جاباما
۸۰۱۴۹۰
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

سلیمی‌نمین به خاتمی: ۳ جفای فاحش کردید

عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات وتدوین تاریخ ایران در یادداشتی نوشت: یکی از شاخص های مهم در ارزیابی شخصیت‌های سیاسی داشتن شجاعت اعتراف به خطاست. ممکن نیست سیاست‌مداری دست‌کم به سهو مرتکب خطا نشود، اما باید آمادگی آن را داشته باشد که هر زمان به هر دلیل از حوزه انصاف در قول وعمل خارج شد بلافاصله در صدد اصلاح خطا برآید.

نامه نیوز: عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات وتدوین تاریخ ایران در یادداشتی نوشت: یکی از شاخص های مهم در ارزیابی شخصیت‌های سیاسی داشتن شجاعت اعتراف به خطاست.

ممکن نیست سیاست‌مداری دست‌کم به سهو مرتکب خطا نشود، اما باید آمادگی آن را داشته باشد که هر زمان به هر دلیل از حوزه انصاف در قول وعمل خارج شد بلافاصله در صدد اصلاح خطا برآید.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام خاتمی-در خطبه های نماز جمعه این هفته خود ،روزنامه ایران را به دلیل درج مقاله ای تحت عنوان «دور برگردان فرهنگی» مورد سرزنش قرار داد واز مسئولان ذی ربط ونظارت کنندگان بر امر رسانه های مکتوب برخورد جدی با این ارگان دولت را خواستار شد.

مروری بر یادداشت مورد انتقاد خطیب محترم ،به وضوح روشن می سازد که نه تنها نویسنده آن یعنی آقای عباس عبدی آن چه در خطبه نماز جمعه ادعا شده را مطرح نساخته، بلکه به عکس ،در صدد تحطئه و رد آن بر آمده است.؛به عبارت دیگر ،نویسنده مقاله ابتدا دیدگاه عرضه شده توسط آقای فاضل میبدی را (البته بدون ذکر نام) نقل کرده وسپس به نقد آن پرداخته است.

گرد آورندگان مطلب برای جناب خطیب ،صرفاً طرح موضوع مورد مخالفت قرار گرفته را در یادداشت خوانده، اما متأسفانه خود را بی نیاز از پی گیری ادامه مطلب یعنی بخش ردیه آن دیده اند.

این که مسئولان حوزه های مختلف ،به ویژه امور کلان فرهنگی برای اشراف بر فعل وانفعالات گسترده در کشور دستیارانی را به کار گیرند امرپسندیده ای است(البته نه در این سطح) ،اما زمانی که از میان گردآوری شده ها موضوعاتی رابرگزیدند تا از تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه آن هم نماز جمعه تهران مطرح شود،خطیب محترم می بایست خود به منابع اولیه مراجعه کند ودست کم یک بار زحمت قرائت مطلب را متحمل شود ،نه آن که صرفاً به استنباط و برداشت گردآورندگان بسنده نماید.

متأسفانه ظاهراً به دلیل کثرت اشتغالات ،از این مهم یعنی پای بندی به یک منطق ساده وابتدایی درقضاوت، غفلت شده وسه جفای فاحش-یکی به نویسنده مطلب ودیگری به جریده مورد اشاره ودر نهایت به نمازگزاران عزیز-صورت گرفته است.

آن چه در این زمینه حائز اهمیت است چگونگی اصلاح خطاست وگرنه هیچ کس نمی تواند خود را مصون از خطا بپندارد.

باید دید آیا خطیب محترم آمادگی دارد که طی یادداشتی کوتاه از نویسنده ومنتشر کننده مطلب عذرخواهی کرده و در نوبت بعدی پذیرش مسئولیت اقامه نمازجمعه،آن چه به غلط به مؤمنین ومؤمنات عرضه داشته است را اصلاح کند؟

یکی از شاخص های مهم در ارزیابی شخصیت های سیاسی داشتن شجاعت اعتراف به خطاست. ممکن نیست سیاست مداری دست کم به سهو مرتکب خطا نشود، اما باید آمادگی آن را داشته باشد که هر زمان به هر دلیل از حوزه انصاف در قول وعمل خارج شد بلافاصله در صدد اصلاح خطا برآید.

ممکن است ما به نویسنده محترم وجریده انتشار دهنده مقاله انتقادات اصولی ومبنایی داشته باشیم، اما این امر به هیچ وجه دادن نسبت ناروا به آن هارا بر ما مباح نخواهد ساخت.

شجاعت پذیرش خطا گر چه بسیار سخت است ،اما جزء لاینفک سیاست ورزی دینی است وگرنه به تدریج به سوی سیاست ورزی عرفی سوق خواهیم یافت وجز ظاهری از سیاستمداری مذهبی در ما باقی نخواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابراهیم

      آفرین جناب آقای دکتر خیلی خوب گفتید.

    • بدون نام

      ظاهرا سلیمی نمین حرفهای گنده تر از دهانش را خوب بلد است بزند.

      پاسخ ها

      • مسعودداودی نژاد

        بهت برخوردحقیقت روگفت؟فرق بیسوادوباسوادیه حرف الف بیشترنیست...عقده ای نباش لطفا..

    • بدون نام

      چه انتظاراتی دارید جناب سلیمی
      فرمایشات تان رویاپردازانه است .

    • بدون نام

      این مردم مشکل دیگری جز خاتمی نداره ؟
      نون سیر میخورین که فکر دیگه ای ندارین

    • ج م

      متاسفان
      ه مشکل مملکت ما قضاوتهای نابجا وگاها متعصبانه بعضی افراد هست که تریبونهایاختصاصی در اختیارشون هست .ودرهمه موضوعات دخالت میکنن.هرچند که نه سوادش دارند ونه معلومات

    • محموز

      خیلی ممنون آقای سلیمی اگر کسی از جناح مقابل این ایرادهای بحق را می گرفت باید منتظر گردوخاک کیهان میشدیم. آقای خاتمی هم باید از خدا و مردم و نویسنده طلب بخشش کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج