۸۰۰۳۰۳
۲۲ نظر
۵۰۳۷
۲۲ نظر
۵۰۳۷
پ

دانیال عبادی؛ وصله ناجور برای یک مسابقه مهیج

با گذشت سه ماه از شروع پخش مسابقه «هفت در سه»، این مسابقه هنوز نتوانسته است موج خاصی میان مخاطبان تلویزیون ایجاد کند. ایراد اصلی این مسابقه، اجرای دانیال عبادی است؛ بازیگری که بعد از عدم موفقیت در عرصه بازیگری حالا در اجرا شانس خود را می آزماید.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: ورود بازیگران سینما و تلویزیون به عرصه اجرای مسابقات و برنامه های تلویزیونی با مخالفت های زیادی روبه‌رو شد. خیلی ها به این مسئله معترض شدند.

که بازیگران نمی‌توانند مجری های خوبی باشند چون علاوه بر اینکه اصول اجرا را نمیدانند، اطلاعات عمومی بالایی هم ندارند و مدیریت همه جانبه یک برنامه هم از دست شان خارج است.

موفقیت سروش صحت، محمدرضا گلزار، پژمان بازغی و اشکان خطیبی در اجرای «کتاب باز»، «برنده باش»، «کودک شو» و فصل اول «پنج ستاره» نشان داد که بازیگران لزوما مجریان بدی نیستند.

دانیال عبادی؛ وصله ناجور برای یک مسابقه مهیج

آنها هم میتوانند اطلاعات عمومی خوبی داشته باشند و یک برنامه را به درستی مدیریت کنند. اما این مسئله درباره تمام بازیگران مصداق ندارد. بعضی از آنها کاملا اشتباه به عرصه اجرا وارد شده‌اند.

درباره اجرای ناموفق حمید گودرزی در مسابقه «پنج ستاره» بارها در همین صفحه نوشته ایم اما در گزارش امروز قصد داریم روی اجرای دانیال عبادی در مسابقه «هفت در سه» تمرکز کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا انتخاب چنین بازیگری برای این مسابقه پرهیجان درست است؟

چالش اول، سابقه بازیگری

بیاید قبل از اینکه وارد بررسی اجرای دانیال عبادی شویم کارنامه بازیگری این بازیگر را مرور کنیم. عبادی سال 85 توسط محمد هادی کریمی کشف شد و اولین بار برای فیلم «غیر منتظره» جلوی دوربین رفت.

دانیال عبادی؛ وصله ناجور برای یک مسابقه مهیج

خیلی ها منتظر بودند ببینند آیا عبادی با این استایل و چهره میتواند در سینمای ایران به یک محمدرضا گلزار ثانی تبدیل شود؟ اما او از همان ابتدا بازی ضعیف و کاملا تصنعی از خودش به نمایش گذاشت و همه را ناامید کرد.

عبادی در فیلم های بعدی هم نتوانست این ضعف را برطرف کند و جنبه های جدیدی از بازی‌اش به نمایش بگذارد.

در «امشب شب مهتابه» و «یکی از ما دو نفر» با اینکه در مواجهه با بازیگران قدرتمندی قرار گرفت و فرصت داشت خودی نشان دهد باز هم از این فرصت درست استفاده نکرد.

در قالب همان نقش همیشگی پسر خوش تیپ و گاهی عاشق پیشه باقی ماند تا جایی که دیگر چندان جدی گرفته نشد. در سال ۱۳۹۱ فرصت مهم بازی در نقش اصلی سریال «راستش را بگو» در اختیارش گذاشته شد اما در این سریال هم موفقیتی به دست نیاورد.

چالش دوم، اجرا باید چطور باشد؟

در یک مسابقه ترکیبی مانند «هفت در سه» که بخشی از مسابقه به پرسش و پاسخ و قسمتی دیگر به رقابت های بدنی اختصاص دارد، توانایی مجری در پیشبرد مسابقه اهمیت زیادی پیدا میکند چون نسبت به مسابقات اطلاعات عمومی یا علمی، تعامل بیشتری با مخاطب دارد و باید بتواند یک مسابقه را از ابتدا تا انتها به تنهایی مدیریت کند.

ضمن اینکه توانایی گزارشگری داشته باشد و درست مثل شرکت کننده در بطن هیجان قرار بگیرد و مخاطبان را هم در این هیجان سهیم کند.

اگر به خاطر داشته باشید سالها پیش مسابقه «راز سیب» با همین فرمول روی آنتن میرفت و آن زمان، یکی از دلایل جذابیت مسابقه، اجرای قابل قبول فرهاد جم بود.

دانیال عبادی؛ وصله ناجور برای یک مسابقه مهیج

این مجری لحظه به لحظه با شرکت کننده ها همراه میشد و سعی میکرد اضطراب هیجان را همانطور که هست به مخاطبان القا کند. فرهاد جم نه فریاد میکشید، نه اصطلاحات عجیب به کار میبرد و نه با تغییر صدا و لحن، هیجانی کاذب ایجاد میکرد.

طبیعتاً آن زمان، فرهاد جم هم از روی الگوهای مسابقات خارجی به این اجرا رسیده بود اما آنها را درست به کار میگرفت.

چالش سوم، اجرای هیجانی با کت و شلوار

همانطور که پیش تر گفتیم در مسابقات ترکیبی که علاوه بر پرسش و پاسخ، رقابت های بدنی و جست و جو گرانه هم در آنها به چشم میخورد، شیوه القای هیجان، اهمیت زیادی دارد.

بنابراین انتظار میرود مجری چنین برنامه‌ای درست وسط میدان باشد، به اندازه شرکت کننده، فعالیت بدنی داشته باشد و رفتار و حرکاتش، به جنس مسابقه بیاید.

دانیال عبادی از همان قسمت اول، به جای اینکه پوشش اسپورت و از جنس مسابقه انتخاب کند با کت و شلوار به میدان آمد. طبیعتاً فردی که کت و شلوار رسمی به تن میکند دیگر نمیتواند وسط میدان مهیج مسابقه، آزادی عمل داشته باشد.

ایراد اجرا، دقیقا از همینجا شکل میگیرد. این که یک مجری بسیار جدی، با کت و شلوار کاملا رسمی و موهای مرتب که طبیعتاً باید اجرای سنگین و متینی هم داشته باشد وارد مسابقه ای میشود که در آن، هیجان حرف اول را میزند.

در واقع مجری، به عنوان نفر اول مسابقه، به وصله ای ناجور تبدیل میشود که از جنس مسابقه نیست و هر چقدر هم تلاش کند به این فضا نزدیک نمیشود.

چالش چهارم، ایجاد هیجان تصنعی

با توجه به آنچه درباره پوشش عبادی گفتیم او برای ایجاد هیجان در مسابقه، امکان حرکت بدنی ندارد و برای همین هم فقط با کلام هیجان ایجاد میکند.

همانطور که جدی سر جایش ایستاده است صدایش را بالا میبرد و با استفاده از عباراتی مثل «دمت گرم»، «ایوالله»، «عجب سید پر قدرتی داریم»، «چه میکنه این بازیکن» و ... سعی میکند به مسابقه هیجان دهد.

عبادی حتی در عرصه بازیگری هم بازیگر منعطفی نیست. بنابراین اینجا هم برای ایجاد هیجان فقط لحن صدایش را تغییر میدهد و از آنجایی که مسابقه از ابتدا تا انتها مهیج است، چاره ای ندارد جز اینکه مدام فریاد بکشد.

او حتی زمانی که در نقطه اوج هیجان مسابقه قرار دارد، باز هم حرکت بدنی خاصی ندارد. فقط تغییر را در لحن او حس میکنیم و از آنجایی که این صدای مهیج با حرکات او همخوانی ندارد، نمیتوانیم هیجان مسابقه را درک کنیم.

به نظر میرسد خود عبادی هم از ناتوانی در هماهنگی میان کلام و حرکات راضی نیست اما از آنجایی که تجربه ای در این زمینه ندارد، نمیتواند این هماهنگی را ایجاد کند.

چالش پنجم، ناتوانی در ارتباط با مخاطب

یکی از ویژگی های مهم یک مجری، توانایی ارتباط با مخاطب است؛ اتفاقی که در مسابقه «هفت در سه» شاهدش نیستیم.

دانیال عبادی کاملا رسمی برنامه را شروع میکند و چند دقیقه ابتدای مسابقه طوری با مخاطب رو به رو میشود که انگار متنی ادبی را از سر تا ته حفظ کرده است یا دارد از روی آن میخواند.

تا قبل از شروع مسابقه، ارتباطی میان او با مخاطبانش شکل نمیگیرد و در مراحل مختلف مسابقه هم اتفاق خاصی در این زمینه رخ نمیدهد. مجری برنامه، بدون اینکه به دوربین نگاه کند یا حرفی برای مخاطبان داشته باشد مثل یک گزارشگر ساده، فقط مسابقه را گزارش میکند و با شرکت کننده گپ میزند.

دانیال عبادی؛ وصله ناجور برای یک مسابقه مهیج

طبیعتا اگر موفق میشد راحت با مخاطبانش رو به رو شود و کاملا صمیمی با آنها گپ بزند، به همان اندازه هم در سهیم کردن آنها در هیجان مسابقه موفق میشد اما عبادی توانایی ایجاد این رابطه صمیمانه را با مخاطب ندارد و تا پایان مسابقه هم از گارد ویژه اش بیرون نمی‌آید و تلاشی برای ایجاد دوستی با آنها نمیکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجری فقط امید لامصب شعر یادت نره رو یه جور اجرا میکنه که آدم چشم از مسابقه برنمیداره

    • بدون نام

      اصلا جالب و جذاب نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پاراگراف اخر یعنی راحت و صمیمی نبودن اصل کل مطالب است و کاملا صحیح

      • بدون نام

        و البته امروزه صدا و سیما انحصارش شکسته شده و توان رقابتش خیلی کم شده
        آن زمان که راز سیب پخش می شد (که حتی برای امروز هم واقعا مسابقه سطح بالایی محسوب میشه) مردم هیچ گزینه ای برای مقایسه نداشتند ، دو شبکه که نصف روز هم تعطیل می شد و برفک داشت
        ولی امروزه یک جوان با بزرگترین مسابقات جهان مقایسه می شود

      • بدون نام

        زااااااارت در مورد اجرای ناموفق حمید گودرزی و خوب اومدی.خودت برتربن ها چند بار مصاحبه هاشو گذاشتی که تو همون مصاحبه طرف داشت ازش تعریف میکرد.انقد کم حافطه نباش برترین ها .تازگیا خیلی خیلی داری بد کار میکنی تو بعضی از مطالب

    • ناصر

      برنامه سه شنبه شب رو دیدم . حالم بهم خورد از مجری گریش.بد تر از این نمیشد.

      یاد مسابقه سیمرغ بخیر که سید محمد حسینی تو اون مسابقه کولاک کرده بود.
      مجری مثلش نیومد دیگه و فک نکنم بیاد.

    • محمد حقیقت

      نویسنده فقط نظر شخصی خودش مطرح کردهف اجرای اقای عبادی اونقدر که ایشون میگه بد نیست اما جای پیشرفت داره، در ضمن اون شیوه صحبت در باره رزومه ایشون صحیحی نیست و بدور از ادب است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اینکه دانیال عبادی بازیگر خوبی نیست هیچ شکی توش نیست.ولی این برترین ها من نمیدونم چرا تازگیا فقط داره تخریب میکنه این چهره های جدید و هر مطلبی ام که میزاره مثلا از طرف خوب میگه یا همشون به رحمت خدا رفتن یا اینکه اکثر بیشترشون سنشون بالای پنجاه ساله.آقا یا خانوم نویسنده برترین ها نقد کردن خوبه ولی از اونور دو تا چهره موفقم مطلب برید براشون

    • حامی

      بابا جان زدین این بنده خدارو که نابودش کردین

    • بدون نام

      اینو شما میگین گلزار و بازغی موفق بودن. اونا هم موفق نبودن. اجرای خشک گلزار هم که فقط هر بار یه متن حفظ شده رو میخونه و از پشت صحنه بهش اطلاعات میدن از همین دسته. ولی از نظر بنده صحت و خطیبی موفق بودن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پژمان بازغی بازم خوب بود. گلزار خیلی خشک و بی روح هست توی اجرا.

    • ari

      بابا ول کنین دیگه
      شما هم هر بازیگری مجری شد
      انگار اگر بهش گیر ندید امتیاز اون مرحله رو از دست دادین
      این همه ادم توی این مملکت سر جای خودشون نیستن
      اینم روش

    • نرگس

      صادقانه از عبادی متنفرم.با پولم فقط تونسته بیاد رو پرده سینما.ولی این متنم مسخره بود چراکه عبادی خیلی بهتر از گلزار تسلط داره و اجرا میکنه در ثانی کت و شلوار چه عیبی داره.مسابقات بزرگ دنیام اگه دقت کنین با کت وشلوارن مگر اوناکه تیپ نظامی داشته باشن.من ک دیدم متن ... هست ادامشو نخوندم.مشکل مسابقه جذابیت نداشتن خودشه نه اجرای مجری.

    • بهمن فاضل

      سوای اجرای نه چندان جالب مجری کل مسابقه هم چنگی به دل نمیزنه واصلا جذابیت نداره....

    • بدون نام

      آقا یا خانوم نویسنده برترین ها من نمیدونم چرا تازگیا شما فقط دارید چهره های جدید و تخری میکنید نقد کردن کار خوبه و اینکه دانیال عبادی تو کار بازیگری و هنرپیشگی خیلی خوب نیستم توش شکی نیست ولی شمام دو تا مطلب از هنرمندای خوبمون برید این همه هنرمند جوان داریم نه فقط بازیگر یا خواننده از بقیه رشته های هنرم مطلب برید آدمای موفق و معرفی کنید.فقط چسبیدید به سینما و تلویزیون انگار بقیه رشته های هنر کشک تشریف دارن

    • بدون نام

      انگار باخصومت و دشمنی ازش انتقاد میشه

    • بدون نام

      تحلیل درستیه. اصلا نمیتونه ارتباط برقرار کنه با شرکت کننده ها. برخوردش سرده

    • sara

      اما به نظر من توی بازیگری خوب بازی میکرد همیشه هم سواله واسم که چرا موفق نشد.در کل خوب بود و انقدرا هم بو نبود. اما در مورد اجراش موافقم

    • Arezoo

      این همه آدم بیکار ولی با استعداد هست ولی نمیدونم چه اصراری دارند این بازیگرای نچسبو مجری کنند... :|

    • شهرام

      این هم یکی دیگه از شاهکارهای صدا و سیماست . اینکه اصلا نه هنرپیشه است نه مجری . آدم کسانی رو جلوی دوربین میبینه که اصلا قیافه قابل تحملی ندارن . مثلا برنامه ورزش از نگاه ۲ . هفته پیش یه آقایی اومد وسط برنامه تا اخباری در مورد فوتبال رو بده . بقدری شکمش چاق بود که آشکارا دکمه های پیراهنش داشت پاره میشد . واقعا آیا اینجوری قراره به جنگ ماهواره بره صدا و سیما ؟ اگه سیاست بر اینه که هر کس فامیلشو بیاره جلوی دوربین که باید فاتحه برنامه هارو خوند . من بشخصه دوست دارم تا تلویزیون مملکت خودمو نگاه کنم اما اگه قرار باشه از دیدن آدمهای جلوی دوربین که نه مو دارن نه قیافه دارن نه صدا دارن و نه هیکل ، قطعا ترجیح دیگری رو انتخاب میکنم .

    • بدون نام

      تهیه کننده ها فقط بازیگرای جذاب رو میارن تا برنامشون بیننده پیدا کنه. به جز تک و توک مسابقه ای که مجری یا بازیگر-مجری مناسب و کاربلد انتخاب کردن که اکثرا هم از شبکه نسیم پخش میشن و میشدن.

    • Ava

      مسابقه فقط مسابقه رضا گلزار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج