۸۰۲۷۵۶
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

مصوبه جدید سران قوا درباره چک تضمینی

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: از این پس وصول چکهای تضمینی فقط با درج نام گیرنده امکانپذیر خواهد بود.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: از این پس وصول چکهای تضمینی فقط با درج نام گیرنده امکانپذیر خواهد بود.

عبدالناصر همتی پس از نشست امروز اعضاء شورای هماهنگی سران قوا خاطرنشان کرد:‌ از مسائل مهم بازار پول،چکهای تضمینی بود که در طول سالهای گذشته پشت نویسی و دست به دست شدن چک توسط افراد مختلف معضل بزرگی به وجود آورد.

وی ادامه داد: بررسیهای ما طی یکی دو ماه گذشته نشان می دهد ارزش این چکها ۸ هزار میلیارد تومان بود که چرخش فاقد شفافیت و بدون اطلاع نظام بانکی از مشکلات آن به شمار می رود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بنا به پیشنهادی که امروز در شورا طرح کردیم ، مصوب شد که دیگر چکهای تصمینی،قابل ظهرنویسی نیست و متقاضی چک حتما باید نام ذینفع(گیرنده) چک را به همراه شماره ملی او در چک قید کند.

به گفته همتی چک هایی که اکنون در اختیار مردم است قابل انتقال به سایرین نیست و فاقد اعتبار خواهند بود.

وی در عین حال تاکید کرد: بنابراین چکهای فعلی دیگر قابل انتقال نیستند و برای چکهای موجود در اختیار مردم طبق مصوبه شورا، یکماه فرصت داده شد تا با مراجعه به بانکها نقد شوند ضمن آن که از این به بعد چکها با شرایط جدید توسط بانکها ارائه و صادر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت این اقدام به شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی کمک میکند و از این به بعد با گردش مالی درست، واقعی و شفاف در کشور از عملیات غیرشفاف در بازار جلوگیری می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم خوبه
      اما اونیکه بخواد پولشویی کنه کارشو بلده و کارت ملی آدمای پیر و عشایر و حتی مرده های ثبت نشده رو داره و با اونا کارشو راه مینداره!
      چاله و حفره زیادی وجود داره که باید پر بشه!!!
      اما همتی مثل اینکه کارشو بلده و خوب جلو اومده تا اینجای کار

    • بدون نام

      اخه یعنی چی شما چک را پایا پای د قبال تنظیم سند تحویل می دادی حالا اگه فروشنده انجام نده این چک که به اسم فروشنده صادر شده را چکار باید کرد

      پاسخ ها

      • کارمند

        چک را به بانک صادرکننده عودت بده و پول را دریافت کن

    • محمد حسین

      سلام قانون خوبی هست ولی فکری هم به حال ما بکنید مثلا چک برای ایران خودرو کشیدیم از چهار فقره چک دو فقره پاس شده دو فقره اسفند 1397 و شهریور 1398 مانده باید چی کار کنیم؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم منظورش چک بانکی است نه معمولی

    • سیدمحمد

      خسته نباشن سران قوا !!!!! مگه تا حالا واسه مردم عادی غیرازاین بوده ؟ البته واسه ازمردم بهترون درسته غیراز این بوده وهرکاری میخواستن میکنن وخواهندکرد پس زحمت به خودتون ندید

    • بدون نام

      پولشویی تو چک تضمینی ، دروغه ، هدف چیزه دیگه ای است پولشویی جاهای دیگه است که عمرا بتونید جلوشو بگیرید

    • بدون نام

      خدا خیر بده به ظریف

    • بدون نام

      آفرین
      کار بسیار خوبی است

    • علی تهرانی

      از فردا هر کسی چیزی بخواد بخره باید ی گونی پول ببره این همه زور برای نگه داشتن دلار

    • نازی

      البته تا یک هفته وقت دارن چک رو پاس کنن

    • بدون نام

      قانون خوبی بنظر می رسد اما مشکل عمده ممکن است که برای درصد ی از مردم که بیسواد یاکم سواد هستند پیش آید ممکن است باعث کلاهبرداری ازاین قشر گردد باید در اینمورد به مردم راه حلهای مناسبی را ارایه دهید

    • محسن از شاهین شهر

      برای شروع مبارزه با پول شویی گام خوبی میباشد، اما همینطور که مسئولین میدونن راههای زیادی هست که باید مورد بررسی قرار بگیره، مثلا باید هرچه زودتر عملیات بانکی با کارت ملی های طرح قدیم امکان پذیر نباشه و فرصت داده بشه هرچه زودتر همه کارت ملی جدید دریافت کنند و کلیه کارت ملی های قدیم باطل و فاقد اعتبار شود.

    • بدون نام

      به نظر میرسد هدف کم کردن حجم معاملات باشد تا پولشویی.در هنگام انتقال سند در دفاتر چک بانکی که بنام خریدار گرفته شده بود با ظهر نویسی به انتقال دهنده واگذار میشد ولی با درج نام انتقال دهنده صرفا چک توسط او حتی در صورت عدم انتقال سند قابل وصول است.یعنی از زمانی که مثلا خریدار در بانک چک بانکی بنام فروشنده میگیرد دیگر پول و چک مال فروشنده است.تعجب میکنم یک شخصی که کمترین تجربه بانکی داشته باشد این را میداند.در یک کلام چک بانکی از زمان صدور دیگر مال شخصی است که بنامش صادر میشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود درخواست کننده چک نمیتونه پول رو وصول کنه

    • بدون نام

      آقا کار بسیار خوبیه
      ما مردم همه موافقیم

    • بدون نام

      تمام ارگانها برای خودشان یک بانک تاسیس کرده اند و در حسابهای داخلی آن هر کاری بخواهند میکنند و هیچ کس هم نمیفهمد فقط میخواهید برای مردم معمولی مشکل ایجاد کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج