۸۰۳۱۷۵
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

چه کسی برنده نشست گروه ۲۰ بود؟

روزنامه البناء در گزارشی مواضع رئیس‌جمهور روسیه در تعامل با دیگر کشورها در نشست گروه بیست در آرژانتین را بررسی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: روزنامه البناء در گزارشی مواضع رئیس‌جمهور روسیه در تعامل با دیگر کشورها در نشست گروه بیست در آرژانتین را بررسی کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه البناء لبنان در شماره امروز خود در یادداشتی نوشت: به نظر نمی‌رسد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از لغو نشست با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود ناراحت شده باشد. بیانیه کرملین مبنی بر دیدارهای پوتین با سران شرکت کننده در نشست آرژانتین و یا اقدام مسکو در نادیده گرفتن بیانیه کاخ سفید مبنی بر تحقیقات جاری در آمریکا به عنوان دلیل متشنج شدن روابط روسیه و آمریکا، به این مسئله اشاره دارد که ترامپ در شرایط دشواری برای دیدار با پوتین قرار گرفته است.

همزمان با نشست آرژانتین و احتمال دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا، پوتین در یک اقدام استراتژیک دست به سه مانور زد. نخست این که ابزارهای بازدارندگی روسیه در تعامل با اوکراین با توقیف کشتی ها، ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به شرق اوکراین به اوج خود رسیده است. دوم این که مذاکرات در آستانه برای حل بحران سوریه در دو جبهه حرکت می‌کند. جبهه نخست بر خلاف خواسته‌های آمریکا خواهان به تعویق انداختن تصمیم‌گیری درباره تشکیل کمیته قانون اساسی بود و جبهه دوم تلاش کرد تا موافقت ترکیه را برای اقدام نظامی گسترده علیه جبهه النصره به دست آورد به ویژه آنکه مهلت درخواست شده رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای نابودی سیاسی- امنیتی جبهه النصره به پایان رسیده و همچنین افزایش توان موشکی ارتش سوریه، هزینه را برای حملات هوایی اسرائیل به سوریه افزایش داده است. سوم این که روسیه به نادیده گرفتن انتقادات و حملات از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ادامه می‌دهد و در حالی که فشارهای زیادی در داخل آمریکا برای کاهش روابط این کشور با عربستان سعودی وجود دارد، روس ها برای حمایت از عربستان سعودی اعلام آمادگی کرده‌اند.

البناء افزود: رئیس جمهور آمریکا تحت فشارهای کنگره، رسانه ها و سازمان های اطلاعاتی این کشور وارد نشست آرژانتین شد. همچنین ترامپ با احتمال بازخواست در مجلس سنا روبرو شده این در حالی است که وی دو هفته پیش از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره ابراز خرسندی کرده بود. ترامپ فکر می کرد حضور اکثریت جمهوری خواهان در سنا باعث می‌شود تا تحت پیگیرد قرار نگیرد و استیضاح نشود. از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا با مشکلات بحران عربستان سعودی در جنگ یمن و مسئله خاشقجی و ناتوانی در پیشبرد طرح موسوم به معامله قرن روبرو بوده این در حالی است که رئیس جمهور روسیه با کارت های قوی وارد نشست آرژانتین شد.

روسیه ابتکار عمل را در اوکراین در اختیار دارد، حملات موشکی اسرائیل به سوریه نیز هیچ دستاوردی نداشت و هواپیماهای اسرائیلی نتوانستند وارد حریم هوایی سوریه شوند و مذاکره کنندگان روس در آستانه برگزاری نشست آرژانتین با دست پر از نشست آستانه خارج شدند به طوری که مسکو در آستانه از مواضع دولت سوریه برای تشکیل کمیته قانون اساسی حمایت کرد. در عرصه تحولات میدانی سوریه نیز آمریکا از عملیات نظامی در ادلب نگران است.

ولیعهد عربستان سعودی نیز با انزوای شدید وارد نشست آرژانتین شد و فرصت دیدار با رئیس جمهور آمریکا را از دست داد و این وضع شرایط خوبی را برای روسیه فراهم کرد. همچنین کرملین از سفر پوتین به عربستان سعودی خبر داده است. رئیس جمهور روسیه به عنوان بهترین بازیگر وارد نشست آرژانتین شد و دست بر دست بن سلمان گذاشت و پیامی قوی به ترامپ داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما ایران بی عرضه و ذلیل .....

    • بدون نام

      هر که به فکر خویشه کوسه به فکر ریشه

    • بدون نام

      ای کاش ما ی بن سلمان در ایران داشتیم که کسی جرات دزدی نداشت

    • بدون نام

      ایقدر ذلیل هستی که تو گروه ۲۰ هم راهمان نمیدهند

    • بدون نام

      ما

    • ابوالفضل رمضانی

      پوتین جنایتکار برنده آمریکا هم همجا منفور و شکست خورده

    • بدون نام

      احتمالا همون قاشقچی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج