۷۹۷۷۵۳
۳۹ نظر
۵۰۰۵
۳۹ نظر
۵۰۰۵
پ

رحمانی فضلی: باید مردم را راضی نگه داریم

وزیر کشور گفت: ما در حوزه تکنولوژیکی عقب هستیم، اما نه به اندازه چهل سال گذشته، بلکه صدها سالی که آنها (قدرت‌های بزرگ) عقب نگهمان داشتند. دعوای اصلی آنان بر سر تکنولوژی است؛ تحریم می‌کنند چون می گویند چرا در تکنولوژی ،موشک و هسته‌ای جلو افتاده‌اید.

ایسنا نوشت: وزیر کشور گفت: ما در حوزه تکنولوژیکی عقب هستیم، اما نه به اندازه چهل سال گذشته، بلکه صدها سالی که آنها (قدرت‌های بزرگ) عقب نگهمان داشتند. دعوای اصلی آنان بر سر تکنولوژی است؛ تحریم می‌کنند چون می گویند چرا در تکنولوژی ،موشک و هسته‌ای جلو افتاده‌اید.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست کارگروه های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما بعد از انقلاب کشوری را تحویل گرفتیم که انصافا در هیچ حوزه ای دوام نداشت. رژیم شاهنشاهی چه تفکر و جهان‌بینی را در حکومت پیگیری می‌کرد؟ هیچ تفکر مستقلی که لازمه تلاش حکومت بود را نداشت و این بزرگ‌ترین ضعف نظام شاهنشاهی است.

وی ادامه داد: نقطه قوت ما توجه به همین مواردی است که قدرت های بزرگ فاقد آن هستند. در جهان قدرت‌های بزرگ ،ما را در حوزه هایی به چالش می کشند که قدرت بیش‌تری دارند. در حوزه های علمی، فیزیکی و یا انباشت سرمایه ، یا در حوزه سیاسی بر اساس ابزارهایی که دارند ما را به چالش می کشند. اما ما هیچ گاه نخواستیم در حوزه تفکر ، اندیشه و فلسفه حکومت به دست انسان آن‌ها را به چالش بکشیم.

رحمانی فضلی گفت: تفکر آنان مارکسیسم یا در مقابل لیبرالیسم بوده است. آیا در این عرصه موفق بودند؟ مارکسیسم که خودش را نابود کرد. آیا لیبرالیسم توانسته پاسخ نیاز مردم را بدهد.؟ جنگ جهانی اول و دوم، جنگ های منطقه ای، ترور ، قاچاق و امثال آن در همین حوزه قرار می‌گیرد. آیا هدایت جهانی این است؟ ما این فلسفه حکومت و حیات را به چالش نمی کشیم در حالی که اسلامی که ما داریم با تفکر آنان متفاوت است. آن ها نه در نظر و نه در عمل هیچ برای ارائه ندارند، اما ما داریم.

وی ادامه داد: ما مملکتی در دست گرفتیم که همه اموراتش را دیگران اداره می‌کردند. سیاسی اش را سفارت‌خانه ها اداره می کردند، نظامی‌اش را مستشاران اداره می کردند، امور فرهنگی و اقتصادی را هم که شک نداریم به دست دیگران بوده است.

وزیر کشور افزود: ما در شرایطی هستیم که می‌گوییم استقلال داریم و برای این استقلال چهل سال ایستادگی کردیم. الان همه کشورها می دانند استقلال کشور ما واقعی است و برای خیلی از کشورها از جمله منطقه الگو شده است.

وی گفت: ما در حوزه تکنولوژیکی عقب هستیم، اما نه به اندازه چهل سال گذشته، بلکه صدها سالی که آن ها (قدرت‌های بزرگ) عقب نگهمان داشتند. الان دعوای اصلی آنان بر سر تکنولوژی است؛ تحریم می کنند چون می گویند چرا در تکنولوژی ،موشک و هسته‌ای جلو افتاده‌اید.

وی همچنین گفت: آیا جریان عمومی علم در ایران در حال پیش رفت است؟ بله در حال پیشرفت هستیم.بیش‌ترین ضعف ما در حوزه اقتصادی است ، درست است؛ چراکه بیش‌تر وابستگی را در حوزه اقتصادی داشتیم؛ نمونه اش آنچه که با نفت بر سر کشور ما آوردند، است. با اصلاحات عرضی بنیان و ساختار کشاورزی ما را نابود کردند، بعد با دلار ارزان اقتصاد ما را وابسته کردند.

وزیر کشور گفت: تلاش هایی طی این چهل سال شده، اما هنوز جا دارد. همه ظرفیت،تجارب، علم و انگیزه کافی را داریم ؛ به نسبت پیش رفت کردیم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی خطاب به دشمنان نظام جمهوری اسلامی گفت: شما ده سال ما را وارد جنگ ناخواسته کردید؛ سال ها ترور در کشور راه انداختید و نخبگان ما را از بین بردید، هنوز ما را تهدید می کنید.

رحمانی فضلی گفت: البته مردم ما بلند همت هستند و به هرجا می رسیم ده گام جلوتر را می بینند. نباید بخواهیم مردم‌مان خموش و ساکت باشند. هیچ اشکال ندارد مطالبه کنند و ناراضی باشند از وضع موجود؛ اما باید شرایط را برای آنان تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی ما می گویم اختیارات اقتصادی را به استان ها و مناطق بدهیم و نترسید از همین جا است. من می‌گویم چه طور در حساس‌ترین موضوع که امنیت است اختیارات را واگذار کردیم و هیچ نگرانی هم نداریم؛ اما در مدیریت بنگاه های اقتصادی این کار را نکردیم. باید مردم را توجیح کنیم و موانع را که می دانیم چه ها است را برداریم.

وزیر کشور گفت: اگر نگاهی به گذشته و قبل از انقلاب کنیم و به الانمان بنگریم و نگاه کنیم به کجا می خواهیم برسیم کار درست را انجام دادیم. آنچه موجب قرب به حق تعالی است باید اتفاق بیافتد. ما باید الگو کامل نشان دهیم ؛ آن انسان کاملی که نبی اکرم و قرآن ارائه کرده را بدهیم.

وی اظهار کرد: امام خمینی چه کار کرد که انقلاب رخ داد؟ او با مردم خالص بود، خودش خالص بود، به خود و مردم و آموزه هایش ایمان داشت، در مقابل مردم هم به او ایمان آوردند.

وزیر کشور ایراز عقیده کرد: به مردم بگوییم کجا اشکال داشتیم و ضعف داشتیم. لازم نیست طی این چند روز داد بزنیم اما ایمان داشته باشم این انقلاب بدون مردم، رهبری و برخورداری از تفکرات دینی موفق نخواهد شد.

وزیر کشور گفت: مردم با توجه به تفکر ، عقل و فطرتشان خداجو و کمال گرا هستند. خب ما هم در همان مسیر حرکت کنیم. در این چهل سال جمعیت سی میلیونی، هشتاد میلیون شده است. ۶۰میلیون نفر شرایط عینی انقلاب را تجربه نکردند. ما هم شرایط ذهنی خوب را منتقل نکردیم. اما در کنارش آن‌ها روی نسل بعد از انقلاب ما کار کردند. تغییر نسل و سبک زندگی همین است.

وی با بیان اینکه«اگر اراده شکل گرفت انتخاب محقق می شود» گفت: اگر حکومت و مردم را می خواهیم باید مردم را راضی نگه داریم؛ اساس قدرت این کشور مردم است. مقام معظم رهبری مکرر به ارتباط با مردم و رضایت آنان تاکید کردند. آیا برقراری یک زندگی خوب در ایران ثرومند نشدنی است. فکر نکنیم که اگر مردم دوستمان دارند، در راهپیمایی ها حضور پیدا می کنند و هستند را باید به حساب رضایت از کار خود بگذاریم.

رحمانی‌فضلی گفت: من سه بار با آقای جنتی ملاقات داشتم و گفتم وزرات کشور هر کمکی بتواند می کند. امسال باید ویژه تر ، موثر تر و خاص تر مراسم سالگرد پیروزی را برگزار کنیم. اگر هر سال ده میلیون نفر می آیند امسال می توانیم از بیست میلیون بخواهیم بیایند. مردم باید دستاوردها را ببینند و ما به کمک شما کار را پیش ببریم.

وی در بخش پایانی این سخنرانی با بیان اینکه«هسته سخت دشمنان ما آمریکا است» گفت:شرایط امسال ما مثل سال ۹۱ نیست که تحریم‌مان کردند. آن سال تحریم ها را از شورای امنیت گرفته بودند، ما را منزوی کرده بودند. الان اروپا اعلام کرده ایران پایبند به قرارداد ها است و تحریم ها را قبول نمی‌کند، موضوع تحریم را که مطرح کرد در شورای امنیت فقط یک رای آورد.

رحمانی فضلی گفت: ما تعیین کننده در منطقه و نظام بین الملل هستیم . از یک کشور وابسته به یک کشور مستقل تبدیل شدیم. باید گفت آنچه داریم را دوست داریم و برای رسیدن به آنچه نداریم تلاش می کنیم .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زبان گوشته استخوان نداره که نچرخه

    • بدون نام

      چرت و پرت های خوبی گفتی وزیر دو تا پاراگراف اولی خوندم تا تهش رفتم

    • بینام

      مردم آن موقع زندگی بهتری داشتندتاالان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای رحمانی چقدر دروغ میگویید .....آن زمان در خاور میانه ایران ابرقدرت منطقه بود کدام کشور اف 14 و موشک هاگ داشت ؟؟؟؟

      • ابراهیم

        هر روز زندگی مردم ایران بدتر می شود.....

    • بدون نام

      راضی به زحمت نیستیم توراخداخودت راتوزحمت مینداز

    • بدون نام

      چطوری؟ با این وضعیت؟ وقتی یه رب گوجه را مجبورن هجده هزار تومان بخرند؟ مسکن دو برابر شده، خودرو تقریبا دو برابر شده.یه سکه یک میلیونی، پنج برابر شده. اینطور می خواهید مردم را راضی نگه دارید؟

      پاسخ ها

      • پ ر

        فعلا به قول سردار سلامی ما ملت سیریم تازه دورریز غذا همنو میخواهیم بدهیم ۵۰ میلیون گرسنه امریکا خچا لت

    • مسئولین دلسوز باشید..

      بس کنید این دولت وکابینش دروغگوترین دولت قرن شناخته شد

    • دلخون

      فعلاً که مردم صد در صد ناراضی هستند

    • علی رشیدی

      باحرف که نمیشه مردم را راضی نگه داشت

    • بدون نام

      شما فعلا بچسبید به عراق لبنان فلسطین سوریه یمن

    • بدون نام

      منظورت اینه که ارضاشون کنید؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش اینه که نضف مردم دست اززباله خوری بردارند من بازنشسته امروز ۲۰۰ هزارتومان به حسابم ریخته بودند از جیب کدامشون زیاد امده خاک برسرتان که مامجبو رباشیم جلو شما دست داز کنیم موقع انقلاب شده بود شاه ای ضیرب حقوقی بالا میبرد بجا زما ن ایها که ۱۰ % اینم با جون کندن که انگار از ارث شوم مخواهن بدهند شاه ازضیرب ۱۰ به ضیرب ۱۶ تا ۱۷ هم رسوند حالا او دزد بود یا انیها قدیمیها باید یادشون باشه

    • بدون نام

      عجب واژهای رضایت مردم... چقدر مسولان بیگانه اند با این واژ ها

    • بدون نام

      ازبس باسرعت جلومی ریم یه جابی چپ میکنیم کارخانه هاهمان کارخانه های زمانرشاه هستندمنتهابانبودمواداولیه یاخوابن یاباحداقل ظرفیت کارمیکنند مردم کل بیکاروبی زندگی وخانمان. گرانی بیدادمیکند اکثراشام شب ندارند. ماشااله به این زندگی بقیه غلط میکنندبه اندازه ماپیشرفت کنندبه کجاچنین. شتابان

    • بدون نام

      راضی به زحمت نیستیم توراخداخودت راتوزحمت مینداز

    • بدون نام

      خنده دار بود

    • بدون نام

      نزدیک چهل ساله که نتونستید همش روهم میندازید گردن دشمن فرضی

    • بدون نام

      به ایشون بفرماییید: زکی ی ی .....

    • قهرمان سلطان زاده

      هر موقع تونستین حداقل حقوق سال 1398 را دوبرابر کنید تازه گوشه ای از مشکلات مردم شاید حل بشه فقط گوشه ای از مشکلات ...

    • بدون نام

      جناب آقای رحمانی بقول شما انها چهل سال خراب کردن اما شما چی الان جلوی چشمم شما حقوقها های نجومی و اقا زاده ها و هزاران مورد خلاف درجریانه شما چکار کردید چهل سال مدت کمی نیست شما درست می فرمایید به مردم برسید چرا یه بازنشسته فرهنگی مثل من بعداز سی سال تربیت انسان الان برای تامین معاشم باید توی این سن و سال باید برم شبها نگهبانی بدهم خدا راضی اقای رحمانی فکر حقوق بگیران باشید

    • نیلوفر

      راضی نگهداشتن مردم ؟؟؟؟؟؟ چگونه وچطور!!!!!

    • شیرعلی

      منظور ش مردم لبنان و فلسطین و آفریقا و سوریه و عراق و افغانستان هست

    • بدون نام

      هر بلایی سر مردم ایران بیاد حقشونه. همه میدونن که چرا اینو میگم

    • علی

      حتما متظورشان اون یکی دو درصد خودیهاست والا اکثریت مردم از دید اینها فقط تو جنگ و تظاهرات بدرد میخورند

    • میلاد

      جناب رحمانی فضلی مردم ایران چه اهمیتی دارن شما باید تو این شرایط سخت به فکر مردم سوریه فلسطین لبنان باشین اونا خیلی مهمتر هستن

    • بدون نام

      هیچ اشکال ندارد مطالبه کنند و ناراضی باشند از وضع موجود.... به دررک

    • بدون نام

      من این نظر را دو سال پیش به برترینها دادم از اینکه یه نرم افزاری یه چیزی اضافه بشه تا ما بتوانیم عکس وفیلم بفرستیم با سند حرف بزنیم،مثال کارخانه نساجی شماره دو قائمشهر با حدود سه الی پنج هکتار شاید هم ده هکتار در بهترین نقطه شهر را با خاک یکسان کردند وپلاک بندی وجدول سازی کردند وفروختند ،اول اینکه پنج سال پیش تجهیزات انرا فروختند ومشخص نیست کی فروخته وپولش به جیب کی رفته،دوم این زمینها را به چه شخصی وبه چه ارگانی فروختند مگر این کارخانه عام نبود؟کارخانه ای که در زمان رضا شاه روحش شاد افتتاح شد وحدودا سه هزار کارگر داشت به صورت مستقیم ودر سه شیفت اول در دهه هفتاد وهشتاد از قصد ورشکستش کردند وده ساله که خوابیده والان هم تخریب کردند اگر جای عکس بود عکساش رو میفرستادم از برترینها تقاضا دارم حداقل خبری از این کارخانه تهیه کند تا افکار مردم روشن شود

      پاسخ ها

      • شرق

        خراب کار بودن که این کار کردن

    • بدون نام

      مردم همه راضی هستند البته به مرگمان که اینقدر شرمنده خانواده مان نباشیم مردک

    • بدون نام

      آقای وزیر زحمت نکشید مردم راضی هستندهمین که اعتراض نمی کنند معلومه راضیند

    • حمید

      من نمی‌دونم این چه کاریه که همه قدرت های به اصطلاح استکباری ، کاروبارشون رورها کردن و چسبیدن به اینکه ما رو عقب نگه دارن ! ول کنید تورو خدا ! عقب ماندگی از خودمونه ! همینکه نمی فهمیم دلیلش رو ، نشونه عقب ماندگی مونه

      پاسخ ها

      • شرق

        کابر گرامی ایجوری که شما نظر دادی نیست !! تاریخ بیشتر مطالعه کن *

    • غلامرضا

      چطوری یه حالی بهشون بده جوکی چیزی

    • ققنوس

      شما مردم را به بیچارگی کشیدید.

    • بدون نام

      ی رفراندوم بزارین ببینین مردم راضی هستن یا نه؟ی روز طول میکشه،،مث رای گیری...،خجالت اوره این حرفی ک وزیر کشور ما زده،،،فقط حرف مفت.....

    • محمد

      وقتی گرسنگی وفقرباشد ایمان میرود دیگه چه رسد به استقلال...مگربقیه کشورههای اسلامی با امریکا دشمنی دارند که ما داشته باشیم...سیاستمان بر اساس منافع ملی ما نیست.

    • شرق

      فعلاً که راه راضی نگه داشتن را نمی دانید .واگر اینگونه باشد نا رضایتی بیشتر می شود ..بسیاری از قوانین را باید دور ریخت .بنا به گفته خودتان هر جادولت وارد شد دغدغه مردم هم زیاد شد .واقعیت هم همین است 50 لیتر سوخت بمان نمی دن تا جای گوسفند خود را گرم کنیم وتولید ملی داشته باشیم بقیه اش بماند .....و و و و و و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج