جاباما
۷۹۸۸۳۱
۱۴ نظر
۱۰۸۳۲
۱۴ نظر
۱۰۸۳۲
پ

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

کاغذ‌های کتاب و پرده نقره‌ای سینما رفاقت دیرینه‌ای با هم دارند و تاریخچه اولین فیلمی که از روی کتاب اقتباس شد به اوایل ساخت دستگاه‌های سینماتوگراف قدیم باز می‌گردد و ۱۲۲ سال پیش فیلمی ۴۵ ثانیه‌ای با نام تریبلی قسمت‌هایی از داستان کتابی با نام تریبلی و بیلی کوچولو به تصویر کشیده شد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: کاغذهای کتاب و پرده‌ نقره‌ای سینما رفاقت دیرینه‌ای با هم دارند و تاریخچه اولین فیلمی که از روی کتاب اقتباس شد به اوایل ساخت دستگاه‌های سینماتوگراف قدیم باز می‌گردد و ۱۲۲ سال پیش فیلمی ۴۵ ثانیه‌ای با نام تریبلی قسمت‌هایی از داستان کتابی با نام تریبلی و بیلی کوچولو به تصویر کشیده شد.

از آن زمان تاکنون صدها فیلم از کتاب اقتباس شده است و می‌توان به آثار کلاسیک بزرگی مانند بینوایان یا بربادرفته اشاره کرد. جالب اینجاست حتی فیلم‌هایی را سراغ داریم که نسخه سینمایی آن‌ها از کتاب‌شان هیجان‌انگیزتر هستند.

داستان اقتباس فیلم‌ از کتاب همچنان ادامه دارد و پرفروش‌شدن یک کتاب نوید اقتباس نسخه‌ای سینمایی از آن را می‌‌دهد.

در این بین از آنجایی که هالیوود تبلیغات گسترده‌ای دارد بسیاری مواقع فیلم‌هایی را مشاهده می‌کنیم که حتی خبر نداریم این فیلم‌ها از کتاب اقتباس شده‌اند.

با این حساب قصد داریم در ادامه به پرفروش‌ترین فیلم‌هایی اشاره کنیم که در چند سال اخیر از کتاب اقتباس شده‌اند.

1. ارقام پنهان (Hidden FIGURES)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

پس از موفقیت کتاب ارقام پنهان نوشته مارگوت لی شترلی، خبرهایی از عزم تئودور ملفی در مقام کارگردان برای ساخت‌ نسخه‌ای سینمایی از کتاب ارقام پنهان به گوش رسید و مدتی بعد نیز در سال ۲۰۱۶ شاهد انتشار این فیلم بودیم.

ارقام پنهان داستان چند زن سیاه‌پوست را روایت می‌کند که در زمان رقابت فضایی میان روسیه و آمریکا برای سازمان ناسا کار می‌کردند. در این فیلم تراجی پی هنسون، اکتاویا اسپنسر و جنل مونی نقش این سه زن سیاه‌پوست را بر عهده داشتند و بازیگران دیگری نظیر کوین‌ اسپیسی و ماهرشالا علی را در ارقام پنهان شاهد بودیم.

ارقام پنهان به لحاظ هنری نیز فیلم برجسته‌ای در سال ۲۰۱۶ شناخته شد و در سه رشته نامزد جایزه اسکار گردید.

۲. رستگاری در شاوشنک (Redemption in Shawshank)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

بدون شک این فیلم را دیده‌اید و چه‌بسا که چندین بار رستگاری در شاوشنک را دیده‌ باشید.

این فیلم که در پایگاه معتبر IMDB رتبه اول را از آن خود کرده، نامزد ۷ جایزه اسکار شد و شاهد روایت داستان یک حسابدار جوان هستیم که به جرم قتل همسرش به زندان می‌افتد در حالی که مدعی است چنین جرمی مرتکب نشده و بی‌گناه است.

ماجرای این حسابدار و گریزش از زندان داستان اصلی رستگاری در شاوشنک را تشکیل می‌دهد.

جالب است بدانید رستگاری در شاوشنک از روی کتابی نوشته استیون کینگ ساخته شده است و به‌رغم اینکه بازخوردهای مثبت زیادی در انجمن‌های هنری سینمایی داشت در گیشه خوب عمل نکرد.

۳. پارک‌ ژوراسیک (Jurassic Park)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

ممکن است نسخه سینمایی پارک ژوراسیک به لحاظ دستاوردهای فنی در حال حاضر چیزی برای گفتن نداشته باشد اما ساخت این فیلم به ۲۵ سال پیش باز می‌گردد و از لحاظ فنی با فیلم بی‌نظیری طرف هستیم که دنیای دایناسورها را به زیباترین نحو ممکن به‌تصویر کشیده است.

این امر باعث شده بسیاری از علاقه‌مندان سینما و کتاب، فیلم پارک ژوراسیک را بهتر از کتاب آن بدانند.

کتاب پارک ژواسیک نوشته مایکل کرایتون است و در این کتاب دانشمندان پس از اینکه موفق به بازیابی DNA دایناسورها می‌شوند، این موجودات عظیم‌الجثه را در مکانی با نام پارک ژوراسیک نگهداری می‌کنند، اما طبق معمول همه چیز آن‌طور که انتظار میرفت انجام نمی‌شود و دایناسورها از قفس‌های آهنی آزاد می‌شوند و به جان افراد حاضر در پارک ژوراسیک می‌افتند.

۴. مریخی (The Martian)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این فیلم سال ۲۰۱۵ به‌روی پرده رفت و در گیشه و در پیشگاه منتقدین موفق ظاهر شد. فیلم مریخی با بازی مت دیمون از روی کتابی با همین نام نوشته اندی وییر ساخته شده است.

اندی وییر در این کتاب داستان فضانوردی در کره مریخ را روایت می‌کند که به‌ناچار در این سیاره بی‌آب و علف تنها می‌ماند و مجبور می‌شود برای بازگشت به زمین به هر کاری دست بزند.

کتاب مریخی به‌رغم اینکه داستانی علمی داشت با زبان بسیار ساده‌ای نگارش شده بود و همین امر باعث محبوبیت این کتاب شد، در نسخه سینمایی این کتاب نیز با داستانی ساده و روان طرف بودیم که توانست این فیلم را در ۷ رشته نامزد جایزه اسکار کند.

۵. عروس شاهزاده (The Princess Bride)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این فیلم در سال ۱۹۸۷ از کتابی با همین نام که در سال ۱۹۷۳ نوشته شده بود اقتباس شد و با اثری طرف هستیم که نسخه سینمایی و کتاب آن هر دو کیفیت خوبی دارند. فیلم عروس شاهزاده سبکی کمدی و رمانتیک دارد و در دنیایی فانتزی و دوست‌داشتنی روایت می‌کند.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که پدربزرگی کنار نوه‌‌ی بیمارش می‌نشیند و برای او داستانی قدیمی از عشق‌ها و ماجراجویی‌های انسان‌های گذشته را روایت می‌کند.

داستان فیلم عروس شاهزاده در قالب روایتی که این پدربزرگ برای نوه‌اش انجام می‌دهد صورت می‌گیرد و با فیلمی طرف هستیم که همانند کتاب‌اش فروش خوبی داشت و به‌عنوان یکی از اثرهای شناخته‌شده سبک فانتزی در دهه‌های اخیر معرفی می‌شود.

۶. دختری در قطار (The Girl on the Train)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

کتاب هیجانی دختری در قطار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و به‌سرعت به فروش چشمگیری دست پیدا کرد، فروش بالای این کتاب باعث شد ناشرهای ایرانی نیز برای چاپ دختری در قطار اقدام کنند و چندین ترجمه مختلف از این کتاب را به زبان فارسی شاهد هستیم.

مدتی بعد نیز خبرهایی از نسخه سینمایی این کتاب پرهیجان و جنایی به گوش رسید.

کتاب دختری در قطار را پائولا هاوکینز نوشت و تیت تیلور فیلم کارگردانی نسخه سینمایی این کتاب را بر عهده گرفت.

فیلم دختری در قطار به رغم هنرنمایی امیلی بلانت و داستان پرکششی که داشت باز هم نتوانست در گیشه آن‌گونه که باید و شاید عمل کند و در جوامع هنری نیز نقد‌های مثبتی را دریافت نکرد و شکست خورد.

۷. بی‌سرنخ (Clueless)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

داستان این فیلم در ده ۹۰ میلادی روایت می‌شود اما جالب است بدانید فیلم بی‌سرنخ در‌واقع نسخه‌ای اقتباس شده از کتاب اِما نوشته جین آستن است.

فیلم بی‌سرنخ را ایمی هکرلینگ کارگردانی کرد و داستان یک دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که با مشکلات دنیای امروز با خمیرمایه‌ای از داستان اما در کتاب جین آستن سر و کار دارد.

آلیسیا سیلوراستون و بریتنی مورفی را می‌توان از بازیگران اصلی فیلم بی‌سرنخ دانست و این فیلم کمک کرد تا مخاطبین دوباره با سبکی جدید با نوشته‌های جین آستن آشنا شوند.

اقتباس جالبی که فیلم بی‌سرنخ از رمان اِما داشت باعث شد تا اقتباس‌های آزاد دیگری را از سایر آثار جین آستن در دنیای سینما شاهد باشیم که در این زمینه می‌توان به فیلم‌های خاطرات بریجیت جونز که از رمان غرور و تعصب اقتباس شده اشاره کرد.

۸. آرواره‌ها (Jaws)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

آرواره‌ها در سال ۱۹۷۴ توسط پیتر بنچلی نگاشته شد و یک سال بعد استیون اسپیلبرگ، کارگردان معروف هالیوود، نسخه‌ای سینمایی از این فیلم را روی پرده نقره‌ای برد.

کتاب آرواره‌ها فروش خوبی را تجربه کرد اما محبوبیت آرواره‌ها بیشتر به دلیل نسخه سینمایی این فیلم است و بسیاری از منتقدین سینما، فیلم آرواره‌ها را به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین آثار سینما می‌شناسند.

همان‌گونه که از نام فیلم آرواره‌ها پیداست با یک کوسه عظیم‌الجثه طرف هستیم که خواب و آسایش را از شناگران گرفته است و با حمله به یک قایق کوچک جان سرنشینان قایق را به‌خطر می‌اندازد و نبردی سهمگین و مرگبار میان کوسه و انسان شکل می‌گیرد.

۹. تاوان (Atonement)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

در سال ۲۰۰۷، جو رایت، یکی از معروف‌ترین کارگردان‌‌های هالیوودی در زمینه ساخت فیلم‌های عاشقانه سراغ کتابی با نام تاوان نوشته یان مک‌ایوان رفت.

جو رایت داستان این کتاب را برای اقتباس مناسب دید و از هنرپیشه‌های بزرگی مانند جیمز مک‌آووی، کیرا نایتلی و بندیکت کامبریچ برای حضور در این درام عاشقانه تاریخی دعوت به‌عمل آورد.

در این کتاب شاهد عشق پاک و کودکانه‌ای میان دخترکی با نام بوریونی تالیس و جوانی با نام رابی هستیم.

رابی به دلیل گناهی ناکرده به زندان می‌افتد و با شروع جنگ جهانی دوم راهی میادین نبرد می‌شود و با داستانی غم‌انگیز و پیچیده‌‌ای در ادامه روبرو می‌شویم.

فیلم تاوان یکی از آثار مهم ساخته شده در سال ۲۰۰۷ به‌حساب می‌آید و توانست در هفت رشته نامزد جایزه اسکار شود و در نهایت جایزه بهترین موسیقی را در اسکار از آن خود کند.

۱۰. طلسم الا (Ella Enchanted)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این فیلم در سال ۲۰۰۴ به‌روی پرده نقره‌ای رفت و اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته گیل کارسون در سال ۱۹۹۷ بود.

فیلم طلسم الا نتوانست آنگونه که باید و شاید به افتخارهای نسخه کتاب آن دست پیدا کند و دلیل این‌امر را پایبند نبودن نسخه سینمایی به کتاب آن می‌دانند.

در فیلم طلسم الا شاهد هنرنمایی آن هاتاوی هستیم که در آن زمان دختری نوجوان و جویای نام بود، حضور آن هاتاوی و داستان نوجوانانه‌ای که فیلم طلسم الا داشت باعث شد تا به‌رغم عدم موفقیت‌های تجاری یا هنری، این فیلم به یکی از فیلم‌های خاطره‌انگیز برای دختران جوان و نوجوان تبدیل شود.

۱۱. باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

اقتباس یک فیلم از کتابی که فروش خوبی را تجربه کرده و جوایز مختلف ادبی را بدست آورده است موفقیت نسخه سینمایی آن را تضمین می‌کند، به‌خصوص اگر این فیلم توسط کارگردان چیره‌دست و ماهری ساخته شود.

مصداق بارز این مورد را می‌توان فیلم باشگاه مشت‌زنی دانست.

این فیلم در سال ۱۹۹۹ و در پی موفقیت رمانی با همین نام نوشته چاک پائولانیک به روی پرده‌ سینما رفت و بازیگران بزرگی مانند برد پیت و ادوارد نورتون در آن حضور داشتند.

کارگردانی باشگاه مشت‌زنی به دیوید فینچر واگذار شده بود و تمامی این موارد دست به دست هم دادند تا با اثری جاودانه در تاریخ سینما طرف باشیم.

فیلم باشگاه مشت‌زنی داستان جوانی را روایت می‌کند و مدت‌های زیادی به بیماری بی‌خوابی مبتلا شده و زندگی درست و درمانی ندارد و پس از ملاقات با فردی با نام تایلر تحت تأثیر او قرار می‌گیرد و تشکیلات عجیبی با نام باشگاه مشت‌زنی را راه‌اندازی می‌کنند.

فیلم باشگاه مشت‌زنی در کنار داستان رواشناختی و پیچیده‌ای که دارد سرشار از هنرنمایی بازی برد پیت و ادوارد نورتن است. جالب است بدانید برد پیت برای اینکه نقش تایلر را بهتر ایفا کند داوطلب شد تا دندان‌پزشک چند دندان او را کوتاه کند.

۱۲. خدمتکاران (The Help)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این فیلم بر اساس رمانی با همین نام نوشته کاترین استاکت ساخته شد. این رمان در سال ۲۰۰۹ نوشته شده بود و از آنجایی که کاترین استاکت به‌عنوان نویسنده در جوامع ادبی شناخته شده نبود بیشتر از ۵۰ سال طول کشید تا چاپ شود.

استاکت رمان خدمتکاران را به ۶۰ ناشر نشان داد که تمامی این ناشرین از انتشار آن سرباز زدند. در نهایت پس از انتشار، کتاب خدمتکاران به فروش میلیون دلاری دست پیدا کرد و تا مدت ۱۰۰ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

نسخه سینمایی خدمتکاران نیز اثری تحسین شده در عالم سینما است و اکتاویا اسپنسر برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

همانگونه که از نام فیلم خدمتکاران پیداست با روایت داستان زندگی چند زن خدمتکار سیاه‌پوست طرف هستیم که اتفاق‌های جالبی را تجربه می‌کنند.

۱۳. دفترچه خاطرات (The Notebook)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

بسیاری از علاقه‌مندان سینمای رمانتیک، فیلم دفترچه خاطرات را یکی از عاشقانه‌ترین آثار سینما قلمداد می‌کنند. فیلم دفترچه خاطرات از رمانی پرفروش نوشته نیکلاس اسپارکس اقتباس شده و با اثری عاشقانه طرف هستیم که فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد.

داستان فیلم دفترچه خاطرات در‌واقع از انتهای آن شروع می‌شود و با یک زوج پیر و کهنسال آشنا می‌شویم که گذشت زمان عشق آن‌ها را کم نکرده و همچنان عاشق و دلداده هم هستند.

پیرمرد عاشق‌پیشه این داستان خاطرات عشق‌شان را در دفترچه‌ای یادداشت کرده و برای همسر پیرش که به بیماری آلزایمر دچار است این خاطرات شیرین را برای همسر پیرش روایت می‌کند چه بسا که برای یک لحظه همسرش دوباره او را بشناسد.

رایان گالسیلنگ و ریچل مک‌آدامز ایفای نقش دوران جوانی این زوج کهنسال را در فیلم دفترچه خاطرات برعهده داشتند.

۱۴. جان‌سخت (Die Hard)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

بعید به نظر می‌رسد اهل فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای باشید و جان‌سخت را ندیده باشید.

فیلم جا‌ن‌سخت با هنرنمایی بروس‌ ویلیس به یکی از معروف‌ترین آثار سینمای اکشن دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی تبدیل شد و در این فیلم پرهیجان شاهد روایت داستان پلیسی جان‌سخت با نام جان مک‌کلاین هستیم که یکه و تنها جلوی خطرناک‌ترین خلاکاران دنیا را می‌گیرد.

جالب است بدانید جان‌سخت بر اساس رمانی نوشته رودریک توُرپ با نام «هیچ چیز ابدی نیست»، ساخته شده است و محبوبیت فیلم جان‌سخت بسیار بیشتر از نسخه کتاب آن بود.

این محبوبیت باعث شد تا از سال ۱۹۸۸ تاکنون شاهد ساخت ۵ نسخه سینمایی از فیلم‌های جان‌سخت باشیم.

۱۵. بخت پریشان (The Fault in Our Stars)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این فیلم که با نام «نحسی ستاره‌های ما» نیز در ایران ترجمه شده است در سال ۲۰۱۴ اکران شد و داستان عاشقانه و انسان‌دوستانه آن مخاطبین زیادی را راهی سینما کرد.

فیلم بخت پریشان بر اساس کتابی با همین نام نوشته جان گرین ساخته شده است و شیلین وودلی و انسل الگورت نقش‌های مهم این فیلم را بر عهده گرفته‌اند.

این فیلم داستان دختری مبتلا به سرطان با نام هیزل لنکستر را روایت می‌کند که به لطف پزشکی نوین چند سال دیگری امید به زندگی دارد، در این بین هیزل لکنستر با جوان رعنایی با نام آگوستوس واترز آشنا می‌شود و چالش‌های زیادی پیش‌روی زندگی این دو قرار میگیرد.

جالب است بدانید ساخت فیلم بخت پریشان روی دست سازندگان آن چیزی حدود ۱۲ میلیون دلار خرج گذاشت اما این فیلم در گیشه‌ بسیار سربلند بیرون آمد و بیشتر از ۳۰۷ میلیون دلار فروش کرد.

۱۶. فارست گامپ (Forrest Gump)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

اگر از علاقه‌مندان سینما باشید بدون شک فارست گامپ را دیده‌اید و حتی اگر این فیلم را ندیده باشید باز هم به‌خوبی می‌دانید تام هنکس فیلمی بازی نمی‌کند که خوب از آب در نیاید.

فیلم فارست گامپ نیز که از کتابی با همین نام نوشته وینستون گروم ساخته شده است یک شاهکار هنری است که در ۱۳ رشته اسکار نامزد دریافت جایزه شد و از این مقدار ۶ جایزه را به خانه برد که به جایزه بهترین بازیگر نقش اول برای تام هنکس می‌توان اشاره کرد.

افتخارات فیلم فارست گامپ بسیار بیشتر از نسخه کتاب آن بود و به لحاظ تجاری نیز به‌رغم اینکه تنها ۵۵ میلیون دلار هزینه تولید داشت توانست چیزی حدود ۶۷۷ میلیون دلار فروش کند و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۹۴ تبدیل شود.

۱۷. بیمار انگلیسی (The English Patient)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

این فیلم بر اساس کتابی با همین نام نوشته مایکل اونداتیه ساخته شده است و کتاب بیمار انگلیسی جایزه معتبر بوکر را در سال ۱۹۹۲ از آن خود کرد.

نسخه سینمایی بیمار انگلیسی نیز توانست موفقیت‌های کتاب را تکرار کند و از اثری صحبت می‌کنیم که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند.

داستان این فیلم در جنگ‌جهانی دوم می‌‌گذرد و در آن زمان یک خلبان که نقش او را ریف فاینز بر عهده دارد در آفریقا سقوط می‌کند و از ناحیه صورت دچار سوختگی شدید می‌شود.

این بیمار که شوک‌های زیادی را تحمل کرده و چیزی از گذشته به یاد نمی‌آورد در بیمارستان بستری می‌شود و از آنجایی که نامش را به خاطر نمی‌آورد او را با نام بیمار انگلیسی خطاب میکنند.

مدتی بعد پرستاری با نام هانا که نقش‌ او را ژولیت بینوش بازی می‌کند این بیمار انگلیسی را به صومعه‌ای می‌برد و داستان عاشقانه‌ و غریبی را میان این دو که دست روزگار آن‌ها را کنار هم قرار داده شاهد هستیم.

فیلم بیمار انگلیسی در ۸ رشته نامزد اسکار شد و توانست ۶ جایزه را از آن خود کند.

۱۸. سرزمین رؤیاها (Field of Dreams)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

در سال ۱۹۸۲ دبلیو پی کینسِلا کتابی با نام «جو بی‌کفش» منتشر کرد، این کتاب با استقبال خوبی روبرو شد و سال ۱۹۸۹ شاهد نسخه سینمایی این کتاب با نام سرزمین سرزمین رؤیاها بودیم.

این فیلم داستان عجیب و دوست‌داشتنی دارد و کوین کاسنتر، بازیگر و کارگردان بزرگ هالیوود در آن ایفای نقش کرده است.

فیلم سرزمین رؤیاها در سال ۱۹۹۰ در سه زمینه بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم نامزد شد که البته در هیچ‌کدام از این زمینه‌ها نتوانست برنده شود.

۱۹. نخستین انسان (The First Man)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

نیل آرمسترانگ اولین فضانوردی است که پا به کره‌ماه گذاشت و نام خود را جاودان کرد، در همین راستا جیمز آر هانس کتابی از زندگی این فضانورد بزرگ به رشته تحریر درآورد و در سال ۲۰۱۸ نیز شاهد اکران نسخه سینمایی این کتاب بودیم.

همان‌گونه که انتظار می‌رود فیلم نخستین انسان داستان پروژه فضایی آپولو را در دهه ۶۰ میلادی برای رسیدن به کره‌ماه بازگو می‌کند و رایان گاسلینگ نقش نیل آرمسترانگ در فیلم نخستین انسان را بر عهده گرفته است.

این فیلم بازخودروهای مختلفی را در انجمن‌های سینمایی دریافت کرده و متقدین مجذوب بازی رایان گاسلینگ شده‌اند.

۲۰. آن (IT)

پرفروش‌ترین فیلم‌هایی که از کتاب اقتباس شده‌اند

آثار زیادی از استیون کینگ به روی پرده سینما رفته‌اند و فیلم «آن» نیز بر اساس یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده بزرگ با همین نام ساخته شد و در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

این فیلم همانند سایر داستان‌های استیون کینگ خمیرمایه‌ای ترسناک دارد و داستان چند کودک را در اواخر دهه ۸۰ میلادی روایت می‌کند که با یک دلقک ناشناس و بسیار ترسناک درگیر می‌شوند.

فیلم «آن» توانست وارث شایسته‌ای برای نسخه کتاب خود باشد و به لطف تبلیغات بسیار گسترده‌ای که برای آن انجام شد توانست فروش بسیار چشمگیری داشته باشد و در حال حاضر به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما شناخته می‌شود.

این فیلم نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده و بسیاری از منتقدین برجسته سینما فیلم «آن» را یکی از بهترین آثار اقتباسی از کتاب‌های استیون کینگ می‌دانند.

تمامی این موارد باعث شد تا تهیه‌کنندگان به فکر ساخت قسمت دوم فیلم «آن» بیافتند و وعده اکران این فیلم را در سال ۲۰۱۹ به هواداران فیلم‌های ترسناک بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • HP

      وا ! پرفروش ترین نویسنده جهانو یادتون رفت؟! :|

      جی کی رولینگ!!! دنیای هری پاتر!!!

      پاسخ ها

      • ari

        دقیقااا منم منتظر هری پاتر بودم
        چون واقعا بنظرم هم کتابش از همشون معروف تر بود
        هم فیلمش پرفروش تر

    • بدون نام

      برباد رفته رو یادتون رفت ،

    • صدف

      پس هری پاتر چی؟؟

    • بدون نام

      خاطرات يک بچه چلمن و هرى پاتر و مدرسه اى براى خوب ها و بدجنس ها

    • ari

      بنظرم
      من پیش از تو
      هم باید جزوشون میبود

    • پریسا ابراهیمی

      ارباب حلقه ها جانوران شگفت انگیز هابیت سیزده دلیل برای اینکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      هری پاتر جی ؟

    • الی

      آنا کارنینا و من پیش ازتو هم جزاین فیلمها هستن

    • من

      فیلم تاریک ترین ذهن ها چی؟؟؟؟ خیلی عالی بودکه...

    • طناز

      فیلم بخت پریشان خییییییلی قشنگه حتما ببینید دیالوگای خوبی هم داره

    • مهسا

      گرگ و میش
      غرور و تعصب
      منسفیلد پارک
      وخیلیای دیگه رو یادتون رفته

    • بدون نام

      گتسبی بزرگ

    • فاطمه

      واقعا این لیست کمبودای زیادی داره
      Game of thrones
      Harry potter
      Habbit
      Lord of the rings
      Anna karenina
      Great Gatsby
      Little women
      Pride & prejudice
      Me before you
      Blindness
      &.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج