۷۹۶۹۲۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

تقاضای تخفیف در حکم محیط‌بان منطقه «نشر»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور بابیان اینکه عقیده دارم محیط بان همدانی سهوی شلیک کرده است، گفت: تقاضای تخفیف در حکم محیط‌بان منطقه «نشر» را داریم.

خبرگزاری مهر: جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور عصر چهارشنبه با حضور در مناطق حفاظت شده استان همدان و در جمع خبرنگاران، گفت: حدود ۲ سال پیش و در سال ۹۵ تعدادی از متخلفین وارد مناطق چهارگانه محیط زیست شده و اقدام به شکار غیرقانونی کردند.

وی ادامه داد: در این اتفاق قبل از توقیف خودرو و پس از شلیک گلوله به خودرو یک نفر از سرنشینان جانش را از دست می دهد.

محبت خانی افزود: یکی دیگر از سرنشینان نیز بعد از خروج از خودرو متواری شده و محیط بان ما به تعقیب وی ادامه می دهد و در حال دویدن اقدام به تیر اندازی می کند که متاسفانه به متهم یا مقتول اصابت می کند و مجروح می شود.

وی با اشاره به اظهارات محیط بان همدانی گفت: بنا بر اظهارات وی تیر اندازی عمدی نبوده اما بعد از آنکه ایست می دهد تفنگ را به قصد تیر اندازی هوایی به بالا می آورد ولی با توجه به ناهموار بودن مسیر قبل از بالا آمدن کامل تفنگ، گلوله رها می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: به عقیده بنده این حادثه به صورت سهوی رخ داده، چندین بار حضور در محل و شرایط موجود، این موضوع را تأیید می کند.

وی با بیان اینکه محیط بان ما بعد از شلیک گلوله متهم را به بیمارستان منتقل می کند و متهم بعد از ۱۰ یا ۱۵ روز از دنیا می رود، گفت: متاسفانه بعد از دو سال، دادگاه ما را محکوم به قصاص کرده اما فرصتی وجود دارد که پرونده در دیوان عالی کشور بررسی شود.

وی افزود: محیط بان ضمن اینکه ضابط خاص قضایی است بعد از انجام مراحل هشداری قبل از تیراندازی، اقدام به شلیک گلوله کرده است.

وی با اشاره به محکومیت ۳ میلیارد تومانی محیط بانان در حوادث غیر عمد، گفت: طی لایحه ای که با توجه به ماده ۱۴ و ۱۵ بکار گیری سلاح تنظیم و تقدیم مجلس شده است حمایت از محیط بانان در شرایط مشابه پیش بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ محیط بانی بخاطر دیه در زندان های کشور نیست.

مدیرکل محیط زیست همدان نیز با بیان اینکه امروز بابت پیگیری پرونده محکومیت محیط بان همدانی «سعید مومیوند» که از دوسال پیش به اتهام قتل عمد در زندان است، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در منطقه وقوع حادثه حاضر شد، گفت: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با توجه به تخصص در جریان کامل موضوع است و بیش از ۴ یا ۵ مرتبه برای پیگیری موضوع به استان همدان سفر کرده است.

عادل عربی گفت: در سال ۹۰ یکی از محیط بانان استان همدان در مناطق حفاظت شده حین ماموریت به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۲۳ شهید و بیش از ۲۴۰ جانباز در راه حفاظت از محیط زیست تقدیم شده است، گفت: استان همدان نیز دارای یک شهید و یک جانباز است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی ماموریت های محیط زیست در کشور و مظلومیت این قشر زحمتکش، گفت: امیدواریم با توجه به حضور فرمانده حفاظت محیط زیست کشور و با توجه به اینکه از جنس محیط بانان هستند حمایت های قانونی بیشتر، بیش از پیش برای این قشر در نظر گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این شهید وجانباز از کجا اومده به هرکی میرسین لقب میدین

    • بدون نام

      پس اسلحه دکوری بدن بهشون

    • بدون نام

      متخلف شکار در حین فرار بهش شلیک شده اگر اجازه شلیک ندارند پس اسلحه چرا بهشون دادین.بهتر است محیط بانان حمایت شوند قبل از اینکه نسل وحوش نابود شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج