جاباما
۸۰۴۷۶۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عرضه مستند «آرمسترانگ» با تصاویر جدید

سال ۲۰۱۹ و همزمان با پنجاهمین سالگرد فرود نیل آرمسترانگ و باز آلدرین بر سطح ماه، مستندی از زندگی این فضانورد آمریکایی عرضه خواهد شد که تصاویر آن تاکنون در آرشیو خانوادگی از نظرها پنهان بود.

خبرگزاری مهر: سال ۲۰۱۹ و همزمان با پنجاهمین سالگرد فرود نیل آرمسترانگ و باز آلدرین بر سطح ماه، مستندی از زندگی این فضانورد آمریکایی عرضه خواهد شد که تصاویر آن تاکنون در آرشیو خانوادگی از نظرها پنهان بود.

عرضه مستند «آرمسترانگ» با تصاویر جدید

به نقل از ورایتی، سال آینده میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد فرود انسان بر سطح ماه، مستند جدیدی درباره نیل آرمسترانگ، فضانورد آمریکایی و اولین انسانی که پا بر سطح ماه گذاشت عرضه خواهد شد. مستند «آرمسترانگ» از فیلم‌های ویدیوی خانگی خانواده آرمسترانگ و تصاویر آرشیوی ناسا استفاده خواهد شد که تاکنون و در طول نیم قرن گذشته منتشر نشده‌اند.

تهیه‌کننده این مستند کمپانی «Tin Goose Films» است که پیش از این نیز دستی بر آتش موضوع فضا داشته است و ساخت دو مستند بلند «آخرین انسان بر ماه» (۲۰۱۴) و «عملیات کنترل: قهرمانان دیده نشده آپولو» (۲۰۱۷) را در کارنامه خود دارد؛ مستندهایی که به قول ورایتی نگاهی جذاب به پشت صحنه و اعضای تیم پرواز و کنترل پروژه‌ای دارد که باعث شد آمریکا پیروزی در مسابقه فضایی دوران جنگ سرد را از آن خود کند.

تصاویر ویدیوی خانگی استفاده شده در مستند «آرمسترانگ» تاکنون از حلقه خانوادگی آرمسترانگ خارج نشده بودند. این تصاویر با عکس‌ها و تصاویر ویدیویی ناسا و تصاویر مستند از آرشیو آرمسترانگ در دانشگاه محل تحصیلش یعنی دانشگاه پردو در ایندیانای آمریکا ترکیب خواهد شد و دوره زمانی فعالیت او در آژانس فضایی، شوق و فعالیتش برای کار در پروژه های جیمینی ۸ و آپولو۱۱، تجربه نزدیک به مرگ او در پروازی آزمایشی به عنوان خلبان نیروی دریای آمریکا در کره و در نهایت چالش او تا تبدیلش به یک سلبریتی استثنائی را به تصویر می‌کشد.«آرمسترانگ» بهار سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد اما این تنها اثر عرضه شده درباره عملیات فضایی سال ۱۹۶۹ نخواهد بود. «اولین مرد» به کارگردانی دیمین شزل و مجموعه درام چند قسمتی «یک جهش بزرگ» به تهیه‌کنندگی مایک مداووی نیز قرار است در همین دوره زمانی به نمایش درآید.

عرضه مستند «آرمسترانگ» با تصاویر جدید

نیل آرمسترانگ نخستین انسانی بود که طی ماموریت «آپولو ۱۱» در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ (۲۹ تیرماه ۱۳۴۸) بر کره ماه گام نهاد و به همراه باز آلدرین ۲ ساعت و نیم روی ماه کاوش کرد. او فضانورد ناسا، خلبان آزمایش‌کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بود که پس از پایان جنگ کره و ترک نیروی دریایی در سال ۱۹۶۲ به ناسا پیوست. اولین پرواز او در ناسا، فرماندهی او در پرواز جمینای ۸ در سال ۱۹۶۶ بود.

نیل آرمسترانگ در سال ۲۰۱۲ و در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج