۸۰۳۲۴۱
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

در چهار راه استانبول خبری از دلار نیست

خیابان های اطراف میدان فردوسی و چهار راه استانبول این روزها خلوت هستند. نه از شلوغی های دو ماه پیش خبری است و نه از قیمت های لحظه ای دلار.قیمت دلار هفته ها است که التهابی ندارد و مرتب و تدریجی در حال کاهش است.

روزنامه ایران: دلاری که پیش از این در گیرودار تنش های بازار به ۱۹ هزار تومان هم رسیده بود و مدتی طولانی در محدوده ١٥هزارتومان جاخوش کرده بود، به تدریج سیر نزولی در پیش گرفت و حالا در کانال ۱۱ هزار تومان سیر می کند.

بر اساس پیش بینی بسیاری از کارشناسان تداوم ریزش قیمت ارز دور از انتظار نیست و باید منتظر کاهش بیشتر قیمت ها و تک رقمی شدن نرخ دلار هم بود. اکنون و با روند کاهشی قیمت دلار، امیدها برای کاهش قیمت کالاها در بازار نیز بال رفته است.

تزلزل و افت قیمت دلار اگرچه درابتدا و به دلیل تثبیت نشدن نرخ ها معمولا تا مدتی موجب رکود تورمی در بازار و عدم اطمینان تولیدکننده و مصرفه کننده و اختلال در عرضه و تقاضا در کشور می شود اما در ادامه با ثبات قیمت ها و هماهنگ شدن عرضه و تقاضا، می تواند موجب تعادل قیمت ها در بازار بر پایه قیمت تمام شده کالا و وضعیت تقاضا شود.

بر این اساس بسیاری از فعالان بازار معتقدند با به تعادل رسیدن نرخ ارز، بخش عمده ای از کالاهایی که مصرف روزانه دارند با کاهش قیمت ها تا سطح نرخ ارز ثانویه مواجه خواهند شد. به عنوان مثال، دستمال کاغذی یکی از کالاهایی است که قیمت آن در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته بود، اماکاهش قیمت ارز و کنترل مصرف توسط مصرف کننده، باعث کاهش قیمت آن و ارایه تخفیفات آنچنانی شده و انتظار ارزانتر شدن و کاهش رسمی قیمت این کالا نیز می رود.

با این حال بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند که ریزش قیمت ارز در کوتاه مدت اثر چندانی در بازار کالاهایی مانند لوازم خانگی به ویژه داخلی ها نخواهد داشت و فعلا نمی توان شاهد افت قابل توجه این دسته از قیمت ها باشیم.

چرا که در کنار تحریم ها و توقف واردات این کالاها، تولید این لوازم با قطعات وارداتی انجام می شود بنابراین محدودیت واردات چه خود کالا و چه قطعات یکی از عواملی است که همچون سدی جلوی کاهش قیمت ها را گرفته است. نکته جالب توجه این است که علیرغم کاهش قابل توجه قیمت دلار برخی از کارشناسان هنوز این قیمت ها را واقعی نمی دانند و معتقدند که دلار باید بازهم ارزان تر شود.

در بازار ارز، امروز قیمت دلار به خاطر ثبات انس جهانی طلا به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. قیمت خرید دلار توسط بانک ها هم امروز با کاهش ۵۰۰ تومانی همراه بود. بانک ها امروز دلار را ۱۱ هزار و ۱۴۸ تومان ، یورو را ۱۲ هزار و ۶۲۱ تومان و ۹ ریال و قیمت پوند انگلیس ۱۴ هزار ۲۳۵ تومان و ۹ ریال از مردم می خرند. ضمن اینکه امروز بانک مرکزی قیمت ارزهای دولتی را ثابت اعلام کرده است.شعب منتخب بانکی نیز امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۲ هزار و ۹۹۱ تومان اعلام کرده اند.

همچنین امروز دلار در صرافی های دولتی با ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به دیروز ۱۱۲۵۰ به عموم تا سقف ۲۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد. قیمت یورو نیز ۱۲۷۴۰ تومان اعلام شده است که نسبت به دیروز ۵۷۰ تومان افزایش داشته است.

گشتی در بازار سکه و طلا نشان می دهد که مطابق معمول ترکش های قیمت دلار، زودتر از باقی بازارها به بازار طلارسیده و قیمت ها را بازهم کاهش داده است. طلا و سکه دو خط موازی هستند که پا به پای هم در افت و خیزهای بازار همراه هستند. افت قیمت دلار در کنار ورود طلاهای خانگی به بازار دو عاملی است که قیمت سکه را تا ۵/۳ میلیون تومان رسانده است. قیمت سکه طرح جدید امروز با حدود ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.سکه تمام طرح قدیم نیز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروش رفت.

همچنین هر نیم سکه یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و هر رب سکه نیز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار قیمت خورد. سکه گرمی نیز ۶۷۰ هزار تومان شده است. ضمن اینکه هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۴۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۲۳.۱ دلار معامله می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر دلار کاغذی وجود داره؟؟؟

    • بی نام

      چزا دروغ میگید ? امروز هم دلار هم سکه سیر صعودس گزفت و لحظه به لحظه گران شد ، فردا مطمئنا گرانتر میشه ، بدبخت اونایی که گول خوردن و فروختن خخخخ

    • صادق

      تمام قیمت های اعلام شده کاذب است،کسی حاضر به فروش با این قیمت ها نیس.تا حالا چی توی این مملکت ارزون شده که دلار دومیش باشه؟؟؟؟

    • بدون نام

      هیچکس نمیفروش

    • بدون نام

      هیچکس نمیفروش

    • تیبا۹۶سفید

      باز دروغ من راننده هستم و هر روز از پل حافظ عبور میکنم هنوز دلار فروش ها هستن چرا دروغ میگی آخر تو حتما به جهنم خواهی رفت.

    • بدون نام

      همینکه در خبر اومده که اثری بر ارزانی اجناس نداشته و نباید منتظر ارزونی اجناس باشیم خودش نشانه بارز دروغ کاهش قیمت ارزه .چرا خودرو گرانتر شده

    • بدون نام

      اقتصاد شما کی تابع بازار جهانی بوده که حالا باثبات اونس دلار در ایران آمد پاین. تازه شما دلار 4200 دادین بابت کالا بعداز وارد شدنش با دلار10، 11تومن به مردم فروختین نه حالا که 12تومنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج