۸۰۰۶۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خبرهایی از جشنواره فیلم مقاومت

معرفی داوران فیلم‌های مستند بخش بین‌الملل جشنواره مقاومت و نیز معرفی چند مهمان ویژه این رویداد بخشی از خبرهای چهارم آذر ماه این جشنواره بین‌المللی هستند.

خبرگزاری ایسنا: معرفی داوران فیلم‌های مستند بخش بین‌الملل جشنواره مقاومت و نیز معرفی چند مهمان ویژه این رویداد بخشی از خبرهای چهارم آذر ماه این جشنواره بین‌المللی هستند.

داوران فیلم‌های مستند مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند.

این افراد در این دوره جشنواره مقاومت عبارتند از: ابراهیم فیاض، نادر طالب‌زاده، لوییس کاسترو از ونزوئلا، جان جیانویتو از آمریکا و فدریکو تامس بوتو از شیلی.

۲۲ اثر مستند در این بخش رقابت خواهند داشت.

شوالیه هنر و ادبیات فرانسه مهمان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

جان جیانویتو، استاد کالج امرسون آمریکا و دارنده عنوان شوالیه هنر و ادبیات وزارت فرهنگ فرانسه در سال ۲۰۰۱ مهمان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ جیانویتو علاوه بر داشتن سمت استادی در کالج امرسون، در دانشگاه‌های ماساچوست بوستون، رد آیلند و دانشگاه بوستون تدریس کرده است.

سینمای جیانویتو دارای گرایش سیاسی است که سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا در جنگ‌های خلیج فارس و افغانستان، و همچنین حضور نظامی آمریکا در فیلیپین را به نقد کشیده است. او سینمای خود را در برابر «سینمای غفلت و بیگانگی» قرار می‌دهد. او در سال ۲۰۰۱ از سوی وزارت فرهنگ فرانسه موفق به کسب عنوان شوالیه در هنر و ادبیات شد.

او به فیلمسازی و نقد فیلم نیز اشتغال دارد. در سال ۲۰۰۷ مستند Profit Motive and the Whispering Wind را ساخت که جوایز بسیاری را دریافت کرد و مجله معتبر Time Out، این اثر جیانویتو را در میان ۵۰ مستند برتر طول تاریخ جای داد. آثار جیانویتو در جشنواره‌های بزرگی چون ونیز، لوکارنو، و تورنتو به نمایش در آمده و حائز جایزه شده‌اند.

رئیس فیلمسازی وزارت فرهنگ سوریه به ایران می‌آید

مراد شاهین ۵ اذر ماه جاری همزمان با برگزاری این رویداد سینمایی به تهران می آید و علاوه بر حضور در جشنواره مقاومت در یک کنفرانس خبری با رسانه‌های ایران به گفتگو خواهد نشست.

رییس موسسه فیلمسازی وزارت فرهنگ سوریه معتقد است: آنچه جایش در روابط دو کشور ایران و سوریه خالی است، در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و هرگونه همکاری مشترک برای تولید سریال و نمایش مورد استقبال خواهد بود. ما در زمینه فکری و فرهنگی نیازمندیم که با جمهوری اسلامی ایران تکمیل شویم.

سوریه که اکنون در دوران پسا داعش می‌کوشد با ابزار هنر و فرهنگ حقانیت خود را در جنگی که قدرت‌های منطقه‌ای بر آنان تحمیل کردند ثابت کند.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همچنین از حضور بیش از ۴۰ میهمان دیگر از ۲۴ کشور جهان در این دوره جشنواره فیلم مقاومت خبر داده است.

مدرسه سینمایی روایت آغاز به کار می‌کند

همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، از روز ششم آذر «مدرسه سینمایی روایت» آغاز به کار می‌کند.

این مدرسه با برپایی دوره‌های آموزشی فشرده در زمینه تخصصی کارگردانی با حضور حدود ۲۰ مستندساز از کشورهای منطقه فعالیتش را آغاز می‌کند. این دوره آموزشی با مربیگری پرویز شیخ طادی از کارگردانان سینمای ایران صورت می‌گیرد.

بخش آموزش جشنواره مقاومت به منظور تربیت و حمایت از استعدادهای جوان فیلمسازی در سطح منطقه و در برخی کشورهای هدف از طریق «مدرسه سینمایی روایت» در طول روزهای برگزاری جشنواره به آموزش یک هفته‌ای تعدادی از نیروهای علاقمند به سینما و فیلمسازی (منتخب جوانان سینماگر از کشورهای منطقه و جهان اسلام) اقدام می‌کند.

این مدرسه از سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و در هر دوره بین چهل تا پنجاه فیلمساز در این دوره‌ها شرکت داشته‌اند. تاکنون از طریق این مدرسه فیلمسازان زیادی دوره‌های آموزشی و تخصصی را گذرانده‌اند و تعدادی از آنها اقدام به تهیه و ساخت مستندهای از موضوعات منطقه ای داشته‌اند مدرسه‌ای که تاکنون بیش از ۲۷۰ هنرجو و مستندساز از کشورهای مختلف منطقه‌ای از جمله: لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان، و... تربیت کرده است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج