۷۹۷۳۸
۵ نظر
۵۰۶۱
۵ نظر
۵۰۶۱
پ

چرا در ایران بازاریابی شغل محبوبی نیست؟

اگر به روزنامه های کثیر الانتشار و یا سایر مراجع منتشر کننده آگهی های استخدامی مثل سایت های معتبر مراجعه کرده باشید خواهید دید که بخش عمده ای از آگهی های استخدامی مربوط به استخدام بازاریاب مجرب و کارکشته است. شغلی که در ایران طرفدار جندانی ندارد.

بانکی دات آر آی: اگر به روزنامه های کثیر الانتشار و یا سایر مراجع منتشر کننده آگهی های استخدامی مثل سایت های معتبر مراجعه کرده باشید خواهید دید که بخش عمده ای از آگهی های استخدامی مربوط به استخدام بازاریاب مجرب و کارکشته است. شغلی که در ایران طرفدار جندانی ندارد.

یکی از کارفرمایان که صاحب یک شرکت تبلیغاتی است می گوید اولین سوال داوطلبان استخدام وقتی برای مصاحبه مراجعه می کنند و یا هنگام تماس تلفنی این است که شغل که بازاریابی نباشد!

این در حالیست که بازاریابی و مدیریت بازاریابی یکی از پر فروش ترین شغل های جهان است که سالهاست در لیست پردرآمد ترین شغل های جهان قرار می گیرد اما چرا جویندگان کار در ایران دوست ندارند بازاریاب شوند.

چرا در ایران بازاریابی شغل محبوبی نیست؟

۱. آموزش نادرست

رشته بازاریابی در کشور پایگاه آموزشی و علمی درستی ندارد بنابر این کسانی که در این رشته مهارت دارند اغلب در رشته های دیگر تحصیل کرده اند. پس اولویت استخدامی شان رشته تحصیلی شان است. به این ترتیب چندان در پی استخدام شدن در بخش فروش نیستند.

۲.مزایای ناکافی

حقیقت این است که تا فروشنده خوب نباشد بهترین محصولات و خدمات هم روی دست کارفرماها و کارآفرینان می ماند بنابر این مدیران معمولا توجه ویژه ای به بخش فروش و کارکنان آن دارند این در حالیست که در ایران این امر کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اغلب حقوق وپورسانت های بسیار اندک پرداخت می شود که به هیچ وجه پاسخگوی زحمات این قشر نیست.

۳.باور عمومی غلط

بازاریاب هنرمندی است که تلاش می کند با ارائه مناسب یک محصول پروسه فروش را تسریع کند این در حالیست که در کشور بازاریابان به افراد دغلی تعبیر می شوند که با چرب زبانی می خواهند مردم را وادار به خرید کنند.

خیلی ها حاضرند بیکار بمانند اما بازاریابی نکنند! تنها به سبب تصورات نادرست از این شغل

۴.بازاریابی شغل مردانه است

برخی تصورات براین است که این شغل یک حرفه کاملا مردانه است در حالی که در بسیاری از شرکت های موفق اکثر کارکنان و مدیران این بخش خانم ها هستند.

واقعا همیشه لازم نیست در پروسه فروش یک محصول از ظرافت های زنانه بهره برد. اگر اصول کار را بدانی مشتری همیشه خریدار یک محصول خوب است. امری که بسیاری آن را جدی نمی گیرند و به همین دلیل شکست می خورند.

۵. بازاریابی شغل دائمی نیست

متاسفانه تصور عمومی جامعه ما بر این است که بازاریابی شغلی موقت است و برای دراز مدت نمی توان بر روی آن حساب کرد در حالی که تا زمانی که تولید هست فروش هم هست. اگر تعدیل نیرویی در یک سازمان صورت بگیرد بازاریابان خوب و موفق در ته لیست خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار

      با رعایت احترام برای صاحبان شغل بازاریابی ، این شغل کاذب ترین و بی ارزش ترین شغل در ایران محسوب میشود و همه مردم و همچنین کارفرمایان شان صاحبان این شغل را تا حد قابل قبولی پایین می آورند ولی به دلیل بازار کار نابه سامان موجود در جامعه فعلی اکثریت از روی اجبار و ناچاری این شغل را میپذیرند.

    • siin

      والا ما که با هر چی بازاریاب برخوردیم دقیقا سعی میکردن با زبون بازی چیزی رو به کسی قالب کنن! اگر کارآموز هم بیاد دقیقا همینو یادش میدن! گذشته از اون این شغل برای یه تازه کار سخته چون باید مشتری پیدا کنه و جذبشون کنه. تو این شرایط اقتصادی و رکود واقعا سخته این کار..برای باتجربه هاشم که فقط زیراب همکارهای دیگه رو زدن و پورسانت یواشکی از مشتری گرفتنه!

    • نازنین

      با با عرض سلام راستش من امروز تو یه شرکت تبلیغاتی تقریبا خوب برای هما هنگی و بازار یابی تلفنی استخدام شدم بین 35تا شرکت کننده 5نفر انتخاب شدیم سه روزه پشت سر هم دارن روزی 5ساعت فوت و فنشو یادمون میدن من لیسانس مهندسی فضای سبزم اما کار تو شهرداری میدونید دیگه چی میخواد!!!به نظرتون کعر درستی کردم حقوقشم معمولی ماهی 800با مزایا پاداشه...باز میگن تو این شرایط خوبه با این وضع کار

    • نیما

      اولا تمام استخدامی ها ویزیتور هست نه بازاریاب من چند بار از بی کاری به سراغ ویزیتوری رفتم متاسفانه کارفرمایان تمام فشار فروش و محصول تولیدشان را به ویزیتو میاورند و کلا اونو تو همه چیز مقصر میدوند کیفیت پایین محصول و قیمت بالا و شبکه ضعیف توزیع و عدم تبلیغات همش تقصیر ویزیتور و انها را مجبور به چرب زبانی و گاها دروغ و گاهی بازاریابی التماسی را سبب میشوند معمولا افرادی که روابط عمومی بالا دارند بیشتر در این شغل میتوانند بمانند اون چیزی که شما میگین در خارج پر درامد هست بازاریابی هست این دو زمین تا اسمان باهم فرق میکنه کار بازاریاب گاها میتونه قبل از تولید محصول باشه استراتژی ها و روش های ارائه محصول به انواع بازاها فروش یکی از مراحل بازایابی هست و ویزیتورییکی از روش های فروش

    • حسن

      سلام یک نفر ازمن خواسته که بازاریاب بشم آیا خوبه یان لطفا راهنمایی کنید بنده رو ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج