جاباما
۷۹۸۲۵۶
۳ نظر
۵۱۰۰
۳ نظر
۵۱۰۰
پ

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

کیش جزیره‌ای دیدنی و جذاب در جنوب ایران است که در فصل‌های بهار و پاییز جز محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود و مسافران خارجی و داخلی بسیاری سالانه به سمت این جزیره سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا درباره سوغات کیش اطلاعاتی را خدمتتان ارائه دهیم و همینطور بازار‌هایی هم که در این جزیره وجود دارد را هم در انتها معرفی خواهیم کرد.

وب‌سایت الی گشت: کیش جزیره ای دیدنی و جذاب در جنوب ایران است که در فصل های بهار و پاییز جز محبوب ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود و مسافران خارجی و داخلی بسیاری سالانه به سمت این جزیره سفر می کنند. آب های زلال و برنامه های ویژه ای که شب ها در این جزیره برگزار می شود همگی سبب شده اند تا مقصد هیجان انگیز برای کسانی که می خواهند یک سفر داخلی فوق العاده داشته باشند.

اما خرید سوغاتی یکی از مواردی است که در بین تمامی جوامع وجود دارد از همین رو در این مطلب قصد داریم تا درباره سوغات کیش اطلاعاتی را خدمتتان ارائه دهیم و همینطور بازارهایی هم که در این جزیره وجود دارد را هم در انتها معرفی خواهیم کرد.

پس اگر بدنبال این هستید که بدانید سوغات کیش چه چیزایی هستند با ما همراه باشید.

انواع ماهی و میگو

عمده محبوبیت جزیره کیش به آب هایی که در این منطقه وجود دارد از همین رو صید ماهی و میگو شغل اصلی بومیان این منطقه جنوبی به شمار می آید و غذاهای دریایی در این جزیره طرافداران بسیاری دارد. در خلیج فارس به وفور ماهی و میگو وجود دارد و از مشهورترین ماهی های این منطقه ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا می باشند. در این جزیره بیش از ۱۰ نوع میگو وجود دارد که معروف ترین آن ها لابستر یا شاه میگو است.

این نوع میگوی کمیاب در ساحل صخره‌ای و در کناره ساحل یافت می‌شود و سالانه در حدود ۲۰۰ هزار عدد از آن صید می ‌شود. میگو یکی از مهمترین و با ارزش ترین محصولات دریایی به شمار می رود و عده زیادی از مسافران هستند که زمانی که به این منطقه سفر می کنند حجم زیادی از این محصولات را با خود به همراه می آورند. با این وجود ماهی و میگو جز اصلی ترین سوغات کیش به شمار می رود.

لابستر چیست؟

یکی از محصولات پر ارزش خلیج فارس و دریای عمان، میگو، است. میگوی خلیج فارس از جنس پنائاسی، می باشد و بین ۷ تا ۱۵ سانتیمتر طول دارد. بدن میگو کشیده و دراز و از دو طرف به هم فشرده است، میگو از سه قسمت سرو سینه و شکم تشکیل یافته و بر روی سر و قطعات سینه، پوسته سختی موجود است. در دنبال شکم، دم میگو واقع گردیده که از شش حلقه کیتینی پوشیده شده است، همین دم میگو است که پس از صید در کشتی بلافاصله از سر جدا و مخلوط بایخ نگهداری شده تا به موقع منجمد و بسته بندی و آماده صدور به داخل یا خارج کشور گردد. تاکنون بیش از ده نوع میگو در آبهای خلیج فارس صید و شناخته شده است که مشهورترین آنها لایستریا شاه میگو است که وزن آن تا یک کیلو و گاه بیشتر می رسد. از این نوع میگوی کمیاب که در سواحل صخره ای و نزدیک ساحل زیست می کند، سالی حدود ۲۰۰ هزار عدد صید می شود.

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

قهوه و انواع شکلات

با توجه به این که جزیره کیش در منطقه ی آزاد قرار گرفته است محصولات خارجی بسیاری در این منطقه وجود دارد و قیمت آن ها هم به نسبت دیگر شهرها پایین تر است.از همین رو در این منطقه می توانید انواع قهوه و شکلات را با قیمت مناسب به منظور سوغات کیش تهیه کنید و برای خودتان یا نزدیکانتان بخرید.

از جمله قهوه هایی که می توانید تهیه نیز عبارتند از قهوه‌ ی سبز، اسپرسو، ترک و همچنین محصولات شرکتی و مرتبط با قهوه مانند نسکافه، کاپوچینو، کافی میکس و … در کیش قابل خریداری هستند. کلاسنو، لینت، نوتلا، نستله، نسکوئیک، الیت، اتی، فراگاتا، پیاستن، کاوندیش، تسیر، هلما، ایگل پریمیوم، گیلیان و دیگر برندهای معروف شکلات نیز در این منطقه یافت می‌شود.

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

خرما و مرکبات

دیگر مواردی که در لیست سوغات کیش قرار می گیرند نیز خرما و انواع مرکبات هستند که به دلیل موقعیت جغرافیایی که این جزیره دارا می باشد بهترین مکان برای کشت آن ها می باشد. شما می توانید بهترین نوع خرما را از این منطقه تهیه کنید که در انواع مختلف نظیر خارک، رطب، خرمای خشک و خرمای معمولی و سایر فرآورده ‌های تهیه شده که از جمله آن ها چیپس خرما، عسل خرما، شیره‌ ی خرما و… هم به وفور در این منطقه عرضه می ‌شود.

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

ادویه و عسل

معروف ترین سوغات کیش که می توانید در سفرتان به این جزیره تهیه کنید ادویه و عسل می باشد. یکی از این ادویه‌ها ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجبیل و آویشن است که برای مزه دار کردن غذاهای مختلف از جمله مرغ، ماهی، کتلت و خورش مناسب است. عسل هم از سوغات خاص جزیره ی کیش می باشد که طعم بسیار فوق العاده ای را دارا می باشد.

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

صنایع دستی

هر منطقه ای دارای صنایع دستی خاص مربوط به خودش می باشد، جزیره کیش از این قائده مستثنی نیست و محصولاتی نظیر پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی، و بقایایی از آبزیان در قالب اشیای مختلف از جمله سوغات کیش به شمار می رود. صنایع دستی این منطقه ی ایرانی تنها به این موارد ختم نمی شود و انواع دیگری نظیر گلیم سوزنی، سبدها و حصیرها و همچنین کوزه های سفالی و پارچه های گلابتون دوزی نیز اشاره کرد.

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

حنا

به طور کلی حنابندان در شهرهای جنوبی کشورمان بسیار رایج است؛ از همین رو حنا یکی از محبوب ترین سوغات کیش محسوب می شود و زمانی که به این جزیره سفر می کنید بومی هایی را مشاهده می کنید که بر روی دست مسافران نقوشی را طراحی می کنند. با توجه به مصرف زیاد حنا در این منطقه حناهای آماده و نیمه آماده‌ی مرغوب برای خرید شخصی و حتی برای خرید سوغات به وفور دیده می‌شود.

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

پوشاک

به دلیل این که جزیره کیش در منطقه آزاد قرار دارد همانطور که گفتیم محصولات مختلفی وارد این منطقه می شوند که قیمت مناسبی هم دارای می باشند. از همین رو در این پوشاک مختلف با قیمت و کیفیت بسیار مناسب وارد این منطقه می شود و همچنین تعداد مراکز خرید و فروشگاه‌ ها و تنوع محصولات و قیمت‌ ها، باعث می‌شود که بسیاری از افراد، لباس را به عنوان سوغات سفر انتخاب کنند. حتی اگر به دنبال پوشاک برند هستید، در این جزیره می ‌توانید فروشگاه ‌های مختلفی که پوشاک برند عرضه می ‌کنند پیدا کنید.

مراکز خرید جزیره کیش

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

مرکز خرید پارس خلیج از دیگر مراکز خرید کیش است که دارای ۱۵۰ غرفه بوده و یکی از بهترین بازارهای کیش است. در این بازار می‌توانید کالاهایی چون پوشاک، کیف و کفش، عینک، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، تلفن همراه و تجهیزات رایانه‌ای، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی را تهیه کنید. همچنین خرازی، مشاور املاک، و خدمات مسافرتی نیز در این مکان به چشم می‌خورند.

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، خیابان میرمهنا بین بلوار نیایش و میدان سعدی

مرکز خرید دامون

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

از دیگر مراکز خرید در کیش، مرکز خرید دامون است که شامل ۹۸ غرفه ی تجاری بوده و ۱۰ غرفه خدماتی که می تواند انواع نیازهای شما را برطرف سازد و خریداران را با رضایت کافی رهسپار شهر خودشان می نماید. در این فروشگاه می توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، طلا و زیورآلات، شکلات و مواد غذایی، تلفن همراه، لپ‌تاپ و کامپیوتر و غیره را تهیه کنید. در طبقه دوم مرکز خرید دامون یک پیست اسکیت روی یخ است ساخته شده است که می توانید اوقات خوشی را برای خودتان رقم بزنید. وجود یک پیانو در مرکز خرید و آهنگ ‌های گوش ‌نواز آن فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند.

آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، خیابان وصال، مرکز خرید دامون

بازار صفین

سوغات کیش؛ از ماهی و میگو تا حنا

یکی از قدیمی ترین بازارهایی که در کیش وجود دارد بازار صفین است و معماری آن از سبک عربی پیروی کرده است. این بازار یک طبقه، و دارای ۷۰ غرفه است که در زمینه‌های پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی و خرازی فعالیت می‌کنند. قیمت‌ها در این بازار نسبتا ارزان هستند. دو بانک نیز در این بازار وجود دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وروجک@@@

      این که داره حنا نقش ونگار میکنه کف دست این خانم....مرد هست یا زن....@@@ اگرمردهست که هیچ....اگرزن است یعنی اینقدرانگشتهای گنده ایی داره...@@@ چرا حناهای اینها با حناهای ما فرق دارند....ازاینها سریع رنگ میگیرند...@@ولی از ما باید 10ساعت صبرکنی@@@

    • بدون نام

      من حنای دست گذاشتم دستم بهش حساسیت داشت اون قسمت ورم کرد با خارش شدید.یه هفته نشد کامل پاک شد رو دستم.
      مرکز خریداشم همه سوت و کور خالی بود هیچی بدردبخور نداشتن همونا هم به قیمت خون پدرشون میدن.

    • پروانه

      کیش اصلا جای تفریحی نداره برنامه هاش هم اصلا جالب نیست نمیدونم مردم چرا میرن کیش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج