۸۰۲۱۸۶
۱۸۵ نظر
۵۱۵۸
۱۸۵ نظر
۵۱۵۸
پ

نسخه عجیب احمدی نژاد: یارانه را ۲۰ برابر کنید!

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم که همچنان سفر‌های استانی خود را به فراخور شرایط سیاسی کشور ادامه می‌دهد، اخیرا درباره یارانه به اظهارنظر جدیدی پرداخته که در می‌توان آن را در زمره سخنان پوپولیستی و توده پسند او قرار داد.

پایگاه خبری انتخاب: محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم که همچنان سفر‌های استانی خود را به فراخور شرایط سیاسی کشور ادامه می‌دهد، اخیرا درباره یارانه به اظهارنظر جدیدی پرداخته که در می‌توان آن را در زمره سخنان پوپولیستی و توده پسند او قرار داد.

احمدی نژاد که در سنندج سخنرانی می‌کرد، با همان لحن آشنای خود به دولت حمله کرد که برای دادن یارانه نقدی، «انگار ارث پدرشان را می‌خواهند بدهند.»، اما حرف اصلی او در ادامه بیان شد که با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نیز گران شدن دلار گفت: می‌شود یارانه فعلی را «۲۰ برابر» کرد.

اظهارات احمدی نژاد بدان معناست که رقم مورد نظر او برای یارانه هر نفر در حال حاضر، ۹۱۰ هزار تومان است. به بیان ساده تر، برابر اظهارات احمدی نژاد، هر خانواده چهارنفره باید ۳ میلیون ۶۴۰ هزار تومان در ماه یارانه بگیرد.

این در حالی است که احمدی نژاد سال ۹۵ یک سال قبل از انتخابات و زمانی که خبر کاندیداتوری او با شعار یارانه ۲۵۰ هزار تومانی مطرح شده بود، در تلاش برای عدم انتساب آن به خود گفته بود: «خودشان شایعه یارانه ۲۵۰ هزارتومانی مطرح کردند و از همین الان رفتند در صف یارانه جا گرفتند.»

اکنون دو سال و اندی پس از آن ماجرا، خود احمدی نژاد رقم یارانه فرضی مدنظرش را به حد و اندازه یک میلیون تومان برای هر نفر نزدیک کرده است.

محمود احمدی نژاد سال گذشته پس از یک کش و قوس سیاسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و ردصلاحیت شد.

او پس از ردصلاحیت، مدتی درگیر محاکمه و زندانی شدن نزدیکترین یاران خود در دولتش بود و بیش از رویه همیشگی خود از طریق فایل‌های ویدیویی اظهارات سیاسی خود را بر زبان می‌راند، اما با این حال فراموش نکرده که در همان رویه قبلی خود و اظهارات پوپولیستی و عامیانه کردن مسائل اساسی کشور به اهداف خود بیندیشد.

اظهارات اخیر احمدی نژاد را می‌توان از چند زاویه بررس کرد. اول اینکه مانند بسیاری از اظهارات و نظرات او در دوران ریاست جمهوی که پایه کارشناسی نداشت و حتی در بدنه دولت نیز مخالفانی داشت، این اظهارنظر نیز ظاهرا از همان دسته سخنان است.

اینکه بر چه مبنایی می‌توان به یک خانواده چهارنفره‌ای که شاید کمتر از ۳ میلیون درآمد دارد، ۳ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان یارانه داد، خود جای سوال دارد و کارشناسان اقتصادی باید به آن پاسخ دهند که آیا منابع کشور توان تامین چنین یارانه‌ای را دارد یا خیر.

موضوع دوم نوع نگاه احمدی نژاد به یارانه دادن است. عامیانه سخن گفتن و رفتار پوپولیستی او به کنار، برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی معتقدند که یارانه دادن از نوع دولت‌های نهم و دهم کرامت انسانی شهروندان را زیر سوال برد.

چراکه رفتار دولت او و شخص احمدی نژاد، به این سمت و سو بود که شهروندان را به گرفتن یارانه و دست دراز کردن جلوی دولت محتاج کند.

نکته دیگر درباره اظهارات احمدی نژاد، تلاش او برای آن است که همیشه در صدر اخبار و جنجال‌ها باقی بماند. روش او اظهارات عامیانه، ادعا‌های بزرگ و البته غیرکارشناسی و نیز ادبیات و رفتار پوپولیستی است.

احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری خود بسیاری از این اظهاراتش را از جمله پول پاشی‌های بی ضابطه، را عملی کرد و فاجعه‌ای اقتصادی رقم زد. اما حتی اظهارات فعلی خود درباره یارانه را در زمان دولت خویش نیز اجرا نکرده بود.

ظاهرا پایه استدلال او برای ۲۰ برابر شدن یارانه، قیمت دلار و گرانی کالاهاست. این در حالی است که در زمان دولت دوم او در سال ۹۱، قیمت دلار به طور ناگهانی چهار برابر شد و گرانی کالا‌ها نیز رکورد شکست.

اما چرا او آن روز به فکر ۲۰ برار کردن یارانه نیفتاده بود و اکنون که دولت مسیر دیگری را رفته چنین اظهارات تحریک آمیزی را بر زبان می‌راند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چزگی

      راست میگه...خودش بدبخت کرد. مارابا هدفمندی یارانه.ِِِای کاش زلزله بیاد وهمه این مجلس رو با دولت در هم بشکنه
      ..

      پاسخ ها

      • دروغ شناس

        دولت روحانی یک‌دولت مفرح است برای این دولت اصلا مهم نیست مردم گرسنه هستن‌یا‌بیمار‌ باز احمدی نژاد مرد بود هر قولی داده بود چه درست چه غلط را انجام دا د.
        این دولت میگوید‌چرا نفری ۹۰۰ هزار تومان یارانه بدهم همین دولت کسی را با‌پارتی بازی مدیر کل کرده ماهانه‌۶۰۰ میلیون حقوق دریافت میکند چطور آن ۶۰۰ میلیون را دادید بدهید این ۹۰۰ هزار تومان را ندارین دولت دست از این دلال بازی ارز بردار .

      • بدون نام

        یارانه ها باید 20 برابر شود
        درود به احمدی نژاد

      • بدون نام

        گل گفتی
        این مردک اقتصاد روازبین برد

      • @

        اگه منصف باشیم اگه نمک نشناسی نکنیم آقای احمدی نژاد خدمات زیادی برای کشور کردن مخصوصا برای مردم! حالا در بعضی از مسائل کلان کشور کمی بی تجربگی کردن اونم بخاطر این بود که تجربه اینچنینی نداشتن. ولی خداوکیلی هر قدمی که برداشت برای مردم بود. من به شخصه سراغ ندارم که رئیس جمهوری در طول ریاستش اینهمه به استانهای مختلف سفر کنه و از نزدیک به مشکلاتشون رسیدگی کنه! دولت اصلاحات برمیگرده میگه ما صندوق ذخیره ارزی رو پر تحویل احمدی نژاد دادیم! شاید درس باشه این حرفشون چون اونا رفاه طلب بودن خودشون میخوردن و هیچ کاری واسه مردم انجام ندادن ولی احمدی نژاد همه کاراش برای مردم بود شبو روز زحمت کشید برای مردم

      • hassan.h

        شکی نیست که افزایش یارانه نقدی تورم زاست و حداقل افزایش آن برای جمعیت شهری به صلاح نیست ولی توجه داشته باشید که از زمان اجرای همین طرح غلط مهاجرت روستائیان به شهرها بسیار کند شد و نشان داد که باید از زمان هاشمی یک اقدامی انجام میشد

    • بدون نام

      خب راست میگه با این تورمی که روحانی به ملت جا مونده و اون اختلاف ارز و سکه ای که پس انداز کرده پر بیراه هم نمی که.

      پاسخ ها

      • pari

        خب اینطوری که با یارانه ۲۰ برابری قیمتاهم ۲۰۰ برابر میشن همون طور که موقع هدفمندی یارانه ها قیمتا سر ب فلک کشید نمونه سادشم دلار ۱۰۰۰تومنی شد ۳۰۰۰تومن...بابا از خواب غفلت پاشین دیگه احمدی نژاد اگه حرفی میزنه به امید اینکه دوباره یه کاره ای بشه تو مملکت به فکر مردم و اقتصاد مملکت نیست و نخواهدم بود
        البته همه شوون همینطورینن احمدی نژاد و روحانی نداره

    • بینام

      همه درغگوهستند ....

    • بدون نام

      اگرپول نفت، گاز ، یارانه بنزین به هموطنان به مردم که. حق شان هست واریز شود فقر ریشه کن ،تبعیض ریشه کن میشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • بدون نام

      ای کاشکی میشد یارانه بیست برابر ولی رویاست حیف

    • بدون نام

      نه حالا این دولت تخم دو زرده کرده و مردم هیچ مشگلی ندارند

    • بدون نام

      بابا نخواستیم بیست برابر. پنج برابر بهمون بدن ممنون میشیم علی برکت الله

    • بدون نام

      اگر درآمد ارزی دولت را از فروش نفت و ... درنظر بگیریم و مخارج واقعی را کم کنیم یارانه هر نفر ایرانی بیشتر از 1 میلیون خواهد بود.

    • بدون نام

      آخه نفهم توکه سنگ این دولت به سینه میزنی ؟ دوره آقای احمدی نژاد اگر اوضاع خراب بود لاعقل یک کمکی به ملت میکرد .این دولت جز دروغ چه ارمغانی برای مردم داشت .سیاست داخلیش نابودی مردم و فقیر شدن بیکاری فشار و مشکلات اقتصادی کشور مشکلات روحی روانی برای مردم داشت .مگه نمیگه دلار امده پایین قیمت،منه کارگر وقتی برای خرید مایحتاج به بازار میروم نباید پایین آمدن اجناس را احساس کنم...فقط وفقط دروغ میگن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بفهم! ، تو که سنگ احمدی رو به سینه می زنی . این آقا بدون تحریم با فروش نفت 180 دلاری دو ریال هم یارانه داد به من و تو بدبخت . و بجاش بنزین رو از 120 تومن کرد 1000 تومن. روحانی زیر بار کاغذ پاره های به جا مونده از تحریم های دولت قبل دولت رو تحویل گرفت و تا اومد خرابکاری های قبلی رو صاف کنه ترامپ ابله اومد و همه چیز رو خراب کرد .

    • بدون نام

      درود بر احمدی‌نژاد و مقام معظم رهبری.، چشم حسود کور شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداوندا ما را از جهل مصون بدار

      • بدون نام

        لطفا اسم محمود عزیز مارو کنار این آقا نیارید
        ایشون اثبات کردند که جناحی هستند و مردمی نیستند

    • بدون نام

      این چه آتوی از بقیه داره که کسی جرات نمی کنه چیزی بگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ...!

      • بدون نام

        اینم از خودشونه

    • م.م

      والابدهم نگفته بااین گرونی ها واجاره خونه وهزینه درمان ودانشگاه وازدواج وتعمیرات وکفن ودفن وهزارکوفت وزهرماردیگه ایناپولی نیست شمابروکشورهای عربی اوناهم مثل مانفت دارن خیلی ببشترازاین رقم یارانه میدن به مردمشون یعنی پول نفت روهم خودشون میخورن هم به مردمشون میدن هم سرمایه گذاری میکنن وپول پارومیکنن

    • بدون نام

      ok. ok. ok.

    • ایرانی

      آقای احمدی نژاد چرا همون موقع که خودت همه اجناس را هزار برابرگران کردی و واقعا باید به هر نفر ده برابر 45000 هزار تومان میدادی و نفت را بشکه ای 150 دلار میفروختی اینکار را نکردی متاسفانه بعضی از مردم ایران هم دنبال کسانی هستند که چند ریال مثل گدا ها بگذارد کف دستشان و تو خوب نقطه ضعف این مردم را پیدا کرده ای!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای ۱۹:۱۴ گدا یعنی چی حق ملت است مگر اینها از جیب خودشان می دهند یا از بیت المال اگر آن زمان بشکه ۱۵۰ دلار فروخته با ارز ۱۰۰۰ تومانی ۱۵۰۰۰۰ تومان و حالا بشکه ۷۰ یا ۸۰ دلار با ارز ۱۲۰۰۰ تومان نزدیک ۱۰۰۰۰۰۰ تومان هر بشکه چشات باز کن

      • علی کشاورز

        سگ زرد برادر شغاله هیچکس به فکر مردم نیست داداش

      • بدون نام

        شاید فراموش کردی میخواست یارانه را افزایش بده ولی لاریجانی و مجلس اصولگرا اجازه ندادند

      • بدون نام

        کاربر ایرانی خوب این مسئولینو شناختی اقای رئیسی میرفت تو روستاها برنج و روغن میداد تا رای بیاره اما متاسفانه نقشه اش نگرفت مردم منتظرن یکی بیاد بهشون پول مفت بده

    • گرگ نر !!!

      خب آقای احمدی نژاد تو که لالایی بلد بودی چرا خوابت نبرد ؟ چرا اون زمان که دولت در اختیار شما بود یارانه رو بیشتر نکردی الان نشستی عورد ناشتا میدی؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجلس اصولگرا و لاریجانی لایحه افزایش مبلغ یارانه نقدی را به احمدی نژاد ندادند

    • بدون نام

      راست میگه

    • بدون نام

      اقای احمدی نژاد پیش وجدانت شرم‌نمی‌کنی باز حرکات نمایشی تا کی ؟ از خدا خجالت نمی کشی تمام گرانیها از دولت تو شر وع شد شیر پاکتی ۱۵۰ تومانی را بالا بر دی که‌ اکنون سه هزار تومان است و‌تمام اقلام را مردم‌ایران تا کی گول امثال تو را مینخورند از خدا بترس تو نباید هیچ پستی داشته باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود خدا بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      تو را به خدا اینقدر احمدی نژاد رو نکوبید شما به جای اینکه از دولت ناکارامد روحانی انتقاد کنید فقط دارید فرافکنی میکنید
      به جای اینکه منتقدین رو بکوبید یه کمی چشمان مبارکتونو باز کنید و واقعیات رو ببینید.

    • بدون نام

      کاملا درست میگه

    • یک تهرانی

      بازم هوادار داری هنوز دکتر. دکتر دوستت داریم.درد و بلای دکتر احمدی نژاد عزیز بخوره توو سر بدخواهاش

    • بدون نام

      حرف خنده داری نزده به دولت فشار می آید اگر کسی داخل مردم زندگی کند با این پول حداقل زنده می ماند.

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد قهرمان..
      ادبیات شما را در باره یک قهرمان واقعی صدق نمی کند .
      مگر پول نفت در کشور کویت یا کشورهای عربی چگونه بین شهروندان توزیع می شود ؟
      واقعیت این است که مردم خود بهتر می دانند نیازشان چیست ؟ و به همان تناسب خرج خواهند کرد ...

      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر ساده لوحید

    • بدون نام

      برپایه کسانی که حقوق ۹۹ میلیون میگیرن

    • بدون نام

      مظلوم ترین دولت تاریخ ایران که متحمل سنگین ترین تهمتها و توهین ها شد. در دولت احمدی نژاد ,بهترین رفاه و همه داشتند طوریکه دوتا دوتا ماشین و خونه و ملک و ... معامله میکردند ولی حیف که مردم نادان قدر ت را ندانستند و خدا یه دولت ظالمی را به خاطر ناشکری ملت بهشان داد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        این طرز زندگی که شما میگی ریشه ش از زمان خاتمی عزیز شروع شده بود و بهترین رونق اقتصادی مال زمان خاتمی بود ولی دوره احدی همه اون پنبه ها رشته شد تا بعد از ۸ سال مملکت به ویرانی رسید

      • pari

        نه بابا جان من؟فقط این رفاه و ماشین و خونه مال زمان خاتمیه نه احمدی نژاد جوونتون

    • مهدی

      عجیب نیست.مگر درآمد افرادی که با پول بازی میکنند صد برابر قبل برایشان نشده.همان هائی که دولت خوب آنها را میبیند.و فقرا نیازمندان را هرگز.
      هرچند که جوانان از هر قشری محروم صد درصد هستند و بایستی مقرری به آنها تعلق گیرد.
      بی کاران دانشگاهی با تمام زجر و هزینه ها نان شب ندارند.دولت بایستی اقشاری را پوشش دهد. اگر از رانت خواران زیاد آورد.
      هنوز سیستم ناتوان است

    • بدون نام

      باید احمدی نژاد رو دهنش ببندند .. بی سواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر مقایسه کنی با قیمت دلار متوجه میشی که شما دارید اشتباه می کنید.

    • علی

      باسلام
      زمان احمدی نژاد دلار هزارتومان بود
      یعنی هرنفرچهل دلار یارانه میگرفت
      الان نیز اگر همان مبلغ باشد
      معادل چهل دلار امروز نفری ششصد تومن منطقی است

      پاسخ ها

      • pari

        چی؟والا اون موقع که دلار ۳۰۰۰ تومن بود

    • بدون نام

      ایول واقعا باید با این گرانی وتورم حق مردم است که به حقوقشان برسن تا جلوی اختلاسگران ونجوم بگیران گرفته شود چون کسی به فکر مردم ومملکت نیست!!!!؟

    • بدون نام

      احمدی‌نژاد با چاپ پول ودادن آن به مردم تورم ایجاد کرد ولی روحانی با چاپ پول تورم ایجاد کرد ومعلوم نشد پول ها را به چه کسانی داد .... ومردم بدون دریافت پول فقط تورم را احساس کردند در صورتی که در زمان احمدی‌نژاد با دریافت پول تورم را احساس کرده بوداند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ب.م

      نه بابا یارانه رابایدبه گردن کلفتهایی که میلیاردی وام میگیرندشرکتهاراتعطیل میکنندوکارگرارااخراج میکنندباید بدندمردم بدبخت که توانایی خریدمثلا ربگوجه ۱۸تومانی راندارن بدندچکارفوقش نمیخورن

    • مصطفی

      آدرس ساقی

    • بدون نام

      زنده باد احمدی نژاد شجاع و با غیرت

    • اشکان

      حالا خوبه احمدینژاد ۴تا کار کرد که به درد مردم بخوره شما چه کار کردین برای مردم؛بعد ۵سال دوباره میخواید کارت سوخت رو احیا کنید کاری که زمان احمدینژاد درحال انجام بود؛خجالت هم نمی کشید؛اگه زمان احمدینژاد تحریم بودیم حداقل صنعت هسته ای داشتیم دانشمندامون در حال فعالیت بودن شما که همه چیز رو با برجام به باد دادین

      پاسخ ها

      • سعید

        دقیقا میشه این ۴ تا کار رو بشمری ببینیم کدومش به نفع ما ها بوده؟

      • pari

        اره ایشون خیلی کار کرد یکی از کارشونم این بود که هرچی کشور کوچیک و عقب مونده بود که اصن تاحالا اسمشو کسی نشنیده پیدا کرد چپ و راست باهاشون قرار ملاقات میذاشت حتی کمک مالیم از جیب دولت کرد احمدی نژاد تنها کاری انجام داد برای کشور پسرفت بود و بس.‌‌‌...

    • بدون نام

      ای مموتی جلب دهنم سرویس شده از دست مدیر اپارتمان از پول اب و برق مشترک و گاز و ....مخارج خونه وقبض های خودمون کنار ..یه ۴۵ دادی ....

    • بدون نام

      وای یکی جلو اینو نیست بگیره عجیبه به خدا

    • بدون نام

      همین تو بودی بااین یارانه تورمو ده برابر کردی مردمو بیچاره کردی توهمی دست بردار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوابت ۱۹:۴۰

    • بدون نام

      قدیما کسی که مشکل روانی داشت جاش تو تیمارستان بود حالا رو نمیدونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا پیش توعه

    • نورا

      درود بر احمدی نژاد

    • ق ج

      عا مل اصلی ،تمام بدبختی ها ،از زمان خودش شروع شد و تمامی دولت احمدی نژاد به خاطر دزدی توی زندان هستن ،واین دولت هم مثل اونه ، فقط وزارت بهداشت تونست خوب کار انجام بده وگرنه باقی دو ریال هم ارزش ندارن ،ولی دولت باید یارانه هر نفر را به یک میلیون تومان برسونه وبودجه اونم از فروش تقاوت ارز که به دست اورده باید پرداخت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود خدا و فرشتگان مقربش بر محمود کبیر

    • غلامرضا خوشی

      کجاش عجیبه جناب همه چیز پنجاه برابر شده این هم باید 25 برابر شود.

    • خوزستان

      واقعا با این گرانی 900هزار هم کمه هر نفر یک میلیون احسنت بر احمدی نژاد حرفاش حرفشه شجاع و نترس

      پاسخ ها

      • سعید

        شماها چقد ساده لوح هستین

    • بدون نام

      تنها مرد شجاع وخادم ملت کسیکه پای حرفهاش عمل کرد وجلو دولت کذاب و نجومی خوار ایستاده اوست ومیتواندمردعمل باشد و دروع بمردم نمیگوید

    • بدون نام

      این دیوانه دوباره داره عوام فریبی میکنه هرچی بدبختی میکشیم از همون یارانه ای شما شروع شد

    • بدون نام

      حتما میدونه ک کشور چقدر توان پرداخت یارانه داره ک گفته. تو کشورهای اروپایی هر فرد چند برابر این مبلغ رو ب عنوان بیمه دریافت میکنه. تو کشور ایران ک منبع نفت و طلاو طبیعی هست باید هر نفر بیمه رایگان و حقوق رایگان داشته باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی هیچی نمیدونه روی هوا حرف میزنه سواد نداره متوهمه عوام فریبی میکنه

      • سعید

        شما ایران رو با کشور اروپایی مقایسه میکنی؟

    • بدون نام

      از کامنت ما کپی زده گفتیم با این ثروت میشه یارانه بیشترداد نفت داریم اروپا نفت نداره حقوق بیکاری میده

    • بدون نام

      امار دخل و خرج هشت سال داشته میشه انقدر باشه بودجه خیلی موسسه ها رو شاکی بود داره میده هیچ کاری نمیکنن اما مجبور بود بده مثل روحانی گند زد به اقتصاد

    • بدون نام

      احمدی نژاد اینقدر جاهل و کم حافظه است که حرفای خودش رو هم فراموش می کنه ایشان تشنه مقام و قدرت و پوپولیست به تمام معناست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        درود بر احمدی نژاد و هوادارانش

    • ناشناس

      بنظر راست میگه ؛ زمان احمدی نژاد گرونی داشتیم دولت وقت معرفت داشت تا بخشی از مابه التفاوت قیمتها رو بصورت پرداخت یارانه به مردم جبران کنه و الان پرداختها ۸ سال ادامه داره ؛ ولی در دولت روحانی گرونی شد ولی توی سفره مردم چیزی نیامد که خیلی هم رفت

      پاسخ ها

      • سعید

        هه آرررره راست میگه

    • صدرالله خیاطزاده

      سلام آقای احمدنجات من برای شما رای جم میکردم دارندارم یکه خانه درخیابان شمس بود وخودت میدانی که من درزمانه جنگ تعمیلی چندین ملیون دولار به جبح کمک کردم وگفت بودی این همه ایران ایران میکند هرچه کمک کرد بی فاید است چون همه میگوید ایران یاملت ایران وآنهای که فرستادبودی خانه مرا برداشتن ومن هرچه گوشش کردم ازت ببپرسم چراع نتوانستم امیدوارم این نامه به دستت برسد یا آدمهاخوب ایرانی به دستت برسانند مخلص ازشیراز خیاطزاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای اینها چیه نوشتی؟!!!! همش غلط

      • بدون نام

        طرفداران احمدی نژاد همشون بی شواد هستن عین ایشون

    • بدون نام

      درود چون اجناس ۲۹برابر گران شد وریال
      .....

    • بدون نام

      دقیقا دوبرابر گرانی اجناس یارانه داد از یارانه پساندازم میکردیم خدا نگهدارشون

    • بدون نام

      من با احمدی نژاد مخالفم ، ولی تو این موضوع باهاش موافقم چون واقعیت احمدی نژاد میگه ، چراکه درآمد ایران داره میره تو جیب ۴ درصدی ها ، پس داره درست میگه ، اگه درآمدها مساوی تقسیم بشه یارانه ۲۰ برابر بشه منطقی و بنفع مردم است و مثل الآن پول ها توسط مسولین و آقا زاده ها چپاول و غارت نمیشه و در دیگر کشورها سرمایه گذاری نمی شود . اینجوری ثروت بین تمام مردم ایران توزیع و بنیه اقتصادی ملی افزایش میابد .

      پاسخ ها

      • سعید

        خب زمان خودش که ۳ برابر شد همه چی چرا یارانه ثابت موند؟ زیاد میکرد دیگه. این احمقه یه چیز میگه. کدوم کارش تا حالا درست بوده این حرفش درست باشه؟

    • بدون نام

      کاملا حق با دکتر احمدی نژاد است
      یارانه ها باید 20 برابر شود
      درود به دکتر احمدی نژاد
      هرچه زودتر یارانه ها را 20 برابر کنید
      همه مردم موافق هستند

    • بدون نام

      شما چرا همیشه فقط از احمدی نژاد انتقاد میکنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون مموتی واقعا نفهمه ۸۰ سال به عقب برگردوند

      • سعید

        چون با طرح مسکن مهر و یارانه هاش اقتصاد ایران رو به فنا داد.

      • بدون نام

        هرمتنی و نظری نشاندهنده فرهنگ و میزان ادب خانوادگی نظردهنده هست

    • ارش

      راست گفته

    • بدون نام

      چیه چی شده؟؟!!!مواظب باشین یه وقت سکته نزنین!!!شماها نگران نباشین ....

    • بدون نام

      چرا با این همه گرانی از دلار گرفته تا رب گوجه چرا یارانه اضافه نشود؟

    • بدون نام

      اگر دزدان بیت المال بزارن بیشتر هم به مردم میرسد.

    • بدون نام

      کاملا درست گفته.

    • بدون نام

      تو با آوردن یارانه روزگار ملت راسیاه کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارانه قبل از محمود هم بود. احمدی نژاد فقط بخشی از یارانه ها را تبدیل به یارانه نقدی کرد تا مستقیم بدست مردم برسه.

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم.

    • Sina

      نویسنده بیشتر سعی میکنه آقای احمدی نژاد بکوبه تا تحلیل کنه که چرا گفته یارانه باید بیشتر بشه. نویسنده محترم شاید حقوق شما با تورم زیاد میشه ولی باید فکر کسانی باشیم که با این نرخ دلار و تورم محتاج نون شبشون هستند . اقای روحانی با فریب مردم به بهانه آزادی رئیس جمهور شدند . در حالی که دور اول هم هیچ کاری برای مردم نکرده بودن . یارانه و ساختمون های مهر و حتی گرانی های دوره آقای احمدی نژاد خیلی کمتر از این دولت بود .

    • بدون نام

      درود بر آقای احمدی نژاد بهترین ریس جمهور ایران همیشه پاینده باشی مرد بزرگ

    • بدون نام

      احمدی کجایی ...

    • بدون نام

      درود خداوند متعال به حامی ملت مستضعف وفقیران ایران باد خداوند انشاالله به جناب احمدی‌نژاد صحت وسلامت ورود سفید بکند به حق محمد واله الطاهرين وبه دشمنان احمدی نژاد رو سیاه وزلیل بکند ومسولین فعلی فدایی ناخن خشک احمدی بکند جناب اقای احمدی نژاد محترم طرف دار سرسخت زعیفان ایران هست خدا عمرش زیاد بکند وازدگی خیر ببیند الهی امین

    • جانباز

      اگرثروت کشوربه اعراب وموشک وجنگ سوریه لبنان یمن واقازاده هاواختلاسها نشود۲۰برابرکه عددی نیست اومیداندکه پول وخرج ان کجاست واو اولین بودکه سهمی اندک قطره چکان یارانه راپایه گذاری کند

    • نطری

      نمدانم چرا سیاسیون وبیشتر ایرانیان تا میکروفون بدست می گیرند تکه کلامشان یا بد گفتن از دیگران یا گافهای الکی یا دروع/ راستش هر کسی باید بگوید کی بوده وچه گلی بسر ملت زده آقا چهل ساله می گوییم چهار سال بعدی شاید کسی امد که خدا را شناخت اما نیامد خدا پرست زیاد ولی خدا شناس نبوده ونخواهد امد وبود

    • بی نام

      احمدی نژاد در تلاش است که دو سه سال دیگه باز هم کاندیدای ریاست جمهوری بشه ،از الان داره مردم رو گول میزنه با این حرفا ،در زمان خود احمدی نژاد دلار از 1200تومان یکدفعه شد 3700تومان و خیلی ها ورشکست شدند ،از جمله خود من ،همه سرمایه ام از دستم رفت،چرا اون موقع دلش نمایند یارانه زیاد به مردم بده ،الان داره ...

    • بدون نام

      درودبه شرفت درودبه تومردآزاده
      الان بسته های حمایتی و صف سبدکالا مردم و گدا فرض نمیکنید !!!!!!!
      الان ک دولت ۴ماهه همه رو سرکارگذاشته و بسته بسته میکنه!!!!!!
      خدایا احمدی نژادو از شر اینا حفظش کن '''''''

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود خدا بر محمود مردمی نژاد

    • بابا حیدری

      مرد شجاع احمدی نژاد درود بر یاور مستضعفین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از همه سیاسیون بیشتر دوسش دارم

    • ناصرحاجی سید جواو

      اطلا کارشناسی بلد نیست!!!! از احیای کارت سوختش بعد از چند سال مشخص شد درصمن اگه یارانه بیست برابر نشه مردم زیر بار فقر میترکن همین الان نظر سنجی کنید

    • بدون نام

      میشه یارانه بروزکردبراساس تورم،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسئله اینجاست که عددی که دولت بعنوان میزان تورم اعلام میکنه یک دروغ بزرگ و توهین به شعور مردمه.
        البته ملت هم سر وقتش تودهنی محکمی نثار دولت ضدملت خواهد کرد

    • ارمین

      چطور وقتی اولین سالی که یارانه رو اختراع کرد حرفی از این نزد که افزایش پیدا کنه.چند سال گذشت . تورم چندین برابر شد ولی بازم حرفی از افزایشش نبود.پول بود که اختلاس میشد ولی بازم حرفی از افزایش یارانه نبود.الان که دستش از قدرت کوتاه شده یاد یارانه افتاده که قشر ضعیف جامعه رو باخود کنه.این اقارو باید زندانی کرد چون خودش سرمنشا اغتشاشه

    • جمعی از مردم جنوب

      درود بر احمدی نژاد . با این همه تورم دراین سالها یک ریال هم یارانه مردم اضافه نشده ودر عوض دزدیها رانتخواری .پول شویی .تورم صد برابر شده بیا احمدی تا تورا انتخاب کنیم

    • دروغ شناس

      احمدی نژاد به داد مردم برس که فردا دیر است.
      تو آدمی با معرفت با صداقت یک دست روراست و آدم درستی هستی فکری برای این مردم بکن این دولت مفرح است و از فقیران خبری ندادند پس بیا عدالت را برقرار کن. یا علی

    • بدون نام

      یکبار مملکت را بهم ریخت بس نبود .

    • بدون نام

      احمدی نژاد طرفدار مستضعفین کشور بود وهیچ شکی نیست

    • شهروند

      خیلی از این بنده خدا خوشم میاد، هر وقت حرف میزنه یاد حرکاتش میفتم، خوراک خنده اس...تو که چشمات خیلی قشنگه... رنگ چشمات خیلی عجیبه...

    • حسین

      به نظر من اقای احمدی نژاد نظرش در مورد یارانه درست میباشد چون ما کشور سرمایه داری هستیم و سرمایه ملی مال مردم است اگر از فروش نفت و گاز و معادن که در حال صادرات مداوم است تا ۲۰ برابر یارانه بیشتر شود چه اشکالی دارد مانند از ان جیب به جیبه دیگر است مال خود مردم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا احمدی نباید نظر بده هرچی توی ۸ سال نظر داد و خراب کرد بسه

    • س...رخشان

      هرچه بودازاین وضعیت که بهتربود..صدرحمت ب حمدنجات..صدلعنت..

    • سانسور بی سانسور

      تو دیگه ساکت شو توهمی ،مملکت رو به گند کشیدید خجالت هم نمیکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواب شما رو کاربر ۱۹:۴۰ عالی داد

    • بدون نام

      دست بردار محمووووود

    • بدون نام

      تو رو خدا این احمدی نژاد رو بازنشسته اش کنید بره دهاتشون کشاورزی کنه دیگه نبینیمش

    • حسن

      خدای این چی میگه

    • بیطرف

      مگه رقم زیادی برا دولت!؟

    • بدون نام

      در دوران احمدی نژاد زندکی سخت بود ولی می گذشت ولی الان داریم از گرسنگی و بی عدالتی و فساد و فحشا و فاصله طبقاتی میمیریم

    • بدون نام

      ملت ایران صندوق رای را فراموش نکنید حجوم بیاری پای صندوقهای اخذ رای بدویدو بدوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هجوم

    • دادستان

      بابا عجب رویی دارین پشت این دولت علی برکه الله رو میگرین دگه گند تر ازاین هر هفته دوقطار بهم میخورن

    • امین

      خودمون کردیم حالا حالاهاام باید تاوان انتخابمونو بدیم
      خدایی یکی اینو از برق بکشه

    • مهدی

      مث همیشه سانسور میکنن حرفمو. ولی اون زمان هم دوماه قبل اتمام کارش خواست افزایش بده یارانه رو ک مجلس نداشت.
      اینکه احمدی نژاد کارشناسانه حرف نمیزنه درست ولی بعد رجایی دومین رءیس جمهوری بود که ب فکر اقشار ظعیف بود. وگرنه کدوم رءیس جمهور کارشناسی شده حرف میزنه یا کار میکنه که این کرده باشه
      میتونن بنزینم دونرخی کنن ولی در عوض یارانه رو بکنن دویست تومن برا هر نفر. قیمتا هم نزارن بیشتر بشه

    • بدون نام

      احمدی نژاد طرفدار مستضعفین کشور بود مستضعفینی مثل خاوری ، بابک زنجانی ، مه آفرید ، محصولی وووو....

    • بدون نام

      همین روزاس که حقوق کارمندها رو هم نتونن بدن بعد میگی یارانه 20 برابر بشه!

      پاسخ ها

      • م ف

        احمدی نژادتمام بودجه کشوررادراختیارملت گذاشت به خداقسم اگه اون کارها وکمک های دولت نهم ودهم ازقبیل مسکن مهرووامهای مسکن مهررضاواضافه نمودن حقوقهای کارمندان ووامهای که سودانها کم بودکه به راحتی به مردم می دادوکمک به نهادهای بهزیستی وکمیته امدادوواگذاری سهام عدالت وصدهاکارهایی دیگه که انجام دادبااین تورم 100 درصدی اقای روحانی که درست کرده تمام مر دم ازگرسنگی می مردندپس ملت بایستی برای اوردن احمدی نژادوازادی یارانش که دربندزندان هستندبایدبه خیابان بریزند

      • مهدی

        امثال ساده مث تو هست که اینطور فکر میکنه بدبخت سیاست اینها به مرگ گرفتن هست تا به تب راضی بشیم کی کشور از این جماعت شیخ به جایی رسیده هر جا رییس جمهور کت و شلواری شد کشور شرایط خوبی داشت مث احمدی نژاد و رجایی

    • amir _lo

      این چی میگه ... واقعا محمودی حرفات خیلی بامزه است

    • زارع

      اگه ردصلاحیت نمی شد اونوقت معلوم می شد که مردم چه انتخابی می کردند!!!

    • زارع

      اگه ردصلاحیت نمی شد اونوقت معلوم می شد که مردم چه انتخابی می کردند!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا زمانی که محمود احمدی نژاد مثل بقیه نامزدها اجازه حضور در انتخابات را پیدا نکنه در هیچ انتخاباتی رای نخواهم داد.
        این کمترین حق ملته که خودشون انتخاب کنند

      • بدون نام

        منم همینطور

    • جواد

      من مخالف احمدی نژادم، اما متن و انتقادات به شدت مضخرف و بدون انصافی نوشتید، لا اقل احمدی نژاد یارانه داد، چارتا کار کرد ،باشه گرونی هم داشتیم، این دولت چیکار کرد که این همه گرونی به مراتب بدتر از اون دوران داریم؟ دولت پول دارها ثمره رأی های حرام مردم

    • بدون نام

      اینم،رییس جمهور ما...
      خوش باحال اونها که مهاجرت کردن

    • بدون نام

      شیرمادرت حلالت

    • حسن

      مشهد محمود احمدی نژاد در این دوسال یک حرف خوب زدی ولی هیچموقع هملی نمیشود چون آنقدر اختلاس هست که دیگر پول برای مردم عادی ندارند

    • بدون نام

      خدمتی که مموتی به کشور کرد تازه داره جواب میده! من که ازش ممنونم ولیا بقیه عمرم کلا تباه میشد! بزودی خدمتش نتیجه میده!

    • بدون نام

      ... یارانه بیست برابر پول آبوبرق وگاز سی برابر آشغال یه کاری کردی بعد ۱۰سال اداره دارایی متمم میزنه به چیزی که پرداخت شده وبرگ قطعی صادر شده ... زبان باز کرده

    • بدون نام

      اتفاقا حرفی بسیار معقول و منطقی و پسندیده است واز واقعیت دورنیست اگردولت ثروتهای حدادی رابین ما ملت بطور مساوئ تقسیم کنه به فرموده مولاعلی ریشه فقر کنده و هیچ فقیری در جامعه باقی نمی ماند اما کو تحقق این خواسته

    • ناشناس

      احسنت بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      چقد ساده لو هستیم .،،،،

    • بدون نام

      برید کنار تا اون مرد بیاد
      سلام بر محمود احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بر محمود ملت

    • ایرانی

      پول نفت اومد تو سفره ها البته به اونا یی که قولش را داده بودند نه مردم

    • حمید

      عاشقتم احمدی نژاد، مرد روزای سخت

    • س

      احمدی نژاد حاضره فقط به شرطی که یه بار دیگه به قدرت برسه مملکت روحراج کنه. این عوامفریبی ها متاسفانه درایران طرفدار زیادی داره. واین ملت ساده لوح خوش خیال نمی خوان بفهمن که به ازای هر تومن یارانه ده تومن تورم درست میشه. مثل اینه که ازگوشت خودشون به خوردخودشون بدن. مملکت با این گدا پروری ها پیشرفت نمی کنه اقتصاد وتکنولوژی وایجاد اشتغال واقعیه که میتونه مملکت وملت رونجات بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تینکه دولت هرچی میده را پس میگیره کاملا قبول دارم. اما اگر هم همین صدقه را مردم نگیرن باز هم دولتِ بیخیال، تورم برای پرداخت حقوق و خرج عطیناشو از مردم در میاره

    • مهدی

      واقعا سلام بر احمدی نژاد علاوه بر جنگ با تمام دنیا نزاشت خم به ابروی مردم بیاد اما با دوستی با اروپائیها فقط حقارت نصیب ما شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره راست میگی - دلار 1000 تومانی را ما کردیم 3200 تومان که پراید 8 میلیونی یهو شد 20 میلیون.
        همشون عین هم هستن در زمان احمدی نژاد هم یهو ارزش ریال یک سوم شد

    • بی نام

      کار به درست و نادرست بودن حرف آقای احمدی نژاد ندارم ولی خواهش می کنم استدلهای سیاسیون و اقتصاد دان ها را جدی نگیرید در گذشته تاریخ نویسان تاریخ را آنگونه که دستگاه حاکمه می خواست می نوشتند الان اقتصاد دانان و سیاسیون و رسانه ها همین کار را می کنند از اول انقلاب هر دولتی سرکار آمد قصدش ضربه بر پیکر ضعیف و نحیف قشر محروم و حقوق بگیر بود همه شام دروغ گفتند و همه شان کرامت و عزت مردم را با یارانه و بسته حمایتی و صدقه از بین بردند بنظر هیچ تفاوتی بین هیچکدام نباید قائل شد

    • آخوند

      از اون موقع که شروع کردی به یارانه دادن تر زدی به اقتصاد همه چیز چند برابر گران شد خر همون خره فقط پالونش عوض شده

    • b

      هفته ای هفتادتا اختلاص میشه کرامت انسانی تکون نمیخوره .ی گوشش از حق مردمو ب خود مردم بدن کرامت انسانی نابود میشه.بس کنین بابااااا اصل حرف و بگید .برترینهام که ی بار نشد نظرو بدون صلاحدیدش درج کنه

    • محمدهادی

      سلام بعلت مشکلات مالی تا الان نتوانستم ازدواج کنم آیا خانمی هست با من ازدواج کن و شرایط مالی من درک کن ۳۰سالمه لیسانس حسابداری دارم مدتی بیکار شدم درآمد ندارم پس اندازی ندارم و کسی ضامنم نمیشه وام بگیرم کار ازاد راه بندازم،سن خانم برام مهم نیست فقط درکم کن....

    • reza goudarzi

      واقعا ببینید چی به سر ملت وکشور ما اومده ؟؟؟بابا یه کم فکر کنید احساسی برخورد نکنید ما هم بالا اینا رو دیدیم هم پایینشون رو هم اصولگراشون رو دیدیم هم اصلاح طلبشون رو اینا همه ازهم فاسدترن کلا این سیستم هرروز مردم وکشور رو به سمت نابودی میبرن خوب فکر کنید ببینید بخاطر سو مدیریت دیگه حتی اب وهوا هم تو این کشور نداریم .
      همه از هم بدترن

    • بدون نام

      این هم زمان خودش پول ملت را خورد. حالا داره از جیب کسی دیگه خرج میکنه. تا طرفدار جمع کنه. طرفداراش هم معلومه کیان. با 50000 تومان رای همه فامیل را جمع میکنن براش

    • بدون نام

      دوره اول رياست جمهوري احمدي نژاد بهترين دوره كل اين سالها بوده مردم در رفاه بودن حيف كه مردم قدرشناسي نيستيم حيف

    • آخوند

      خر همون خره فقط پالونش عوض می شه

    • بدون نام

      واقعیت.. جنس چن برابر گرون شده یارانه راهم باید چن برابر افزایش دهند .

    • بدون نام

      عجیب نیست درست میگه با این تورم چهارصد درصدی که برا مردم ایجاد کردند باید یارانه رو 20 برابر کنند .آگه دزدی و حقوق های نجومی نخورند میتونند 20 برابر کنند
      .

    • بهرنگ

      چطور میشه به هر ایرانی 900هزار تومن یارانه داد؟
      همونطور که در کشورهای عرب همسایه ما, که نه مثل ما عزت دارن! ونه مثل ما ازادن وسربلند! ونه منابع نفت وگاز ومنابع معدنی وصنایع دستی ومحصولات غذایی صادراتی مثل زعفران وخاویار وپسته و...به دلار یارانه به مردمشون میدن وکشورشون رو گلستون کردن ومردم من برای گدایی وحمالی سرودست میشکنن که برن اونجا..!
      چرا میشه داداش!,عرضه میخواد که نیست!

    • بدون نام

      بازهم تطمیع کردن بی بضاعت عین ۸۴

    • بدون نام

      اوناییکه یارانه گرفتن کرامت انسانیشونو زیر سؤال میبره، خب از یارانه گرفتن انصراف بدن، یارانه گرفتن که اجباری نیست! یارانه تو همه ی کشورای ثروتمند به مردم داده میشه، هر کس میخواد میگیره هر کس نمیخواد نمیگیره، کرامت انسانیه کسی هم زیر سؤال نمیره

    • نازی

      ۵ درصد هم بدن ۲۰ نخواستیم لی لی لی لی

    • بدون نام

      حرفاي عوام فريبي
      همين احمدي نژاد 45000 تومان بهمون داد 100 برابرش و گرفت با گران كردن انرزي 1000 تا چيز ديگه
      اينجا كاراي ملا نصرالديني و عوام فريبي خوب جواب ميده
      50 تومن بدن 500.000 ميگيرن .....واقعا
      بجاي دم از دادن و گرفتن بزنيم بايد رفاه اجتماعي بخواهيم تورم زير 5 درصد وووو....

    • کورد ایرانی

      زمان احمدی نژاد ایران غرور داشت این قیمتهای فضایی نبود از همه مهمتر گفت مذاکره نمیکنم انرژی هسته ای حق ماست ولی اقایان نیروگاه های اتمی رو بتن ریختن برجام و... الان ن انرژی هسته ای داریم ن غرور گرانی هم دیگه خفه کرده مردمو

    • بدون نام

      درود بر احمدی روحانی هم هسته ای را خراب کرد هم اقتصاد الان خودمان به بدبختی زنگی میکنیم روحانی عمران خوابوندهمه حرفاش درودغ به خدا پیش زن بچشه شرمنده ایم نه کار داریم نه پول موندیم چکار کنیم لعنت به این روزگار کسی به فکر کسی نیست

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد
      یه عمر دارید نفت و طلا والمنیوم مس اهن گاز سود بانکی و صد قلم دیگه درامد از دل این خاک می کشید بیرون العان باید نفری دوملیون یارانه بدید نه ۴۵هزارتومن

    • بدون نام

      سلام بر آن مرد
      روزی که شهردار شد
      سلام بر تو و هشت سالی که ایران را اعتلا دادی
      و سلام بر تو روزی که به قدرت بازخواهی گشت

    • بدون نام

      خوش به حالت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج