جاباما
۸۰۵۶۸۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

لاریجانی: قول آزادی مرزبانان را به ما داده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز موضوع مرزبانان ربوده شده میرجاوه مطرح شد که به ما قول دادند این مسئله حل شود و ما به صورت جدی پیگیر آن هستیم.

خبرگزاری فارس: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) در پایان دومین کنفرانس رؤسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون‌منطقه‌ای طی سخنانی اظهار داشت: در کنفرانس امروز تلاش کردیم در راستای مقابله با تروریسم مباحث خوبی مطرح شود.

وی افزود: اصل این اجلاس با همت مجلس پاکستان صورت گرفت و فلسفه اصلی آن این بود که در آسیا تحرکاتی از تروریسم می‌بینیم که طبیعی نیست که در خود آسیا هم زمینه‌هایی برای رشد این امر وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا عوامل خارجی تروریسم‌ها را سامان داده است، لذا یک موضوع مهمتری پشت اینها وجود داشته است که نفس کشورها را برای پیشرفت اقتصاد و سایر حوزه‌ها بگیرد.

لاریجانی ادامه داد: شش کشور افغانستان،ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در کنفرانس امروز برای اینکه به این موضوع بپردازند، تشکیل چنین کنفرانس‌هایی را ضروری دیدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که عوامل بیرونی را در حمایت از تروریسم شناسایی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در ساماندهی روابط اقتصادی بهتر، موضوع مهم و دغدغه اساسی این است که بتوانیم این عوامل بیرونی را شناسایی کنیم.

لاریجانی عنوان کرد: گروه‌های دوستی و رؤسای کمیسیون‌هایی که به این موضوع مرتبط هستند باید تلاش کنند تا شاهد وضعیت بهتری باشیم.

وی با تشریح جزئیات نشست امروز خاطرنشان کرد: مباحث بسیار خوبی در این کنفرانس مطرح شد و چارچوب‌هایی که در اسناد گذشته وجود داشت، مطرح شد، همچنین بر همکاری بر تدوین قوانینی در مبارزه با تروریسم و یافتن ریشه‌های رشد تروریسم به عنوان امر بازدارنده، از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا در خصوص مرزبانان ربوده شده میرجاوه مباحثی بین اعضای کنفرانس امروز مطرح شده است یا خیر، گفت: بله، در این خصوص صحبت شد، البته رئیس‌جمهور هم مباحثی در این خصوص مطرح کرده بود.

وی افزود: ما در این قضیه پای کشورهای دیگر را هم مشاهده کردیم، برخی شواهد متقن است که برخی کشورها برای آشفته‌سازی و مسئله‌سازی در ایران اقداماتی دارند.

وی با بیان اینکه آزادسازی مرزبانان میرجاوه از جمله دغدغه‌های اصلی ما است، گفت: به غیر از پاکستان، کشورهای دیگری هم در این موضوع دخیل هستند، درنهایت آنها به ما قول دادند که این موضوع حل شود و به جد پیگیر چنین مسئله‌ای هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MMIISSSEEE

      شما هم قول به مردم زیاد دادین هیچ کدامش را عملی نکردین آن هم از شما یاد گرفته.خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج