جاباما
۷۹۶۰۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«گرینچ» فاتح سینماهای آمریکا شد

انیمیشن "گرینچِ دکتر سوس" دومین اقتباس سینمایی از داستان محبوب دکتر سوس است.

هنرآنلاین: فیلم انیمیشن "گرینچِ دکتر سوس" (Dr. Seuss' The Grinch) از شرکت‌های ایلومینیشن و یونیورسال در اولین آخر هفته اکران به‌راحتی بر صدر جدول فروش آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی تکیه زد. این فیلم از جمعه تا یکشنبه در ۴۴۱۴ سینما ۶۶ میلیون دلار فروخت.

«گرینچ» فاتح سینماهای آمریکا شد

"گرینچ" که بعد از "چگونه گرینچ کریسمس را دزدید" (2000) به کارگردانی ران هوارد با بازی جیم کری، دومین اقتباس سینمایی از داستان محبوب دکتر سوس است، در حالی به موفقیت دست پیدا کرد که واکنش منتقدان به فیلم چندان مشتاقانه نبوده است. در مقابل تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به "گرینچ" درجه A- داده‌اند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، انیمیشن کامپیوتری "گرینچ" با صدای بندیکت کامبربچ اولین فیلم خانوادگی با موضوع تعطیلات کریسمس است که در ماه‌های پایانی سال 2018 روی پرده سینماها می‌رود. این فیلم را یارو چنی و اسکات موشیر کارگردانی کرده‌اند. این بار نیز گرینچِ دکتر بداخلاق می‌کوشد در دهکده هوویل، کریسمس را خراب کند.

"گرینچ" در 23 بازار بین‌المللی نیز 12.7 میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به 78.7 میلیون دلار رساند. هزینه تولید این فیلم 75 میلیون دلار بوده است.

از سوی دیگر، "دختری در تار عنکبوت: داستان جدید خالکوبی اژدها" (The Girl in the Spider's Web: A New Dragon Tattoo Story) با بازی کلر فوی (بازیگر نقش ملکه الیزابت در سریال "تاج") با هشت میلیون دلار فروش در 2929 سینما شروعی ناامیدکننده داشت. این خبری بد برای شرکت‌های سونی، مترو گلدوین مه‌یر و نیو ریجنسی است که تلاش می‌کنند ریبوت مجموعه سینمایی "دختری با خالکوبی اژدها" را روانه سینماها کنند. بسیاری از منتقدان نیز فیلم را نپسندیدند.

"دختری در تار عنکبوت: داستان جدید خالکوبی اژدها" به کارگردانی فده آلوارس در رده پنجم جدول قرار گرفت. در خلاصه داستان فیلم آمده است: لیسبِت سالاندر هکر جوان و میکائیل بلومکویست خبرنگار خود را در شبکه‌ای از جاسوس‌ها، مجرمان سایبری و مقامات فاسد دولتی گرفتار می‌بینند. "دختری در تار عنکبوت: داستان جدید خالکوبی اژدها" در سطح بین‌المللی نیز موفق نبود و در 49 بازار 6.2 میلیون دلار فروخت. فروش جهانی فیلم 16.3 میلیون دلار شده است.

سونی در 2011 اقتباس انگلیسی‌زبان اولین رمان مجموعه "هزاره" را به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی رونی مارا در نقش سالاندر و دانیل کریگ روانه سینماها کرد. فیلم دسامبر آن سال با 12.7 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی کار خود را شروع کرد و در نهایت در دنیا 230 میلیون دلار به دست آورد. سه‌گانه اصلی مجموعه "هزاره" را نیلس آردن اوپلو فیلمساز دانمارکی کارگردانی کرد. در آن فیلم‌ها نومی راپاس در نقش سالاندر ظاهر شد که یک موفقیت بزرگ برای او بود. فیلم اول فوریه 2009 اکران شد و دنباله‌های آن هر دو به کارگردانی دانیل آلفردسون سپتامبر و نوامبر همان سال روی پرده رفتند.

در همین حال، تریلر ترسناک "ارباب بزرگ" (Overlord) به تهیه‌کنندگی جی. جی. آبرامز با 10.1 میلیون دلار فروش در 2859 سینما در رده سوم جدول قرار گرفت. این فیلمِ زامبی که داستانش در جنگ جهانی دوم روی می‌دهد در سطح بین‌المللی در 52 بازار 9.1 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 19.3 میلیون دلار رساند. این پروژه 38 میلیون دلاری در میان سه فیلم تازه اکران شده بیش از همه مورد توجه منتقدان سینما قرار گرفته و در حال حاضر در وبسایت راتن تومیتوز 81 درصد آرای مثبت آن‌ها را به دست آورده است.

"ارباب بزرگ" را جولیوس ایوری را کارگردانی کرده است و جوان آدپو، وایات راسل و ماتیلد اولیویه در آن بازی می‌کنند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در شب دی دِی (ششم ژوئن 1944، روزی که نیروهای متفقین در شمال فرانسه پیاده شدند)، یک جوخه از سربازان آمریکایی پشت خطوط دشمن با وحشتی بزرگ روبرو می‌شوند.

از سوی دیگر، فیلم زندگی‌نامه‌ای "حماسه کولی" (Bohemian Rhapsody) به کارگردانی برایان سینگر درباره گروه راک کویین در دومین آخر هفته اکران 30.9 میلیون دلار فروخت و ضمن این که دومین فیلم پرفروش آخر هفته در آمریکای شمالی شد، مجموع فروش داخلی خود را به 100 میلیون دلار رساند. "حماسه کولی" با بازی رامی مالک در نقش فردی مرکوری خواننده گروه کویین تنها 40 درصد تماشاگران خود را از دست داد. فروش جهانی فیلم 285.3 میلیون دلار شده است.

فیلم فانتزی و خانوادگی "فندق‌شکن و چهار قلمرو" (The Nutcracker and the Four Realms) از شرکت دیزنی که با بودجه‌ای حدود 125 میلیون دلار ساخته شده است، با 9.5 میلیون دلار فروش در هفته دوم اکران در رده چهارم جدول قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج