۷۹۷۳
۵۱۵۲
۵۱۵۲
پ

درمان‌هاي طبيعي برای مقابله با ميگرن

حملات ميگرن را كنترل كنيد

ميگرن يكي از شايع‌ترين سردردها در ميان بزرگسالان به‌ويژه خانم‌هاست كه با حمله‌هاي پي‌درپي و سردردهاي شديد همراه است. افراد مبتلا به بيماري میگرن با شروع سردردها غالبا با تهوع و كاهش اشتها روبه‌رو هستند و ميل به غذا را از دست مي‌دهند.

حملات ميگرن را كنترل كنيد

حملات ميگرن را كنترل كنيد

افراد مبتلا به بيماري میگرن با شروع سردردها غالبا با تهوع و كاهش اشتها روبه‌رو هستند و ميل به غذا را از دست مي‌دهند. اين افراد با شروع علائم حمله نسبت به نور و صدا حساس شده و ترجيح مي‌دهند در محلي آرام، كم نور و بدون سر و صدا استراحت كنند. استرس، كمبود خواب، مصرف بيش از اندازه موادغذايي كنسرو شده و انواع مسكن‌ها، گرسنگي و استعمال سيگار از جمله عواملي است كه موجب افزايش دردها يا بروز حملات ميگرن مي‌شود. متخصصان و درمانگران طب مدرن و طبيعي از شيوه‌هاي مختلفي براي درمان اين بيماري استفاده مي‌كنند. در طب مدرن مصرف داروهاي شيميايي و در شيوه‌هاي درمان طبيعي مانند طب سنتي و طب‌هاي مكمل، استفاده از داروهاي گياهي، ماساژ، فشاردرماني و حجامت به بيماران توصيه مي‌شود. براي آشنايي بيشتر با شيوه‌هاي درمان ميگرن، ديدگاه‌هاي ۳ متخصص درمان‌هاي طبيعي را در اين زمينه جويا شديم.


حملات ميگرن را كنترل كنيد

حجامت چاره درد است

حجامت يكي از شيوه‌هاي درماني طب سنتي ايران است كه تاثير زيادي در روند درمان بيماري ميگرن دارد. در اين شيوه سموم موجود در عروق بدن كه به‌صورت راكد در رگ‌هاي خوني انباشته شده اند به سطح پوست منتقل مي‌شوند و به اين ترتيب جريان گردش خون در رگ‌هاي سر به شكل بهتري انجام مي‌شود. درمانگران و متخصصان طب سنتي، متناسب با شرايط بيمار و ويژگي‌هاي او حجامت خشك يا حجامت ‌تر را به بيمار توصيه مي‌كنند. در حجامت خشك، درمانگر تنها با كمك بادكش به جابه جايي اخلاط و سموم انباشته شده در عروق خوني كمك مي‌كند و به اين ترتيب موجب بهبود عملكرد جريان گردش خون در رگ‌هاي سر مي‌شود اما در شيوه حجامت ‌تر كه با دريافت خون همراه است، درمانگران بعد از بادكش كردن با ايجاد شيارهاي بسيار ظريف و سطحي بر بدن از بيمار مقدار كمي خون مي‌گيرند و به اين ترتيب علاوه بر جابه جايي سموم در رگ‌ها به خروج آن‌ها از بدن نيز كمك مي‌كنند.


تسكين و كنترل سردرد با بادكش

قطعا تا امروز در مورد افراد مبتلا به ميگرن كه فعاليت‌هاي فيزيكي و ورزش موجب افزايش و تشديد سردردها آن‌ها مي‌شود شنيده‌ايد. علت اين مسئله ترشح اسيد لاكتيك در سيستم گردش خون است. اسيد لاكتيك ممكن است به‌دليل اكسيداسيون بي‌هوازي، اختلالات عصبي، فعاليت‌هاي شديد ورزشي، فعاليت بدني حين كار يا مصرف موادغذايي سرد مزاج كه طبع سردي دارند در بدن اين گروه ايجاد شود. ترشح شدن اين اسيد در جريان گردش خون موجب تحريك سيستم عصبي و تحريك عضلات شده و احساس درد و فشار را در ناحيه سر بيماران مبتلا به ميگرن افزايش مي‌دهد. در حقيقت با ترشح اين اسيد دردهاي ناحيه سر در اين بيماران تشديد مي‌شود. در اين حالت متخصص طب سنتي مي‌تواند با تجويز حجامت كمك كند اين اسيد به واسطه جريان گردش خون و از طريق كبد از بدن دفع شود بنابراين حجامت مي‌تواند به تسكين سردردها پرداخته و روند درمان بيماري را تسريع بخشد.


درمان اسپاسم‌هاي عروق برای مبتلايان به ميگرن

درمانگران شيوه درماني يومي‌هو‌تراپي يكي از شيوه‌هاي درماني رايج در كشورهاي آسيايي از قبيل چين بر اين باورند كه اسپاسم‌ها و انقباض‌هاي عروق پس سر و پشت گردن است كه موجب بروز درد در بيماران مبتلا به ميگرن مي‌شود. اين درمانگران معتقدند، اين انقباض‌ها و اسپاسم‌ها مانع از خونرساني صحيح به مغز مي‌شوند و اين مسئله موجب بروز سردرد مي‌شود. از ديدگاه شيوه درماني يومي هو تراپي نرسيدن خون به عروق مغز به‌دليل تجمع رسوبات در رگ‌ها و عروق خوني انجام مي‌شود كه با ماساژها و تكنيك‌هايي كه درمانگران يومي هو تراپي بر بدن بيمار انجام مي‌دهند به درمان او كمك مي‌كنند. اين درمانگران با كاركردن روي عضلات خار مهره‌اي و چنبره‌اي گردن به حركت رسوبات و تخليه آنها از بدن كمك مي‌كنند. به اين ترتيب رسوباتي كه در عروق بدن جمع شده است با كمك ماساژ و همراه گردش خون به كليه‌ها هدايت شده و از طريق ادرار دفع مي‌شود. با دريافت اين ماساژها بيمار به مرور سلامت خود را به دست مي‌آورد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه تخليه اين رسوبات از بدن موجب تغيير رنگ ادرار و بدبو شدن آن مي‌شود بنابراين بيماران نبايد از اين مسئله ترسي داشته باشند چرا كه خروج موادسمي و رسوبات ناسالم از بدن است كه موجب تغيير در رنگ و بوي ادرار شده است.


فاصله‌ حملات ميگرن را افزايش دهيد

از آنجا كه حملات ميگرن و دردهاي آن موجب انزواي بيمار در محيط‌هاي خلوت، تاريك و بدون سرو صدا مي‌شود، به مرور مي‌تواند تاثير مخربي بر روحيه و زندگي او داشته باشد. بنابراين درمانگران يومي هو تراپي با كمك تكنيك‌هاي خاص خود در نقاط خاصي از بدن كه روي سر، پشت گردن و در برخي ديگر از نقاط بدن قرار دارد فواصل حمله‌هاي ميگرن را در بيمار افزايش مي‌دهند. به اين ترتيب بيماري كه در ماه 3 بار دچار حمله ميگرني مي‌شده، مي‌تواند با كمك اين شيوه‌ها فواصل اين حمله‌ها را افزايش دهد. خوشبختانه علاوه بر تكنيك‌هايي كه حتما بايد توسط درمانگران روي بيمار انجام شود تكنيك‌هاي خانگي نيز وجود دارد كه اجراي اين تكنيك‌ها در منزل مي‌تواند به بهبود بيماران مبتلا به ميگرن كمك كند.


حملات ميگرن را كنترل كنيد

تسكين سردرد با ماساژ ژاپني

ماساژهاي ژاپني به‌ويژه ماساژ شياتسو از جمله شيوه‌هاي درماني طبيعي در جهان است كه براي درمان بيماري‌هاي بسياري از قبيل بيماري‌هاي مفصلي، بيماري‌هاي دستگاه گوارش و انواع سردردها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. درمان ميگرن و سردردهاي ناشي از آن نيز از جمله مواردي است كه با كمك تكنيك‌هاي ماساژ ژاپني قابل درمان است. در اين شيوه كه براساس طبيعت انسان و عكس‌العمل‌هاي طبيعي انسان در شرايط درد و بحران برنامه‌ريزي شده، درمانگران با درنظر گرفتن شرايط بيمار به ارائه ماساژهاي ويژه به بيماران مي‌پردازند. به‌عنوان مثال شرايط سردرد را درنظر بگيريد؛ بسياري از مردم در اين شرايط به‌طور ناخودآگاه دست‌هاي خود را به سمت شقيقه‌ها مي‌برند و اين ناحيه را ماساژ مي‌دهند. درمانگران شيوه درماني شياتسو نيز براساس همين اصل به درمان بيماران خود مي‌پردازند. در اين شيوه تكنيك‌هايي براي عموم مردم وجود دارد كه با تكرار آن‌ها در منزل مي‌توان به درمان ميگرن و تسريع روند درماني آن كمك كرد.


با اين روش درد را مغلوب كنيد

يكي از بهترين روش‌هاي ماساژ شياتسو براي درمان و تسكين ميگرن و سردردهاي ناشي از آن اين است كه از انتهاي بند اول انگشت و ابتداي بند دوم انگشت به ماساژ شقيقه‌ها، پيشاني و سر بيمار بپردازيد. در اين مرحله كافي است با كمك انگشتان به‌صورت دايره وار نقاط مختلف سر را ماساژ دهيد و به اين ترتيب به كاهش سردردها و درمان ميگرن كمك كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج