جاباما
۷۹۷۰۱۴
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا: مجبور به دادن معافیت تحریمی بودیم

 رئیس گروه ضدایرانی وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد که واشنگتن برای کنترل قیمت نفت مجبور شد برخی کشورها را از تحریم های نفتی ایران معاف کند.

ایرنا: «برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با یک رسانه صهیونیستی به شکست سیاست قطع کامل صادرات نفتی ایران اعتراف کرد.

هوک گفت: مجبور شدیم چند معافیت (از تحریم های ایران) به هشت کشور بدهیم چرا که نمی خواستیم قیمت نفت به ۹۰ یا ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری با اعلام خروج کشورش از برجام دستور بازگشت تحریم ها را صادر کرد. پس از اجرایی شدن دور اول تحریم ها در ۱۵ مرداد ماه، دور دوم این تحریم ها علیه ملت ایران در ۱۴ آبان ماه اعمال شد.

در حالی که سیاست اعلام شده آمریکا به صفر رساندن صادرات نفت ایران بود، کاخ سفید پس از شکست این تلاش ها مجبور به معاف کردن ۸ کشور از تحریم های نفتی و حفظ دسترسی چند بانک ایرانی به سوئیفت شد

هوک با این ادعا که «غذا، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی» تحت تحریم نیستند، افزود: این نشان می دهد هدف تحریم های واشنگتن مردم ایران نیستند.

این در حالی است که مقام های اروپایی تاکید کرده اند با وجود مراجعات مکرر به وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا پاسخی برای شفاف سازی چگونگی تبادلات مالی برای این کالاها دریافت نکرده اند.

هوک پیشتر با فرافکنی گفت که آمریکا وظیفه خود را با معاف کردن کالاهای اولویت دار از تحریم ها انجام داده و ایجاد کانال های لازم برای تبادلات مالی در این زمینه بر عهده واشنگتن نیست

ژرار آرود سفیر فرانسه در واشنگتن گفت که بانک های اروپایی از ترس تحریم های آمریکا حتی حاضر نیستند تبادلات مالی مربوط به کالاهای غذایی و دارویی را انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس اگر بانکهایشان اینقدر ترس دارند که دارو و مواد ضروری که تحریم نیستند را هم جرات نمیکنند برای ورودشان به ایران اقدام کنند چگونه میخواهند ا ز ماندن ایران در برجام و تامین خواست و مزایای آن برای ایران حمایت کنند امیدواریم دولتمردان هرچه زودتر اقدامی در جهت تعلل اروپا و اتمام فرصت آنها برای جبران خروج آمریکا از برجام صورت دهند که برای هرکسی کاملا مشخص شده آنها فقط نقش بازی میکنند و اراده ای ندارند و دنبال گرفتن زمان از ایران هستند

    • بدون نام

      لطفا بگویید به ان ۸ کشور تا ۵ ماه دیگه ف صت دادن که نفت نخرن.

    • بدون نام

      دارید گول کی میزنید؟؟؟

      معافیت تحریمی که آمریکا بتون داده بخاطر کمک بشردوستانه ست که غذا و دارو در قبال نفت بتون بدن و هیچ ارزی در قبال صادرات نفت نداشته باشید

    • علی

      مرگ بر تو وترامپ وال سعود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج