۸۰۳۴۴۸
۳۴ نظر
۵۰۳۱
۳۴ نظر
۵۰۳۱
پ

طعنه «ج.ا» به پیشنهاد یارانه‌ای احمدی نژاد

اخیراً مطلبی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، یکی از سران جریان انحرافی گفته است یارانه باید ۲۰ برابر شود تا مردم از ثروتهای ملی بیشتر برخوردار شوند. وی با ارائه فهرستی از منابع نفت و گاز و معادن کشور مدعی است که باید این منابع را نقد کرد و حاصل آنرا بین مردم توزیع نمود!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اخیراً مطلبی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، یکی از سران جریان انحرافی گفته است یارانه باید ۲۰ برابر شود تا مردم از ثروتهای ملی بیشتر برخوردار شوند. وی با ارائه فهرستی از منابع نفت و گاز و معادن کشور مدعی است که باید این منابع را نقد کرد و حاصل آنرا بین مردم توزیع نمود!

این دیدگاه مبتنی بر عوام فریبانه‌ترین طرز تلقی از ثروتهای ملی در کشور است که با هدف بالا بردن سطح توقعات جامعه و به ویژه تحریک افراد نیازمند و دهک‌های کمتر برخوردار مطرح می‌شود.

این، دیدگاه کسی است که در سالهای پایانی از دوره ۸ ساله دولتش مدعی بود باید یارانه‌ها را ۵ برابر کرد و آنرا در میان مردم توزیع نمود درحالی که اطلاعات موجود نشان می‌دهد دولت وقت برای دادن حتی همان ارقام محدود یارانه‌ها نیز ناچار به استقراض از بانک مرکزی و دستکاری در روند جاری درآمدها و هزینه‌های دولت بوده است. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که دولت‌های بعدی هم برای تامین منابع پرداخت همان یارانه‌ها نیز دچار مشکلات بزرگی هستند.

صرفنظر از گزافه گوئی‌های بی‌منطق که با هدف بازی کردن با اعتقادات مذهبی مردم صورت می‌گرفت و یارانه‌ها را هدیه امام زمان(عج) یا ذخیره‌ای برای کمک به امام زمان علیه‌السلام معرفی می‌کرد، اصل اقدام برای آشکارسازی سوبسیدها و پرداخت یارانه نقدی به کلیه اقشار جامعه از اساس یک تجربه ناموفق و غیرقابل توجیه بود. حتی در مقیاس یک خانواده هم پذیرفتنی نیست که مدیر خانواده به جای برنامه ریزی جهت تامین نیازهای اصلی و کلیدی خانواده و تخصیص درآمدها و منابع مالی همین جمع کوچک، بخش عمده موجودی خود را به سختی تامین کرده، میان اعضای خانواده توزیع کند و خوشباورانه ادعا کند گویا عدالت را برقرار کرده است!

درحالی که توجه جدی به نیازهای حال و آینده همان جمع کوچک ایجاب می‌کند که برای رفع مشکلات و ریل‌گذاری برای پیشرفت اعضای خانواده، عقل معاش را در پیش گیرد. از هزینه‌های غیرضرور بپرهیزد و برای نیازهای بنیادی به آینده هم بیندیشد.

با نگاهی مسئولانه و بدون پیشداوری به نتایج نامطلوب پمپاژ پول با اهداف سیاسی - تبلیغاتی در جامعه و بازخورد منفی آن بهتر می‌توان دریافت که اصل چنان تصمیم و اقدامی از ابتدا غیرکارشناسانه بوده و استمرار آن هم قابل توجیه نیست تا چه رسد به چند برابر کردن مبالغ توزیعی و پمپاژ پول به جامعه.

نه تنها در آن دوره تاریک ۸ ساله بلکه امروز هم دولتها برای تامین کسری از همین ارقام در جهت مصرف در برنامه‌های عمرانی و خدمات زیربنائی مشکل دارند. بعلاوه خسارات عظیم ناشی از عدم سرمایه‌گذاری صحیح و منطقی در تامین نیازهای اصلی و کلیدی جامعه، همچنان محسوس و ملموس است که ضرورت هرگونه تجدیدنظر جدی در این زمینه را گوشزد می‌کند تا چنین ارقام بزرگی در جهات مناسبی سرمایه‌گذاری شود و جامعه را در برابر بحران‌های ناشی از بی‌آبی، سیل، بیکاری و آسیبهای زیست محیطی،توانمندسازد و زمینه‌های اشتغال و بهره وری بالاتری را به ویژه در قلمرو آموزش، بهداشت، کارآفرینی و ایجاد مهارتهای شغلی فراهم نماید.

با توجه به تحریکات بیگانه و جنگ اقتصادی بیرحمانه‌ای که دشمن برای ایجاد نابسامانی و دامن زدن به مسائل و مشکلات موجود و حادث به راه انداخته، هرگونه تلاش عمدی یا سهوی برای بالا بردن سطح توقعات جامعه و تحریک عواطف و احساسات اقشار کم درآمد، نوعی خوش خدمتی به بیگانه و بازی در زمین دشمن است.

نکته مهمتر آنکه اساساً با وجود چنین افرادی، احتیاجی به دشمن نیست و این جماعت با توسل به فریبکاری و سیاه نمائی تلاش می‌کنند زمینه‌های نارضایتی را ایجاد کنند که دشمن هم به این خوبی قادر به این کار نیست. مدتها تصور می‌شد که این جماعت با آن کارنامه سیاه ۸ ساله هرگز به خودشان جرات عرض اندام و جوسازی نخواهند داد و حداقل خودشان به خاطر می‌آورند که با ندانم کاری‌ها و سیاستهای پوپولیستی و بی‌منطق، زمینه‌های تحمیل ۶ قطعنامه الزام آور شورای امنیت را علیه ایران فراهم کرده بودند.

البته مسائل و مشکلات موجود هم کم نیستند ولی حقاً کسانی که کشور را تا لبه پرتگاه برده بودند و شرایطی را فراهم آورده بودند که خواسته امروز ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت کشور را سالها پیش محقق سازند، نباید تا این اندازه گستاخ و بی‌پروا شوند که تصور کنند گویا حافظه تاریخی ملت، سیاهکاری‌های ناشی از سیاستهای عوام فریبانه و پوپولیستی آنها را فراموش کرده است

. به راستی آقایان چه پاسخی برای سوالات پرتعداد مردم دارند؟ و چگونه می‌توانند از کارنامه مخدوش خودشان دفاع کنند؟ مردم فراموش نکرده‌اند که در آن دوران طلائی فروش نفت ۱۵۰ دلاری، دولت وقت ۷۵ میلیون نفر جمعیت کشور و از جمله اموات را در عالم برزخ به جیره خواران دولت و حکومت مبدل کرد و نام آنرا عدالت و آوردن نفت بر سر سفره گذاشت درحالی که می‌توانست با آنهمه درآمد عظیم نفتی که در طول تاریخ کشور به کلی بی‌سابقه بود، بنیانهای مستحکم و پایدار توسعه اقتصادی - صنعتی و فرهنگی در کشور را شالوده ریزی کند و میزان و سطح بهره وری در کشور را آنچنان ارتقاء بخشد که هیچ توطئه داخلی و خارجی نتواند خللی در آن ایجاد کند. طرح این مسائل و دامن زدن به این شبهات عوام فریبانه در شرایطی که طیفی از کارگران برای ماهها حقوقی دریافت نکرده اند، اگر خیانت نباشد، نشانه آشکاری از ساده اندیشی است.

طرفه اینکه این مطالب توسط کسانی مطرح می‌شود که پشتوانه‌های حمایتی کارگران را در سازمان تامین اجتماعی و جاهای دیگر حراج کرده و به ثمن بخس به نور چشمی‌ها فروختند و جامعه کارگری را در طوفان حوادثی که جامعه را آزار می‌دهد، بدون پشتوانه ساخت. ایکاش صاحبنظران و اندیشمندان با حضور در پشت تریبونها به تشریح آنچه گذشته و می‌گذرد بپردازند و دست چنین عناصر فریبکاری را در پیشگاه مردم باز کنند تا مردم دریابند که بسیاری از مسائل و مشکلات امروز جامعه و کشور محصول ندانم کاری‌های همین جماعت مدعی و فریبکار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیشنهاد احمدی نژاد منطقی نیست ولی انصافا مردم در دوره او در آرامش و آسایش بیشتری بسر میبردند.

    • بدون نام

      پول یکماه نفت فقط نفت ما نه گاز نه مس نه طلا هیچی فقط نفت میدادن مردم اینقدر بدبختی نداشتن خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      بابا بازم دم احمدی نژاد گرم حداقل یک یارانه اندکی داد همینم این دولت نمیده شایدم اگر بود چند برابر میکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون یارانه اندک ، در مجموع عدد بسیار گنده ای بود که نقدینگی جامعه را چندین برابر کرد و تورم ساخت . فقرا قبل از یارانه نان می خریدند ۱۰۰ تومان و بعد از یارانه ۱۰۰۰ تومان .

      • بدون نام

        بابادمت‌گرم‌احمدی‌نژاد

    • بسیجی مخلص

      حالا که دست دولت باز است چرا کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود کارگران بیکار میشوند ان کلید کذای چی شد چرا این همه درغ تحویل مردم میدهند ***

    • بدون نام

      کاملا درست گفتن تنها رئیس جمهوری بوده که به فکر قشر آسیب‌پذیر پذیر جامعه بوده مگه کشورهای عربی از جمله عربستان این کارو نمیکنه شما خودتون میخوایید سرمایه ملی را حیف و میل کنید پس نباید گیر مردم بیاد

    • سیدمجتبی طباطبایی

      متاسفانه گوبنده این سخنان و وعده ها میداند که جامعه پڌیرش گفتار عوامفریبانه وپوپولبستی را دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد راست میگه پول هست ولی نه برای ملت

    • جرج سوروس

      اونچنون رونق اقتصادی ایجاد کردید شما که پوپولیست نیستید که مادر مردم رو به عزاشون نشوندید
      اون بیچاره که سفره فقیر فقرا رو کوچک نکرد
      کارگرای بینوا که سر کار بودن
      ببین کلک شما لیبرالها کنده است
      درست ملت مستضعف تحصیلاتش پائین
      مثل شماها مدرک وطن فروشی از دانشگاه فلان خارجی و بهمان داخلی نگرفته ولی بدون که دیگه گول شما وطن و دین فروشها رو نمیخوره کم کمک باید تشریف ببرید زباله دان تاریخ

    • بدون نام

      بله همه موافقند که یارانه و سایر منابع کشور حق مردم نیست و فقط باید بعنوان منبع تامین حقوق های نجومی مسئولان بی خاصیت کشور اختصاص یابد!

    • بدون نام

      خیر این گونه نیست نویسنده عزیز
      منابع فقط مال شما و عده ای خاص نیست
      دکتر راست می گوید همه ما سهم داریم تمام کشورهای حوزه خلیج فارس همه مردم از منابع بهره می برند
      این را بدانید در شررایط ایران حاضر فقط نسخه احمدی نژاد در کشور جواب می دهد
      کسی که کار نمی کند پس بگذارید همه استفاده کنند.
      تاکید می کنم با شرایط ایران و نوع مدیریت ایران فقط نسخه جناب دکتر جواب می دهد.

      پاسخ ها

      • ر

        گل گفتی واقعا

      • ر

        اونا که از احمدی نژاد بدشان یارانه نگیرن چون کار خوبی نکرده دنبال کسی دیگه برن یارانه قطع کند

    • بدون نام

      دوران درخشان برای مستضعفین و دوران تاریک برای مسوولین بازنشسته

    • بدون نام

      احمدی نژاد به جز دو سال آخرریاستش واقعا برای کشور ومردم وفقراکار کرد...شما دراین6سال یک متر جاده ساختید؟؟یا یک وجب خانه؟؟همه ش دنبال کدخدا ورفقا بودید..آخرش هم که گذاشتن تو کاسه تون..مردم م که به خاک سیاه نشوندین..اگه شرف داری پیام من وبذار...

    • بدون نام

      واقعا
      میگن که سرزنش نکن !الان روحانی بد گرفتار شده

    • نتانیاهو - ترامپ - بن سلمان

      خداوکیلی شما ایرانی ها ناسپاس هستید .
      ۳۰۰ سال آینده هم رئیس جمهوری به خوبی احمدی نژاد نخواهید داشت . نمی‌دونید ما چقدر رو این آدم زحمت کشیدیم که ( خنده ای مرموز و شیطانی )

    • بدون نام

      بجای دادن یارانه ارزش پول ملی و درست کنین.

    • بدون نام

      بجای دادن یارانه ارزش پول ملی و درست کنین.

    • بدون نام

      واقعا‌احمدی‌نژادخیلی‌زحمت‌کشیدن‌واقعامردی‌مومن‌بود ‌مردم‌روسیرکردآبادکرد.ولی‌الان‌که‌نیست‌گرونی‌اومده‌مردم‌گرسنه‌شدن.

    • بدون نام

      احمدی‌نژادواقعامردبودهمه‌راسیراب‌کرد

    • ممم

      اولا احمدی نژاد خیلی خوب بود و من هنوز هم قبولش دارم واگر احمدی نژاد نبود الان کسی تو شهر ما هنوز خانه هم نداشت خدا بیامرزه پدرش را..واقعا مرد بود

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد

    • ممم

      اگه احمدی نژاد بود الان یارانه رو سه برابر میکرد دیگه مردم مشکل آنچنانی نداشتن...اینو متن رو شنیدین که میگه الان احساس میکنم یک آمریکایی ام تا میرم بازار نگاه قیمت ها میکنم هیچ غلطی نمیتونم کنم

    • بدون نام

      غلط کرده احمدی نژاد با یارانه چهل وپنج تومن قیمت نون رو چند برابر کرد کیسه برنج پونزده تومنی شد چهل وپنج تومن بنزین هم همینطور بقیه چیزا هم ماشالله ...اونوقت رو و بری هاش خودن از مال مردم تا خودشونو خفه کردن نمونه ش یارو که دکل نفت رو به سادگی اب خوردن فروخت ذخیره واسه دولت نذاشت که دولت بعدی بتونه خودی نشون بده اثار بدبختی که به مردم وارد کرده حالا حالاها ادامه داره تازه پررو پررو هنوزم نظر میده بره بمیره مرتیکه ی مزخرف

      پاسخ ها

      • مصطفی

        به قول سرورم احمدی نژاد بریز همون جائی که میسوزه.

      • ایرانی

        ای ولا دمت گرم واقعآ حقیقت را گفتید درود به شما

    • بدون نام

      ازجوب باباتون که نمیدین منت میذارین

    • b

      زنده باد احمدی نژاد.نه نگه میدارن هر هفته یکی ببره کانادا.

    • جمعی از مردم جنوب

      مگر نفت ملی نیست .پس پولش کجا میرود .دزدان خدا هست هیچ وقت دنیا این جور نمی مونه درود بر احمدی نژاد

    • رضا تهرانی

      ای ولا دمت گرم واقعآ حقیقت را گفتید ولی کو گوش شنوا متاسفانه بعضی از مردم ایران فقط دنبال کسی هستند که چند ریال بذاره کف دستشون احمدی نژاد هم خوب نقطه ضعف این مردم را پیدا کرده و انگشت میزاره رو همين نقطه ضعف

    • ا

      احمدی نژاد خیلی خیلی خیلی بهتر از این بوده هست و خواهد شد انشاءالله

    • ا

      احمدی نژاد خیلی خیلی خیلی بهتر از این بوده هست و خواهد شد انشاءالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج