۸۰۳۶۸۸
۴ نظر
۵۰۴۲
۴ نظر
۵۰۴۲
پ

رژیم لاغری آمریکایی و مزایای آن

در رژیم لاغری آمریکایی فرد به سرعت می تواند وزن کم کند. نکته کلیدی این نوع رژیم غذایی خوردن میان وعده هوشمند است. اطلاعات جمع آوری شده اثبات می کند، افرادی که روزانه دو مرتبه میان وعده می خورند کاهش وزن بیشتری دارند در مقایسه با افرادی که فقط ۳ وعده اصلی دارند.

وب‌سایت نبض ما: مشکلاتی که چاقی روی سلامتی می گذارد آمریکا را سالیانه با ۱۹۰ بیلیون دلار هزینه سلامتی مواجه ساخته است. از این رو متخصصین آمریکایی، رژیم لاغری آمریکایی را برای افراد میانسال طراحی کرده اند تا از بیماری های آنها جلوگیری کنند.

رژیم لاغری آمریکایی و مزایای آن

چاقی زندگی را کوتاه تر می کند. طبق پژوهشی که در دانشگاه آکسفورد انجام شده است طول مدت زندگی یک فرد چاق بین 3 تا 10 سال کوتاه تر از فردی است که تناسب اندام دارد. در افراد سیگاری هم همین موضوع صدق می کند.

همان طور که همه می دانیم کاهش وزن پیچیده است و مشکلات خاص خودش را دارد و این مشکلات در افرادی که بالای 50 سال سن دارند به علت کاهش متابولیسم و کاهش حجم عضلانی و هورمونی فرد بیشتر شده و کاهش وزن به مراتب سخت تر است. بنابراین فردی که میانسال است چاره اش چیست؟

پاسخ این سوال رژیم غذایی آمریکایی است. 17 سال پیش گروهی از متخصصین آمریکایی با سازمان ملی سلامت (NIH) به طور مشترک تحقیقی انجام دادند که بر روی رژیم های غذایی و انتخاب های ضروری برای داشتن زندگی سالم در افراد میان سال بالای 50 سال، متمرکز بود.

صبحانه بخورید

در رژیم لاغری آمریکایی ،خوردن صبحانه ای سالم و مغذی که حاوی پروتئین، غلات کامل و میوه است به شما کمک می کند تا سطح انسولین پایداری را در طول روز داشته باشید و از خوردن بیش از حد شما در طول روز جلوگیری می کند.

طبق مدارک موجود در سازمان ملی کنترل وزن آمریکا و تحقیقات انجام شده 4000 نفر از افرادی که رژیم لاغری آمریکایی داشته؛ کاهش وزن دارند آنها طی 6 سال رژیم لاغری آمریکایی خود را رعایت کرده اند به این نتیجه رسیده اند افرادی که صبحانه کاملی روزانه می خورند در مقایسه با افرادی که صبحانه نمی خورند کاهش وزن بیشتری داشته و وزن خود را به مدت بیشتری کنترل کرده اند.

رژیم لاغری آمریکایی و مزایای آن
دو انتخاب خوب برای صبحانه:

  • ساندویج تخم مرغ با توت فرنگی
  • سرلاک با غلات کامل و شیر کم چرب و موز

میان وعده در رژیم لاغری آمریکایی

نکته کلیدی این نوع رژیم غذایی خوردن میان وعده هوشمند است. اطلاعات جمع آوری شده اثبات می کند، افرادی که روزانه دو مرتبه میان وعده می خورند کاهش وزن بیشتری دارند در مقایسه با افرادی که فقط ۳ وعده اصلی دارند. یک میان وعده بایستی بین صبحانه و ناهار باشد و دیگری بین ناهار و شام باشد و هیچ غذایی بعد از ساعت ۸ شب خورده نشود.

خوردن میان وعده باعث می شود تا سطح انسولین شما نوسان زیادی نداشته باشد و پایدار باقی بماند که از گرسنگی شدید و خوردن بیش از حد ناهار و شام جلوگیری می شود. یک میان وعده سالم می تواند شامل یک مشت آجیل، هویج کوچک و هوموس یا مقداری میوه باشد..

آب بیشتری بنوشید

بیشتر مردم جهان مقدار کالری دریافتی از طریق نوشابه ها، آبمیوه ها و دیگر نوشیدنی ها را نمی دانند. بنابراین من از شما می خواهم که چنین آزمایشی را انجام دهید.

به مدت ۲ هفته هیچ چیزی نخورید به جز آب و قهوه، حال به روند کاهش وزن تان دقت کنید. این رژیم حاوی نوشابه های رژیمی هم می شود. تحقیقات اثبات می کند که نوشابه های رژیمی باعث افزایش تمایل بدن به غذاهای شیرین و پر کالری می شود بنابراین قطع مصرف آن در رژیم لاغری آمریکایی سبب پایین رفتن وزن می شود.

مصرف ماهی

ماهی یکی از مواد غذایی پر اهمیت در رژیم لاغری آمریکایی است. ماهی داری اسید های چرب امگا ۳ است که شما برای سلامت مغز به آن نیاز دارید. همچنین ماهی کالری پایینی دارد و بسیار مغذی است. امگا ۳ موجود در ماهی باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان های خاص شده و برخی از التهابات نظیر آرتروز روماتوئید را بهبود می دهد.

بر خلاف آن خوردن گوشت قرمز فرآوری شده (نظیر سوسیس و کالباس) باعث افزایش ریسک ابتلا به سرطان های خاص می شود. بنابراین از این نوع مواد غذایی در رژیم لاغری آمریکایی کمتر بخورید.

معده را با سبزیجات و میوه جات پر کنید

برخی از رژیم های غذای اشتباه باعث می شود که شما میوه جات کمتری بخورید، اما طبق مطالعه ای که در موسسه ملی سلامت بازنشستگان آمریکا انجام شده است، اثبات می کند که به کار بردن میوه ها و سبزیجات در رژیم غذای روزانه به شما عمر طولانی تری می دهد.

در رژیم لاغری آمریکایی مصرف این میوه های سرشار از آنتی اکسیدان باعث کاهش وزن شما هم می شود و همچنین در زمانی که شما قصد کاهش وزن ندارید باعث کنترل وزن شما می شود.

رژیم لاغری آمریکایی و مزایای آن

غلات کامل

غلات کامل منبع اصلی نه تنها ویتامین ها و مواد معدنی هستند بلکه دارای فیبر است و طبق تحقیقات انجام شده در موسسه ملی سلامت بازنشستگان آمریکا اثبات شده است که غلات کامل خواص خارق العاده ای بر روی سلامتی شما می گذارد.

مصرف مستمر غلات کامل در رژیم لاغری آمریکایی نظیر نان گندم سبوس دار، پاستای گندم سبوس دار و برنج قهوه ای باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی و برخی سرطان ها نظیر سرطان کولون وسینه می شود.

علاوه بر این غلات کامل باعث کاهش وزن شما بویژه در افرادی که شکمی گرد داشته و بیماری دیابت، فشارخون و یا بیماری های قلبی دارند، می شود.

از لبنیات کم چرب استفاده کنید

لبنیات منبع غنی از کلسیم و ویتامین D است. بیش از 30 درصد از زنان بالای 50 سال دچار کمبود کلسیم و ویتامین D هستند. علاوه بر این مصرف لبنیات کم چرب باعث کاهش وزن شما می شود.

طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه چاپ شده بود اثبات می کند که افرادی که مقدار زیادی لبنیات کم چرب روزانه مصرف می کنند 38 درصد بیشتر در مقایسه با افرادی که کمتر لبنیات مصرف می کنند، وزن کم می کنند.

جویدن آدامس در رژیم لاغری آمریکایی

بله جویدن آدامس به شما کمک می کند تا کاهش وزن داشته باشید. یک دلیل وجود دارد که شما به این موضوع پی نبرده اید آن هم این است که جویدن آدامس باعث ترشح هورمون هایی می شود که به مغز شما پیام سیری می دهند.

این فعل و انفعالاتی که ناشی از جویدن آدامس روی می دهد همچنین به افرادی که تمایل دارند به هنگام تماشای تلویزیون یا غذا درست کردن چیزی بخورند، کمک شایانی می کند. شما بهتر است همیشه از آدامس های بدون شکر استفاده کنید تا دندان های سالم تری داشته باشید.

رژیم لاغری آمریکایی و مزایای آن

شما می توانید با رعایت این نکات پس از ۶ ماه تقریبا ۱۰ کیلو وزن کم کنید و در صورت داشتن بیماری های نظیر دیابت می توانید با اصلاح رژیم غذایی حتی از مصرف داروهای شیمیایی هم جلوگیری کنید. نکته ی مثبت این رژیم غذایی این است که این رژیم غذایی خیلی پیچیده و سخت نیست.

مراقب غذاهای رژیمی در رژیم لاغری آمریکایی باشید

بیشتر افرادی که از غذاهای بسته بندی شده با برچسب رژیمی مصرف می کنند که گفته می شود دارای چربی کمتر یا بدون چربی است، نتیجه عکس شاهد بودند و باعث افزایش وزنشان شده است. اغلب این محصولات مملو از شکر است تا تاثیر حذف چربی روی طمع غذا را جبران کند.

از آن جهت که بیشتر غذاهای این چنینی فرآوری شده هستند ارزش غذایی پایین تری پیدا کرده و صرفا مقدار کالری بالای دارند. به جای خوردن لحظه ای از این نوع مواد غذایی، از مقدار غذایی که چربی بیشتری دارد، کاهش داده و به صورت دوره ای بخورید. در رژیم لاغری آمریکایی استفاده کمتر غذاهای بسته بندی شده مورد اهمیت است.

رژیم لاغری آمریکایی و مزایای آن

به مدت ۲ هفته از غذای رستوران ها مصرف نکنید

بیرون از خانه غذا خوردن دارای مشکلات زیادی است. شما همیشه از نحوه ی پختن آن غذا اطلاع کامل ندارید و معمولا میل بیشتری به خوردن بیش از حد پیدا می کنید.

برخی از متخصصان تخمین زده اند که مقدار غذای سرو شده در رستوران ها 3 برابر مقدار غذایی است که شما در حالت عادی میل می کنید.

بنابراین مقدار غذای متعادل و سلامت چقدر است؟ میوه ها و سبزیجات به اندازه یک مشت، گوشت نباید بیشتر از نصف کف دست باشد و ماهی به اندازه یک کف دست. در رژیم لاغری آمریکایی توجه به غذاخوردن در رستوران ها را لحاظ کنید.

به برچسب های مواد غذایی دقت کنید

زنانی که دائما برچسب های مواد غذایی را می خوانند، میانگین وزنی آنها 4 کیلو گرم کمتر از زنانی است که این کار را انجام نمی دهند.

شما نیازی به یک ماشین حساب برای محاسبه کالری ندارید، تنها به دنبال برچسب مقدار کالری و مواد مغذی کالا باشید. اگر روی یک ماده غذای 20 گرم شکر ثبت شده بود و برند دیگری از همان ماده غذای 12 گرم شکر ثبت شده است، انتخاب شما مشخص است.

در رژیم لاغری آمریکایی حتی اگر روی هر ماده غذایی فقط تعداد عددها کمتر باشد اهمیت آن بالاتر است.

شما هیچ وقت گرسنگی نمی کشید

این رژیم غذایی به شما کمک می کند که کمتر بخورید و تعداد دفعات خوردن را افزایش دهید. در حقیقت اگر توجه کنید شما تنها به مقدار مورد نیاز بدن می خورید و کاملا سیر می شوید بدون این که انرژی زیادی دریافت کنید.

لذت دور هم بودن

نکته جالب توجه این رژیم غذایی برخلاف رژیم های دیگر این است که غذای شما با دیگر افراد خانواده فرقی ندارد و شما می توانید در کنار دیگر افراد خانواده غذا بخورید و از دورهم بودن و خوردن غذا لذت ببرید.

این نوع تغذیه سالم نه تنها به شما کمک می کند تا کاهش وزن داشته باشید بلکه باعث می شود تا دیگر اعضای خانواده تغذیه سالم تری داشته باشند. نکته دیگر این نوع رژیم علاوه بر تاثیر به سزای آن در کاهش وزن شما، کمک به کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع 2 است.

جالب است بدانید که شما می توانید با استفاده از این نوع رژیم غذایی، رژیم لاغری آمریکایی، در طول عمر خود زندگی سالم و بدنی سلامت داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه رژیم آمریکایی کارکردی داشت آمریکاییها چاق ترین مردم جهان نبودند.فرهنگ آمریکایی فقط ایجاد شده تا به عادات درست کشورهای دیگه گند بزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رژیم امریکایی به یک مدل رژیم گفته میشود نه رژیمی که مردم آمریکا لزوما بگیرن و لاغر بشوند! یعنی یه تنفر بی معنی از آمریکا باعث شده به همه چی گیر بدین.

    • سید گمنام

      یعنی واقعاً اینهمه زحمتی که نویسنده کشیده تا این متن جالب را به رشته تحریر دربیاره رو ندیدی فقط به کلمه آمریکاش گیر دادی؟!!!!!!!
      واقعا عجب ملتی داریم.......

    • بدون نام

      واقعا رژیم خوبیه هم اینکه گرسنگی نمیکشیم هم سالم خوری میکنیم با خوردن سبزیجات پوست مو خواهیم داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج