۸۰۵۶۲۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

نامه عارف به نوبخت درباره آب‌های ژرف

پروژه مطالعات اکتشاف آب های ژرف در سیستان و بلوچستان از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد تاکید قرار گرفته و اختصاص بودجه به این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه ضروری است.

خبرگزاری مهر: آب های ژرف، آب هایی هستند که در عمق بیش از هزار متری از سطح زمین قرار دارند.استخراج این آبها بر اساس اصول و فرمول های خاصی صورت می گیرد و نیاز به مطالعات فراوانی دارد.

مطالعه برای اکتشافات آب های ژرف در ایران به گفته کارشناسان امری ضروری است زیرا کشور ما از نظر منابع آبی محدود است. در همین راستا پروژه اکتشافات آب های ژرف در سیستان و بلوچستان بر اساس تفاهم نامه ای در وزارت نیرو آغاز به کار کرد.

نامه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

چند روز گذشته دکتر محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نامه ای خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار فوری تکمیل مطالعات طرح اکتشافاتی سیستان و حفاری چاه های تمدیدی به تعداد ۳ حلقه در محدوده مطالعاتی سیستان و بلوچستان نوشت.

عارف با ذکر مصوبات کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مبنی بر ضرورت مطالعه و تحقیقات برای توسعه فناوری آب‌های ژرف، مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد:

الف) کار مطالعات تا مرحله نهایی بنابر صلاحدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه یابد.

ب) سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین منابع اعتبار طرح اقدام لازم را مبذول نماید.

ج) باتوجه به ماهیت وظیفه‌ای معاونت علمی و فناوری برای توسعه فناوری‌ها، نسبت به تغییر و تحول چاه اکتشافی سیستان ۱، به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام شود.

د) به‌منظور تکمیل مطالعات اولیه لازم است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به حفاری سه حلقه چاه تمدید(توصیفی) در محدوده مطالعاتی سیستان اقدام نماید.

متن نامه

نامه عارف به نوبخت درباره آب‌های ژرف

نامه عارف به نوبخت درباره آب‌های ژرف

تصریح روند مطالعات اکتشافاتی آب های ژرف

دکتر نادرقلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نامه رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در این نامه، روند اکتشافات آب های ژرف در سیستان و بلوچستان تصریح شده است.

وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی قبل از این نامه، پروسه مطالعه آب های ژرف را آغاز کرده بود، گفت: این مطالعات با هماهنگی وزارت نیرو و معاونت علمی بوده و بدون تعلل انجام شده است. بر اساس توافقاتی که بین معاونت علمی و وزارت نیرو شده بود ضروری می دانیم که پروسه مطالعات آب های ژرف به اتمام برسد و این مهم ترین بحث بین معاونت علمی و وزارت نیرو است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در نامه دکتر عارف به دکتر نوبخت آمده است که وزارت نیرو، چاه آب های ژرف در سیستان و بلوچستان را تحویل معاونت علمی بدهند و معاونت علمی مراحل اجرایی را طی کند. این پروسه تا بعد از دستور نوبخت و اجرایی شدن زمان بر است و هنوز به آن قسمت نرسیده ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری در خصوص بودجه این مطالعات اکتشافاتی گفت: هنوز بودجه ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای طرح منظور نشده و تاکنون معاونت علمی برای جلوگیری از وقفه این پروژه تامین اعتبار کرده است.

وی گفت: امیدوار هستیم که موارد مربوط به تامین اعتبار بودجه هم در نظر گرفته شود و کار سرعت بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست به این آب ها نزنید.

    • بدون نام

      دولت روحانی قصدنابودی ایران وایرانی دار وذخیرابی توجهان۴۰مترفاجعس وولی ایران۱۲۰ردکردبه گفته وزیرنیروبه جای درست کردن ابرو چشمشم درمیارن اگه راست میگین‌کشاورزی کمترکنیدکشورخشکی هستیم و۱۰ملیون شغلی که افغانهااشغال کردن مجبوربه کشاورزی باغداری دامداری زیادشده وبودجه ومنابع شغل ایران وایرانی باس ۲۰ملیوو افغان هزینه نکنیدوبه گفته نمایندگان مجلس یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وبیکاروچندبرابرانتوشغلهای دیگه بااینکه ۱تا۲نفربیکارداریم وهمچنین وقتی مصرف خانگی روزانه هرفردطبق استانداربالا۱۸۰لیترببنیدافغانیاچقدراب مصرف میکنن وهمچنین۱ پرس غذابالا۲۰۰۰لیترمصرفش و۱کیلومرغ گندم شیربرنج همچنین حالا ببنیددرروزافغانهاچقدراب مصرف میکنن فاجغعس

    • بدون نام

      رییس مجلس ونمایندگان بعضی کمیسیون ها بین سالهای ۶۴ و۶۶ درباره رودخانه های ژرف درعمق زمین اطلاع کامل دارند. یک فرددانشمندایرانی ودلسوز کشورش به همراه مدارک و اسناد، و عکس هایی گرفته شده توسط کاوشگرهای ناسا؛ ثابت می کرد. دو مسیرمتفاوت تونل بزرگ از آب ( رودخانه) سرمنشاء آن از کوه های شمال شرق ایران و کشور همجوار شروع شده. مسیر اول از سرمنشا ذکر شده بامیسر طولانی از شهرهای شرقی ایران عبور کرده و باقطر دهنه دو کیلومتردر محلی درکف دریا عمان خارج می شود. ومسیر دوم، از همان سرمنشاء از کوه های وشهر های شمالی عبور وپس ازگذر چندکشور ودریا به کشور فرانسه می رسد. این اطلاعات بسیار محرمانه بود . فرد مذکوربرحفظ جان خود تاکید بردرخواست برعدم افشاء آن بود. که متاسفانه باشرایط سیاسی وجنگ در آن دوران کسی از نمایندگان موضوع را جدی نگرفتند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج