جاباما
۸۰۵۲۴۷
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

آیت الله عاملی: جورج بوش پدر ظلم بزرگی در حق آذری‌ها کرد

آیت الله عاملی با بیان اینکه جورج بوش پدر یک ظلم بزرگی در حق جمهوری آذربایجان نیز مرتکب شد و آذری های دنیا هیچ وقت این ظلم و خیانت را فراموش نخواهند کرد، عنوان کرد: ماجرا از این قرار است که در دولت شوروی مصوب شده بود که ارامنه ای که قصد جدایی از آذربایجان را داشتند، خلع سلاح شوند اما فرآیند خلع سلاح ارمنی های قره باغ توسط گورباچف و با دستور رئیس جمهور آمریکا یعنی جرج بوش پدر متوقف شد.

خبرگزاری مهر: آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل بیان داشت: قیمت دلار و سکه پایین می آید اما از پایین آمدن قیمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شد خبری نیست. از دولت و مجلس می خواهیم در میان کالاها روی کالاهای اساسی تمرکز کنند.

ملت ما ملت قانعی است اگر در خصوص کالاهای اساسی، قیمت ها تعدیل شود ملت ما راضی می شوند.

وی ادامه داد: در رسیدن به تعدیل اولا زمینه تولید و عرضه بیشتر در آن خصوص را با دادن تسهیلات فراهم کنند یعنی مجموعه های جدید تولیدی در خصوص کالاهای اساسی راه اندازی شود، ثانیا سراغ کارخانجات موجود بروند از بدو تولید تا مصرف را کنترل کنند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر مشکل دلال ها هستند راهکار دارد، اگر مشکل خود تولید است راهکار دارد و اگر مشکل در توزیع است باز هم راهکار دارد. دولت با اعطاء تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید در بخش کالاهای اساسی به راحتی محصولات ارزان قیمت تحویل و به تعاونی ها و فروشگاه های دولتی تزریق و کمر قیمت را می شکند.

مجلسی در غوغای اقتصادی اخیر نتوانست حتی یک طرح ارائه کند

وی با اشاره به مصاحبه رئیس مجلس که گفته بود «سود بالای بانکی مخل اقتصاد کشور است»، یادآور شد: این اظهارات از رئیس مجلس پذیرفته نیست چون تصویب قانون دست مجلس است. مجلسی که در غوغای اقتصادی اخیر نتوانست حتی یک طرح ارائه و آب روی آتش بریزد حداقل در این خصوص اقدام کند.

عاملی افزود: اظهارات رئیس مجلس به این می ماند که می گوید خانه آتش گرفته است و خودش هم پشت ماشین آتش نشانی نشسته است اما فقط حرف می زند و تماشا می کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه کارگران متذکر شد: دولت برای پایان دادن به اعتراضات خوزستان، بخشی از مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شوش را به حساب آنها واریز کرد. در این خصوص توجه مسئولان به یک نکته حائز اهمیت است.

در این ۴۰ سال یک روش مدیریتی در کشور مد شده که هزینه سنگینی بر کشور و حیثیت جهانی ملت ما تحمیل کرده و آن این است که وقتی بحران تدریجا خود را نشان می دهد مسئولان دست به کار نمی شوند تماشا می کنند وقتی بحران به اوج می رسد و معترضان به خیابان ها می ریزند و در دنیا بی آبرو می شویم فورا به میدان می آیند و به راحتی بحران را حل می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: ماجرای نیشکر هفت تپه از همین قرار است تا کارگرها شلوغ نمی کردند از مسئولان فقط تماشا بود ولو همه از درد و رنج بمیرند اما تا صدایشان بلند شد فورا همه مسئولان به میدان آمدند و به وظیفه خود عمل کردند و اینگونه پیام می دهند که اعتراض کنید تا مشکل شما را حل کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به حوادث و تحولات منطقه ای و جهانی از جمله مرگ جرج بوش پدر ادامه داد: او از جمله کسانی بود که آرزو کرده بود سقوط جمهوری اسلامی را ببیند اما خودش به داستان ها ملحق شد.

وی اضافه کرد: او یک نژادپرست کامل بود، جنون جنسی داشت و هشت زن از او شکایت کرده بودند. او در مدت ریاست جمهوری خود چندین جنایت بزرگ مرتکب شد از جمله دستور حمله به هواپیمای مسافربری ایران در این هواپیما ۲۹۰ انسان بی گناه کشته شد که ۶۰ نفر آن طفل بود. او در آن زمان معاون اول رونالد ریگان بود.

جرج بوش پدر ظلم بزرگی در حق تمام آذری‌های جهان کرد

عاملی با بیان اینکه جرج بوش پدر یک ظلم بزرگی در حق جمهوری آذربایجان نیز مرتکب شد و آذری های دنیا هیچ وقت این ظلم و خیانت را فراموش نخواهند کرد، عنوان کرد: ماجرا از این قرار است که در دولت شوروی مصوب شده بود که ارامنه ای که قصد جدایی از آذربایجان را داشتند، خلع سلاح شوند اما فرآیند خلع سلاح ارمنی های قره باغ توسط گورباچف و با دستور رئیس جمهور آمریکا یعنی جرج بوش پدر متوقف شد.

وی بیان داشت: از همین جا به خوبی فهمیده می شود که بوش پدر عامل اصلی ایجاد مناقشه قره باغ و اشغال خاک آذربایجان بوده است، چنانچه متاسفانه ویژه آمریکا از ارمنی های اشغالگر بعد از استقلال آذربایجان و ارمنستان ادامه یافت.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: بعد از فروپاشی شوروی و استقلال آذربایجان و ارمنستان در حالی که جنگ رسمی بین دو کشور بر سر قره باغ در جریان بود، بوش پدر وزیرخارجه خود جیمز بیکر را به ایروان فرستاد تا حمایت آمریکا از ارمنستان را اعلام کند.

بعد از اعتراض آدربایجان به این حمایت بوش پدر به وزیر خارجه خود دستور داد که به باکو سفر کند ایاز مطلب اف رئیس جمهور وقت آذربایجان در این خصوص می گوید «ایشان به باکو آمد و مذاکره شروع شد من در مذاکره کاملا متوجه شدم که آمریکا تصمیم خود را گرفته و در حل مناقشه قره باغ هیچ کمکی به ما مسلمان ها نخواهد کرد».

وی تاکید کرد که جرج بوش پدر باید جوابگوی شهدای قره باغ باشد او در تمام جنایات ارمنی ها از جمله نسل کشی خوجالو مسئول است ای کاش سفیر آمریکا درآذربایجان برای ما روشن می ساخت که با وجود این خیانت ها او چگونه ادعای حمایت از آذربایجان دارد سفیر آمریکا در آذربایجان به این سوالات که سوال تمام آذری هاست جواب نخواهد داد و آذری ها احتیاج به جواب ندارند چون خوب می دانند که نماینده قاتل اصلی شهدای قره باغ و اشغالگر اصلی قره باغ در باکو در سفارت آمریکا نشسته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای عاملی جورج پدرآنقدرجنایت کرده که شمابه جزئی کوچک ازآن اشاره کردید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرت این جنایت کوچک است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج