جاباما
۷۹۷۰۶۷
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

رحیمی‌: ظریف پشت پرده FATF را افشا کرد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی هجمه‌ها نسبت به وزیر خارجه در روزهای گذشته گفت که در شرایط فعلی تحریم و تهاجم علیه ملت ایران، تیم دیپلماسی و شخص دکتر ظریف نیازمند دلگرمی و پشتیبانی از داخل است.

ایسنا نوشت: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی هجمه‌ها نسبت به وزیر خارجه در روزهای گذشته گفت که در شرایط فعلی تحریم و تهاجم علیه ملت ایران، تیم دیپلماسی و شخص دکتر ظریف نیازمند دلگرمی و پشتیبانی از داخل است.

علیرضا رحیمی اظهار کرد: نحوه برخورد با صحبت‌های دکتر ظریف خصوصا حملات مخالفان دولت و مخالفان تیم دیپلماسی به ایشان طی چند روز گذشته نشان از درک نادرست از شرایط بین‌المللی بود. در شرایطی که نه تنها تیم دیپلماسی بلکه شخص وزیر خارجه را باید مورد حمایت قرار دهیم به صورت معکوس آنها را مورد حمله و تهاجم و انتقاد قرار می‌دهیم. در صورتی که اصل حرف آقای ظریف ارتباطی به مخالفان FATF نداشت.

وی اضافه کرد: مخالفان FATF در داخل و خارج مجلس بر اساس دغدغه و نگرانی نسبت به منافع ملی دلسوزی کردند و مخالفت‌شان را مکررا بیان کردند. آقای دکتر ظریف هم موضوع پولشویی را مطرح کرد و از پشت پرده‌های دسته چندم مقاومت نسبت به FATF پرده برداشت و اتفاقا در شرایط درستی این موضوع را مطرح کرد. وقتی مخالفان FATF این موضوع را در سطح خیانت به کشور به افکار عمومی و کف خیابان می‌برند حتما یک مسئول ارشد هم باید واقعیات را مطرح کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وزیر خارجه اشاره‌ای به واقعیات داشت و نسبت به مخالفان مطلب خاصی را مطرح نکرد. تنها به پشت پرده برخی مخالفت‌ها اشاره کرد. در شرایطی که آمریکایی‌ها سعودی‌ها، پمپئو و بولتون نسبت به مردم ایران مواضع خصمانه می‌گیرند و تیم دیپلماسی در صف اول مقابله با تحریم و تهاجم هستند و باید دفاع موثر کنند. این امر نیازمند دلگرمی و پشتیبانی از داخل است.

وی با بیان اینکه درک درست و واقع بینانه ایجاب می‌کند حمایت کاملی از تیم دیپلماسی و شخص ظریف به عمل بیاید، گفت: بعضی از معترضین به اظهارات آقای ظریف گفتند از ایشان در مجلس سوال خواهند کرد. کسی با سوال مخالفتی ندارد و این حق طبیعی نمایندگان است اما حملات بی مبنا و بدون دلیل تاثیر منفی در شرایط بین‌المللی کشور دارد.

رحیمی همچنین با تاکید بر اینکه کلیت مجلس رویکرد حمایت از ظریف و تیم دیپلماسی را دارد افزود: در جریان طرح سوال از رئیس جمهور نمایندگان به چهار سوال جواب منفی دادند و به سوال برجامی جواب مثبت دادند. اخیرا هم سه سوال از آقای ظریف در مجلس مطرح شد که نمایندگان از وزیر خارجه حمایت کردند. با این حساب می‌شود کلیت رویکرد مجلس را ارزیابی کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اولویت کشور را شفافیت و مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: انتظار این است که در این شرایط همگان درک واقع بینانه‌ای نسبت به اوضاع داشته باشند و در مقابل نقدها و انتقاداتی که وجود دارد با صبوری، حوصله، سماحت و ادب اسلامی برخورد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زمان دولت اول احمدینژاد قانون مبارزه با پولشویی ۱۱ سال پیش تصویب شده
      این قانون وطنی رو بهش عمل نمی‌کنند ولی دولتی‌ها اصرار دارن که نسخه خارجی‌اش رو اجرا کنند

      کلا تنِ این غرب‌زده‌های لیبرال میخاره برای وطن فروشی...

      بعد اولین بار این احمدینژاد بود که دستور ورود زنان به ورزشگاه‌هارو صادر کرد ولی هیمن روزنامه‌های اصلاح‌طلب اون زمان بهش حمله کردن

      پاسخ ها

      • @

        ایول کاربر

    • بدون نام

      قانون مبارزه با پولشویی ۱۱ سال پیش تصویب شده
      این قانون وطنی رو بهش عمل نمی‌کنند ولی دولتی‌ها اصرار دارن که نسخه خارجی‌اش رو اجرا کنند

      کلا تنِ این غرب‌زده‌های لیبرال میخاره برای وطن فروشی...

    • بدون نام

      دکتر ظریف راستش را می گوید پولهای بلوکه شده که در زمان اوباماو بطور مستقیم واردکشور شد کجا رفت اگر قوانین درستی داشتیم مطمئنا محل هزینه انهمه پول مشخص می شد.

    • بی نام

      بله همینطوره ,بعضی ها از ترس اینکه دستشان رو بشه میگویند Fitf به ضرر کشور است،در صورتی که به نفع مردم است

    • بدون نام

      ظریف مرد روزهای سخت .....

    • بدون نام

      چقدر وضعیت مصیبت بار است که وزیر امور خارجه اعتراف به پولشویهای بسیار کلان واختلاسهای بسیار عظیم توسط مقامات بلند پایه نظام کند واین مقامات اینقدر قدرت و پول دارند که دولت توان مقابله با آنان را ندارد پس بدا به حال و روز مردم ایران وایران بتاراج رفته

    • بدون نام

      آفرین به شرفت آقای رحیمی نماینده فهیم مردم باشرف تهران

    • بدون نام

      ازظریف بیشترازاین نمیشه توقع داشت ،لیبرال،وطن فروش کی از شرت راحت میشیم

    • بدون نام

      ظریف دمت گرررررم

    • بدون نام

      نگفته بود هم میدونستیم چرا مخالف امضا هستن.مگه سکوتمون از نفهمیه!!!

    • خطیبی

      آقای.ظریف.بهترین.وزیر.درچهل.سال.بودکه.ما.دیدم

    • بدون نام

      چرا میخواین ماست مالی کنین !واقعیت را بیان کرد .کسی که تلفظ FATF رو بلد نیست بگه و میلیاری میخوره ونمیمیره میشه مخالف !خوب شاید منم جای اون بودم مخالف fafatfatfولش کن همون که میگن میشدم

    • بدون نام

      درودبر ظریف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای ظریف واقعیت را میگوید لزومی ندارد که آقای ظریف مفسدین را با اسم نام ببرد اینو همه میدانند که در نظام چه کسانی فساد می کنند زمین خواری می کنند سو استفاده از موقعیت کسانشان میکنند پول شوئی و پول بانک و مردم و بالا می کشند و ........مثل قدیمی هست که میگه به صیاد راه نشان میدند نه صید تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    • بدون نام

      ظریف هم میبینه شیش سال هیچ غلطی نکرده حالا بلوا راست کرده کمی دوباره تو دل مردم جاخوش کنه.سیاست یعنی این.ایول.

    • بدون نام

      چرا خیلی وقت پیش نگفتی حالا که به پرتگاه رسیدی میخوای .غیرخودت خیلیهاهم بکشونی پایین.مردم میدونن جناب ظریف..

    • بدون نام

      چندشمشیر بهتراز هزار چوب هست، کاش عده ای که درمجلس حامی مفسدان اقتصادی،قاچاقچیان معترض به وزیر خارجه هستند به اندازه یک صدم آقای دکترظریف شجاعت،سیاست ،پاک دست،وکابلد بودند ایران گلستون میشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج