جاباما
۸۰۵۶۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مظنه تعرفه تبلیغات توئیتری چند؟

گسترش سیطره‌ی شبکه‌های اجتماعی بر زندگی مردم و تاثیر آن بر فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع را به وضوح می‌بینیم.

روزنامه آفتاب یزد: گسترش سیطره‌ی شبکه‌های اجتماعی بر زندگی مردم و تاثیر آن بر فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع را به وضوح می‌بینیم. از سویی اقبال مردم به این شبکه‌ها با پدیده‌هایی نیز همراه بوده؛ به عنوان مثال یکی از پدیده‌هایی که این روزها بسیار با آن برخورد می‌کنیم تبلیغات در شبکه‌ها‌ی مجازی است، به نظر می‌رسد صاحبان مشاغل و کالاها بر تاثیر این شبکه‌ها‌ به خوبی آگاهند به طوریکه تبلیغات محیطی سطح شهرها به شدت کاهش پیدا کرده است.

افراد برای تبلیغ کالای خود به پیج‌ها‌ و کانالهای اینستاگرام و تلگرام مراجعه و با پرداخت هزینه‌ها‌ی نه چندان ارزان به تبلیغ محصول خود می‌پردازند.

در شرایط بد اقتصادی برای جوانان بیکار به نظر این راه آسان ترین و کم دردسرترین راه برای پولدار شدن یک شبه است و از سویی مزیت شهرت را نیز برای آنها به همراه دارد.

صاحبان این صفحات برای جذب مخاطب از هیچ رفتار و حرکات محیرالعقولی کوتاهی نمی‌کنند؛ از خوردن تلفیقی چند غذای غیر مرتبط با هم تا دعوا و فحاشی مجازی گرفته تا ساختن کلیپ‌هایی با مضامین جنسیت زده و غیراخلاقی. در نهایت تبلیغاتی که آنها در این شبکه‌ها‌ انجام می‌دهند صرفا تجاری و اقتصادی است.

اما در چند روز اخیر اینفوگرافیکی تحت عنوان «تعرفه‌ی تبلیغات توئیتری» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که قیمت‌های تبلیغ توسط اکانت‌های توئیتری پر طرفدار را نشان می‌دهد.گذشته از قیمت بسیار بالای تعرفه‌ی این اکانت‌ها ، برخلاف پیج‌های اینستاگرامی این صفحات به تبلیغات تجاری نمی‌پردازند بلکه تبلیغات آنها مسائل سیاسی کشوراست.

این اکانت‌ها‌ که مبالغی بین ۳تا ۱۵میلیون تومان برای هر تبلیغ دریافت می‌کنند با توجه به تعداد زیاد دنبال کنندگان خود، با نشر یک پیام سیاسی می‌توانند موضوع مطرح شده را تبدیل به جریانی موثر در کشور کنند.

برخی درهمین شبکه اجتماعی (توئیتر) نسبت به این موضوع واکنش نشان داده ولقب (باند بازی توئیتری) به آن داده‌اند، این در حالی است که برخی از اکانت‌های اشاره شده در این اینفوگرافیک نسبت به آن واکنش نشان داده و اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

گفته می‌شود برخی از سیاسیون برای اینکه بتوانند موضوع موردنظر خود را در توئیتر که بسیاری از سیاسیون و افراد تاثیرگذار جامعه در آن حضور دارند، تبدیل به «ترند» یا جریان کنند از مشتری‌های این صفحات مجازی هستند! تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج