۸۰۴۲۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

روحانی: ارز ۴۲۰۰ تومانی نظر همه اقتصاددانان بود

رئیس‌جمهوری گفت: در جلسه فروردین‌ماه دولت، تصمیمی را به اتفاق آراء اتخاذ کردیم که بر مبنای آن همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی معتقد بودند ارز باید در کشور تک‌نرخی شود و اعلام کردند که باید قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم.

خبرگزاری ایسنا: حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان با بیان اینکه تعهد اخلاقی، ضرورت فعالیت سالم اقتصادی است، گفت: اقتصاد بدون فعالیت سالم بانک‌ها نمی چرخد و تمام بانکها باید برای حل مشکلات اقتصادی دولت را یاری کنند.

روحانی با انتقاد از اینکه برخی تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند ، گفت:

درست است که مشکلات داریم و کشور در شرایط تحریم قرار دارد و ابرقدرتی مانند آمریکا و رژیم منحوسی مانند رژیم صهیونیستی در حال توطئه و مبارزه با ملت ایران هستند و برخی از کشورهایی که دولت‌های آنها نام اسلامی داشته و مردم آنها مردمی خوب و مسلمان هستند، علیه کشور ما توطئه می‌کنند؛ بنابراین شرایط ما عادی نیست، اما در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر توسعه کشور تلاش کنیم.

روحانی ادامه داد: ما در شرایطی که در آغاز سال با توطئه آمریکا مواجه بودیم در فروردین‌ماه در جلسه‌ مهم اقتصادی که تمامی اقتصاددانان دولت و بسیاری از مشاوران و معاونان وزرای اقتصادی حضور داشتند، تصمیمی را به اتفاق آراء اتخاذ کردیم که بر مبنای آن همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی معتقد بودند که ارز باید در کشور تک نرخی شده و اعلام کردند که باید قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم.

رئیس جمهور افزود: در آن جلسه همه به اتفاق گفتند که اگر قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم، تمام نیازمندی کشور از لحاظ واردات و سرمایه‌گذاری به طور کامل تأمین خواهیم کرد به شرط آنکه کسانی که این ارز را دریافت می‌کنند، براساس اعلام خود دقیق و درست عمل کنند.

روحانی اظهار کرد: نسبت به این تصمیم تردید داشتم بخاطر این بود که آیا در عمل این طرح موفق می‌شود یا برخی از آن سوء استفاده خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پس از اخذ این تصمیم به همه مسئولان و اقتصاددانان گفتم «تصمیم امشب ما «اکل میته» است چرا که شرایط این الزام را به وجود آورده که تصمیم به تک نرخی کردن ارز بگیریم، ادامه داد:

اگر همه مردم همراهی می‌کردند، حتماً می‌توانستیم آن تصمیم را به خوبی به اجرا برسانیم و الان هم اگر همه مردم همراهی کنند و ما نرخی واحد برای ارز تعیین کنیم، می‌توانیم نیازمندی کشور را تأمین کنیم، اما متأسفانه در حین اجرا متوجه شدیم برخی از کسانی که به عنوان واردکننده و سرمایه‌گذار از بانک مرکزی ارز دریافت کردند، نصف آن و گاهی بیشتر از آن پول را در بازار فروختند و شروع به ایجاد فساد کردند.

روحانی با اشاره به اینکه بیان می‌شود چرا از کسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته ما به التفاوت دریافت می‌شود، گفت: این افراد ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده و جنسی را وارد نموده و در بازار آن را بر مبنای ارز ۸ هزار تومان و یا بیشتر به مردم می‌فروشد و اگر دولت ما به التفاوت دریافت نکند به معنای آن است که آن واردکننده از یک رانت بزرگ در یک مقطع تاریخی استفاده کرده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما مردمی شریف و متدین هستند، اما متأسفانه افرادی هستند که همه اصول اخلاقی و دینی را مراعات نمی‌کنند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست مسایل و مشکلات مالی را برطرف کند و همه بانک‌ها اعم از دولتی، خصوصی و خصولتی و نهادی، باید دولت را یاری و همراهی کرده و اموال و بنگاه‌ها و شرکت‌های خود را بفروشد.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش بانک‌های کشور قرار دارد، گفت: اقتصاد کشور بدون فعالیت بانک‌ها نمی‌چرخد و اینها باید بیشتر دولت را یاری و کمک کنند تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز شاهد یک آرامش نسبی هستیم، که البته به معنای حل همه مشکلات نیست، گفت: امروز شرایط ما از ۱۳ آبانی که دشمنان فکر می‌کردند با تحریم خود کشور بر هم می‌خورد، بهتر است و این به دلیل آن است که مردم با هوشمندی، درایت و فداکاری خود در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کردند و آثار این مقاومت بعد از ۱۳ آبان بیشتر نمایان است.

روحانی با تأکید بر اینکه اساس امر، امید به آینده است، گفت: ملت باید بداند، اگر دست به دست هم داده و برادری را بیشتر کنیم و از خود و منافع شخصی بگذریم و به فکر منافع فرزندان خود و تاریخ و آینده کشور باشیم، مطمئناً از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: اگر دشمنان ملت ایران ببینند که ایستاده‌ایم ، قطعاً از مسیری که علیه ملت ایران در پیش گرفته اند، عقب‌نشینی کرده و ما پیروز نهایی خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت لطفأ قیمت اجناس را کاهش دهد.

    • بدون نام

      آقای روحانی چقدر وعده وعید میدهید پدر مردم را در آوردید آیا آنهایی که پیشنهاد ارز ۴۲۰۰ تومان رادادند عقل داشتند که اعتماد کردی وبا خیال پردازیهاتون مملت را به این روز انداختید جوانانما ن ازدواج نکرده پیر شدند انشاالله آه اینها دامنگیرتون بشه چطور روتون میشه بعداز چهل سال که رس ملت را کشیدید باز هم از مردم مایع بزارید

    • جرج سوروس

      جناب آنچنون رونق ......
      بفرمائید تقصیر مردم این وسط چیه
      چندصد نفر نورچشمی رو بهشون ارز دادید با انتخاب خودتون نه با رای گیری از مردم حالا تقصیر شو گردن مردم میندازید
      رو رو برم والله

    • بدون نام

      روحانی از طرف خودت حرف بزن ، می خواهی بی عرضگی دولت سر رانت و گرانی ارزی بندازی گردن مردم مظلوم

    • بدون نام

      از سخنان شما معلوم می شود تصمیمات شما جامع نمی باشد وآبکی وغیرکارشناسی است که با تصمیمات غلط مشکلات بزرگ برای مردم ایجاد می کنید بنابراین شماها صلاحیت اداره کشور را ندارید لطفا بروید کنار تا افراد شایسته امور را در دست بگیرند.

    • بدون نام

      دلار18000نظر کی بود

    • مجید بهروزی از جهرم

      آقای روحانی شما بیشتر کارخانه ها و کارگاهها را ورشکست کردید و در کل دولت شما ضد تولید بود

    • بدون نام

      شما که نمی توانید عرض 4200 تومان را که دست چند نفر می دهید را مدیریت کنید پس چطور می توانید کشور را اداره کنید.همین مثال ساده نشان می دهد شما توانایی اداره کشور را ندارید.

    • شهریار

      متاسفانه باید بگم هرچه رئیس جمهورمون کمتر صحبت کنه، اعصابمون راحت تره!

    • بابا

      آقای رئیس جمهور،، مطمئنی که اقتصاد دان بودند؟؟من بی سواد میدانم که وقتی ارز یا دلار از یک قیمت در کشوری افزایش داده میشود پول ملی ان کشور در مقابل آن ارز ارزش خود را از دست میدهد...

    • چوپان چوپانان

      پیشنهاد میکنم جناب روحانی متن صورتجلسه موافقت همه اقتصاددانان با ارز 4200 تومانی را با امضاهایشان منتشر کند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد !

    • بدون نام

      چون معمولا آدمهای باسواد کمتردردولتها بکارگرفته می‌شود، اقتصاددان‌هاخیلی راحت سردولت کلاه می‌گذارند..

    • بدون نام

      مگه ما با این دانشگاههای درپیتی تو اقتصاددان باسواد هم داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج