۸۰۱۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

شناسایی نیروی نفوذی در میان مرزبانان میرجاوه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از شناسایی نیروی نفوذی جیش العدل در ماجرای ربایش مرزبانان میرجاوه خبر داد و افزود: به زودی جلسه‌ای با موضوع تأمین مرز‌های شرقی با مسئولان وزارت کشور و نیرو‌های مسلح تشکیل خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از شناسایی نیروی نفوذی جیش العدل در ماجرای ربایش مرزبانان میرجاوه خبر داد و افزود: به زودی جلسه‌ای با موضوع تأمین مرز‌های شرقی با مسئولان وزارت کشور و نیرو‌های مسلح تشکیل خواهد شد.

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده ای که همچنان آزاد نشده اند، به خبرنگار ایرناپلاس می گوید: بناست طی جلسه ای، دستگاه مسئول درباره وضعیت مرزبانان ربوده و جزئیات ماجرا گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند.

وی ادامه می دهد: در این مرحله وزرات کشور، نیروهای مسلح و دستگاه های ذیربط در حال حل و فصل موضوع هستند و در آینده نزدیک کمیسیون امنیت ملی در جریان جزئیات ماجرا قرار خواهد گرفت.

نماینده میبد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه کسانی برای توضیح درباره جزئیات حادثه به کمیسیون خواهند آمد، توضیح می دهد: قطعا فرماندهان سپاه و وزارت کشور که متولی امنیت داخلی و حفاظت از مرزها هستند.

وی ادامه می دهد: البته این جلسه نه تنها برای این موضوع، بلکه به منظور تأمین مرزهای شرقی کشور و پیشگیری از تکرار ماجراهایی مشابه آن چیزی است که درباره مرزبانان میرجاوه رخ داد.

دهقانی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه طی روزهای اخیر گروه تروریستی جیش العدل تصاویری از چگونگی ربودن این مرزبانان منتشر کرده و اینکه آیا اطلاعاتی درباره هویت این فرد نفوذی به دست آمده است یا نه، تصریح می کند: هویت این فرد شناسایی شده است؛ اما مسئله مهم این است که چرا در چنین شرایطی باید نیروهای ربوده شده را از کشور خارج و به کشور همسایه ما پاکستان منتقل کنند.

پیش از این رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران به ایرناپلاس گفته بود این‌ها طی یک سال اخیر، ۵۰ مورد حمله به پاسگاه‌های مرزی داشته‌اند و یکی از روش‌هایی که استفاده می‌کردند نیز، بهره‌گیری از نیروهای نفوذی بوده است و معمولا هم موفق نبوده‌اند اما در این مورد توانستند برنامه خود را اجرایی کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه ایران و پاکستان، از پیش همکاری هایی در این حوزه داشته اند، می‌افزاید: ضروری است در بعضی از موضوعات و حوادث خاص، نیروهای نظامی و انتظامی دو کشور با یکدیگر جلسات مشترکی را برگزار کنند تا از بروز موارد این چنین جلوگیری شود و گروه های سودجو و مخل امنیت، از پاکستان به به عنوان مأوا برای خود استفاده نکنند.

وی ادامه می‌دهد: منظور این است که گروه های قاچاقچی و تروریست نتوانند در کشور دوست و همسایه ما پناه بگیرند؛ قطعا مواردی درباره گروه های تروریستی افراطی وجود دارد که با توجه به توافقات امنیتی میان ایران و پاکستان باید همکاری های بیشتری درباره آنها صورت گیرد.

اواخر مهر ماه سال جاری، ۱۲ تن از مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه توسط گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شدند. هفته گذشته سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد: پنج تن از این مرزبانان آزاد شده اند و تلاش برای آزادی دیگر مرزبانان ادامه دارد.

پیش از آن، محمد جواد جمالی، عضو کمیسیون امنیت ملی به ایرناپلاس گفته بود: علاوه بر مقام های سپاه پاسداران و وزارت خارجه ایران، روسای قبایل و ریش سفیدان منطقه برای آزادی این افراد در تلاش بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد احمدی

      مرگ بر خاین وطن فروش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون خائنه عزیزم اینی که شما نوشتی یه چیز دیگست

    • بدون نام

      پاکستان از اهمیت مردم خودش عاجز است !!چه توقفی دارید که بتواند سربازهای مارا آزادکند!سپاه باید خود اقدام کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندتا موشک نقطه زن حالشونودرست میکنه زنده باد سپاه

      • بدون نام

        پاکستان خودش کلاهک هسته ای داره اونوقت تو پز موشک نقطه زن میدی ؟؟

      • بدون نام

        ما نیازی به کلاهک هسته ای نداریم از اولشم نمیخواستیم ولی همین فناوریه موشکهای نقطه زن چشم خیلیارو کور کرده داشتن کلاهکم هیچ افتخاری نیست مهم استفاده از تکنولوژی هسته در مسایل دیگه هست که بحمدلله به اونم میرسیم پاکستانم کلاهک هسته ای نسازه مرزاشو ایمن که خیلیه

    • رضا

      یعنی هر بلایی که سرش بیاد حقشه

      با عواملش

    • بدون نام

      گره ای روکه با دست باز میشه روبادندان باز نمیکنند

    • بدون نام

      با وسایل پیشرفته الکترونیکی امروزی،کنترل مرزها نسبت به چند سال قبل خیلی راحت شده است.

    • پویا

      فقط با موشک باید جواب این مزدوران را داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج