۸۰۱۴۲۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

لاوروف: مسکو نگران تحولات اوکراین است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به وضع حکومت نظامی در اوکراین و اقدام اخیر کشتی‌های این کشور در عبور از مرز دریایی روسیه، این اتفاق را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و تأکید کرد، مسکو نگران تحولات اوکراین است.

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد، مسکو به شدت نگران افزایش ناآرامی‌ها در شرق اوکراین و به ویژه مسائل حقوق بشری در این بخش از کشور اوکراین است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در رابطه با اتفاق اخیر میان کشتی‌های اوکراین و روسیه در تنگه «کرچ» کریمه تأکید کرد که واکنش مقامات اروپا از این امر حکایت داشت که آنها واقعیت‌های میدانی را دنبال نمی‌کنند و صرفا به مطالعه برخی اظهارنظرها در رسانه‌ها می‌پردازند که دور از واقعیت است.

وی در ادامه صراحتا گفت که این اقدام از جانب نیروی دریایی اوکراین یک اقدام تحریک آمیز بود و کسانی که اوضاع اوکراین را رصد می‌کنند به خوبی می‌توانند نتیجه‌گیری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد، «اگر اوکراین از قبل عبور کشتی‌های خود از این تنگه را اطلاع داده بود، ما نیز کمک‌های لازم برای این عبور را ارائه می‌کردیم... اما اینکه چرا مقامات اوکراین تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند مشخص نیست، ارزیابی‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد».

دیپلمات ارشد روسیه همچنین اشاره کرد که در دیدار اخیر با همتای فرانسوی‌اش درباره موضوع سوریه و دستیابی به راه‌حلی سریع برای بحران این کشور گفت‌وگو کرده است.

لاوروف تأکید کرد که مسکو با همکاری کشورهای عضو فرایند آستانه تلاش می‌کند تا هر چه سریعتر فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه مطابق با آنچه در کنگره گفت‌وگوی مردمی سوریه در سوچی تصویب شد، آغاز شود.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد که در دیدار اخیر با همتای فرانسوی خود درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) نیز گفت‌وگو کرده و هر دو کشور موضع یکسانی در این رابطه دارند مبنی بر اینکه ایران و دیگر طرف‌های باقیمانده در برجام باید به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند بمانند و فرایندهای لازم برای جلوگیری از نابودی این توافق پس از خروج آمریکا از آن را لحاظ کنند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اتفاقات اخیر پیرامون توقیف کشتی‌های نیروی دریایی اوکراین تأکید کرد: «ما از تمامی طرفین می‌خواهیم تا خویشتنداری نشان دهند».

وی در ادامه گفت که پاریس از مسکو درخواست کرده تا با آزاد کردن کشتی‌ها و ملوانان توقیف شده اوکراین، حسن نیت خود را نشان دهد.

وزیر خارجه فرانسه از پاسخ به سوالی درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به واسطه اتفاق اخیر در تنگه کرچ کریمه خودداری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آدولف هیتلر

      همه کشور ها تمام اختلافات خودشون رو کنار بزارند این روسیه رو نابود کنند از شرش راحتشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج