بوده بله اینها همش نقشه بوده اینها از اول نقشه کشیدن که چکارکنیم که ایران هم تحریم بشه هم دربرجام بماند پس باهم دست به یکی کردن اروپا با آمریکا توافق کردن که آمریکا از برجام خارج بشه ولی اروپا در برجام بماند که اگر اروپا دربرجام بماند ایران هم مجبوره در برجام بماند چون اگر آمریکا هم دربرجام میماند نمیتوانستن ایران را دوباره تحریم کنند به خاطر همین دست به یکی کردن که آمریکا از برجام خارج بشه تا موفق به تحریم کردن ایران بشوند تا به این صورت جلو پیشرفت ایران بگیرند که البته موفق هم شدند که ایران هم درتحریم هست وهم دربرجام میماند عجب کلاهی بزرگ به سر ایران رفت به خاطر نافهمی مسئولان یا خیانت مسئولان یا از نافهمی مسئولان این برجام نافرجام ماند متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول.حرف درست و کاملا منطقی

    • داریوش

      مرگ بر مکرون...شما پشت پرده با ترامپ علیه ایران نقشه میکشید. ودارید فیلم بازی میکنید...من که ی ادم عادی هستم هم تشخیص میدهم ..چه برسه به سیاستمدارهای شریف ما مثل ظریف

    • بدون نام

      بنا بود ما برجامو آتیش بزنیم ، پس چی شد همش حرف بود؟!

    • ایران آباد

      از همان اول نقشه همین بود آمریکا برای فشار به ایران از برجام خارج شود واروپا هم در برجام بماند تا از خروج ایران از بر جام جلوگیری کند .وایران هم مفت ومجانی مو به مو تعهدات برجام را اجرا کند این را می گویند تقسیم کار عادلانه برای حفظ و نگه داشتن یک معاهده بین المللی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج