جاباما
۸۰۴۷۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دروغ نفتیِ عربستان لو رفت

دولت آمریکا برخلاف تکذیب مقامات سعودی، تایید کرد خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه با برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا برای امور ایران در وین دیدار کرده است.

ایسنا: دولت آمریکا برخلاف تکذیب مقامات سعودی، تایید کرد خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه با برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا برای امور ایران در وین دیدار کرده است.

دروغ نفتیِ عربستان لو رفت

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: این دیدار یک روز پیش از نشست رسمی اوپک که به مذاکره درباره کاهش تولید نفت اختصاص دارد، صورت گرفته است.

آمریکا از ماه گذشته تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را آغاز کرد و مکررا هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را مورد تاکید قرار داده است.

یک سخنگوی وزارت انرژی عربستان دیدار میان فالح و برایان هوک را تکذیب کرد. اما یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا انجام چنین دیداری را تایید کرد و گفت: نماینده ویژه گروه ایران دیدار کوتاهی با وزیر انرژی عربستان در وین داشته است.

تحلیلگران اظهار کردند: این گفت‌وگو احتمالا درباره برنامه آمریکا برای چگونگی اعمال تحریم علیه نفت ایران و تنظیم تولید عربستان براساس کاهش حجم صادرات ایران بوده است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، از عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، خواسته است برای پایین نگه داشتن قیمت نفت، از کاهش تولید خودداری کند. وی گفته است عرضه بالاتر نفت از سوی عربستان سعودی، ادای دین این کشور برای حمایت آمریکا از عربستان سعودی در برابر ایران است.

بیژن زنگنه وزیر نفت کشور از دیدار مقامات آمریکایی و عربستانی انتقاد کرد و آن‌را یک رویکرد مداخله جویانه خواند. وی گفت اگر برایان هوک، برای درخواست عضویت آمریکا در اوپک به وین آمده است و این دلیل دیدار وی با اعضای اوپک است، درخواستش باید بررسی شود. اما اگر این طور نیست، یک رویکرد غیرحرفه ای و مداخله جویانه داشته است. اوپک یک سازمان مستقل است و بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست تا از واشنگتن دستور بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج