۷۹۶۴۸۴
۲۴ نظر
۵۰۰۷
۲۴ نظر
۵۰۰۷
پ

بازار مواد غذایی راکد شد

دبیرکل اتحادیه بنکداران گفت:در چند هفته گذشته و در بازار مواد غذایی رکود حاکم شده و پس از افزایش قیمت‌ها در چند ماه گذشته، شاهد کاهش میزان خرید مواد غذایی از سوی مردم بودیم.

خبرآنلاین: دبیرکل اتحادیه بنکداران گفت:در چند هفته گذشته و در بازار مواد غذایی رکود حاکم شده و پس از افزایش قیمت‌ها در چند ماه گذشته، شاهد کاهش میزان خرید مواد غذایی از سوی مردم بودیم.

قاسمعلی حسنی با بیان این مطلب گفت: تا ۱۳ آبان شرایط بی ثباتی در بازار مواد غذایی حاکم بود و اکنون دوران سکوت و رکود و کسادی در این بازار حاکم شده است.

وی افزود: در ۲۰فروردین امسال ارز مبادله ای ۳۸۰۰ تومانی ناگهان به ۴۲۰۰ تومان افزایش یافت بنابراین ۱۵درصد بر روی قیمت ها افزوده شد. وی تصریح کرد: بعد از آن شاهد افزایش نرخ دلار بودیم و ارز «نیما» با قیمت حدود ۸۲۰۰تومان سبب شده تا در برخی از کالاها شاهد افزایش قیمت تا ۲۵درصد باشیم.

حسنی درباره وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بازار گفت:‌ مواد غذایی مانند برنج، قند، شکر، چای، حبوبات و … به وفور در بازار وجود دارد اما مردم توان خرید ندارند. وی تاکید کرد:‌ خوشبختانه برای تقویت توان خرید مردم قرار است که سبد حمایتی معیشت داده شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اتحادیه بنکداران در تامین سبد حمایتی معیشت با دولت همکاری دارد؟‌ توضیح داد:‌خیر در این زمینه همکاری نداریم و دولت اقلام این سبد را تامین می کند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران تاکید کرد:‌ساختارهای سیستمی در کشور ما اشتباه است زیرا هر سال بین ۲۹اسفند و اول فروردین ماه ۱۰۰درصد شاهد افزایش هزینه ها در تولید هستیم که این موارد شامل ۲۰درصد افزایش دستمزد پرسنل، ۲۰درصد مالیات، ۲۰درصد بیمه، ۲۰درصد حمل و نقل و ۲۰درصد مواد اولیه که وقتی این موارد در کنار هم در نظر گرفته می شود به طور میانگین ۲۳ تا ۲۴درصد بر قیمت ها افزوده خواهد شد.

حسنی درباره احتمال افزایش قیمت مواد غذایی در ماه های آینده گفت: این موارد از هم اکنون برای ما پیش بینی شده است بنابراین اگر دولت خواستار افزایش نیافتن قیمت مواد غذایی است باید حداقل ۵سال هزینه های تولید را به اصطلاح ساکت نگه دارد و افزایش ندهد.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر قیمت مواد غذایی بیان کرد:‌ مواد غذایی شامل تحریم ها نمی شود اما تجار ما برای واردات با بانک‌های چینی دچار مشکل شده اند که این مساله می‌توان ۲۴تا۲۵درصد بر هزینه‌ها بیافزاید.

دبیرکل اتحادیه بنکداران درباره تاثیر این افزایش هزینه ها بر قیمت تمام شده مواد غذایی در بازار تاکید کرد: این افزایش قیمت شامل ماه های پایانی سال ۹۷ نمی شود بلکه در سال ۹۸ اتفاق خواهد افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه. حی ببرید بالا بیخیال حال دل ملت.

    • @@@@@@@@

      راکت شد یعنی مردم توان خرید ندارند؛ اشتباه برداشت نشود

    • کامبیز

      لعنت خدا برباعث وبانی داخلی اش باادعای تدبیروامید!؟

    • بدون نام

      اقای مسول که میگید ۲۵/افزایش داشته.کمی انصاف رو رعایت کنی خوب میشداین افزایش ۱۰۰/بوده حتی در برخی کالا ها مثل یدکی خوردو به۲۰۰/رسیده وسایل بستری بیمار در بیمارستان دو ماه پیش ۳۰تومن بود ولی الان شده ۹۹تومان.کدام مسول جوابگو است این لباس و قاشق ولیوان که تولید داخله.نه چیییییییییین

    • بدون نام

      با این گرانی مواد غذایی در دولت تدبیر و امید ، کسی توان خرید ندارد و باید نان و آب خورد.

    • بدون نام

      اون موقع که گرون شدن شلغم رو هم به دلار نسبت می دادین باید فکر الانم می کردین!!!
      حالا گریش مونده، ان شاء الله هركي احتكار كرده كل مواد غذايش فاسد شه...

    • zara

      پدرملت در اومده از کجا بیارن بخرن بخورند؟.

    • بدون نام

      خوشبختانه و مرض
      بسته شما به درد گدا هم نمی خوره احمقا

    • بدون نام

      خر خودتون هسین چرا بانکها چینی با افزایش قیمت 25 درصدی کار میکنن س ملتا کلاه نزارید اینم یک سبد کالاه بعدش چی مزدم روزی 5 تا قد سبد شما ها مخارج زندگیشونه الهی خی نبینید که همه چی را ده برابر گرون کردین بازم دست بردار نیستید دولتی که نتونه مدت حکومتش نرخا را ثابت نگه داره باید بمیره ..

    • بدون نام

      بیچاره مردم دیگه پول ندارن با این تورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه نان خالی هم نمیشه خورد چه برسه که نان و ماست بخوریم

    • Ali

      چقد گفت؟؟؟ 25 درصد افزایش؟؟؟
      داش چتی؟؟؟ ی صفر کم گذاشتین

    • ناشناس

      مردم ندارن که بخرن راکد چیه

    • کارمند

      بحران و بدبختی تازه شروع شده است

    • مختاری

      ای خدا راست گفتی بازنشسته هستم گاهی پول نان ندارم دوتا دانشجو هم دارم سبد حمایتی هم بمن تعلق نمی گیرد حقوق من سه میلیون بیست هزار تومان خرج دانشجو و بیماری در ما ۲۰۰ هزار تومان برایم می ماند باید مواد غذای راکد بماند امثال من میلیونها نفرهستنن مسئولین خوش باشند با حقوق نجومی انگار ما خوش هستیم

    • بدون نام

      خووب بسلامتی
      یعنی بازهم گرون تر از الان میشه ؟ ؟؟
      رب ۵ تومنی شد ۲۰ تومن؟!
      خجالت بکشین بازم گرونتر بشه؟؟
      تحمل و صبر هم حدومرزی داره

    • علی

      کاشکی کمی از درد قشر کارگر رو میدونستید مسولان منی که دارم واسه روزی ۲۰ هزار کارگری ساختمان انجام میدم چطور زندگی کنم کیه بداد منو همسال من برسه بخدا خسته شدم دیگه چرا زندگی تموم نمیشه بسه دربدری بسه تو رو خدا نظرمو بزار دیوار تورو خدا

    • آدم همیشه در غم واندوه

      تو این مملکت اگه چیزی گران شد محاله دیگه قیمتش بیاد پایین.دیگه همه مردم فکر کنم اینو میدونن.نمیدونم میخاد چی بشه.واقعا باید یه فکری بشه.دیگه تحمل ندارم وقتی بچه میگه سیب میخام نتونم واسش بخرم.موز میخاد نتونم بخرم.بیماری خاصی که داره بااین داروها آزمایشها با هزینه های میلیونی.خداییش چکار کنم

    • بی ادعا

      اگر مردم طاقت بیارند و نخرند قیمت ها پایین میاد...اگر تقاضا زیاد باشه و کالا کم قیمت کالا بالا میره و تورم ایجاد میشه ولی اگر تقاضا کم باشه عرضه هم کم و درنتیجه رکود که دراینصورت قیمتا میاد پایین...ولی کیه که این یه اصل اقتصادی کوچولو رو بفهمه...مردم به محض اینکه بفهمن کالایی گرون شده هجوم میبرن برا خرید و به تورم کمک میکنن ؛مگه اینکه پولی نداشته باشن...خدا مارو نجات خواهد اما خودمونم باید یکم از نعمت عقلی که داده بهره ببریم.مگه نه؟

    • غلامرضا خوشی

      خوراک این روزهای مردم شده نون ماست مخلوط با اب تلیت دوغ ماهی یه بار املت که لاکچری ترین غذایی هست که طول ماه میخورند.بیکاری وخدای نکرده بی عاری مسعولین این وضعیت اسفناک به بار اورده .فقط یه گروه کارمند نفت من وچهار بیچاره مردم میفروشند میخورند سهم ما ازنفت ومعادن چه میشه خدا میداند اگه همین نفت هم نخرند
      اتیوپی ولاشخورها درانتظار مون نشسته اند.

    • ناشناس

      جای بسی تاسف است که سرزمینی با این همه ثروت و نعمت در فقر فرو رفته و حالا مردم بعد این همه سال باید منتظر سبد معیشتی باشند...

    • محمد

      بیچاره ما مردم ایران ...هروز میگویند مقاومت کنید...بعد دوباره تحریم....دوباره مذاکره ..دوباره تحریم....این چرخه ادامه دارد...اخه تا کی ازبس که این همه استرس به این مردم وارد کردید شده ایم .عصبی ترین مردم دنیا... انگار که خوشی به ما نیامده...

    • بدون نام

      راستی از کشته شدن خبرنگار عربستانی چه خبر آن مهمتر است

    • و

      کار خوبی شد بازار اگر راکد باشدومردم در لزوم خرید کنند .خوب است . البته پولدار می خرد وفقیر هم نگاه می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج