۸۰۱۹۹۳
۲۵ نظر
۵۰۰۰
۲۵ نظر
۵۰۰۰
پ

یمن: از روسیه موشک گرفته بودیم، نه از ایران

«هشام شرف عبدالله» وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن با رد ادعاهای واهی آمریکا تاکید کرد که کشورش از ایران سلاح دریافت نکرده و موشک های بالستیک یمن سال ها پیش از اتحاد جماهیر شوروی دریافت شده بود.

خبرگزاری ایرنا: «هشام شرف عبدالله» وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن با رد ادعاهای واهی آمریکا تاکید کرد که کشورش از ایران سلاح دریافت نکرده و موشک های بالستیک یمن سال ها پیش از اتحاد جماهیر شوروی دریافت شده بود.

وی در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان اظهار داشت: درباره چیزی که نیکی هیلی [نماینده آمریکا در سازمان ملل] در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان دخالت ایران در یمن و موشک های بالستیک مطرح کرد، باید بگویم که ما این موشک ها را از مدتها پیش از روس ها داشتیم و ما آنها را ارتقا دادیم تا از خودمان دفاع کنیم. ایرانی ها هیچ موشکی به یمن نیاوردند و من به تمام دنیا می گویم ما موشک هایی داریم که می توان با آنها تا سال ها با سعودی ها جنگید.

وی با تاکید دوباره بر اینکه یمن از ایران موشکی دریافت نکرده است، افزود: اگر کسی شواهدی، مثلا تصاویر ماهواره ای یا هر چیزی دیگری دارد که غیر این را ثابت می کند آنها را به دنیا نشان دهد، نه اینکه برود و موشک های اسکادی را نشان دهد - که مدتها قبل از اتحاد جماهیر شوروی گرفته بودیم و ارتقا دادیم - و سعی کند ثابت کند که آنها موشک های ایرانی است.

وزیر خارجه یمن همچنین گفت: ما تا دو سال به سمت سعودی ها شلیک نکردیم. زیرا منتظر بودیم تا اتفاقی بیفتد. تا اینکه متوجه شدیم که هیچ کسی به ما گوش نمی دهد. در نتیجه دفاع از خود را آغاز کردیم. زرادخانه ما دفاعی است، نه برای حمله به کشورهای دیگر. ما اینجا در صنعا هستیم. بیایید تا آنها را به شما نشان دهیم.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه سیاست های ضدایرانی دولت جمهوریخواه کشورش، بیست وسوم آذر ماه سال گذشته یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و با نمایش بقایای موشکی که مدتی قبل تر از یمن به سمت فرودگاه ریاض شلیک شده بود، مدعی شد که آن موشک ساخت ایران بوده است.

عربستان در پی برتری نیروهای جنبش انصارالله یمن در جنگ با نیروهای دولت مستعفی عبدربه منصور هادی که تحت حمایت ریاض قرار دارد، در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلافی نظامی و با طراحی نقشه ای شتابزده و بدون اعتنا به مقرارت بین المللی و با هدف «جمع کردن» ۶ روزه این مناقشه، به این کشور فقیر عرب همسایه خود در شبه جزیره عربستان حمله کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی خود ایران میگه ما به یمن موشک دادیم تو چرا کتمان میکنی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یمنی ها از نظر ایدئولوژیک تحت تاثیر انقلاب ایران هستند.فهمش سخت نیست ولی وقتی برده فکری آمریکا باشید خزعبلات همونها رو تکرار می کنید و البته که آمریکاییها فقط درک مادی از جهان دارند

      • تاری

        این آقای شعورمند از کجا خبری به این وضوح داره که ایران یا مسؤلانش گفته باشند ما به یمن موشک دادیم؟ درحالی که خود یمنی ها هم همچنین حرفی رو از ریشه غلط میدونن و آشکارا درمورد زمان خرید و کشور فروشنده اطلاعات دقیق و کامل میدن.
        کاش که بعضی ها مغزشونو آکبند نگه ندارن و اندازه سر سوزن فکر کنن بعد حرف بزنن
        همین هذیان گفتن بعضی ها بعدا سایتهای به ظاهر دلسوز خارجی (که عملا دشمن مردم و نظامن و اون سر دنیا با پول صهیونیستا اداره میشن) از اینا سوء استفاده میکنند.

    • بدون نام

      نابودي آل سعود و بتبع اسرائيل بسيار نزديكه من بهتون قول ميدم پيرامون هم ببينن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه قولت عملی نشد چکارت کنیم؟

      • سینا معینی

        شتر در خواب بیند پنبه دانه. . صدایی که میاد صدای خورد شدن ما زیر بار فقر و تورم و فساد سیستماتیک در کشوره. ... خواب دیدی خیره

      • بدون نام

        من بگم چکارش کنیم؟
        ....‌‌‌‌...

      • ق

        اگه عملی نشد وای

    • بدون نام

      هر جا سخن از ناامنی هست نام شوروی می درخشد و الان هم روسیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمريكا هم كه هيچ!!!

    • بدون نام

      یمن: از روسیه موشک گرفته بودیم، نه از ایران......................حتما اینطوره چونکه ایران موشکی نداره ولی ....

    • بدون نام

      یمنی همیشه با معرفت و با مرام ه.
      ایول ..

    • بی نام

      موشک های ایرانی بسیار بهتر از موشک های روسی است چون نیاز به تعیین هدف ندارد هدف در این موشک ها از پیش طراحی شده است قیمت هم مناسب است وبصورت تهاتری با لنگ هم معامله می کنیم با فرا بورس وارد مذاکره شوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب

    • بدون نام

      مشخص هست از ایران گرفتن

    • حمید

      جالبه ، هر روز صدا و سیمای خودمون با افتخار اعلام میکنه : نیروهای مقاومت یمنی با چند فروند موشک ( زلزال ،‌ فجر ، قاهر ، رعد ) و باقی اسامی به پایگاه های عربستان حمله کرد ،‌ بعد میگن از روسیه گرفتیم !!!! نمک خورهای نمکدون شکن !!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        روسیه ایران را یکی از شهر های خود می داند وزیر یمنی سیاسی گفته است

      • بدون نام

        این اسامی رو خود یمنی ها روی موشکاشون گذاشتند آی کیو

      • بدون نام

        خیلی جالبه که اسمشون خیلی شبیه موشکهای ایرانی شده
        15:07

    • بدون نام

      حمید جان ایران موشک با این اسمها نداره دوتا اولی راکت کوچکن با خرج توپ هم میشه درست کرد .اه دیگه حال ادم رو بهم میزنن اینا . فقط یک نوع فاتح رو اگه داده بودیم ریاض رو زده بودن تا حالا. تو که پوکه فشنگم توعمرت ندیدی ساکت شو.

    • سرباز ۴۰۲سومار

      حالا که خود یمنی ها اعتراف می کنند که از شوروی سابق گرفتند نمیدانم چرا یکسری از هموطنان خودمان سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و عربستان سعودی شدند و میگویند موشکهای بالستیک استفاده شده در یمن مال کشورمان هست و دارند آب به آسیاب دشمن می ریزند و کلی هزیان میگویند دیگه بی غیرتی رو از حد گزرونده اند خائن های وطن فروش

    • بدون نام

      اصلا کمکم کنیم که چی ؟ برادران دینی ما هستن نمیدونم مردم چرا انقدر بی فکرن اگه یمن دست سعودی ها .. بیوفته میدونید چی میشه ؟ یکم اون مغز تونو بکار بیندازید

    • بدون نام

      همه باور کردن!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      برخی اظهار نظرها دقیقا منطبق و در راستای هجمه تبلیغاتی دشمنان ایران و این نظام هست که آب در آسیاب دشمن میریزند

    • بدون نام

      اصلا به ما چه ربطی داره از هر کجا گرفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج