۷۹۶۹۰۹
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

تکذیبِ تجاوز در مهدکودکِ ولنجک

ستاد مدیریت محله شهرداری تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که اخبار مربوط به وقوع تجاوز در مهدکودک یکی از سراهای محله این نهاد صحت ندارد.

ایرنا: طی هفته جاری اخباری در خصوص وقوع تجاوز به یک کودک در یکی از سرا‌های محله منطقه ولنجک در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد.

در همین زمینه روابط عمومی ستاد مدیریت محله روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: ۱۵ آبان امسال خبری در مورد وقوع تجاوز به یک کودک افغانستانی در مهدکودک یکی از سراهای محله تهران منتشر شد که بلافاصله معاونت اجتماعی شهرداری منطقه یک تهران و ستاد مدیریت محله نسبت به پیگیری و بررسی موضوع اقدام کرد.

در این اطلاعیه با تأکید بر اینکه رویکرد شهرداری تهران در این زمینه روشن شدن ابعاد چنین رخدادهایی، برخورد با خاطیان احتمالی و حمایت از آسیب‌دیدگان است خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها روشن شد که کودک مذکور در راستای سیاست کلی ارایه خدمات آموزشی به کودکان افغانستانی در مهدکودک یکی از سراهای محله پذیرفته شده است.

بخش دیگری از اطلاعیه مذکور تاکید کرده است: در روزی که ادعا می‌شود چنین حادثه‌ای رخ داده، مادر کودک بعد از تحویل گرفتن فرزند خود از مهدکودک متوجه برخی مشکلات گوارشی او شده است و پس از مشکوک شدن به وقوع رخدادی ناگوار به پزشک مراجعه می کند.

این اطلاعیه افزوده است: پزشک عمومی از معاینه کودک خودداری کرده و کودک و خانواده را به صورت مکتوب به مراجع انتظامی و قضایی معرفی می کند و به دستور مقام قضایی قضایی، کودک توسط پزشک قانونی مورد معاینه قرار می‌گیرد که بنا به اظهار پدرش نظر پزشکی قانونی عدم وقوع تجاوز بوده است.

«همچنین بررسی های ستاد مدیریت محله همچنین حاکی از این است که زمان ادعای وقوع این رخداد یکی از شلوغ ترین ساعات کاری سرای محله بوده و ساختمان سرای محله به لحاظ فضایی و کالبدی به گونه ای است که امکان چندانی برای وقوع چنین رخدادی وجود ندارد؛باوجود انتشار اخباری مبنی بر ارتکاب این عمل توسط نظافتچی سرای محله، نظافتچی مرد در این سرا مشغول به کار نیست».

در این اطلاعیه با انتقاد از مسئولان بهزیستی استان تهران تصریح شده است: به دنبال انتشار این خبر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران قبل از تأیید اتفاق در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها از رخ دادن حادثه در سرای محله یاد کرده و هفته گذشته نیز مدیر کل بهزیستی استان تهران اعلام کرده مهد کودک یادشده فاقد مجوز بوده، در حالی که در دوره جدید مدیریت شهری، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای همکاری با بهزیستی و اخذ مجوز برای خانه‌های کودک سراهای محلات پیشقدم شده است.

در انتهای این اطلاعیه دبیرخانه ستاد مدیریت محله شهرداری تهران ضمن ارج نهادن به حساسیت جامعه، افکار عمومی و نهادهای مسئول در مورد امنیت کودکان و وقوع چنین رخدادهایی از نهادهای مختلف و اصحاب رسانه درخواست کرده با دقت در صحت و سقم و روش انتشار اخبار پیرامون چنین حوادثی، زمینه را برای استفاده جریانی که به نظر در پی ضربه زدن به مدیریت شهری و خدشه دار کردن اعتماد شهروندان به مشارکت در نهادهای مربوط به مدیریت شهری است مهیا نکنند.

سرای محلات در محله های مختلف شهر تهران فعالیت های فرهنگی و آموزشی انجام می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افغانستانی توولجنگ اصلا به سایزش میخوره ...

    • ایرانی

      بارها گفتیم ومیگیم هرچی رو تکذیلش کردن کاملا حقیقت محضه !!!!!

    • بدون نام

      درروز اینقدرتجاوزافدغنه به ایرانیامیش وفقط توماه گذشته به۱۰تاایرانی وس چراهیچ کس پیگیری نکردوشایدم خارجی هستین براتون مهم نیست بعدشم اینادیگه دولت دارن بایدبرگردن کشورشون وحتی خودشونم ناراحتن ومیگن صرف نمیکنه میخواهیم بریم ایران چرانمیزارومیگه اردوگاه تعطیل وماشین نداریم اگه۲۰ملیون افاغنه برن مثل زمان احمدی نجات بیکاری وفقربی ابی کم بودجگی دریت میش وخودمجلی گفته یعنی چی که بیش از۳ملیون افاغنه توساختمانی اشغال غیرقانونی وچندبرابراین شغلها توشغلهای دیگه غیرقانونی وهم وطنان بیکارکردن بااینکه توهرخانه ۱تا۲ننفربیکارهست واین باعث جرم وجنایت فیادناامنی ناامیدی نارضایتی...بی سابقه درتاریخ ایران میش وهرجادنیابدون پاسپورت وویزابری اخراج میکنن کجاهستن کمسیون اجتماعی ۴تازن بیسوادخاین اونجا۱باردرموردبیکاری وففرنجومی حرف زدن وطرح دادن ویافقط اصل ول کردن ودنبال فرعن ومیگن به کودکان خارجی که پدرخارجی که اصل ومادرایرانی شناسنامه ایرانی بدین وراحت به نام اینها زمین ملک خانه ومغازبخرن وبش مثل فلسطین اشغالی ونسل ایران وایرانی اصیل ازبین بروتوجهان به ایرانیااحترام خاص میزارن واغتخارمیکنن وبعدشناسنامه بدین بیان مثل ایرانی تومجلس ودولت نظام وادارهها وجاهای نظامی و۱۰۰۰بارننگین خطرناک تروبدتر تراز ترکمن چاه وتوقانون هست هرکس بامردافاغنه ازدواج کنه ۳سال زندان تاتشویق نشن بیان بگیرن وهیچ خارجی نبایدجایی که ایرانی هست ومیتونه انجام بده غیرقانونی ونبایدکارکنه اگه دنبال اجرواحترام به قانون اساسی هستی اینواجراکنیدووزیرفرهنگ ارشادافغان تبارودنبال اینکه اینهاروماندگارمن هم وطنانش وبا تبلیغات زیادتوهمه رسانه ها...

    • بدون نام

      پس صحت داره

    • بدون نام

      تمام این خبرها تکدیب میشه اصلا این خبرها اراجیفه

    • سرای محله مگه ستادداره؟!

      وقتی ازپایه دروغ میگید کاری نمیشه کردچاپ نمیشه!اشنای ماست برتر میخواید اسم وادرس بدم سرایدار افغان هست

    • بچه افغانی بالا شهر ؟!

      ازسرای محله تا مهدکودک فاصله زیادی هست وقضاوپلیس تاهست متوسل به سرای محله؟؟؟! عجیبه

    • بدون نام

      به،به، هر دم از این باغ بری میرسد،......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج