۸۰۱۲۶۴
۵۴ نظر
۵۰۲۷
۵۴ نظر
۵۰۲۷
پ

مرگ مشکوک شادمهر ۴ ساله در یاسوج

در پی مرگ مشکوک کودک ۴ سال و نیمه در بیمارستان امام سجاد یاسوج طی روزهای اخیر و انتشار آن در برخی از رسانه ها پدر «شامهر» ۴.۵ ساله معتقد است فرزندش بعلت قصور پزشکی در این بیمارستان فوت کرده اما رئیس بیمارستان قصور را رد کرده و می‌گوید پرسنل بیمارستان تمام تلاش خود را برای نجات این کودک انجام داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: در پی مرگ مشکوک کودک ۴ سال و نیمه در بیمارستان امام سجاد یاسوج طی روزهای اخیر و انتشار آن در برخی از رسانه ها پدر «شامهر» ۴.۵ ساله معتقد است فرزندش بعلت قصور پزشکی در این بیمارستان فوت کرده اما رئیس بیمارستان قصور را رد کرده و می‌گوید پرسنل بیمارستان تمام تلاش خود را برای نجات این کودک انجام داده‌اند.

محمد جعفرپور، پدر شادمهر کودک فوت شده در تشریح این مساله توضیحاتی ارائه داد و گفت: به منظور مداوای سرماخوردگی فرزندم در تاریخ ۲۵ آبان ۹۷ به کلینیک مهر شهر یاسوج مراجعه کردم جناب دکتر ارجمند ضمن معاینه فرزندم و تجویز دارو اظهار داشت به منظور اطمینان از نداشتن عفونت به بیمارستان امام سجاد مراجعه و نسبت به انجام آزمایش اقدام کنید که متاسفانه آزمایشگاه بیمارستان از پذیرفتن بیمار و انجام آزمایش امتناع ورزید.

مرگ مشکوک شادمهر 4 ساله در یاسوج

وی افزود: فرزندم از ساعت 3.5 تا 8.5 روز 97.8.28 در بخش اطفال بیمارستان بستری بوده که مستندات صحت گفتار بنده در پرونده پزشکی ایشان موجود است پس از 5 ساعت بستری بودن در بخش اطفال به اتاق ایزوله" آی سی یو" منتقل شد و پس از گذشت 20 ساعت در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان به کما رفت، در لحظه حساس و سرنوشت ساز به کما رفتن بیمار و در حالی که در چنین مواقعی ثانیه ها، مرز میان مرگ و حیات است، با وجود تماسهای تلفنی مکرر و پیج دکتر معالج و با وجود آنکه دکتر در طبقه سوم ساختمان بیمارستان حضور داشت بعد از 15دقیقه عمل احیای بیمار انجام می‌گیرد که تأخیر پزشک در این زمان حساس با اعتراض شدید یکی از پرستاران بخش همراه شد.

جعفر پور اظهار کرد: از ریاست بیمارستان می پرسم چه موقع از بیمار سی تی اسکن گرفته شده است؟ اگر مطلع نیستید و یا اطلاعات غلط به شما داده شده است به استحضارتان می رسانم حدود 7 ساعت بعد از به کما رفتن بیمار، همکاران شما متوجه سوراخ بودن آپاندیس می شوند و حدود 5 ساعت بعد از تشخیص و در مجموع بعد از 32 ساعت بستری بودن در اتاق" آی سی یو" و در حالت کما و با ضریب هوشی سه، بیمار جهت برداشتن آپاندیس و شستشوی عفونت ناشی از آن به اتاق عمل اعزام می شود تاسف بارتر آنکه پس از برداشتن آپاندیس و در زمان آماده کردن بیمار جهت انتقال به "آی سی یو" متوجه می شوند که کپسول اکسیژن همراه بیمار فاقد اکسیژن بوده و بر روی کپسول اکسیژن جایگزین برچسب این کپسول خراب است قید شده بود.

مرگ مشکوک شادمهر 4 ساله در یاسوج

پدر شادمهر کودک فوت شده خاطرنشان کرد: رئیس بیمارستان مرگ مغزی بیمار را از لحاظ زمانی به بعد از عمل و علت آن را متورم شدن مغز بدلیل عفونت شدید دانسته در حالیکه طبق نظر اساتید محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بر اساس "ام آر آی" گرفته شده مرگ مغزی کودک بدلیل نارسایی اکسیژن بوده است .

جعفرپور تصریح کرد: در اتاق مراقبتهای ویژه بیمارستان امام سجاد(ع) دستگاه نوار مغز وجود ندارد، در سخت ترین و جانسوزترین لحظه زندگی ام با رضا و رغبت اعلام کردم هرکدام از اعضای بدن فرزندم می تواند جان بیمار نیازمندی را از مرگ نجات دهد برداشت کنید تا اگر شادمهرم از دست رفت کارکردن اعضای بدنش در کالبد شادمهرهای نیازمند دیگری باعث تسلی خاطر آزرده‌ام شود و به همین خاطر در بدترین شرایط جوی تشییع و خاکسپاری اش را به تعویق انداختم اما در سایه ضعف مدیریت شما و سهل انگاری همکارانتان دردی بر دردهایم افزوده شد.

وی اضافه کرد: در خاتمه یادآوری می کنم در جهت احقاق حق و روشن شدن تمام زوایای موضوع و تا حصول نتیجه قضیه را از طریق مقامات و مراجع ذیصلاح پیگیری می کنم و از دادستان استان به عنوان مدعی العموم خواهان پیگیری موضوع هستم تا حادثه تلخ و ناگوار شادمهر برای کودکان معصوم این خطه محروم تکرار نشود همچنین از اصحاب رسانه که چشم بینا و گوش شنوای آحاد مردم و افراد جامعه هستند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم .

همچنین دکتر سجاد حسن زاده، رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: ضمن ابراز همدردی و درک شرایط روحی خانواده محترم کودک مرحوم «شادمهر جعفرپور» که جز رحمت خداوند در این شرایط تسکینی نیست و چون قضاوت در حوزه های درمانی کاری کاملا تخصصی است و مسئله اعتماد عمومی مردم که حاصل زحمات شبانه روزی کادر درمان در شرایط سخت و شفای درصد بالایی از بیماران در بیمارستان امام سجاد(ع) است، لازم دیدیم توضیحاتی به مردم شریف ارائه شود.

وی افزود: بیمار در تاریخ ۲۷ آبان ۹۷ساعت ٤:٣٥ دقیقه بامداد با شرح حال سرماخوردگی و اسهال و تب بالا که از ٣تا٤روز قبل داشته، مراجعه کرده که در این مدت چندین مرحله به پزشکان و درمانگاههای مختلف مراجعه و تحت درمان قرار گرفته و در روز مراجعه با حال عمومی نامساعد در اورژانس اطفال بیمارستان امام سجاد(ع) بستری و با توجه و به وخامت حال نامبرده علاوه بر مایع درمانی و شروع آنتی بیوتیک در سریعترین زمان ممکن به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد .

حسن زاده اظهارکرد: لازم به ذکر است در بدو پذیرش بیمار شرایط نامساعدی داشته و از نظر پزشک معالج در شوک بوده(اسیدوز شدید خون، افت سدیم، افت فشار خون، افت قند خون) و سطح هوشیاری مناسبی نداشته و دچار ورم شدید شکم(دیستانسیون شدید شکمی) شده بود که اقدامات درمانی لازم انجام شد و بعد از انجام مشاوره جراحی و سونوگرافی و "سی تی اسکن" شواهدی به نفع پارگی آپاندیس مشاهده و با تصمیم جراح تحت عمل جراحی قرار گرفت، که با توجه به انتشار عفونت شدید در کل بدن نامبرده دچار ورم مغزی و ایست قلبی شده که اقدامات احیاء صورت گرفت اما متاسفانه با وجود تلاش کادر پزشکی احیاء ناموفق بود .

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بیان کرد: در ضمن هیچ گونه مشکل تاسیساتی یا تجهیزاتی در شیفت مربوطه وجود نداشت و دستگاه اکسیژن رسانی بیمارستان کاملا سالم است و گواه آن حال عمومی مناسب بقیه بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه می باشد.

حسن زاده اضافه کرد: در ارتباط با شرایط اهداء عضو هماهنگی لازم با بیمارستان پیوند اعضاء بوعلی شیراز انجام شد و با توجه به وجود همزمان دو بیمار مرگ مغزی در استان و این تیم در روز مورد نظر در شهرستان گچساران حضور داشتند و بعد از هماهنگی با تیم، بیمار جهت انجام اقدامات اولیه اهداء عضو به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد که متاسفانه قبل از اهداء عضو فوت کردند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا ریشه کسایی که سوگند پزشکی میخورن و وفادار نیستن به سوگندشون......کسایی که با پول و رانت میشن پزشک و با جون مردم بی گناه بازی میکنند بسوزونه..........این مملکتو به جایی رسوندن که مردم هیچ حقی ندارن خدا ازتون نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پدر عزیز نگو نگو ، فقط دارم گریه میکنم خدا بهت صبر بده ، ای امان ای امان

      • رتیلا

        ۹۰ درصد پزشکان جز پول چیزی نمی بینند....

      • سارا

        الهی آمین

      • بی نام

        من خودم یاسوجیم بیمارستانش افتضاحه

      • مریم

        فقط میتونم بگم خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه هزاران بار.مملکت داغون تر از این چیزاست

    • بدون نام

      متاسف متاسف فقط رگ میزنه بیرون برای دشمن بابا این وضعیت مرگ میر خبرش بدین چرا روزی ۲۷۰ متوفی فقط بهشت زهرا داره چرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحش شاد خدا به خانوادش صبربده انشاءالله

    • بدون نام

      روحت شاد پسر نازنین، خدا به پدر و مادرش صبر بده ان شاالله

    • بدون نام

      خاک برسرررر پزشکای مملکت ما که فقط با پول مدرک گرفتن ....خدا همتونو نابود کنه....الان مامان و باباش چی میکشن ....خدا صبرشون بده

    • بدون نام

      الهی امین..

    • بی نام

      مرگ ومیرهای این دوره زمونه همه مشکوکه هیچ کس طبیعی نمیمیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دوره وزمونه توایران ...

      • G.H

        آره والا

    • بدون نام

      واقعا شرم آوره
      اسم خودشون رو هم گذاشتند دکتر!
      آدم هم نیستند

    • رعنا

      خداوند به پدرومادرش صبر بده.

    • مسعود

      به قرآن قلبم گرفت. چقد ناز بوده. خدا به خونوادش صبر بده. خدایا ریشه همچین دکترهایی رو بسوزون الهی جگرگوششون سرش بیاد تا بفهمن چقد راحت و بیتفاوت با جون مردم بدبخت ایران بازی میکنن. بمیرم برا مادرش. لعنتی وقتی صدات میزدن کجا بودی که الان واسش اصطلاحات پزشکی بلغور میکنی. جانی . قاتل

    • $$$$

      خدا لعنتون کنه که فقط به فکر پول هستید یه سازمان درستی نداریم به دکترا بیمارستانا برسه کسی راهش به بیمارستان بیفته میفهمه چی میگم بیچاره پدرو مادر با چه رنجی زحمتی بزرگش کردن فقط خدا صبر به پدر مادرش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفتم باغم هجران عزیزم چه کنم، گفت بسوز گفتمش چاره این سوز بگو گفت بساز

    • علی

      روحت شاد شاد مهر

    • سی

      واقعن اینجور دکترا رو باید بگیرن چوب تو ماتحتشون بکنن. آخه این طفلی رو آدم میبینه جیگرش آتیش میگیره. آخه همه چیز که پول نیست. این طفل معصوم 3 روز تو بیمارستان بوده .احمقا با یه سرماخوردگی و آپاندیس به کشتنش دادن .

    • هانیه

      ای وای الهی بمیرم قلبم آتیش گرفت براش

    • مجید

      دکتر بی وجدان اگر پسر خودت بود به همین بی خیالی بودی

    • مجید

      دکتر بی وجدان اگر پسر خودت بود به همین بی خیالی بودی

    • امید

      لعنت بر شما ... هر کاری دلتان میخواد انجام میدین ....

    • بدون نام

      چه پسر زیبا رویی هم بود یعنی تو بیمارستان مثل یک کارگاه حواس ادم باید جمع باشه که چی کار می کنن

    • کوروش

      فقط یک لحظه ،اونم یک لحظه آدم فرزند خودش رو بجای این طفل معصوم تصور کنه ،ببین چه بسرت میاد ،وای اگر خود فرزند آدم باشه..
      خدایا ما رو هم ببخش که اینقدر راحت و بی تفاوت از کناره این خبرای ناگوار میگذریم
      چقدر قیمت جون در مملکتم بی ارزشه ،دقیقا عکس همه چیز...ه م ی ن

    • طاها

      خدا به پدر و مادرش صبر بده. خیلی سخته

    • علی

      خیلی گریه کردم خدابه خانوادش صبربده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی آقا دختر عموی من توی تهران مطب دندان پزشکی داره البته مدرکشو انگاری از یکی از دانشکده های هند گرفته توی مطبش تزریق بوتاکس هم انجام می ده
        حالا چ بوتاکسی :
        مادرش از بانه این امپولو ب صورت قاچاق با قیمت ناچیز براش تهیه میکنه
        الان خیلی ثروتمنده و فکر می کنه همه ب مالش چشم دوختن



        من هم بارها و بارها تجربه برخورد با پزشکایی که بیمارو ب چشم کارت عابر بانک نگاه می کنن دارم

    • علی

      خیلی گریه کردم خدابه خانوادش صبربده

    • مملکت ویران

      خودمون ازفقرپزشکی داریم هلاک میشیم اونوقت پول مارو میبرن میدن یمن فلسطین وکشورهای گداوگشنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یمن اوضاعش خوب بشه به ما محل سگ هم نمیزاره

    • بدون نام

      خداازاون دکتری که درحق این طفل معصوم سهل انگاری کرده نگذره.

    • بدون نام

      از بس حقوقای زیاد می گیرن فقط فکرشون درگیر اینه که با این پولا چیکار کنن ,دیگه جون بچه های مردم براشون مهم نیست,خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      الهی بمیرم برادل سوختتون

    • بدون نام

      آآآه

    • رضا

      پزشکان ما بقرآن با بن سلمان هیچ فرقی ندارن فقط کارشون شده پول اگر یک روز درآمدشون باب و به میل خودشون نباشه بدبخت مریض های آخرشب اونم تو بیمارستان ها اصلا براشون مهم نیست در مورد کپسول هم که خالیه باید بگم وقتی تو بعضی از بیمارستان کارگر بخش نظافت اتاق عمل میشه رئیس قسمت خدمات یک بیمارستان بدون حتی مدرک تحصیلی میشه این صد هزار رحمت به دکتر محلی 70 سال پیش خدابیامرزتش بنده خدا از اونور یک روستا یا الاغ میاوردنش برا مداوا یک فرد بهش برا دستمزدش تخم مرغ و ماست میدادن گرچه الان همئن تخم مرغ و مرغم از جون انسان گرون تره شده تو کشور ما

    • nastaran

      یا خدااا بمیرم واست شادمهر کوچولوی ناز آ روم بخواب که از این دنیا و مکافات هاش راحت شدی ،خداوند به پدرو مادرت صبر بده عزیزم

    • بدون نام

      خیلی ناراحت شدم بخدا قلبم گرفت خدابه خانوادش صبربده واقعل استان ما امکانات پزشکی صفره سالانه خیلیها به دلیل قصور پزشکی وکمبود امکانات از بین میرن

    • گـنـدم مجیدي*'* پـونـڪ قـزویـن

      روح شادمهر جــان شاد .
      فقط اینو بگم که اون دکتر اگه بچه ي خودشم بود این کارو انجام میداد ؟؟

    • بدون نام

      تسلیت به شما پدر ومادر شاد مهر نازنین تا حقوق پایمال شده فرزندت از پای ننشین اینها از همدیگه دفاع الکی میکنند هر چند دیگه هیچ چیزی نمی تونه جای بچتون را بگیره ایکاش مدیرهای لایق ودلسوز انتخاب کنند که با یک بیماری ساده مریض را نکشند باور کنید براشون بسیار عادیه این اتفاقها خم هم به ابرو نمی آرند

    • بدون نام

      همه جا میگن زود قضاوت نکنید در عرصه پزشکی همه مردم ما میشن متخصص و کار بلد بابا شما اونجا بودید دیدید با چه حالی بچه به بیمارستان مراجعه کرده ؟ پدرش میگه سرما خوردگی بابا سرما خوردگی بچه رو به کما میفرسته؟ هممون تو کودکی سرما خوردیم و بچه هامون سرما خوردن در بدترین شرایطم به کما میرن؟بابا بگو تب بالام چند روزه داشته اسهالم داشته؟ همش دنبالیم تقصیر رو بیندازیم گردن یکی دیگه

    • همشهری

      لعنت خدا بر پزشکان بی وجدان خاک بر سر دکترایی که بخاطر پول با جون مردم باری میکنن

    • بدون نام

      ایرانی جماعت خیلی وقته که مرده

    • بدون نام

      توبیمارستان دولتی یه جوری بامریض رفتارمی کنندکه زودتربمیره عین خیالشون هم نیست وضعیت شیرازازهمه جابدتره بیمارستان نمازی اینقدرمریض زیاده که توراهرومریضی که کبدش ازکارافتاده بودبومده بوداخرم هم فرداش فوت شدچندبارهم به اینکه رسیدگی نمی کننداعتراض کردیم ولی دکتره اومدفقط گفت خودت بین اگه اتاق خالی هست بیارمش داخل دیگه چه برسه به رسیدگی ازهمون روزترجیح میدم قرض بگیرم ولی بیمارستان دولتی نرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من تو بیمارستان خصوصی پلیپ بینیمو عمل کردم برام اب پرتقال اوردن با اینکه 4 میلیون دادم ولی پرسنل و دکتر عالی بودن دکتر بسیار با سواد و با تجربه بود و پرستارا هم صبور در کل بیمارستان تخصصی یه چیز دیگس

    • بدون نام

      بیچاره
      خانواده ش . من دیگ واقعا میترسم حتی بچه ام سرما میخوره میترسم دکتر ببرمش یا بش دارو بدم این روزا دکترا وداروها بیشتر از سرماخوردگی وبقیه بیماری ها ضرردارن

    • بدون نام

      اون دکتره عذاب وجدان نگرفت؟ جدا نگرفته؟

    • محمد

      متاسفانه بعضی از دکترا بوی از انسانیت نبوردن فقط دنبال پول هستند

    • بدون نام

      با قلبی اندوگین به خانواده شادمهر تسلیت میگم خداوند به شما صبر بده روحت شاد شادمهر عزیز فرشته آسمانی

    • بدون نام

      خاک بر سر پرسنل بیمارستان امام سجاد بی وجدانهای احمق بی سواد .کی تاحالا دیده بیمار تو بخش مراقبتهای ویژه بره تو کما همش سهل انگاری دکتر و پرستار بوده ک میگن تو بخش نبودن الهی به حق امام حسین همون دکترو پرستارا ک صداشون زدن و نیومدن سراغ شادمهر بچشون هم همیطور مث شادمهر پرپر بشه خدا ازتون نگذره ....

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره پرسنل بیمارستان امام سجاد ک فقط با جون مردم بازی میکنید بی وجدانای بیسواد ..خدامرگ بچتون رو ببینید ک بفهمید پدرومادر این بچه چی کشیدن

    • یوسفی

      تواین روزگارهرکی پول داره تحویلش میگیرن خداازشون نگدره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج