۷۹۸۰۱۲
۷۰ نظر
۵۰۰۶
۷۰ نظر
۵۰۰۶
پ

واریز بسته حمایتی کارکنان و بازنشستگان دولت

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی(مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت(واریز۲۰۰هزارتومان به حساب حقوق) از روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه به صورت مرحله ای آغاز شده است.

خبرگزاری تسنیم: دوم آبان ماه سال جاری هیأت دولت بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد را تصویب کرد. این تصمیم از سوی دولت زمانی آغاز شد که نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال ۹۶شروع به افزایش کرد و به تبع آن قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار با رشد قیمتی محسوسی روبه‌رو شد. بدین منظور مسئولان دولتی از چندین ماه پیش به فکر تهیه بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد و افراد تحت پوشش افتادند.

اولین مرحله این طرح از تاریخ دوشنبه 21 آبان ماه 97 عملیاتی شد.

۱- مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور است؛ دراین طرح به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.

۲- کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوارها ست که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.

۳- بر این اساس فهرست فروشگاه های طرف قرارداد طرح عبارتند از: فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

در مرحله اول اجرای این طرح از طریق فروشگاههای زنجیره ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولین نیز تضمین شده باشد.

البته به جز مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همانطور که محمد شریعتمداری در هفته گذشته گفته بود، این بسته حمایتی مشمول شاغلین و بازنشستگان نیز شد و مبلغ ۲۰۰هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از ۳میلون تومان داشتند واریز شد.

محمد شریعتمداری در هفته گذشته درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد.

محمد شریعتمداری افزود: بسته های حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای مختلف در اخیار این افراد قرار خواهیم داد گفت: برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که به طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به کسانی که حقوقشان زیر ۳ میلیون تومان است اعم از شاغلین و بازنشستگان تعلق میگیرد.

محمد شریعتمداری افزود: قرار است مبلغی نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته های حمایتی را به دریافت کنندگان در آمد زیر ۳ میلیون از قشر کارگر و یا مستمری بگیران این سازمان تخصیص دهد.

وی ادامه داد: بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و ... که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است که با همان شرط در آمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آنها قرار میگیرد.

وزیر تعاون افزود: بسته حمایتی دیگری نیز برای دیگر بیمه شدگان و افرادی که در این گروه ها نبودند، پیش بینی شده که با همان شرط درآمد زیر ۳ میلیون تومان در اختیار آنها قرار می گیرد.

مطابق اعلام جزئیات بسته حمایتی دولت،‌باید گفت تاکنون دو مرحله (مشمولان کمیته امداد،بهزیستی و مدد جویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت (واریز مبلغ ۲۰۰هزار تومان به حقوق) انجام شده است. اکنون باید منتظر مراحل بعدی و جزئیات نحوه اجرای آن از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      بله دیگه بیچاره کارمندا
      ما کارگرا هم که هیچی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا دروغ میگین برا کارمندا هم واریز نشده

    • وروجک@@@

      وای خدا من چقدر خوشحالم@@@ دیگه بااین بسته حمایتی مشکل من وخانواده ام تا سالهای دور حل شد@@@ گوشت یخی...مرغ یخ زده....حبوبات پایین برره... تخم مرغ بدونه زرده....@@@خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تبعیض اصلا وجود ندارد بسته کارمندا واریز بسته کارگرا به جهنم

    • توحیدی

      درود بروزیرکار نمی دانیم اینقدر پول وسبدکالایی راکجاکنیم

    • بدون نام

      من کارمند با ۶ سر عاےله و سه میلیون حقوق نجومی شامل دریافت نیستم . علی برکت الله .
      خدا لعنتتون کنه . خدا به حق خون دل خوردن امثال ما از شما نگذرد.
      خدا وکیل نمیدونم آخرین بار کی و چ میوه ای خریدم برا خونه .
      خدا کنه داغ بچتون ببینین ک داغ تو جیگر ما گذاشتین با این نرمش نشون دادن مقابل امریکا و تورم کارمند له کن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش واگذارشون کن به خدا که خودش تقاص این خون دل خوردن امثال ما رو ازاین نامسلمونا بگیره خدالعنت کنه باعثو بانیشو

      • بدون نام

        من دو میلیون میگیرم واریز نکردند شما چه انتظاری دارند

    • رجبی

      سلام .به کسانی که بیمه نیستند وبیکارن چرانمیدن

      پاسخ ها

      • مهدی

        ما هم دقیقا عین شماییم . یک محاسبه کوچیک نشون میده تقریبا 60 درصد جامعه در این سبد قرار نمی گیرند و این یعنی از جیب 60 درصد بردار و بعد از کسر کارمزد های مورد نیاز یک چندرقاز به جیب 40 درصد بریز . الان من که مغازه دارم و به واسطه گرون شدن خریدم و اجاره مغازه و بقیه مخارجم مجبورم جنسمو گرون کنم و سودم از پارسال هم کمتره احتمالا وضعم خوبه دیگه . پس به افتخار خودمون که از این سبد گدایی نصیبی نداریم .

      • بدون نام

        برادر کاسب ماهم کارمندیم باحقوق بخورنمیر بادوتابچه ومادرپیری که دارم ولله منم حاضربودم نریزن دویست هزارتومنوولی قیمتها بیادپایین تواین گیرودار شما به خودت افتخارکن عزیزم

    • بدون نام

      کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی چه گناهی کردن

      پاسخ ها

      • باقر

        ی کم بکر مردم باشید

      • بدون نام

        اونها حقوقشون خیلی بهتر از بازنشستگان کشوری هست
        تحقیق کن
        متوجه میشی

    • بدون نام

      من که کارمندم و حقوق ام زیر سه هستش فعلا چیزی واریز نشده.پس چرا میگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با حقوق آبان ماه عزیزم

      • بدون نام

        خوب حقوق ابان و که ریختند ولی چیزی اضاف نشده بود

    • بدون نام

      پس‌کارگر‌بدبخت‌چه

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری آیا ۲۰۰هزارتومان با تورم سازگار است ما را گدا فرض کردی البته در این زمان شما ما را بیچاره کردید

    • بدون نام

      دولت بجای بسته مثلا حمایتی ! که باعث تورم مضاعف میشه. اگر میتونه ، قیمت کالاهای اساسی مردم را پایین نگه داره وگر نه میشه مثل یارانه نقدی که بعدش همه چی گران شد...

    • ا,ن

      تکلیف ماکه جزوهیچ کدوم ازگروه های بالا نیستییم چیه????

    • @@@@@@@@

      هیات دولت مثل این‌که حالت خوب نیست بازنشستگان تامین اجتماعی چه هیزم تری به شما فروخته اند که فقط نام بازنشستگان دولت جهت حمایت را میگوئید دست از این گیج بازی ها بردارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه گیجی؟خودشونو میزنن به اون راه مادرمن مستمری بگیرتامین اجتماعی یک ملیون ودویست حقوق میگیره به خدا سه ملیون خرج دوا دکترشه درماه فکری به حال اینا کنید نخواستیم ماپول نداده چندر غازتونوکه بیشترگرونی بیاره واسمون

    • حمید 101

      چجوری خرج کنن اینهمه پولو؟ مردم رو گدا فرض نمیکنن مردم واقعا گدا شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روی تیتر مینویست واریز شده. پس کو

    • بدون نام

      لعنت برشما ،لعنت خدابرکسانیکه مصوب کردند حقوق 3میلیون تومان کالا بهش تعلق نمی‌گیرد، این مقدمه ای است برای قطع یارانه، چون میدانند مردم عرضه دفاع از حقوق خودراندارند، مرگ بهتراست این زندگی ذلت باروخوارکوری است...

    • جواد

      والا ما کارمندیم هنوز چیزی دست ما نرسیده

    • اناهیتا

      من کارمند دولتم . زیر 3 میلیون هم حقوق دارم . اینکه می گه مرحله اول 200 تومن به حقوق واریز شده ، دروغه محضه!!!! ما که نگرفتیم

    • بدون نام

      برادر من با سه تا دختر دم بخت و مستا جر وبی کار ،نه بیمه داره وچون شصت ساله نشده تحت پوشش کمیته و غیره هم نیست .ترا خدا یکی بگه این جور افراد چی میشن .نمگم خیلی زیاده اما اون کارگر شرکتی که حداقل حقوق میگیره باز هم خوبه مثل برادر من که در ماه هیچ گونه درآمدی ندارد چه کار کنه .به خدا من و مادرم با بدبختی در ما ۲۰۰ تومن کمکش می کنیم.ترا خدا یکی راهنمای کنه.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخ..........زحمت کشیدن 200 تومان .....اگر 2 میلیون بود میشد یه یک زخمی زد وخداقل داروهای پدر ومادر را خرید .......دست این دولت درد نکنه که تمام ملت را کاسه گدایی دستشون دادن

    • بدون نام

      آقای روحانی مدتی دیگر ریاستت تمام می شود و عملکرد جنابعالی برای همیشه در دل و قلب مردم و تاریخ باقی می ماند چرا خودتان را مسخره میکنید شاید کسی حکمش سه میلیون باشد میدانید ته فیش چقدر برایش باقی می ماند کارمندان را وعده سر خرمن می دهی برای سال آینده وضعیت افزایش سال آینده هم از همین حالا معلوم است بخور و نمیر طوری که کارمند بیچاره باید همیشه با زن و بچه اش بدلیل عدم برآورده کردن نیاز هایشان درگیر و شرمنده باشد و جملات رگیگ بشنود آیا حکم سه میلیون بالای خط فقر است در ماه چقدر هزینه ظاهرشان می کنید همانقدر در ماه به کارمندان کمک کنید کافی است

    • کریمی

      واقعا من چه بگم چرا این همه ناعدالتی شماها که دم از عدالت میزنید این بود پس آنها که بیگار هستند واسه نان محتاج هستند و نامش درهیچ‌‌دفتر این نظام ثبت نشده کجا بر ن واقعا دارم حالم از این عدالت بهم میخوره

    • بدون نام

      اونیکیه سه میلیون و صد میگیره خیلی ثروتمنده که بهش نمیدن

    • بدون نام

      گدا گدا پرور

    • بدون نام

      ابتدااعلام شدکه کارمندان وبازنشستگانیکه حقوق کمتراز۳میلیون میگیرند۳۰۰تومان بحساب واریزکنندولی بعمل که رسیدیکصدتومان کم کردید،خواهشن ثبات تصمیم داشته باشین.

    • مستمری بگیر بدون دست

      ظاهرا دولتمردان، مستمری بگیران از کار افتاده تامین اجتماعی را که همگی دور و بر یک میلیون حقوق می گیرند جزو قشر مرفه در نظر گرفته اند چراکه آنها را جزو اولویت در نظر نگرفته اند انصاف و منطقی بود تصمیم عاجلی بابت هدف قرار دادن این گروه صورت می گرفت

    • بدون نام

      برپدر دروغ گو لعنت

    • بدون نام

      اگر حقوق ها زیاد بشه احتیاج به این بسته ها نیست توروخدا بازنشستگان تامین اجتماعی را دریابید

    • بدون نام

      مگر حقوق ۳میلیون تومان با حقوق دو میلیون و نهصد و نود هزار تومان چه فرقی با هم دارند که به یکی تعلق میگیره وبه دیگری نمیگیره

    • حسینی

      فقط با این بسته میخوان دهن مردم رو بابت گرونی ها ببندن وروی تورمی که درست کردن ماله بکشن .هر وقت حقوق کارمندها وکارگران رو بر حسب تورم بالا بردین اونوقت باید بگین به فکر مردم هستین نه اینکه با این اب نبات چوبی مردم روگول بزنید

    • بدون نام

      این چه وجدانی که شما دولت نامرد دارید مگر همه کارمند هستند پس ما چی که یکی مثل من اجاره نشین هردو بیمار همسرم سکته کرده خودم جفت پاهایم از کار افتاده همسرم بیکار ما جزء مردم نیستم باید بخاطر دوزدیهای اقازادها وپدرانشان مدیران باید بمیریم ما باید چه کنیم که الان دو سال است یک کیلو گوشت نخورده ایم میوه نخورده ایم برویم کمیته تا انها بیایند در همسایه بپرسند شکم خالی ابروی رفته حتی همسرم الان هشت ماه است نتوانسته ماشین مدل 79 خود بیمه کند کجای کارید برید بمیرید که هنوز بفکر جیب خودتان هستید مگر ما حق زندگی نداریم فقط کارمند انها یه اب باریکه که حتی اجاره را هم نمیتوانند بدهند را دارند ولی ما نگاه به دست فرزندانمان انها هم خودشان در گیر زندگی خودشان این چه عدالتی است خدا از روی زمین بر تان بر دارد که مردم را به گدایی انداختید خود جوابتان را بدهد خسته شدیم والا بمیریم بهتر از این دردی است که شما به ما میدهید

    • بدون نام

      دولت گدا

    • بدون نام

      انشاءالله روزی برسه تو همین مملکت خونواده های این مسولین مملکت همین جور صدقه بگیرن بخورن تا نمیرن. خدایا اون روزو برسون. خفت تا کی

    • بدون نام

      شماکه همه چیزایران دارین میدین به افاغنه اینهاروبدین به اونهامانخواستیم احتمالا ماایرانیاخارجیم واونهاداخلین وشرم اورننگ اینم بخورتوسرتون حق مردم وبه خودشون نمیدین شماهمین بودجه ومنابع شغل ایران وایرانی به۲۰ملیون افاغنه ندین خودش همه چیزهادرست میش اصل وول‌کردین وحواس مردم وپرت کردین وبه قول نمایندگان مجلس یعنی چی که بیش از۳ملیون افاغنع فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه غیرقانونی وبایداخراج بشن همه جای دنیاهمین جور واول۶ناه زندان بااینکه توهرخانه ۱تا۲نفرهم وطن بیکارداریم واین تعدادفقط از لحاط شغلی بالا۱۰۰سال بودجه کشورومردم منابع شغلشون وبه هرایرانی سالی۳۰۰ملیون تومان ضررواینوباچه چیزی میخواهین جبران کنیدعوام فریبااستعفااستعفا

    • اعظم کریمی

      من مستمری بگیرتامین اجتماعی هستم،دیروزحقوقموگرفتم وچیزی اضافه نشده چرا؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوابمونوازکجابگیریم؟

    • ناشناس

      از مستمری بگیران تامین اجتماعی بی کستر نداریم .

    • ناشناس

      اصلا مگر مستمری بگیران تامین اجتماعی وجود دارد من که کسی را ندیدم .

    • بدون نام

      پس چرا به ما ندادن سبد که ندادن بماند حقوق مان را هم ندادن الان چهاروز آنوقت باید بریم به این بانکها ی نزول خور جمهوری اسلامی ایران دیرکرد هم بدیم فکر کنم این دویست هزار تومان بسته حمایتی برای ما نیست برا بانکها ی نزول خور باشه چون تا حقوق بدن باید همه رو به اونا بدیم

    • بی نام

      دویست تومن به کجا می رسه

    • حسن

      سرنوشت هیچ قومی تغییر نمیکند الا به همت خود آنها. قرآن کريم

    • بدون نام

      تکلیف سایر صندوقهای بازنشستگی و خیل عظیم بیکاران چی میشه ؟

    • بدون نام

      پس مستمری بگیران تامین اجتماعی چی ، اونا آدم نیستن ، حتما هشتصد هزار تومن حقوق جز اقشار مرفه که ندادن. خدا ازتون نگذره

    • علي

      باسلام ماهم بازنشسته وحقوق 1ميليون مي گيريم ولي متاسفانه هيچي سبدحمايتي برايم واريزنشده تورابه خدااينقدرمردم سرکارنگذاريدخداراخوش نمي آيد.

    • رضا

      گرچه حقوق مثل منی کمتر از یک ودویسنه نون حالی میتونیم بخریم بیکار ها بیکارها بیکارها رو دریابید اطراف من هستند که نون خالی هم ندارند باعث میشه نون خالی هم به جونمون نزاره

    • بدون نام

      خداوندا خودت شاهدی چه ظلمی این دولت بر ما بیچارگان می کند به حق گلوی بریده علی اصغر خودت جواب این مسولیت را از زن و بچه هاش بده خدایا خدایا خدایا.........

    • بدون نام

      من ی زن با دوتا بچه بدون سرپرست با ی حقوق 1200با این اوضاع چیکار کنم خدا میدونه خدا هیچ وقت خیرشون نده

    • فاطمه مجلسی

      قرار بود با حقوق مبلغ دویست تومن رو واریز کنید الان حقوق منو ریختن ولی دویست رو نریختن ایا بیمه تامین اجتماعی جوابگو هست بکحا باید بریم که جوابگو باشه

    • سید حبیب خوبمهر

      چرا صحبت ازبازنشسته که میشود بازنشسته تامین اجتماعی بحساب نمیاد وبازنشسته لشگررا بحساب می اورید

    • بدون نام

      شوهرم بازنشسته 400 حوقوق میگیره 250 اجاره مبدیم. دوتا بچه داریم پس ما چکار کنیم. بازنشسته تامین اجتماعی با ده سال سابقه. بخاطر قلبش بازنشیته شده

    • مریم جاجرودی

      کسانی که مرخصی زایمان هستند و زیر 3 میلیون حقوق می گیرند براشون واریز نشده چه کار کنند

    • بدون نام

      چرابه خانم های کارمندسبدحمایتی تعلق نمیگیره.خانمی که شوهرش مریض ومخارج زندگی روی دوش خانمه وخرج ۳فرزندهم میده،اون چیکارکنه؟توراخداپیگیری کنید.

    • شعبان

      من کارمندم و هنوز ۲۰۰تومنی واریز نشده چرا دروغ میگن اینا خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کند کارشان دروغ

    • بدون نام

      منم کارمندم و حقوقم ۱و ۷۰۰اما چیزی واریز نکردن نمیدونم برا کدوم کارمند واریز شد من که نمیدونم

    • ارش

      با دویست تومان چیکار کنیم من بیکارم فکر مادر پیرم باشم یا حرص نبود کار خودم رو بخورم کارم که میکنم سه چهار ماه حقوق نمیدن حالا پولتم میخوایی بگیری باید دستمال حقیرشدن دست بگیری شاید بهت بدن از سر ترهم اینم بخش خصوصی که راه انداختید .

    • مریم

      ماهم کارمندیم فقط وعده شنیدیم چندین ساله به بهانه جلوگیری از تورم حقوقمان را زیاد نکردن میگن 16درصد ولی چیزهای دیگه رو کم میکنن طوریکه به 8درصد هم نرسه .فقط و فقط وعده های دروغین .

    • فرشته

      سلام یه کمی هم به مردم عادی فکر کنین بخدا وضع افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی خیلی بهتر از ماست همه چیز برای اوناست بیاین کسانی رو بشون تحت عنوان زیر پوششن ببینید واقعا از خیلی از ماها وضعشون بهتره به فکر همه باشید

    • بدون نام

      به جز مرفه ها همه ی مردم رو به یه چشم بنگرید همه ی ما نیازمندیم نه فقط افراد تحت پوشش کمیته و بهزیستی

    • the undertaker

      خاک ایران طلاست ،نفت گرانبهاست ...انرژی هسته ای حق مسلم ...تهش سبد کالاست !!!!!!خاک تو سر خودمون اصلا از ماست که برماست ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج