۷۹۷۰۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تلاش صهیونیست‌ها برای کاهش اهمیت تنگه هرمز

روزنامه ایتالیایی &#۰۳۹;لاستمپا&#۰۳۹; فاش کرد که رژیم صهیونیستی درصدد احداث خط آهن از حیفا به خلیج فارس برای کاهش اهمیت تنگه هرمز است.

ایرنا: روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' فاش کرد که رژیم صهیونیستی درصدد احداث خط آهن از حیفا به خلیج فارس برای کاهش اهمیت تنگه هرمز است.

این روزنامه در مطلبی با عنوان 'قطار اسرائیل برای مرتبط کردن خاورمیانه و منزوی کردن تهران' نوشت: رژیم صهیونیستی قصد دارد با احداث یک خط آهن، سواحل خود را به کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) مرتبط کند. اسرائیل درصدد دستیابی به اتحادی بی سابقه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و عادی سازی مناسبات خود با آنهاست.

این روزنامه ادامه داد: در همین راستا دعوت از یک وزیر اسرائیلی برای سفر به این کشورها نیز امری بی بدیل است و چند روز پیش اسرائیل کاتز وزیر ارتباطات و اطلاعات رژیم صهیونیستی در کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل مسقط شرکت و سخنرانی کرد.

کاتز در این همایش به تشریح پروژه اسرائیل موسوم به ' خط آهن صلح منطقه ای' پرداخت و گفت که برای این طرح ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است که از بندر حیفا آغاز شده و پس از عبور از سرزمینهای فلسطینی و اردن به عربستان سعودی منتهی خواهد شد.

به گفته وی این قطار مانند یک شریان تجاری خواهد بود و مزایای اقتصادی و سیاسی فراوانی را برای اسرائیل و سرزمین های فلسطینی و همچنین کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) به همراه خواهد داشت.

اشاره کاتز در این رابطه به نقش ' خط آهن صلح منطقه ای در تقویت هر چه بیشتر عملگرایان در منطقه'، حاکی از تلاش های مستمر اسرائیل برای عادی سازی مناسبات خود با کشورهای عربی است که اولین گام های آن از طریق همکاری های اقتصادی و ورزشی برداشته شده است.

سفر چندی پیش نتانیاهو به عمان، سفر میری رگو وزیر ورزش رژیم صهیونیستی به ابوظبی برای همراهی تیم اسرائیل در یک تورنمنت جودو، سفر ایوب کارا وزیر ارتباطات این رژیم برای شرکت در کنفرانس مخابراتی در دوبی، شگفت آور ولی در عین حال در همین راستا بوده است.

این روزنامه در پایان تاکید کرد: به نظر می رسد که یکی از اهداف مرتبط کردن بندر حیفا به خلیج فارس از طریق خط آهن، کاستن وابستگی به تنگه بسیار مهم هرمز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج