جاباما
۸۰۴۷۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ژاپن در اندیشه تحریم کره‌جنوبی است

در پی بالا گرفتن تنش ها میان کره جنوبی و ژاپن بر سر حکم دادگاه کره ای درباره «پرداخت غرامت یک شرکت فولاد سازی ژاپنی به شهروندان کره جنوبی» که در دوران استعمار به زور به خدمت گرفته شده اند، توکیو در حال بررسی راه های تحریم احتمالی کره است.

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش کرد این موضوع به یک اختلاف بزرگ میان دو کشور تبدیل شده است و کره جنوبی اصرار می ورزد که این غرامت باید پرداخت شود.

گزارش ها حاکی است کره جنوبی تهدید کرده است در صورتی که این غرامت پرداخت نشود دارایی های شرکت فولاد سازی نیپون ژاپن را مسدود خواهد کرد.

از سوی دیگر شماری از مقام های دولت ژاپن از 'شینزو آبه' نخست وزیر این کشور خواسته اند سفیر توکیو را از کره جنوبی فرا خوانده، تحریم هایی علیه آن کشور در نظر گرفته و دارایی های دولت کره جنوبی را مسدود کند.

به نظر می رسد تمرکز دو کشور بر روی این پرونده موجب شده است تا زخم های ناشی از دوران استعمار ژاپن بر شبه جزیره کره و اختلافات دو کشور بر سر مالکیت بر جزایر مورد منازعه دوکدو در دریای شرقی، سر باز کند.
وکلای دولت کره جنوبی که روی این پرونده کار می کنند در توکیو گفته اند به این شرکت تا 24 سپتامبر مهلت داده می شود تا رای دادگاه کره ای برای پرداخت غرامت را اجرا کند.

این شرکت فولاد سازی ژاپن با شرکت فولادسازی پوسکو کره جنوبی مشارکت نزدیکی دارد و گفته است فعلا درباره این مساله در حال رایزنی با دولت است.

برخی از سیاستمداران و مسئولان دولت ژاپن از بابت این اقدامات کره جنوبی به خشم آمده اند و از آبه خواسته اند سفیر ژاپن را فراخوانده و کره جنوبی را تحریم کند.

محدودیت بر روی دارایی های دولت کره جنوبی و شماری از دیپلمات های این کشور و تجدید نظر درباره صدور روادید برای مسافران کره ای از جمله تدابیر تحریمی توکیو عنوان شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج