۸۰۴۶۷۰
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

روزنامه اصولگرا: حجاریان تحریک به آشوب می‌کند

سعید حجاریان، تئوریسین اصلاح طلبان اخیراً در گفت‌وگویی وضعیت کارگران، معلمان و بازنشستگان را بحرانی توصیف کرده است.

روزنامه جوان نوشت: سعید حجاریان، تئوریسین اصلاح طلبان اخیراً در گفت‌وگویی وضعیت کارگران، معلمان و بازنشستگان را بحرانی توصیف کرده است.

وی گفته که «هر یک از این اقشار مستعد اعتراض و حضور در خیابان هستند. زیرا امروزه الگوی غارت تغییر پیدا کرده و دیگر منحصر به یک مؤسسه مالی متخلف و گران فروشی لوازم کامیون‌ها نیست و عمومیت یافته است. شاید از این‌ها هم فراتر برویم و بحران دارو کشور را فرا بگیرد. به نحوی که سلامتی و حیات افراد به‌شدت تحت خطر قرار بگیرد... در شرایط «عام البلوی» امکان دارد مردم و نیرو‌های نظامی مقابل یکدیگر قرار بگیرند، زیرا سیاست خیابانی می‌شود. این نشانه‌ها به ما می‌گویند، دورنمای روشنی نخواهیم داشت...»

این سخنان بیشتر از آنکه رنگ تحلیل داشته باشد، بوی تحریک می‌دهد. یک کارگر یا معلم یا بازنشسته وقتی این عبارات را بخواند فضای ذهنی او حس عقب افتادن از همکارانش خواهد بود که به ادعای حجاریان برای حضور در خیابان مستعد هستند. از طرفی او برخلاف آنچه از دعوت به وحدت و آرامش فضا و دوری از سیاه نمایی در سخنان روحانی دیده می‌شود، فضایی آشوب خیز از جامعه ایران تصویر می‌کند. آشوبی که در همین مصاحبه معلوم می‌شود که اصلاحات به آن نیاز دارد.

وقتی حجاریان در پاسخ به این سؤال که «استراتژی‌های شما برای پیشبرد پروژه اصلاح چیست» از نافرمانی می‌گوید: «تاکتیک اصلی اصلاحات، سازماندهی نیرو‌ها از پایین است. این روش در گسترش احزاب، سازمان آهنین، بسیج توده‌ای و انواع سازمان‌های مردم‌نهاد متجلی می‌شود و حتی بعضی مواقع می‌توان به نافرمانی مدنی فکر کرد. اساساً معتقدم فشار از پایین با انتخابات پدید نمی‌آید. پس باید گفت، پروژه اصلاحات به انتخابات گره نخورده است. زیرا انتخابات به‌معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است.» حال روشن است که صحبت از تهدید نظام و تحریک مردم است، تئوری و تحلیلی در کار نیست و تئوری پرداز اصلاحات آشوب طلب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بسیجی مخلص

      درکل کار اصلاح طلبان به باد دادن مملکت است هدف دیگری ندارند

    • بدون نام

      امروز بر همگان روشن است که معلم و استاد سعید امامی واجبی خور سعید حجاریان است و بیشتر از مسعود رجوی به ملت و نظام اسیب رسانده

    • @

      این جماعت فرصت طلب از هر موضوعی استفاده میکنن تا به کشور آسیب بزنن.اینها همون منافقین هستن در لباس اصلاحات

    • بدون نام

      اگراینکاربخواهدبکند دیگردست به خودکشی زده خخخخخخ

    • بدون نام

      درست گفته اینو خب.

    • بدون نام

      بخاطر سوءسابقه حجاریان این حرفها از او بعید نیست.

    • بدون نام

      اینهااز دشمنان خارج نشین بدترند ازهرفرصتی برای ضربه زدن به انقلاب وایران استفاده میکنند . خدایاافرادضدانقلاب واخلالگررانابودکن.

    • خدا

      روزنامه جوان راست میگه،کدوم بحران؟؟؟ مرفه ترین مردم ایران معلمان وکارگران وبازنشسته ها ان خودتون گفتین هیچ جای دنیا گوشت به ارزونی ایران نیست یعنی یه کارگر ماهی 10 کیلو گوشت حقوق میگیره،10 کیلو رو که نمی تونه بخوره!!!

    • بدون نام

      اینا همشون دست نشانده دشمنان خارجی اند اینا حتی تو شرایط بد به خانوادشون هم رحم نمیکنن اینا از لجن هم لجن ترن اینا را باید انداخت دریا جلوی کوسه

    • سهیل

      این فرد از نظام عقده دارد وکل نظریاتش براساس فتنه گری است اومثل عبداله ابن ابی در صدر اسلام است که گاها وانمود می کرد دلسوزی می کند ولی نیات شومی حتی از این وانمود ها داشت که در باره وی سوره معروف منافقون نازل شد وخداوند پیامبر ومومنین را از همنشینی وی برهذر داشت

    • سهیل

      این فرد از نظام عقده دارد وکل نظریاتش براساس فتنه گری است اومثل عبداله ابن ابی در صدر اسلام است که گاها وانمود می کرد دلسوزی می کند ولی نیات شومی حتی از این وانمود ها داشت که در باره وی سوره معروف منافقون نازل شد وخداوند پیامبر ومومنین را از همنشینی وی برهذر داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج