۸۰۲۳۲۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تاکتیک اصولگرایان رادیکال در مواجهه با رقیب

از دست دادن قدرت برتر در دولت، مجلس و شورای شهر شرایط سختی را برای اصولگرایان ایجاد کرده است. اگر اصولگرایان تا پیش از شرایط جدید، به واسطه قدرت برتر، زمین بازی را انتخاب می‌کردند، اکنون این جریان مقابل است که برنامه‌های سیاسی خود را پیش می‌برد.

رویداد۲۴ نوشت: از دست دادن قدرت برتر در دولت، مجلس و شورای شهر شرایط سختی را برای اصولگرایان ایجاد کرده است. اگر اصولگرایان تا پیش از شرایط جدید، به واسطه قدرت برتر، زمین بازی را انتخاب می‌کردند، اکنون این جریان مقابل است که برنامه‌های سیاسی خود را پیش می‌برد.

چناچه در تصویب برجام و لوایح پولشویی اصولگرایان کمترین دخالتی نداشتند و تنها به واکنش مقابل رقیب مشغول بودند. اما این همه ماجرا نیست؛ اصولگرایان تندرو تاکتیک خود را تغییر داده‌اند. این را از برنامه‌های جدید این جریان می‌توان فهمید.

تا پیش از این واکنش اصولگرایان تندرو در قبال جریان رقیب، نهایت به فشارهای رسانه‌ای از طریق خبرگزاری‌هایی همچون فارس و تسنیم و مشرق و وطن امروز و جوان و ... یا ارسال پیامک‌هایی در مخالفت با قوانین پولشویی ختم می‌شد اما این روزها واکنش این جریان به کنش نبدیل شده است؛ فشار آنها برای پائین کشاندن لاریجانی از قدرت یا استیضاح ظریف تغییر تاکتیک جدید اصولگرایان تندرو است؛ آنها دیگر منتظر رفتار رقیب نیستند تا واکنش نشان بدهند، در تاکیتیک جدید آنها تلاش می‌کنند جریان مقابل را به واکنش واردارند و از این روند دستاوردی بگیرند.

جلال جلالی زاده فعال سیاسی معتقد است رفتار جدید اصولگرایان تندرو برای پیچیده کردن شرایط است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: پیچیده شدن شرایط این دستاورد را برای آنها به همراه دارد که علاوه بر درگیر کردن مردم، مسئولان را هم درگیر می‌کند؛ آنها نیز از این وضعیت آشفته به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

رسانه‌های اصولگرا اخبار استیضاح ظریف را با قدرت پوشش دادند، اما عجیب آنکه روزنامه جوان در گزارش یک خود به همفکران خود در مجلس هشدار داده که استیضاح ظریف را فراموش کنند. این رسانه نوشته است: «نمایندگانی که در فکر استیضاح وزیر خارجه‌اند، وقت‌شناسی نکرده‌اند. از چند جهت الان وقت استیضاح و یقه‌گیری نیست. یکی از این جهات، موقعیت ما در برابر دشمن است. ایران باید امروز به دنیا نشان دهد که اگر با تحریم و تهدید دشمن خارجی روبه رو شود، انعطاف بسیار زیادی در سیاست داخلی برای رسیدن به مرز‌های انسجام و وحدت ملی نشان می‌دهد.» بدین ترتیب تندروهای اصولگرا از یک سو، جریان اخبار را به نحوی پیش می‌برند که استیضاح ظریف ضروری است و از سوی دیگر هشدار می‌دهند زمان استیضاح فرا نرسیده است.

جلالی زاده می‌گوید: جریان تندرو‌ به نوعی روانشناسی رفتار مردم را انجام می‌دهند و با استفاده از شرایط پیچیده، سوءاستفاده می‌کنند، در حالی که خودشان می‌دانند هر انتقادی که مطرح می‌شود هم مورد پذیرش مردم نیست. آن چیزی مورد قبول مردم است که پایگاه اجتماعی و برخاسته از خواسته‌ها و مطالبات مردم باشد.

جلالی زاده به موضوع فشار تندروهای مجلس بر ظریف و لاریجانی اشاره می‌کند و می‌گوید: روش‌های تخریبی که برای ظریف و لاریجانی در پیش گرفته شده هیچ سودی برای مردم ندارد بلکه مشکلات را برای مردم بیشتر و بیشتر می‌کنند.

او به زمان پایان مجلس دهم اشاره می‌کند و می‌گوید: تندرو‌ها با رفتار‌ جدید سعی دارند بگویند در مجلس کاری انجام داده‌ایم و به نحوی خودشان را مطرح کنند. آن‌ها سعی دارند مسائل شخصی و جناحی را بر مسائل و منافع کشور ارجح بدانند. هرچند که مردم این افراد و جریان‌ها را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند این جریان‌ها در حال سوءاستفاده از شرایط موجود هستند.

روزنامه جوان در مطلبی که در انتقاد از استیضاح‌کنندگان ظریف منتشر کرده، نوشته «شما با استیضاح می‌خواهید به برکناری برسید، اما مجلس الان باید شرایط را برای ماندن ظریف و مطالبه وعده‌های دولت درباره برجام و وعده نتیجه گرفتن از تعامل با غرب در سیاست خارجی، فراهم کند، نه اینکه مثلاً مجلس، ظریف را برکنار کند و شخص دیگری بیاید که نه وعده‌ای داده است و نه مسئولیتی داشته است و آنگاه همان کار ظریف را دنبال کند و مجلس هم به تماشای او بنشیند!»

جلالی زاده اما معتقد است وعده گرفتن از ظریف بحث انحرافی است و تندروها می‌خواهند از سخنان وزیر خارجه درباره با پولشویی انتقام بگیرند چون می‌دانند مشکل از خودشان است و باید به خودشان نگاه کنند و ببینند چه نقشی داشته‌اند که تا این اندازه دچار خشم شده‌اند بنابراین معتقدم در این رفتارها، بیشتر مسائل شخصی مشخص است نه مسائل کشور.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عمار

      اصول گرایان هر کاری کردند که اون هم به جای خود باید نقد بشه ولی وطن فروشی نکردند
      اصلاح‌طلب ها کشور رو دودستی و مفت فروختن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج